The Long Way Up, and Down. Reisverslag

Ik weet precies hoeveel werk het is om alles in mapsource uit te werken, maar het is ook wel leuk om de wintermaanden mee op te vullen.
Ja, campings heb ik ook tig in de zumo staan maar zelfs in de tijd zonder navigatie systemen is een camping vinden nooit een probleem geweest. Rond de alpen zitten er in overvloed.

Eerst naar de TT en dan nog 4 weken werken en dan ....................... :]
 
Zomaar eens een gezellig avondje in een Hostel
full
 
Zoek hier alle Hostels
Wereldwijde Hostels - Online Hostel Boekingen, Waarderingen en Beoordelingen

ik heb er al veel gebruik van gemaakt en vind Hostels altijd heel gezellig.

Het aanbod van Hostelworld in Scanidnavië is wat mager. Maar het is een prima site om Hostels mee te zoeken.

Doordat de meeste hostels een gemeenschappelijke woonkamer hebben is het vaak erg gezellig met vaak een gevarieerd internationaal gezelschap. Meestal niet zo veel motorrijders, maar ik denk dat hoe dichter we bij de Noordkaap komen dat wel zal veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Gaaf plan zeg!

Tip van mijn kant:

Als je naar Riga gaat in Letland, doe dan ook Jurmala even aan! Is op nog geen halfuur rijden van Riga en is een erg leuk stadje!
Het is echt heel bizar om de dikste kasten van huizen daar te zien, terwijl het huis ernaast helemaal afgefikt en verrot is. Voor de rest is Letland zelf niet echt spectaculair, maar de hoofdstad is echt erg gaaf! (2 maand geleden op studiereis daar naartoe geweest)

En tip voor eten: Kalku Varti. Supermooi restaurant voor een habbekrats vergeleken met Nederland
 
Mooie route!

Ik heb hem zelf ook eens op die manier uitgedacht maar dan meer via noorwegen. Echter 'terugreis' via litouwen en polen stond me een beetje tegen...

Ben benieuwd naar je foto's en verhalen, misschien dat ik hem dan toch nog een keer zo rijd ;)
 
Gaaf plan zeg!

Tip van mijn kant:

Als je naar Riga gaat in Letland, doe dan ook Jurmala even aan! Is op nog geen halfuur rijden van Riga en is een erg leuk stadje!
Het is echt heel bizar om de dikste kasten van huizen daar te zien, terwijl het huis ernaast helemaal afgefikt en verrot is. Voor de rest is Letland zelf niet echt spectaculair, maar de hoofdstad is echt erg gaaf! (2 maand geleden op studiereis daar naartoe geweest)

En tip voor eten: Kalku Varti. Supermooi restaurant voor een habbekrats vergeleken met Nederland

Thanks! Beide als waypoint opgenomen. (Het restaurant had een internetsite)
 
Mooie route!

Ik heb hem zelf ook eens op die manier uitgedacht maar dan meer via noorwegen. Echter 'terugreis' via litouwen en polen stond me een beetje tegen...

Ben benieuwd naar je foto's en verhalen, misschien dat ik hem dan toch nog een keer zo rijd ;)

Omdat we vorig jaar in zuid-noorwegen hebben gereden en ik nog nooit in Zweden ben geweest loopt de route inderdaad niet via de onderkant van Noorwegen. Wat overigens een schitterend gebied is.

Het is ook mogelijk om vanaf de Baltische staten naar Kiel in Duitsland te varen. Je kan dan aan boord overnachten en dan hoef je nog maar iets van 500 kilometer terug te rijden.
 
@ KeesDenHaag
Op de downroute waar je van N in S komt heb je het stadje Gaddede, ietske verder daaronder heb je de HallingsaFallet (in 2001 nog gravelroute). Een van de mooiste watervallen (uurtje retour te voet, perfect uitgewerkt pad) van Scandinavie.
klik
 
@ KeesDenHaag
Op de downroute waar je van N in S komt heb je het stadje Gaddede, ietske verder daaronder heb je de HallingsaFallet (in 2001 nog gravelroute). Een van de mooiste watervallen (uurtje retour te voet, perfect uitgewerkt pad) van Scandinavie.
klik

Bedankt Wulle!
Gevonden: N64.344167 E14.375459
We blijven in een hostel in de buurt. (50km!) Ik heb daar een rustdag gepland. Dan lijkt het me een mooi plan om die dag eens bij de waterval te gaan kijken. Het is inderdaad een flinke! Heen en terug 100km is easy voor een rust dag. Wel zorgen dat we op tijd terug zijn voor de WK finale met Nederland die die dag gespeeld gaat worden. O-)

3600184.jpg

Flinke afgrond trouwens...

Op weg naar het hostel komen we er praktisch langs. Maar op die dan rijden we al 401km waar 05:25 voor staat. Ik denk dat het beter is de rustdag er voor te gebruiken. Uiteraard wel wat eten meenemen want in de weide omtrek is er niks te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Wulle!
Gevonden: N64.344167 E14.375459
We blijven in een hostel in de buurt. (50km!) Ik heb daar een rustdag gepland. Dan lijkt het me een mooi plan om die dag eens bij de waterval te gaan kijken. Het is inderdaad een flinke! Heen en terug 100km is easy voor een rust dag. Wel zorgen dat we op tijd terug zijn voor de WK finale met Nederland die die dag gespeeld gaat worden. O-)

[afbeelding]
Flinke afgrond trouwens...

Op weg naar het hostel komen we er praktisch langs. Maar op die dan rijden we al 401km waar 05:25 voor staat. Ik denk dat het beter is de rustdag er voor te gebruiken. Uiteraard wel wat eten meenemen want in de weide omtrek is er niks te vinden.
Het ziet er uit als een heerlijke douche na ettelijke kilometers. ;) 8-) :]
 
Dag Kees & Zn,

Ik vertrek zondag voor het zelfde rondje in de tegenovergestelde richting. Heb "maar" 4 weken, dus ik denk dat we elkaar tussen de Noordkaap en de Lofoten tegenkomen.

We gaan zwaaien!

Grimsel
 
@Grimsel
Ik heb het zwaaien uitbesteed aan de passagier. Laat me effe weten of hij heeft gezwaaid, als dat niet het geval is kan ik hem op zijn lazer geven! :)

Veel plezier. En laat onderweg in dit topic nog effe wat van je horen. Misschien kunnen we onderweg wat afspreken als dat te doen is?
 
Even de totale bagage capaciteit op de foto. (Ik rij zonder tanktas)
De waterdichte rol op het bagagerekje is nieuw. Wel effe uitkijken met openzetten omdat anders de deksel van de topkoffer afbreekt. En natuurlijk uitkijken voor je vingers als 'ie dicht klapt met al dat extra gewicht er op.
bagage.jpg

Ook een klein kabelslot aangeschaft zodat we de afgesloten koffers in hostels ergens aan vast kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
@Grimsel
Ik heb het zwaaien uitbesteed aan de passagier. Laat me effe weten of hij heeft gezwaaid, als dat niet het geval is kan ik hem op zijn lazer geven! :)

Veel plezier. En laat onderweg in dit topic nog effe wat van je horen. Misschien kunnen we onderweg wat afspreken als dat te doen is?

Zou leuk zijn als we elkaar tegenkomen, kunnen we tips uitwisselen over het komende stuk. Ik rij met een witte Tenere, zal even een overzichtje van de route pm-en.
 
*D :Y 8-)

Hahaha!

Knap dat jullie alles in 3 koffers en een rol kunnen proppen, ik heb voor een weekendje weg al 2 tassen nodig... :X

Netjes hé! Maar het zijn grote koffers hoor. En ik moet er ook eerst op gaan zitten voordat ze dicht kunnen. Strijken is niet nodig, dat gaat vanzelf. Maar onderweg zullen we toch zo nu en dan moeten wassen. In de meeste hostels staan was- en droogmachines.

Als je met het vliegtuig gaat kan je meestal niet veel meer meenemen denk ik.

Ik zou maar eens uit gaan kijken naar een Goldwing als het zo erg is. Bevalt de nieuwe motor?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan