tips voor vervolg motor gevraagd

Dan zou ik als ik jou was toch echt eens een proefritje maken op een TL-R en kijken of je dit op zo'n fiets nog steeds zo leuk vindt?!
Ik was verkocht na het eerste ritje op een TL-R nou moet ik wel zeggen dat ik enige ervaring had met een sv650 en een sp1.

Op m'n SRAD 600 ging ik een aardig stukje sneller door de bocht dan met de TL maar de lol die ik op de TL is is vele malen groter.

Wat betrefd topsnelheid ik heb hem op 285 gehad daarna is hij 2 keer afgesteld geen idee wat de top nu is .

Een SRAD 750 rijd harder qua topsnelheid , ze hebben beide evenveel pk's maar de TL is zwaarder.
voor 3000 vind je geen TL-R

voor 2900€ wel een TLS

http://www.motor-forum.nl/forum/lis...000S-1999-en-diverse-opties-voor-2900-eu.html
 
Laatst bewerkt:
@randy
in mijn OP lijkt het alsof ik daarom een andere motor wil( beetje stom maar is niet waar)
hoofdzaak is dat ik gewoon een andere wil.
bijkomend dat ik meer vermogen dan hun heb (heb ik toch iets om trots op te zijn hoe kinderachtig dan ook)
en ik wil wat meer koppel vanwege dat ik met duo rij.


iemand ervaring met de thunderace.
volgens mij na bj 2000 is het olie probleem verholpen toch??
 
Laatst bewerkt:
@glutendokter.
hoe zit dat met de koppelings veren van een tl1000r, is dat een zwak punt van zo,n motor.
 
@pommel ook jij lezen..hun bij houden in bochten zegt mij dus niet zoveel.

Dan mis je volgens mij toch de essentie van het motorrijden ... want dat is niet hard rechtuit.

En zeg nou zelf ... hard over de autobaan blazen is toch ook maar eventjes leuk?



Je kunt je wel in allerlei bochten draaien, maar leer eerst maar eens bochten rijden ;)
 
Laatst bewerkt:
@glutendokter.
hoe zit dat met de koppelings veren van een tl1000r, is dat een zwak punt van zo,n motor.
De gehele koppeling is een probleem
Die gaat slippen vroeg of laat
De simpele oplossing zijn zwaardere veren erin 25 € en makkelijk zelf te doen
Als het dan nog niet weg is dan moet de BTL gevonkt worden kost wat meer moeite maar in euro's niet veel als je maar weet waar je heen gaat.

Olie is erg belangrijk met de verkeerde olie slipt hij gelijk
 
@pommel vergeet niet dat niet iedereen gelijk is.
de essentie van het motor rijden is voor iedereen weer anders.

en om latere reacties vast de kiem in te smoren, het zeer plat gaan heeft mij al meerdere keren gered van een kus met de vangrail.
 
TS heeft deze nooit gehaald. Vandaar de voorkeur voor lange rechte stukken.
 
Laatst bewerkt:
TS, uiteindelijk maar één advies ... ga eens proefrijden op verschillende fietsen, om je keuze verder te bepalen. Jij moet er op rijden, dus je moet een motor hebben waar jij je happy mee voelt.

Edit: Ik heb alleen geen idee hoe dat zit met verzekering wanneer je ook een stuk Duitse autobaan mee zou willen pakken.

Edit2: als je toch in de buurt van Duitsland woont, zou je ook eens naar Duitse motorfietsen moeten kijken. Vaak tweedehands voordeliger dan in Nederland. Is proefrijden in Duitsland ook geen probleem ;)

Zoekfunctie, staat genoeg over import.

Misschien hier nog iets aan? Nieuws
 
Laatst bewerkt:
@pommel
o o ooo jij bent zo slim door snel te wijzigen....hahahaha meesterlijk eerlijk waar.

eigenlijk wil ik gewoon een motor waarmee ik zo asociaal kan rijden zodat ik in duitsland een gieter tegen m,n hoofd krijg.

new topic ..malloot vangt gieter in duitsland.

nu weer ontopic graag
 
Laatst bewerkt:
zeupel,

ik zag bij motor-Forum > Te koop: motoren > Zilveren Suzuki GSX-R 750 w 1995, inruil mogelijk (sorry weet niet hoe ik moet hyperlinken) iets wat misschien wel interessant was voor je. Hou je nog geld over om hem goed op te laten knappen.
Zo te zien aan het zadel is het ook wel comfortabel voor je meissie. En ik denk niet dat zo'n 750 traag is.
 
eigenlijk wil ik gewoon een motor waarmee ik zo asociaal kan rijden zodat ik in duitsland een gieter tegen m,n hoofd krijg.

new topic ..malloot vangt gieter in duitsland.

Ehhh ... verder alles goed? :?

Die tip over import uit Duitsland was serieus bedoeld ... dat jij dat er niet uithaalt lijkt me jouw probleem.


Als ik trouwens zie hoe je hier reageert zou het me niet verbazen wanneer je je vreselijk laat opnaaien door je vrienden.
 
Laatst bewerkt:
@piet.
had hem al gezien, maar ik vind bj 96/99 mooier.

en ik wil nog 1 jaar ervaring op doen op mijn rf600 (vooral bochten :P )

mijn vriendin is vrij klein dus opgevouwen is niet zo.n probleem.
 
@pommel jij wijzigde je bericht 255% iedereen kan dat zien _O- en de enigste die mij opnaait dat ben jij (mag gerust ik lach alleen maar meer)

iemand thunderace ervaringen?? (mag ook negatief)
 
Ehhh TS, ik denk dat je zelf ook ff moet gaan kappen met moeilijk doen. Je maakt een topic aan om advies te vragen, dan krijg je ook advies. Misschien niet altijd het advies waar je op hoopt, maar het is goed bedoeld advies!

*remco beperkt zich weer tot meelezen. Bijna etenstijd, krijg opeens zin in chips en een biertje :+
 
@piet.
had hem al gezien, maar ik vind bj 96/99 mooier.

en ik wil nog 1 jaar ervaring op doen op mijn rf600 (vooral bochten :P )

mijn vriendin is vrij klein dus opgevouwen is niet zo.n probleem.
Huh :? Nu wil je weer eerst een jaar bochtenervaring opdoen op je huidige fiets? Je maakt er wel een potje van hoor!
 
@piet.
had hem al gezien, maar ik vind bj 96/99 mooier.

en ik wil nog 1 jaar ervaring op doen op mijn rf600 (vooral bochten :P )

mijn vriendin is vrij klein dus opgevouwen is niet zo.n probleem.

AHA ik vat hem eindelijk met de 'dikke konten' :P

Persoonlijker vind ik het 96/99 kuipwerk ook mooier met die bolle achterkant (logisch ook dat de TLR je dan aanspreekt.)

Wat betreft die comments over bochtenwerk, gewoon niet teveel van aantrekken joh en wat ik schreef helpt echt, om ff met je maten een weekendje bochtjes te pakken aan de Eiffel of Ardennen etc.
 
@pommel jij wijzigde je bericht 255% iedereen kan dat zien _O-

Oh, ik wil het gerust nog een keer formuleren zoals het er eerst stond ... dat jij degene bent die blij moet worden van je keuze, en dat als je vaak near misses hebt als "extreem plat gaan om niet in de vangrail komen te hangen", je hoe dan ook moet oefenen op je bochtenwerk ... vooral in verband met je eigen veiligheid.

En als je dan toch graag in Duitsland knalt, dan kunt je misschien ook beter naar een Duitse motor kijken om te importeren ... kun je daar de autobaan onveilig maken.
 
@piet ....juist dikke kont, daarom rij ik rf.

ach en die comments over bochten vind ik wel grappig.
ik rij veel duitsland en niet alleen snelweg maar ook veel van die geweldige weggetjes waar je 100 mag en alleen maar bochten in zitten die je meestal met 100 niet haald.

en lullige opmerkingen vind ik prachtig zolang er ook maar een paar goede tussen zitten.

nog steeds niks over een thunderace gehoord (is die zo slecht dan)
 
@piet ....juist dikke kont, daarom rij ik rf.

ach en die comments over bochten vind ik wel grappig.

Maar die hebben wel een serieuze ondertoon ... ik kende ook iemand die zich door pech, onervarenheid en misschien ook wel overschatting kapot heeft gereden in een snelle bocht met een dodelijke vangrail. Leuke vent, twee kleine kinderen.

Tuurlijk, als jij graag het gas losdraait op de autobaan, dan is dat prima ... maar van dat "al meerdere malen extreem plat moeten gaan om niet in de vangrail te belanden" krijg ik wel de kriebels ... ik weet hoe dat ook kan aflopen.

Edit: voor de rest blijf ik erbij ... jij moet erop rijden, dus proefritten gaan maken, en daar je oordeel op baseren.

En als je dat advies onwelgevallig is ... dan weet je waar je het kunt stoppen :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan