I know. Dacht 500st wereldwijd. Waarvan 250 naar Amerika, 50 naar Engeland en 20 naar Australië. Dat is de enige info die ik tot nu kon vinden☹. Ben benieuwd hoeveel destijds er in Nederland zijn geleverd en hoeveel er daar nog van over zijnDat is nog een hele mooie,zuinig op zijn,ze zijn vrij zeldzaam.
Zoiets had ik al gelezenIk heb de stofzuigerslang zxr750 gehad in die kleurstelling, verkocht want in de stad heb je er niks aan. Reed wel retestrak boven de 100kmu!!
Jaa komt goed! Ik koester zePrachtige ZXR! Zeker zuinig op zijn, ze zijn eigenlijk nu al collectors items.
Zo heb ik 22jr geleden mijn BMW E30M3 verkocht aan een Engelse handelaar(raakte hem hier niet kwijt) voor 12.500 gulden (€6000)....nu doen ze tussen de €60.000--€80.000Ik kocht ooit voor 1600 euro een moto guzzi centauro bij een motorzaak die niets met Italianen had...week later verkocht voor 2600 euro dus ik dacht spekkoper te zijn! Had ik hem maar gehouden....nu doet ie makkelijk 6000 euro.
Overigens een motorroman met 125 uitgaves in de eerste druk word ook een collectors item
Ja snap ik..klote is dat. Zo heb ik meerdere Peugeot 205 gti's gehad..waaronder de zeldzame Griffe...ik had 1vd nog maar 11st. origineel Nederlands geleverd van totaal 19st. Voor schijtbedrag weg gedaanAuw....breek me de ben niet open over gave bmw's.....ik moest soort van noodgedwongen toen de oldtimer regeling opgedoekt werd mijn 635 CSI wegdoen...uiteraard met verlies en hoe sentimenteel ook ; ik mis dat grote stuk ijzer!
Ja helemaal waar..vaak moet het ene plaats maken voor het andere. Ik kwam ooit mijn Peugeot 205 gti weer tegen als crossautoZo heb ik mijn E21 323i weggedaan in 1992... 4 jaar later kwam ik hem tegen op een sloperij. Platgereden.
Ook van mijn 1972 2002Tii heb ik nog spijt, maar ja kon niet alles houden helaas.
Jeetje dat zijn stuk voor stuk zeldzame en kostbare bikes zeg! Maarja toen waren ze ook prijzig...gewoon andere tijden..hadden de woningen ook(nu gezien)redelijke prijzen..maar dat was toen ook de max. Ik heb 8jaar geleden een KR-1S gehad...20jr oud, origineel Nederlands geleverd en nooit een druppel benzine in gezeten..0km..echt helemaal nieuw...Is verkocht aan een Italiaan..eigenaar van een motorzaak. Oh oke..weinig R modellen dus in Nederland denk ik..maar verwachte dat alJa breek me de bek niet open,ik heb meerdere RD500 en RG500 motoren gehad,die doen nu meer dan het dubbele en
worden nog steeds meer waard,verder nog een zeldzame eerste Z1 met Rickman frame gehad,een Z1000,een CBX1000,
een TZR250 3MA,TDR250,6RD350LC,s waaronder de al behoorlijk zeldzame 4L0,een KR1S 250,RD250LC,GT750 Suzuki,T500,
T350,Z1000Eddy Lawson,allemaal motoren die flink duurder geworden zijn dat waar ik ze toen voor gekocht heb.
Maar ja als je alles van te voren weet dan had ik nu op de Bahama,s gezeten,ik heb mijn lol er mee gehad en dat is
ook goed.
Verder heb ik 3 750R motoren ooit in het echt gezien,dus minimaal 3 hier in Nederland.
Tja je wist ook niet in die tijd dat je over tien jaar nog leeft,dus was het gewoon genieten en als je het weer zat was weer wat anders kopen.Wat betreft die e30 bmw modellen, een 1989 e30 325 gehad, verkocht voor bijna niks. 10 jaar later gaan ze opeens weg voor 10.000 euro
Ding was echt netjes maar op dat moment gewoon niet gewild. Stond mij in de weg enz
Zo gaat dat.... moment beslissingen
Tja het probleem is dat er te veel van gemaakt zijn en dat het niet echt bijzondere motoren zijn,ik heb vroeger de GSX1100 Katana gehad,die zijn wel aardig in prijs gestegen,vroeger stond er een OW01 te koop bij Safe voor toen relatief weinig,ik heb nog staan twijfelen om die te kopen,had ik dat maar gedaan.Motoren die ik wel in waarde zie stijgen en die nu naar mijn mening op de laagste prijs zijn, zijn de eerste generatie dikke Japanse supersports. CBR1000F/ZX-10/ZZR 1100 deze koop je nu nog voor een habbekrates. De oerblade en GSXR1100 prijzen stijgen nu al, FZR1000 (pre-exup) is ook al genoemd dacht ik. Volgens mij hoe origineler hoe beter. Ook de VFR750/VFR800 zie ik in goede staat regelmatig voor weinig aangeboden en lijkt me ook wel een potentiele kandidaat voor een waardestijging.
Haha ja zo gaat dat nou eenmaal..dat was toen..en toen waren de prijzen ook gewoon stevig.Tja het probleem is dat er te veel van gemaakt zijn en dat het niet echt bijzondere motoren zijn,ik heb vroeger de GSX1100 Katana gehad,die zijn wel aardig in prijs gestegen,vroeger stond er een OW01 te koop bij Safe voor toen relatief weinig,ik heb nog staan twijfelen om die te kopen,had ik dat maar gedaan.
Zo ook een Z1R Turbo die ook bij Safe te koop stond voor 8000,- guldens,toen te duur voor mij,nu doen ze het dubbele in Euro,s.
En ook ooit de kans gehad een RC30 te kopen voor 6000,- gulden,maar daar waren wedstrijden mee gereden dus dat durfde ik niet aan.
Ook een zeldzame fiets is de eerste Z1000 injectie,ook 1 die ooit wel eens flink zou kunnen stijgen in waarde.
Tja het probleem is dat er te veel van gemaakt zijn en dat het niet echt bijzondere motoren zijn
Die koop je nog steeds voor weinig met enig speurwerk.net over die motoren gaat het eigenlijk in dit topic. iedereen denkt dat omdat er veel van gemaakt zijn het niets gaat worden. Dus iedereen sloopt ze voor onderdelen, bouwt ze om of doet ze zelfs naar het oud ijzer want daar krijgen ze er evenveel voor zonder gezaag van kopers.
en ineens, 10 jaar verder gaan er mensen op zoek naar "hun" oude motor en vinden ze er geen. en een kompleet originele is dan ineens zeer zeldzaam en stijgt in waarde.
10 jaar geleden gaf niemand een rotte frank voor een oer-blade, 10 jaar geleden kocht je een GPZ900 aan de kilo-prijs, enz.. maar tijden veranderen
Tja als je er 1 wil dan zal je in de buidel moeten tasten,of het geluk hebben dat iemand er vanaf wil die niet weet wat het waard is,maarHaha ja zo gaat dat nou eenmaal..dat was toen..en toen waren de prijzen ook gewoon stevig.
Ik ben blij nu met mn ZXR750R M1...maar heeft ook flink wat pegels gekost..maar keuzes..Aangezien ik de ZXR750 '94/'95 de mooiste motor vind had ik dat geld er voor over
10 jaar geleden zou je zot geweest zijn als je meer dan 1000 euro hebben gegeven aan die GPZ in die staat, een herverfde/herbouwde kreeg je niet verkocht voor een paar 100 euro tenzij aan iemand die onderdelen nodig had. 10 jaar later vragen mensen er 2500 voor. illustreert toch perfect mijn punt !Die koop je nog steeds voor weinig met enig speurwerk.
≥ Zeer mooie en unieke kawasaki gpz 900 r - Motoren | Oldtimers - Marktplaats.nl
Zeer mooie motor. Met nieuwe banden ketting en tandwielen luchtfilter olie en filter remblokken hij rijd, start en remt zeer goed. Nog maar 28000 gedraaid.hij is van 93 dus het laatste jaar. Motor iswww.marktplaats.nl
Ach ik heb ze ook voor rond de 1500,- te koop gezien,maar inderdaad waren ze aan de straat stenen nog niet gratis weg te geven,maar leveren nog steeds geen10 jaar geleden zou je zot geweest zijn als je meer dan 1000 euro hebben gegeven aan die GPZ in die staat, een herverfde/herbouwde kreeg je niet verkocht voor een paar 100 euro tenzij aan iemand die onderdelen nodig had. 10 jaar later vragen mensen er 2500 voor. illustreert toch perfect mijn punt !