Tuono-topic deel 18....DonderJagen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
:+ Je moet namelijk een beste acrobaat zijn om een beetje chill achterop te zitten voor langer dan een half uurtje is mijn ervaring (en die van diegene die wel eens achterop zit).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bruine stekker die de spanningregelaar zit bekeken. Die was redelijk groen, dus die heb ik vervangen voor stekkers (foto's komen later)

Volt op de accu voor het vervangen van de bruine stekker:
Stationair: 13.52
3500 toeren: 12.91

Volt op de accu ná het vervangen de bruine stekker:
Stationair: 13.81
3500 toeren: 13.38

Iets verbetering dus al :)

Vervolgens volt gemeten rondom de witte stekker:
Stationair: 14.15
3500 toeren: 13.60

Er zit dus duidelijk verschil tussen volt op de witte stekker en de voltage op de accu. Dus ik ben van plan om direct 2 draadjes te trekken naar de accu na de witte stekker.

Het gekke vind ik wel dat stationair een hoger voltage geeft dan met 3500 toeren. Wat zou daar een verklaring voor zijn?

Overigens meet ik op de 3 gele draden voor de bruine stekker netjes boven de 60 volt wisselspanning, dus de dynamo lijkt in orde.

Ook kan ik geen bruine stekker ontdekken achter de koelvloeistofreservoir, daar zit wel al een andere dikke stekker met de 3 gele draden, dus ik vermoed dat die bruine stekker daar al vervangen is.

Hebben jullie nog andere suggesties naast direct draden na de witte stekker naar de accu te trekken?
:)
 
Zet er wel een 30amp zekering tussen, als je vanaf de spanningsregelaar direct draden trekt naar de accu. En gebruik ook de juiste dikte kabels!
 
Zet er wel een 30amp zekering tussen, als je vanaf de spanningsregelaar direct draden trekt naar de accu. En gebruik ook de juiste dikte kabels!

Zekering ga ik regelen! Welke dikte raadt je aan om te gebruiken? Iemand een tip voor een website waar dit allemaal te verkrijgen is en direct verzend ;)
 
Zekering ga ik regelen! Welke dikte raadt je aan om te gebruiken? Iemand een tip voor een website waar dit allemaal te verkrijgen is en direct verzend ;)

Edit) website heb ik al gevonden! Alleen de juiste dikte draad nog bepalen.
 
Ik weet zeker als je nieuwe draden erbij trekt direct naar de accu, dat je laadprobleem is opgelost. De stekker achter je koelvloeistofvaatje is een witte ronde, gen2 heeft daar een zelfde bruine stekker als achter. De witte ronde ga ik binnenkort ook nog even checken.
 
Ik weet zeker als je nieuwe draden erbij trekt direct naar de accu, dat je laadprobleem is opgelost. De stekker achter je koelvloeistofvaatje is een witte ronde, gen2 heeft daar een zelfde bruine stekker als achter. De witte ronde ga ik binnenkort ook nog even checken.

Ja, ik hoop het ook :Y Ik ben nu de spullen aan het bestellen. Heb jij alleen de extra + kabels naar de accu gezekerd? De beide kabels met 1 30amp zekering, of 2 kabels los met beide een 30 amp zekering naar de accu?
 
Caraudio inbouw stations hebben dikke soepele draden.
Voor de versterker "power" hebben zij ook bedrading nodig met geringe weerstand.

Vaak is dat ook een hoge kwaliteit .

Ja er zit kwaliteits verschil in.
Een soepele koper draad is gemaakt uit een bundel "gevlochten" dunne draden.

Een draad die bestaat uit meer dunnere draden, geeft minder weerstand. Is dus beter.
 
:+ Je moet namelijk een beste acrobaat zijn om een beetje chill achterop te zitten voor langer dan een half uurtje is mijn ervaring (en die van diegene die wel eens achterop zit).

Me vriendin heeft vaak achterop gezeten maar zij zei juist dat ze prima zat.. Ben niet samen naar Spanje gereden maar een lekker dagje toeren ging prima.
 
Duodame achterop de Tuono (Gen1) bevalt erg goed. Zowel voor rijder als passagier. Paar toertjes gemaakt en alleen maar goede commentaren gekregen. Misschien dat grote passagiers het minder goed hebben omdat de duoseat redelijk hoog is, dus even de specs checken voordat je je tinderdate uitnodigt voor een ritje :) *D O-)

Misschien is zo'n V4 wat krapper, maar de Gen1 biedt veel ruimte (vind ik).
 
Mijn vriendin vindt het maar kut zitten :+

Af en toe een half uurtje is leuk maar daarna krijgt ze last van d'r benen door de erg hoge duo steps. Keertje een kleiner persoon achterop gehad en die had inderdaad geen klagen.

Het helpt daarbij ook niet mee dat ik geen immense kerel ben, er zit nog best wat ruimte tussen waar ik ophoud en het duozadel begint. Ze zit dus automatisch ook nog een stuk naar voren gebogen achterop. Zelf wat naar achter gaan zitten probeer ik wel eens maar dan kan ik weer amper wat opvangen met m'n benen aan de tank en krijgen m'n armen dus alles te verduren.

Ik vind met een duo rijden maar matig, rij er niet lekkerder door :+
 
Laatst bewerkt:
Dag allen, ik heb even een kort vraagje.
Klopt het dat de stickers op de tank bij de 2de gen niet onder de blanke lak zitten?
Ik heb het dan over de uitvoering mat wit/grijs of mat zwart/grijs.
Alvast bedankt!

Groetjes Cootje
 
vandaag 300 km gereden :o , door het meest treurige weer van het jaar.
er komen iig dorosodurokappen op zsm, wat een kou
2008 matzwart zit niet onder de lak
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn ze vanaf 2008 niet meer onder de blanke lak gezet. Ik heb een 2006 versie en daar zit het nog wel onder de blanke lak. Zou ook met de matte kleur te maken kunnen hebben.
 
vandaag 300 km gereden :o , door het meest treurige weer van het jaar.
er komen iig dorosodurokappen op zsm, wat een kou
2008 matzwart zit niet onder de lak

HELD!!! De Dorsoduro kapjes werken idd best ok....

Maar dat wist je al wel

full
 
thx, elke keer als ik tegen mezelf zeg dat ik ga rijden wat voor weer het ook is word ik afgestaft :+
Het was op zich wel te doen maar ideaal is anders...

Die kappen had ik erop moeten zetten op nadat bovenstaande foto genomen was, dat was pas echt koud toen, maar ook dat was nog steeds een bijzondere dag :]
(omgekeerd omdat de sneeuw te diep werd)

kappen zijn echter lastig aan te komen voor een beetje een normale prijs (onder de 100€ dus)

Er zijn ook matjes die onder de originele handvatten kunnen, ook eens naar kijken.
Word steeds meer een ouwel@llen toermotor zo :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan