Toekomstige collectors items/ klasiekers.

Ik denk de ZRX ook wel een beetje ,een paar jaar terug geen bal waard,en nu zie je de prijzen toch aardig omhoog gaan voor een org.
en die heb ik gelukkig niet *O*
 
Alle tweetakten trouwens. DT's zijn niet meer te koop, TZRren niet te betalen...
Jammer dat tweetakten zo duur zijn, zou best nog wel is tweetakt voor erbij willen hebben.

Zelfs voor een nette Appie RS125 betaal je nog aardig wat (als je kijkt naar wat ze nieuw waren 20 jaar geleden..).
 
VTR1000-SP2
Mijn investering van 2 jaar geleden is inmiddels ~60% meer waard......
Dan heb je er van alles aan gedaan in die 2 jaar of heel goedkoop gekocht want een SP2 is geen 60% gestegen in 2 jaar tijd.
Prijzen liggen al diverse jaren rond de 6 en 8k€, afhankelijk van toestand en kilometerstand.
 
Goedenavond allemaal.
Ik speel met het idee om een motor te kopen die nu nog weinig waard is maar na bijvoorbeeld 15 jaar misschien wel verdubbeld is in waarde.
Niet persé voor de winst maar meer om na een aantal jaar zon motor in topstaat te herstellen en dan iets bijzonders te hebben.
Ik zie bijvoorbeeld op marktplaats honda vfr 400r's staan voor tussen de 6000/7000 euro. Lijkt me leuk als je die ooit voor 2/3000 euro gekocht hebt.

Iemand hier ideen over wat nu de toekomstige "klasiekers" zijn ?
Ik dacht misschien aan een fireblade 954 ?

Groeten Nelus.
Ook goedenavond.
Over het algemeen is het heel simpel; wat schaars is, is duur.
De meeste 400-tjes zijn nooit officieel te koop geweest, slechts beperkte grijze import. Ik kan mij niet voortstellen dat er ooit een moment was dat je een vfr 400 voor minder dan 3000 euro kon kopen.
Anyway, ik zou het omdraaien; gewoon MP en speurders in de gaten houden en als je wat leuks ziet die je bijna niet meer ziet dan toeslaan.
 
Ja zowieso origineel. Ik zelf vindt origineel altijd het mooist op soms de demper na. En misschien een vering upgrade maar dan houd het ver op. Maar smaken verschillen.

Bedankt voor alle reacties ! De vfr/cbr 400 vallen af omdat die nooit in nl geleverd zijn. (Wist ik niet eens) ga de komende tijd mn ogen open houden voor een nette fireblade 1e of laatste 900 model om eerst zelf een tijd te rijden en dan onder te brengen bij de inboedel.
 
1552456507044.jpeg

In originele staat dus niet verknipt
 
Jammer dat tweetakten zo duur zijn, zou best nog wel is tweetakt voor erbij willen hebben.

Zelfs voor een nette Appie RS125 betaal je nog aardig wat (als je kijkt naar wat ze nieuw waren 20 jaar geleden..).

Mijn RS125 is sentiment en staat op het punt in mijn woonkamer aan de muur te komen. Plan is echter die echt nooit weg te doen.

Heb ook de RS250, nu van alles aan verspijkert maar ga juist alle originele delen terug kopen zodat àls die ooit weggaat hij origineel weg kan want dan is hij toch meer waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
De Cagiva Xtra Raptor 1000, de Moto Morini Corsaro 1200, een nette Ducati 916 en alle "moderne" Benelli's. Gegarandeerde klassiekers
 
Ik had een guzzi 850 t3, gekocht voor 2500 geloof ik. Had even geld nodig en werkte maar 16 uur naast de studie, dus was happy met 1650 euro. Weg is weg.
Zie ze nu (als je ze al tegenkomt) te koop staan voor 7000
Hij was echt in prachtstaat.
Echt dom dat ik die heb weggedaan...


Jaren geleden mn Suzuki GT750 verkocht, als je ziet wat die dingen nu kosten...
Maar dat geldt voor meer spul, 15 jaar geleden bracht mijn buurman zijn oude 205 GTI weg, die dingen zijn nu ook goud waard.
 
Ja zowieso origineel. Ik zelf vindt origineel altijd het mooist.
in alle gevallen? Je zegt namelijk "altijd". Bij een Yamaha Vmax van de eerste generatie vind ik dat namelijk zeer zeker niet het geval. :N
 
in alle gevallen? Je zegt namelijk "altijd". Bij een Yamaha Vmax van de eerste generatie vind ik dat namelijk zeer zeker niet het geval. :N


In alle gevallen zullen org bikes t meest waardevol zijn,hoe leijk sommige ook zijn .

Mij boeit t niet ,t ding is er voor mij en daarom heb ik m wat veranderd :t
 
In alle gevallen zullen org bikes t meest waardevol zijn,hoe leijk sommige ook zijn .

Mij boeit t niet ,t ding is er voor mij en daarom heb ik m wat veranderd :t
Ja, de waarde sowieso. Maar mooi is anders idd.
 
Een nette 98 R1 waar niet aan geknoeid is.
TRX 850 is/wordt ook cultfiets.
Aprilia RSV1000R van de eerste generatie. Worden steeds schaarser want ze worden vaak geslacht voor hun OZ en öhlins goodies.
ZRX 1100 in de groen wit paarse kleurstelling.
 
Laatst bewerkt:
Honda Monkey 125. Maar die is nu al erg prijzig. :+
Aprilia Moto 6.5 is al genoemd, maar zie ik later wel als collectors item (nu al, denk ik).

Tsja, zoveel motoren.. lastig te zeggen wat klassiekers worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan