tips voor vervolg motor gevraagd

De topsnelheid van zo een TL1000 is toch niet zo hoog? Lijkt me ook wle het vermelden waard voor de ts _O-
 
hallo
ik rij nu op een rf600r en dat is mijn 1e motor.
volgend jaar wil ik een andere motor kopen en daar wil ik ongeveer 4 jaar op sturen.
mijn maten rijden allemaal 600 rr en rijden mij nu aan alle kanten zoek.
dus daar moet verandering in komen.
in een rechte lijn wil ik hun bij of liever voor blijven. 8-)
ik zoek een betrouwbare motor waar ik lange tochten mee kan maken.(zit positie maakt mij niks uit)
mijn budget ligt zo rond de 3000 euro.

ik dacht zelf aan
gsx750r srad bj 96/99
tl1000r.
zx9r tot bj 99 ofzo
thunderace bj 2000

of als mijn pa een beetje bij wil springen een gsx750r bj 2001. (die heb ik het liefst :+ )

vraag.
wat zijn jullie ervaringen met deze motoren.
hoe betrouwbaar zijn ze.
wat zouden jullie doen.
hoe rijd zo,n tl1000r :+ .

bedankt

Ik zou voor een dragracer gaan, die willen wel hard rechtdoor :+
 
Je lijkt wel een Duitse windsurfer!! Die gaan ook altijd heel hard van de ene naar de andere kant, maar stappen vervolgens af om te draaien _O-

Ach, ieder z'n meug.
 
@ trolls...ik rijd vaak met me geile chickie achterop 8-) , zeg maar 90%. (lol dat moest ik van haar zeggen). :+

een blikker incognito :} ...ok dat was grappig.

vergeet niet dat ik nog maar 1 jaar mijn rijbewijs heb.
ik zoek dus iets met meer vermogen dan dak nu heb om met duo te rijden.
en sportief als ik er alleen op zit.
 
volgend jaar wil ik een andere motor kopen en daar wil ik ongeveer 4 jaar op sturen.
mijn maten rijden allemaal 600 rr en rijden mij nu aan alle kanten zoek.

Heb jij wel eens op zo'n 600RR gezeten en je maat op je RF600?

Op de openbare weg in NL mee gaan knallen op rechte stukken; daar ga je niet gelukkiger door worden. :+

Probeer 's een VFR800 voordat je zo'n ego-booster-pur-sang aanschaft.
 
Een honda fireblade? Volgens mij is het vrij simpel, als het niet uitmaakt hoe de zich in de bochten houdt, hoe je erop zit en je alleen maar hard rechtuit wilt. Dan moet je zoveel mogelijk vermogen hebben. Dan zou ik ook niet gaan voor een twee cilinder. De modernste sportmotor met zoveel mogelijk CC als in je budget past.
 
ja heb 1 keer op 600 rr gereden en vond dat niet zo bijzonder om eerlijk te zijn.
het rijd als een brommer met een dik blok eronder.
ik heb liever wat dikkers.
ik woon vlak naast duitsland en wil daar zo hard mogelijk rechtdoor :+ binnen mijn budget wel te verstaan.

oja ik zou graag wat ervaringen horen over de motoren uit mijn lijstje.
ook van de olie zuiper :+
 
Laatst bewerkt:
vergeet niet dat ik nog maar 1 jaar mijn rijbewijs heb.
ik zoek dus iets met meer vermogen dan dak nu heb om met duo te rijden.
en sportief als ik er alleen op zit.

Duh, en dan ga je leren rijden van een motor met veel vermogen?

Nee man, dan heb je alleen maar een excuus om je bochtentechniek niet te hoeven verbeteren.
 
Laatst bewerkt:
Een honda fireblade? Volgens mij is het vrij simpel, als het niet uitmaakt hoe de zich in de bochten houdt, hoe je erop zit en je alleen maar hard rechtuit wilt. Dan moet je zoveel mogelijk vermogen hebben. Dan zou ik ook niet gaan voor een twee cilinder. De modernste sportmotor met zoveel mogelijk CC als in je budget past.

Met een 2 cilinder kun je ook op korte stukken hard rechtvooruit, dan hoef je tenminste niet te wachten tot het blok op adem is :+
 
ja heb 1 keer op 600 rr gereden en vond dat niet zo bijzonder om eerlijk te zijn.
het rijd als een brommer met een dik blok eronder.
ik heb liever wat dikkers.
ik woon vlak naast duitsland en wil daar zo hard mogelijk rechtdoor :+ binnen mijn budget wel te verstaan.

oja ik zou graag wat ervaringen horen over de motoren uit mijn lijstje.
ook van de olie zuiper :+
B| B| Jaaaaajaa :Z
 
Ik heb nog wel een tip als je het alleen maar doet om rechtuit sneller te gaan.
Iets met XX erin :+

Maar als je maten sneller zijn op een zelfde motor dan is er of iets mis met jouw RF of met de bestuurder... Als je het wil oplossen met meer vermogen is dat een slechte reden.

Doe dan wat trainingen / cursusje boggies ofzo en dan pas een snellere motor.

Ik ben zelf van een RF600 naar een RF900 gegaan en nu de Blackbird, de 900 is binnen jouw budget en een hele snelle jongen (heb er 11 jaar op gereden) de Bird is natuurlijk helemaal een raket (zeker met alle tuning die ik erop heb O-) )

Met mijn RF900 kon ik een standaard blackbird redelijk bijhouden
 
ps uiteraard kom ik ook wel eens door een bocht 8-)
ook snel, maar niet met een knee down.
ik heb 2 kapotte knieen dus die houd ik boven het wegdek :+

in de bochten en in het verkeer scheeld het niet zoveel nu op mijn rf 600r tegen een 600rr (ok ik verlies altijd maar das logisch)
maar op een recht eind maken zij mij dik in.
 
Laatst bewerkt:

Gevalletje één jaar rijbewijs, nooit echt leren rijden, en een dikke fiets nodig hebben om dat te compenseren.

Koop er een lichte motor bij, en ga aan je bochtentechniek werken! Een lichte allroad bijvoorbeeld. Goed wendbaar, en uitstekend om te leren sturen.
 
Laatst bewerkt:
ja heb 1 keer op 600 rr gereden en vond dat niet zo bijzonder om eerlijk te zijn.
het rijd als een brommer met een dik blok eronder.
ik heb liever wat dikkers.
ik woon vlak naast duitsland en wil daar zo hard mogelijk rechtdoor :+ binnen mijn budget wel te verstaan.


Nondeju, dit had ik niet eens gelezen.


Euhm....................Bwahahahahahaaa _O- _O- _O-

Sorry, in het begin kon ik je denkwijze nog wel waarderen, althans toen ging je nog niet echt diep in op de achterliggende gedachte, maar nu gaat de verhouding nogal krom.

Weet je wat jij moet kopen?


Een choppert :+

Want anders kom je op een punt dat je echt op een fiets komt te zitten die jou eruit trekt ;) :+
 
ps uiteraard kom ik ook wel eens door een bocht 8-)
ook snel, maar niet met een knee down.
ik heb 2 kapotte knieen dus die houd ik boven het wegdek :+

Maar om een lekkere bocht te maken hoef te toch niet per se met je knie aan de grond te zitten? Is toch wel een aanrader hoor, om eens een keer alleen met je maten naar de Eiffel te gaan om wat haarspeldbochtjes te oefenen. Geeft een geweldige kick en een hoop vertrouwen met de machine. Moet je na zo'n weekendje weer eens gewoon met je maten in Nederland rijden, gaat echt een stuk beter ;)
 
@ trolls...ik rijd vaak met me geile chickie achterop 8-) , zeg maar 90%. (lol dat moest ik van haar zeggen). :+

Zeg dan maar tegen haar dat ze eens achterop mijn grote rode vibrator moet komen zitten want dan komt ze ook nog eens aan haar trekken i.p.v. alleen maar geil te wezen ;) :+


Maar je beseft wel dat je jezelf nu wel in een lastig parket hebt gebracht door die ene opmerking hé :Y
 
Maar om een lekkere bocht te maken hoef te toch niet per se met je knie aan de grond te zitten? Is toch wel een aanrader hoor, om eens een keer alleen met je maten naar de Eiffel te gaan om wat haarspeldbochtjes te oefenen. Geeft een geweldige kick en een hoop vertrouwen met de machine. Moet je na zo'n weekendje weer eens gewoon met je maten in Nederland rijden, gaat echt een stuk beter ;)
Anders eerst eens Zuid-Limburg en de Ardennen, om te oefenen. En inderdaad, van dat soort ritten leer je heel erg veel.
 
Gevalletje één jaar rijbewijs, nooit echt leren rijden, en een dikke fiets nodig hebben om dat te compenseren.

Koop er een lichte motor bij, en ga aan je bochtentechniek werken! Een lichte allroad bijvoorbeeld. Goed wendbaar, en uitstekend om te leren sturen.
Inderdaad.... Zonde hoor, het motorrijden is zoveel mooier dan dat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan