Tuono-topic deel 18....DonderJagen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
thx, elke keer als ik tegen mezelf zeg dat ik ga rijden wat voor weer het ook is word ik afgestaft :+
Het was op zich wel te doen maar ideaal is anders...

Die kappen had ik erop moeten zetten op nadat bovenstaande foto genomen was, dat was pas echt koud toen, maar ook dat was nog steeds een bijzondere dag :]
(omgekeerd omdat de sneeuw te diep werd)

kappen zijn echter lastig aan te komen voor een beetje een normale prijs (onder de 100€ dus)

Er zijn ook matjes die onder de originele handvatten kunnen, ook eens naar kijken.
Word steeds meer een ouwel@llen toermotor zo :X

Iig meer gereden dan/als ik....heb het bij twee daagjes lotus on track gehouden, Abbeville en Croix en Ternoi.....


Ik heb mijn kapjes hier besteld..

Home | Aprilia Parts

40 eurie p/st origineel.....
 
Hallo,

Zoals ik eerder al zei word mijn Tuono verkocht.

Vanmorgen iemand komen kijken, die gast heeft 1,5 uur gereden, start ie niet.

Startmotor lijkt niet helemaal rond te draaien en hij gaf ook sluiting.. We hebben het een en ander met de accu geprobeerd, zekeringen na gekeken, startkabels op een auto aangesloten maar niks hielp. Nu doet het display het ook niet meer, heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Degene die kwam kijken had het erover dat het misschien iets met de massa te maken heeft?

Ik hoop dat iemand dit bekend voor komt en me kan helpen zodat ik hem weer goed kan krijgen zonder dat ik hem weg moet brengen.

Alvast bedankt!

Gr Mark
 
Ik had paar week geleden ook zoiets vergelijkbaars... oorzaak van mij was de accu boutjes niet goed aangedraaid te hebben... ze waren 'los' getrild... boutjes weer stevig aandraaien en het ging weer perfect no issues..

maar gezien je met de accu al bezig bent geweest...

geeft hij ook een code op het display, of heb je één gezien?
 
Mochten ze goed passen, laat het dan weten. Dan kan ik ze ook gaan bestellen.

Ze passen goed, alleen zelf een simpel beugeltje maken en go!
Tidje heeft ze allang erop en af1 levert een complete kit voor de Tuono mbv de Dorosoduro kappen.

Verzenden en import kost wel wat dus het had handig geweest om te vragen of er nog meer belangstelling was |(
totaal kom ik nu op iets van 50€ excl invoerrechten en hiervan zijn 40€ verzendkosten

af1-hg-kit_d2.jpg


ze zijn er ook in Carbon voor 610 dollar
persoonlijk heb ik dan liever koude handen :+
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
is een prima optie, zeker met die versterkingsbeugel erin.
Maar ik vind het minder mooi, glanzende kappen op een matte motor.
Als ik die van mij kan aanpassen met orginelen delen kies ik meestal daarvoor
 
Hallo,

Zoals ik eerder al zei word mijn Tuono verkocht.

Vanmorgen iemand komen kijken, die gast heeft 1,5 uur gereden, start ie niet.

Startmotor lijkt niet helemaal rond te draaien en hij gaf ook sluiting.. We hebben het een en ander met de accu geprobeerd, zekeringen na gekeken, startkabels op een auto aangesloten maar niks hielp. Nu doet het display het ook niet meer, heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Degene die kwam kijken had het erover dat het misschien iets met de massa te maken heeft?

Ik hoop dat iemand dit bekend voor komt en me kan helpen zodat ik hem weer goed kan krijgen zonder dat ik hem weg moet brengen.

Alvast bedankt!

Gr Mark

Even de bekabeling naar de startmotor nalopen.

Waar gaf hij sluiting??
 
Geen idee eigenlijk, heb al een boel vreemde storingen voorbij zien komen. Rotte startmotor is ook mogelijk, hoor je echter niet zo vaak. Feit blijft dat het wel uitermate vervelend is als er een potentiële koper naast staat.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties! Ga morgenochtend maar is ff kijken.. En ja was echt heel k*t.. Sta je dan met je mooie praatje.. "Doet ie anders nooit.." Ja ja zal die wel gedacht hebben.. Maja volgende keer beter dan maar..😒
 
Heb het ook wel eens gehad.
Mensen die kwamen kijken een bak koffie aangeboden.
Zelf de schuur in gelopen . Beetje prullen aan de stekkers en hij deed het weer.
Heel vervelend maar ze snapte dat er altijd een stroomstoring kan ontstaan.
Als na het starten de motor goed loopt en hij start daarna weer en na de testrit doet hij het gewoon dan begrijpt iedereen dat het een x kan gebeuren.
 
Goedemorgen,

Vannacht me accu aan de lader gehad, net even aangesloten en me dashbord ging wel weer aan, maar de startmotor draaide heel langzaam rond en na een aantal tellen ging hij weer "gek" doen, tikkend geluid en weer net also hij weer aangaat.. Wat zou dit kunnen zijn? Iets met de startrelais? Begreep dat dat een veel voorkomend probleem bij de tuono is.. Of zit ik dan helemaal verkeerd?
 
Als de startmotor rond gaat, dan werkt het relais lijkt mij.

Nogmaals waar kreeg hij sluiting, want daar had je het over in 1 van je eerdere berichten.
En controleer de kabel naar de startmotor toe.
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je accu goed is?
Het feit dat hij 13v aangeeft zegt niet dat er ook Ampere doorheen gaat.
Met een ander type motor heb ik een vergelijkbaar probleem gehad en bleek gewoon de accu overleden
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan