Tuono-topic deel 18....DonderJagen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand nog interesse in en ruil met een nette originele demper en deze:

[afbeelding]

Ik woon in een rustig gebied waar ze rotjochies zoals ik ophangen.
Dus ik zoek een nette originele of vrij stille demper ervoor terug.

Ik heb ook nog meer onderdelen zoals osco smeersysteem ding, rizoma remvloeistofpotje, bar end spiegels etc etc etc

welkom bij de Tuono club! *O*
 
Mannen ik wil deze winter die achterrem aanpakken maar kan hier nergens de info terugvinden over die mod/andere pomp die het probleem verhelpt. Is er iemand die die info paraat heeft.
Dank je wel.
 
Dyon... Begrijp ik nu goed dat je op zoek bent naar een originele demper? Heb er hier nog een liggen.. Hoor het wel als je er belang bij hebt.. 😉
 
Vanmorgen eindelijk het pakketje binnen gekregen met alle draden, zekeringen enz. om extra kabels te kunnen trekken vanaf de spanningsregelaar naar de accu. Zojuist even de boel gesoldeerd en weer gemonteerd op de motor. Foto's volgen nog.

Net om 22:29 even snel gestart en 14.25 volt bij 2.000 toeren *O*

Ik kon net niet bij 4.000 toeren checken, want dat vond ik niet echt fijn voor de buren ;)
Maar ik denk dat het ook een prima waarde zal zijn.

Ben blij *O* Sorrento, je had gelijk, de 2 extra kabels hebben het gefixed.


Is dat laadspanning op je dashboard? of op een spanningsmeter?

Mijn accu verliest namelijk nogal snel zijn lading.

Ik verdenk lekstroom of spanningsregelaar.
 
Dyon... Begrijp ik nu goed dat je op zoek bent naar een originele demper? Heb er hier nog een liggen.. Hoor het wel als je er belang bij hebt.. 😉

Bedankt voor het aanbod maar ik ben al voorzien van een ori demper (voor Duitsland O-)) je kan sonador er wellicht wel blij mee maken!
 
Mannen ik wil deze winter die achterrem aanpakken maar kan hier nergens de info terugvinden over die mod/andere pomp die het probleem verhelpt. Is er iemand die die info paraat heeft.
Dank je wel.

Ik heb de Ducati 1098 rempomp reeds in huis, remleiding is besteld en komt deze week. Je hebt al een pm van Tennisbal, dus neem aan dat je alle info reeds hebt?
 
Ik heb ook nog wel een (gratis) ori demper liggen... Met iets schuifschade... En souvenirs van Assen... O-)

Maar nog gasdicht dus...
 
Laatst bewerkt:
AaAaargghhh

Zaterdag nog een tourritje gemaakt door Noord-holland, en smorgens gewoon starten en de hele dag zonder problemen gereden.
Zoals gebruikelijk motor gestald, aan de acculader.
Zondag aan het begin van de middag nog even een rondje willen doen: Te weinig puf in de accu! Klokje naar 00:00 en toerenbegrenzer naar 6000. (Dashboard geeft iets van 11,4 V aan, als ik de rem inhoud, zakt het zelfs naar 10,8 v)


Toch maar op zoek naar een andere accu. :(

Edit: misschien nog maar niet. Nu startte ze weer als vanouds :? Misschien was die wasbeurt vooraf niet naar haar zin? Ergens vocht in wat nu weer verdampt is.
 
Laatst bewerkt:
AaAaargghhh

Zaterdag nog een tourritje gemaakt door Noord-holland, en smorgens gewoon starten en de hele dag zonder problemen gereden.
Zoals gebruikelijk motor gestald, aan de acculader.
Zondag aan het begin van de middag nog even een rondje willen doen: Te weinig puf in de accu! Klokje naar 00:00 en toerenbegrenzer naar 6000. (Dashboard geeft iets van 11,4 V aan, als ik de rem inhoud, zakt het zelfs naar 10,8 v)


Toch maar op zoek naar een andere accu. :(

Edit: misschien nog maar niet. Nu startte ze weer als vanouds :? Misschien was die wasbeurt vooraf niet naar haar zin? Ergens vocht in wat nu weer verdampt is.

Ik had precies hetzelfde vandaag, ook met het dashboard.
2 minuten later weer geprobeerd en zo weer starten.

Heel apart, hij geeft via het dash 13.8 volt aan tijdens stationair/en op toeren.
Ik ga morgen even met de multimeter meten aan de accu en de spanningsregelaar.
 
weet iemand waar je de gaatjes in je dashboard moet boren tegen condens voor de gen2?
is een officiele mod voor schijnt
 
Hey Sorrento, bedankt voor het linkje!
Apart dat hij dan later toch meld dat hij weer moest ontluchten.
Ik moet het ook nog een keer goed oplossen. Drie keer ontlucht, maarja de rest weten we.
Het blijft een apart probleem...ergens moet die lucht in het systeem komen...en als alles dicht is, rara politiepet!
Maar hier is al genoeg over geschreven en alleen het verticaal plaatsen schijnt echt goed te werken. Of is de oplossing met de Duc pomp wel duurzaam??
Iemand goeie ervaringen voor ik overweeg om dit te doen
 
Ik moet het ook nog een keer goed oplossen. Drie keer ontlucht, maarja de rest weten we.
Het blijft een apart probleem...ergens moet die lucht in het systeem komen...en als alles dicht is, rara politiepet!
Maar hier is al genoeg over geschreven en alleen het verticaal plaatsen schijnt echt goed te werken. Of is de oplossing met de Duc pomp wel duurzaam??
Iemand goeie ervaringen voor ik overweeg om dit te doen

Heb je ooit al eens de banjobouten ontlucht? Uit zowel eigen ervaring als mijn omgeving heb ik al met meerdere type motoren gemerkt dat alleen ontluchten via de nippels niet altijd duurzaam is. In de banjo's blijft ook lucht achter welke mt de tijd kan gaan verplaatsen.
Het ontluchten van de banjo's werkt hetzelfde als op de nippel, dus druk op de pomp en de banjo's lossen tot er olie uitkomt.
 
weet iemand waar je de gaatjes in je dashboard moet boren tegen condens voor de gen2?
is een officiele mod voor schijnt

Even de dash demonteren

Voorzichtig de zwarte rand verwijderen (beetje naar buiten buigen bij de lipjes)

Daarna de kitrand doorsnijden. Nu kan het "glas" verwijderen.

De gaatjes in de rand boren, zodat deze onder de zwarte afdekrand komen.
Voorzichtig beetje kit aanbrengen en "glas" monteren. Als laatste de zwarte rand erop

howto
How to fix those f'oggin gauges
 
Ik zoek nog een setje originele spiegels en knipperlichten voor de Tuono.
Iemand die nog wat heeft liggen?

Van een uitlaat ben ik inmiddels voorzien, of eigenlijk die is onderweg.

Als je een setje spiegels en/of knipperlichten hebt liggen dan hoor ik het graag via PB.
 
Ik zoek nog een setje originele spiegels en knipperlichten voor de Tuono.
Iemand die nog wat heeft liggen?

Van een uitlaat ben ik inmiddels voorzien, of eigenlijk die is onderweg.

Als je een setje spiegels en/of knipperlichten hebt liggen dan hoor ik het graag via PB.

Tipje: kijk ook even of je de spiegels van de gen2 mooi vind, ik vind het een verbetering ten opzichte van de ronde :)

$_35.JPG


p.s. zouden jullie mij willen helpen met m'n stage via m'n homepageknopje (huisje) onder m'n avatar :X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan