TT-Assen, strenge politie controle ?

Ardbeg

MF'er
29 aug 2003
173
0
Almere
Zoals zovelen op MF gaan ook Kingy en ik naar de TT. Aangezien dit voor mij de eerste keer is dat ik daar naar toe ga, vraag ik me af hoe streng de politie controles (met name mbt geluidsoverlast) zijn ('k heb namelijk alleen een blerpijp zonder db-killer)

Ben jij wel eens aangehouden omdat je motor te veel herrie maakte ? enne........wat mag je aftikken voor zo'n overtreding ?
 
Ja ze zijn streng en ja ik ben een keer gepakt, was geen mulderfeit meer en kostte iets van €280
 
Er is wel veel politie aanwezig, maar van uitgebreide controles op bijvoorbeeld geluid heb ik afgelopen jaren niks gehoord
 
Waarvoor was je gepakt dan ? (280 euro, damn ! B| )

was twee jaar geleden, ze stonden met een dB-meter bij een afrit vanaf de A28
was op een zx6r met two brothers uitlaat. Iets meer geluid en ik had de motor opnieuw moeten laten keuren.
Ik heb er van geleerd dat ik voortaan alleen nog dempers koop waar een losse dB-killer in kan.
Boete voor geluid is trouwens geen verkeersovertreding maar een milieudelict.
 
Ik woon in Assen en mij zie je in de TT-week niet op de plof. Op ieder slakkie wordt zout gelegd :( .
Dus wees gewaarschuwd !!
 
Hmmmmm, lijkt er tot zover op dat er dus een aanzienlijke kans is dat ik het bokje ben als ik op de motor naar Assen ga. Maarja, met de auto of het OV ( :r ) lijkt mij ook geen succes..........

Zucht.........wat een gezeik.
 
Tja..overtreed je de wet en moet je nog oppassen dat je niet gepakt wordt ook..wat een gezeik :+
 
Marktplaats in de gaten houden en proberen om voor wênig een origineel dempertje op de kop zien te tikken?

Als ik ergens heen ga waar ik het risico loop op geluidscontrole (bijv. de Eifel), monteer ik ff de originele schoorsteen. Is 10 minuten werk en geen kans op gezeur (althans, niet om het geluid, that is :+ ).
 
afgelopen jaar voor het eerst aangehouden op weg naar Assen. Was ook de eerste keer dat we pas op vrijdagmorgen vertrokken.

De duc maakte 3 db teveel, maar dat was nog net binnen de gedoognorm. Dus ik mocht weer doorrijden. :+

Tip: zorg dat je dB killers hebt. Ze keken bij mij in eerste instantie of er killers gemonteerd waren. Hadden die erin gezeten dan hadden ze geeneens gemeten.
Ze kijken eerst of er een keurmerk (af fabriek) in de uitlaat is geslagen. Zoniet, dan kijken ze of er dB killers inzitten. Zoniet, pas dan gaan ze meten.
 
Laatst bewerkt:
Totdat ze net worden als die duitse honden
Ik heb gezien op de duitse tv dat ze daar ook kijken of er een goedgekeurd EU nummer in staat
Je kunt daar dus met een paar niet gekeurde dempers met db killers (die niet teveel geluid maken) dus gewoon een vette prent krijgen
 
Er is wel veel politie aanwezig, maar van uitgebreide controles op bijvoorbeeld geluid heb ik afgelopen jaren niks gehoord


[me]janice wel ;)
[/me]

afgelopen jaar nog........

als je een db killer hebt zal ik die er zeker in zetten en anders "tijdelijk" de orginele demper er weer onderzetten. wij wonen in Assen en zo rond de TT gaat van de TL de demper eraf en gaat de orginele er weer op om het na de TT weer om te wisselen...
 
Totdat ze net worden als die duitse honden
Ik heb gezien op de duitse tv dat ze daar ook kijken of er een goedgekeurd EU nummer in staat
Je kunt daar dus met een paar niet gekeurde dempers met db killers (die niet teveel geluid maken) dus gewoon een vette prent krijgen
in dld is het zelfs zo dat alle mods e.d. bij de verzekering gemeld moeten worden, en een voorwaarde hiervoor is eu keuring.. en je verzekering wordt ook duurder naarmate je meer mods hebt.. rij je met niet eu-gekeurde onderdelen, ben je idd dik het haasje... in dld is de tuv dan ook nog veeeeeeel strenger dan hier de apk.
 
Ben vorig jaar voor het eerst op de motor naar de TT geweest. Reed niet te hard, standaard demper zat erop, werd toch van de weg gehaald (idd, op de A28).

Standaard controle dus, was allemaal goed. Maar wel kans dus dat je van de wek wordt gehaald, en dat terwijl ik op donderdagochtend "al" was vertrokken.
 
bla bla bla,
Ze kijken eerst of er een keurmerk (af fabriek) in de uitlaat is geslagen. Zoniet, dan kijken ze of er dB killers inzitten. Zoniet, pas dan gaan ze meten.

Bij mij staat er een (E)keurmerk in, maar is zonder killers niet gekeurd, neem aan dat ze dan alsnog meten? (ondanks de E-keur :? )

heb de killers altijd bij me, maar ze zullen me wel geen tijd geven om die te monteren :X
 
Dan heb ik het afgelopen jaar mazzel gehad. Ik heb het ermaar op gewaagd dat ik niet zou worden gecontroleerd. En dat terwijl mijn yoshi toch zeker de 110 db(a) haalt. Niks geen db-killer. En het was op de racedag zelf van de TT en SBK.

Maar goed, je kunt er zelf natuurlijk ook voor zorgen dat je wel de norm haalt. Zoals opnieuw de demper met "wol" vullen, grootste gedeelte zal nu wel verbrand zijn. Of wel een db-killer gebruiken, als je de luxe hebt dat de fabrikant ze levert. (Maar ja dan mag ik mijn carburatie weer aan de verkleinde doorstroom van je uitlaat aanpassen |( )

En anders de illegale manier; een keurmerk je kan je er zelf ook nog wel inslaan (kopieer je de nummer reeks van je originele demper, e-keurmerk logo erop :z ).

Kortom, best leuk zo'n open demper :P
 
[me]P. IJsvogel schroeft met dit soort evenementen gewoon de originele pijp erop.
[/me]


We weten dat ze er in grote getalen zijn dus is het risico wat groter om ter controle meegenomen te worden. Dus ik pas m'n snelheid en geluid aan. O-)
 
Mijn bike heeft teveel lawaai, ga elk jaar naar de SBK en naar de TT.
Ben nog niet aangehouden. ( niet voor teveel db ;) )
Ga mijn originele demper er niet elke keer op draaien. ( ivm afstelling )
Op zich valt het wel mee het is alleen erg lullig als het je overkomt. Maar als je ziet hoeveel motoren er rijden is het percentage wat bekeurd wordt relatief klein naar mijn idee. maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Maar als je geen risico's durfde te nemen was je ook niet gaan motorrijden toch? :p maar je weet zeker dat je geen bekeuring krijgt als je met de trein of auto gaat of wanneer je een originele pijp monteert, maar dan is het ook niet spannend meer toch? :p
 
Laatst bewerkt:
Maar dan wel in je leren pak en je helm meenemen net als ongeveer de helft van de koekblik rijders.
WAT EEN SUKKELS ;)
Ik blijf erom lachen als ik er weer één zie uitstappen met zijn volledige pak aan en daarna zijn helm uit de kofferbak vist.
Iemand anders dit soort rituelen al eens gezien ;)
 
Mijn bike heeft teveel lawaai, ga elk jaar naar de SBK en naar de TT.
Ben nog niet aangehouden. ( niet voor teveel db ;) )
Ga mijn originele demper er niet elke keer op draaien. ( ivm afstelling )
Op zich valt het wel mee het is alleen erg lullig als het je overkomt. Maar als je ziet hoeveel motoren er rijden is het percentage wat bekeurd wordt relatief klein naar mijn idee. maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Maar als je geen risico's durfde te nemen was je ook niet gaan motorrijden toch? :p maar je weet zeker dat je geen bekeuring krijgt als je met de trein of auto gaat of wanneer je een originele pijp monteert, maar dan is het ook niet spannend meer toch? :p

Inderdaad, zo denk ik er ook over.............maar aangezien ik nog voor ongeveer 500 euro aan openstaande boetes heb |( , heb ik besloten maar even op safe te gaan :( .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan