Tot hoeveel celcius ga jij hard door de bocht?

Tot hoeveel graden ga jij hard door de bocht?

  • Temperatuur boeit niet

    Stemmen: 17 29,3%
  • Bij minstens 0 graden

    Stemmen: 1 1,7%
  • Bij minstens 5 graden

    Stemmen: 1 1,7%
  • Bij minstens 10 graden

    Stemmen: 8 13,8%
  • Bij minstens 15 graden

    Stemmen: 19 32,8%
  • Bij minstens 20 graden

    Stemmen: 4 6,9%
  • Ik ga nooit hard

    Stemmen: 8 13,8%

  • Totaal aantal stemmers
    58
Rijden jullie allemaal alleen maar op het circuit of zo? Op de openbare weg is de temperatuur echt van ondergeschikt belang.... regen, troep en andere weggebruikers veel bepalender.

Ach, ik denk niet dat dit soort wijze tips hier toehoorders heeft ;)
Nouja, eentje in ieder geval hoor ;)

Ik hou er ook niet van als er troep op de wegen ligt, laat staan als het regent. Als ik gek wil doen op de motor moet het wel heel mooi weer en een heel mooi schoon bochtje zijn. Anders doe ik het gewoon niet, mij te link.. :X
 
Dan kun je met 20+ dus eigenlijk nog harder :Y

Maar als de temperatuur nog hoger gaat, dan beginnen mijn wegbandjes langzaam te smeren. En boven de 25 lig ik met mijn reet in het zwembad, want dan zitten de mooie weggetjes toch vol met baardapen, in korte mouwen, op koffiemolens.

Helemaal gelijk my friend...laat ze maar lullen tot ze op hun bek gaan door wat ijzel in een bocht of een plasje olie..dan leer je het wel af..Ik heb het dan over winter rijden en niet 10 graden of zo..das een beetje frisjes..

Er is ook nog zoiets als verantwoord rijden..kijk als je absoluut zeker weet dat er niks aan het handje is ..dan go go met verstand.


Daar heb je in de zomer net zo goed last van, als de weg in de winter schoon is, dan kan et net zo hard. Alleen moet je je wel bedenken dat je banden snel afkoelen, dus de eerste bocht na een stoplicht moet je uitkijken.

Maar ik rij graag als het 2 of 3 dagen flink heeft gevroren. De lucht is dan koud en droog, dus lekker veel vermogen, wegen zijn leeg, en veel zicht. Niets mooier als een rondje Rurhsee bij -5. Goretex jas, verwamde handvaten, lange fiestbroek aan, leren broek er over en dan lekker kneedownen. En dan pauzeren in Einrurh met een kop lekker warme chocomel met een stuk warme apperltaart.... laat de winter maar komen. *O*
 
Ik rij het hele jaar door en heb daardoor redelijk wat ervaring in de regen en kou.Maar in echte kou (onder 0) rij ik toch echt niet zoals ik in de zomer rij of het kan is dan ook niet boeiend. Ik doe het in ieder geval niet.Regen rijden vind ik wel weer geinig, want dat kan veel harder dan de meesten durven.Je moet alleen wel een beetje goede band hebben met aardig wat silica in de compound.
 
Ja tuurlijk, daarom zeg ik ook dat ik niet op de grens rij.

Maar hoorde van jeroen ( kawamenneke met wie ik altijd rij ) dat je op de weg een mooi tempo aanhoud. Dus als die uitnodiging ook een keer voor op de weg staat ga ik daar graag op in.

Circuitrijden wil ik zeker doen maar kost ook wat he, zeker ook risicovol omdat ik geen all risk heb.


Een late reactie,maar ik lees het nu pas :Z

Circuitrijden kost ongeveer tussen de 90 a 160€

En dan bedoel ik assen (het duurste) en zolder (gemiddeld 115€) prijzen zijn door de week.

Weekend krijg je er nog 20€ boven op.

Dus eigenlijk goed te doen 8-)

Wij gaan altijd via motorsportschool

Maar er zijn ook andere bv crt op Assen
 
Een mooie witte pekelweg bij -5 is gladder dan het lijkt, ook al is de weg zo drog als gort. Vooral het fijne :Y ZOAB zit dan vol met dat witte spul. Afgelopen winter over twee wielen schuivend de bocht door. Niet fijn met rechts een vrachtwagen die ook hetzelfde bochtje doet B|

Kortom, ik ga in de winter lekker rustig door de bochtjes indien de weg wit is. Tenzij het wit is van de sneeuw. Doet de trein de bochtjes voor me '(

Hmm. Toch maar eens een pekelbakje of SM-fiets kopen.
 
Laatst bewerkt:
Ook al héb je all risk, wordt het toch niet vergoed als je op je muil gaat op het circuit. Geldt alleen op de openbare weg.
Univé ook niet? Volgens mij las ik ooit in de polis dat zij bij all risks zélfs nog uitkeren als je compleet afgetankt je motor om een boom weet te vouwen. -O-
 
Ook al héb je all risk, wordt het toch niet vergoed als je op je muil gaat op het circuit. Geldt alleen op de openbare weg.

Klopt idd, maar denk we bijna allemaal toch wel weten wat je gaat doen als je op het circuit bent gevallen, en dan bedoel ik dus niet toegeven aan de verzekering dat het daar is gebeurt
:N
 
Klopt idd, maar denk we bijna allemaal toch wel weten wat je gaat doen als je op het circuit bent gevallen, en dan bedoel ik dus niet toegeven aan de verzekering dat het daar is gebeurt
:N



full
You naughty boy _O- beetje verzekering oplichten
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan