tips voor vervolg motor gevraagd

wil je echt een stoere binkenmotor dan ga je uiteraard voor de TL1000r...... zo'n motor is zo'n beetje een cultbike aan het worden. Er zit een super gave sound in. Het rijd als een varken.....daarmee bedoel ik dat het schokt, schudt, bokt. Maar je hebt wel het gevoel dat er leven in de brouwerij zit. Het heeft een lekker lomp vermogen. Je blaast die 600cc koffiemolens het snot voor de ogen. En het is goed de hoek om te krijgen.. ik heb er op leren kneedownen dusssszzzz En dan het uiterlijk..... ik vind het super om te zien....vooral in de originele Soes kleuren, je weet wel dat blauw,witte.... Zuuk6 met zoeken....

Ik weet niet waar jij op gereden hebt maar mijn 600 houd een tl wel bij hoor :Y
 
als je voor weinig centen heel hard wil rijden:

Kawasaki ZZR1100. Heb je 145 pk in de stal. En als je een beetje leert rijden, dan kan ie ook nog aardig de bocht door. Kanon eerste klas.
Rijd overigens heel soepel en langzaam rijden kan er ook mee.

Al te vinden vanaf 1000 euro, dus voor 3000 heb je niet eens de slechtste, goedkoopste die er is en houd je nog centjes over voor een goed pak of eventueel een levensverzekering voor je 'chikie'

Als het kan de "D" versie nemen, of een C met olieomleiding

Ik heb een C gehad, enneuh, dat wilde wel. Vind ze (in een mooie kleur) nog altijd mooi om te zien.

Beide onderstaande motoren heb ik geen enkele relatie mee, staan gewoon op MP

C type: (deze is 1650 euro)
i7D6Ulz9Q==.jpg

D type: (En deze 2450)
tj8bP0GKxnTIq82Co+Qj8Q==.jpg
 
Laatst bewerkt:
na niet echt mijn favoriet de zzr 1100 maar ik ken deze motor wel en is natuurlijk wel ideaal om te toeren met mijn vriendin (das helemaal waar).
maar is zeker een proef ritje waard.

ik heb hier nog niet echt reactie op gehad maar ik vind een thunderace ook een hele vette motor en die oogt en zit toch weer wat sportiever dan de zzr en ongeveer hetzelfde vermogen.

weet iemand wat de zwakke plekken van een gsx750r bj96 /99 zijn.
en benzine verbruik bij rustig rijden.

verbruikt een twin bij rustig gebruik veel meer benzine dan een 4 cylinder of valt dat wel mee.(of juist niet)

ga zo even naar moto port proef zitten met meisje op supersports om te kijken hoe ze achterop komt te zitten 8-)
 
Laatst bewerkt:
verbruikt een twin bij rustig gebruik veel meer benzine dan een 4 cylinder of valt dat wel mee.(of juist niet)

Een TL-R of VTR koop je inderdaad echt niet om ff lekker te scoren bij Groen Links. :X
Beeldvormend en op een vriendelijke manier bedoeld (ik ga het er maar bij zetten B| ) kun je stellen dat een VTR F varieert tussen een stevige drinker en een zuipie :+
Ik doe bij rustig poldergebruik iets van 1 op 13 of zo en dat in combinatie met een tankje van 16,5 liter geeft je in ieder geval genoeg rustmomentjes onderweg *D

V-twins met injectie zullen wel iets gematigder innemers zijn maar persoonlijk denk ik dat een 4-cilinder net wat zuiniger omgaat met het gouden sap.

Maar of je het aan het einde van de maand voelt in je knip? Nee, denk het niet :N
 
Laatst bewerkt:
ga zo even naar moto port proef zitten met meisje op supersports om te kijken hoe ze achterop komt te zitten 8-)


Ik weet niet hoe lang jij je toertjes maakt, maar als duo achter op een supersport is echt niet zo fijn. Leuk voor even.

Nu ben ik achteropzitter geweest op een R6, wel heel extreem, maar wat zat ik daar opgevouwen op en kwam er gebroken weer af. _O-

Dan zijn bovenstaande motoren wel betere opties.
 
net even proef gezeten op een gsx 1000r k1 en dat wil prima met meisje achterop.
ok het is niet super ofzo maar dat moet ook niet, er moet een beetje stimulatie over blijven om zelf te gaan rijden...lol
 
zo heb gister proef gereden op een gsx750r bj 96, motor zag er prachtig uit en reed heerlijk.
maar daarvoor had ik ook gereden op een zx9r van 96, maar toen die klaar was gezet zag ik meteen dat die behoorlijk glij schade had en de motor liep heel slecht.
maar dat kon de pret niet drukken en ik rijden op dat ding.
meteen toen ik weg reed zag ik dat de snelheids meter het niet deed :(
ook remde de motor zeer slecht.
maar wat was die motor een beest, niet normaal.
de motor was vast opgevoerd ofzo want laag in toeren wilde die niet lopen, maar als je gas gaf had je meteen het gevoel dat die op het achterwiel wou.
bij het gas loslaten knalde de motor heerlijk uit de bos uitlaat.
het was wel geweldig spannend om op zo,n kanon te rijden.
alleen reed deze motor alleen mooi op standje vol gas.

daarna dus op de gsx750r gereden.
die motor reed en remde uitermate goed, maar ik kreeg toch heel erg een rf600 gevoel.
zeg maar gerust een tamme motor met boven in toeren een hoop vermogen.

met andere woorden een gsx750r gaat hem waarschijnlijk niet worden.

ik denk dat ik toch maar op zoek moet naar een goede zx9, aangezien ik de power van zo.n zx9 wel kan waarderen.
namelijk in elk toeren gebied een hoop koppel en een fijne zit positie (ook voor mijn meisje). 8-)

ik houd jullie op de hoogte
 
motor was vast opgevoerd ofzo want laag in toeren wilde die niet lopen, maar als je gas gaf had je meteen het gevoel dat die op het achterwiel wou.


Het is een 600-tje.. Die willen alleen maar toeren maken. Onderin is het niks.. Dit is het geval met 99% van de 600 cc's. Bovenin de toeren worden ze wel wakker.
 
lol.
goed lezen het was een zx9...900cc.

onderin toeren liep die heel slecht, zeg maar gerust op 3 poten en verzuipen.
kan ook best zijn dat de carbs gewoon vies waren omdat deze motor al een tijdje stil stond.
maar wat een beest (145 pk) standaard
 
@zeeuwmeeuw...
lol
40 pk meer dan mijn rf voelt idd natuurlijk als opgevoerd.
alleen reed deze motor alleen goed als je vol gas gaf.
bij constante snelheid liep die voor geen meter.
hij bokte en stotterde heel erg.

ik hoop niet dat dat normaal is voor zo,n zx9
 
@zeeuwmeeuw...
lol
40 pk meer dan mijn rf voelt idd natuurlijk als opgevoerd.
alleen reed deze motor alleen goed als je vol gas gaf.
bij constante snelheid liep die voor geen meter.
hij bokte en stotterde heel erg.

ik hoop niet dat dat normaal is voor zo,n zx9


Nee, normaal lopen ze 100x beter dan hoe jij ze beschrijft.
Verder spreek jij over meer dan 40% vermogenstoename (spreekt wat meer aan dan 40 pk extra) en zoals ik al zei is een RF 600 geen echte strepentrekker.
Ik zeg niet dat het een trage hudo is maar hij komt bedeesd over.
Maar dat maakt het verschil in rijbeleving des te groter.
Cijfertjes zeggen echter niet alles want ik heb zo'n vermoeden dat je ook je handen vol gaat hebben aan bijv. de 110PK van mijn fietsje en dan praat je over maar 15% (?) vermogenstoename.

Moraal van dit hele verhaal, appeltjes en peertjes en deze ZX9R reed kudt :+
 
je hebt gelijk.
rf600 heeft maar 60 nm koppel en 100 pk
om dan naar 100nm en 145 pk te gaan is ook een heel verschil.

heb nog niet op een twin gereden maar als ik ergens 1 zie waar ik op kan sturen ga ik het zeker even proberen.
zal ook wel kicken worden. 8-)
 
je hebt gelijk.
rf600 heeft maar 60 nm koppel en 100 pk
om dan naar 100nm en 145 pk te gaan is ook een heel verschil.

heb nog niet op een twin gereden maar als ik ergens 1 zie waar ik op kan sturen ga ik het zeker even proberen.
zal ook wel kicken worden. 8-)

Een RF600 heeft maar 80pk aan het achterwiel!
100 echte PK kwam pas bij de R6-en in zicht.
 
Laatst bewerkt:
Een RF600 heeft maar 80pk aan het achterwiel!
100 echte PK kwam pas bij de R6-en in zicht.

Achterwiel Pk's en krukas PK's zijn appeltje en peertje.
Maar zijn broertje de GSX600F had 80 krukas PK's (RF 600 heeft 100 krukas PK).
Qua rijden was de RF wel pittiger maar uiteindelijk ook maar zozo.
De RF 900R reed wel heerlijk en was de rustigere en degelijke collega van de ZX9R.
En daar ligt ook de oorzaak van jouw probleem.
Ik vond die GSX600F best lekker rijden maar met iemand achterop kwam je eigenlijk altijd vermogen tekort.
Die was nl. ook net zo gezapig.
Let wel, allemaal persoonlijke meningen.
 
Laatst bewerkt:
zo heb gister proef gereden op een gsx750r bj 96, motor zag er prachtig uit en reed heerlijk.
maar daarvoor had ik ook gereden op een zx9r van 96, maar toen die klaar was gezet zag ik meteen dat die behoorlijk glij schade had en de motor liep heel slecht.
maar dat kon de pret niet drukken en ik rijden op dat ding.
meteen toen ik weg reed zag ik dat de snelheids meter het niet deed :(
ook remde de motor zeer slecht.
maar wat was die motor een beest, niet normaal.
de motor was vast opgevoerd ofzo want laag in toeren wilde die niet lopen, maar als je gas gaf had je meteen het gevoel dat die op het achterwiel wou.
bij het gas loslaten knalde de motor heerlijk uit de bos uitlaat.
het was wel geweldig spannend om op zo,n kanon te rijden.
alleen reed deze motor alleen mooi op standje vol gas.

daarna dus op de gsx750r gereden.
die motor reed en remde uitermate goed, maar ik kreeg toch heel erg een rf600 gevoel.
zeg maar gerust een tamme motor met boven in toeren een hoop vermogen.

met andere woorden een gsx750r gaat hem waarschijnlijk niet worden.

ik denk dat ik toch maar op zoek moet naar een goede zx9, aangezien ik de power van zo.n zx9 wel kan waarderen.
namelijk in elk toeren gebied een hoop koppel en een fijne zit positie (ook voor mijn meisje). 8-)

ik houd jullie op de hoogte

I told you so

Nee die dingen die jij beschrijft zijn geen voorkomende verschijnselen van een zx9r, ik denk dat het desbetreffende zx9r niet in goede staat is
 
@abuzzer.
i told you so: heb je helemaal gelijk in. alles wat je zei klopt als een bus.
zx9 is qua zitpositie echt heel goed.
gewicht vond ik mee vallen.
het vermogen is direct beschikbaar.

en tervergelijking ik vond hem makkelijker sturen dan de gsxr.

nu dus nog een goed exemplaar vinden en dan waarschijnlijk een nieuwer modelletje dan de 96
 
Vraag me af waarom jij met een motor rijdt? :')
Bochtjes pikken is net het leukste _O-

Met alle respect

maar, iedereen die motor rijdt, rijdt niet om bochten te pikken.
iedereen heeft daar zo zijn eigen redenen voor.

voor mij is het een soort uitlaat klep/hobby
sommigen willen de mooiste motor, sommige de snelste en je hebt ze ook bij die plat door de bocht willen.. Allemaal prima!!

Een ander hoeft niet het zelfde reden te hebben als jij
 
Gewoon voor deze soepele Thunderace gaan!

Is niet vel, niet opgevoerd, en niet mee geragt!

Gewoon een heerlijke betrouwbare en goedkope motor in onderhoud.
4 cilinder heeft een aangename karakteristiek en loopt prima mee met een Galardo of GT3 :W !

Heerlijk om mee te toeren en stuurt en rem als de beste (niet onbelangrijk).
Zie mijn advertentie.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan