Tuono-topic deel 18....DonderJagen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet het ook nog een keer goed oplossen. Drie keer ontlucht, maarja de rest weten we.
Het blijft een apart probleem...ergens moet die lucht in het systeem komen...en als alles dicht is, rara politiepet!
Maar hier is al genoeg over geschreven en alleen het verticaal plaatsen schijnt echt goed te werken. Of is de oplossing met de Duc pomp wel duurzaam??
Iemand goeie ervaringen voor ik overweeg om dit te doen

Rsv4 voetsteunen passen ook en daar moet je ook de rempomp aan de voetsteunen hangen, maar is vrij prijzig en als je dan toch zo ver bent kan je net zo goed voor een mooi rem schakelsetje! Dan kun je alles verstellen ook nog! Alleen weet ik niet of je dan automatisch omgekeerd gaat schakelen dus dat weet ik niet!
Volgens mijn heeft King dit op zijn Tuono?
 
Even de dash demonteren

Voorzichtig de zwarte rand verwijderen (beetje naar buiten buigen bij de lipjes)

Daarna de kitrand doorsnijden. Nu kan het "glas" verwijderen.

De gaatjes in de rand boren, zodat deze onder de zwarte afdekrand komen.
Voorzichtig beetje kit aanbrengen en "glas" monteren. Als laatste de zwarte rand erop

howto
How to fix those f'oggin gauges

thx (ook ballbetween), dat zocht ik!
vraag me alleen af waar de gaten komen en waarom je af moet kitten als je er 2 gaten in hebt zitten.
 
Rsv4 voetsteunen passen ook en daar moet je ook de rempomp aan de voetsteunen hangen, maar is vrij prijzig en als je dan toch zo ver bent kan je net zo goed voor een mooi rem schakelsetje! Dan kun je alles verstellen ook nog! Alleen weet ik niet of je dan automatisch omgekeerd gaat schakelen dus dat weet ik niet!
Volgens mijn heeft King dit op zijn Tuono?

klopt, een rsv4 setje is de enigste oplossing.
andere pomp en speciale ontluchtingmethodes zijn leuk en werken eventjes maar het probleem is dat de pomp te dicht bij het blok zit.
ik heb een vv set van een rsv4 erop (lightech)

Grotefoto-LBDNR3C8.jpg
 
Net even gemeten aan de accu.

Accu in rust 12.3 V
Accu tijdens starten 9.3 v

Accu tijdens stationair 13.7
Accu tijdens 3000tpm 13.7

Denken jullie dat als ik de draden van de Spanningsregelaar direct op de accu zet, dat ik meer laadspanning krijg?
 
op display bij mij, vanochtend nog gecheckt,
- op contact tussen 11.8 / 12.8 (tijdje geen druppellader en op druppellader)
- bij starten zit hij op het dal tussen 8/9 volt
- stationair 14.2 / 14.4 stabiel
- rond de 4k toeren 14.3/14.5

verder ook geen issue met starten, 1 slag en hij is aan (geen verschil met / zonder druppelader verhaal)
 
Accu dipt wel erg bij starten, maatstaaf is doorgaans <10volt accu stuk...

Hij mag niet onder de 9v komen en dat doet hij ook niet.

Maar heb inmiddels een kabelboompje gemaakt, alleen nog een nieuwe stekker maken die de bruine stekker vervangt, want die draden worden best heet (normaal?)

Ik heb nu bij stationair 14.35v en op toeren (tot aan 6k getest) 14.17v


Zo heb ik het gedaan:

2x 2.5 draden vanaf de spanningsregelaar via een 30amp zekering direct op de accu.

De 2 draden die je dan "overhoud" heb ik met krimpkous en tape afgedekt.
Die lopen denk ik via het dashboard? want als ik die 30amp zekering eruit trek dan doet niks het meer .....

*D
 
op display bij mij, vanochtend nog gecheckt,
- op contact tussen 11.8 / 12.8 (tijdje geen druppellader en op druppellader)
- bij starten zit hij op het dal tussen 8/9 volt
- stationair 14.2 / 14.4 stabiel
- rond de 4k toeren 14.3/14.5

verder ook geen issue met starten, 1 slag en hij is aan (geen verschil met / zonder druppelader verhaal)

Ik denk dat je beter aan de accu kan meten, kan je gelijk controleren of de accupolen nog goed vast zitten ;)

Als de accu onder de 9v dipt tijdens het starten dan is de accu "defect"
 
thx (ook ballbetween), dat zocht ik!
vraag me alleen af waar de gaten komen en waarom je af moet kitten als je er 2 gaten in hebt zitten.
De gaten moeten in de zijkant van de display geboord worden. Boven en eentje onder.
Die zijkant wordt nu door de zwarte lijst afgedekt. Als je die dus losmaakt kun je de gaatjes boren. Ik heb het gedaan zonder het venster los te maken. Mss een beetje vet aan de boor doen. In het ergste geval ligt er een snippertje in de klok. Kun je altijd nog het venster los te maken om het te verwijderen. Als je dat al wilt...
Foto is lastig te maken, daarom geen plaatje.
Succes!
 
klopt, een rsv4 setje is de enigste oplossing.
andere pomp en speciale ontluchtingmethodes zijn leuk en werken eventjes maar het probleem is dat de pomp te dicht bij het blok zit.
ik heb een vv set van een rsv4 erop (lightech)

[afbeelding]
Dit is natuurlijk de oplossing....maar idd een prijzige!
Als het door de warmte komt zou een hitte schildje moeten werken.
 
Heb je ooit al eens de banjobouten ontlucht? Uit zowel eigen ervaring als mijn omgeving heb ik al met meerdere type motoren gemerkt dat alleen ontluchten via de nippels niet altijd duurzaam is. In de banjo's blijft ook lucht achter welke mt de tijd kan gaan verplaatsen.
Het ontluchten van de banjo's werkt hetzelfde als op de nippel, dus druk op de pomp en de banjo's lossen tot er olie uitkomt.
Dit alles al gedaan, en het helpt idd een korte tijd, maar niet lang. Thx voor de tip.
 
Hmm sonador, dat ga ik zeker nog even doen inderdaad...
Ik ben een held in elektronica :N
Toen ik de spanning wou meten bij de bruine stekker had ik het meetapparatuur kapot gemaakt O-) eerst even nieuwe zekeringen scoren

laat mij maar de oliën en het mechanische werk doen :Y
 
Laatst bewerkt:
Hmm sonador, dat ga ik zeker nog even doen inderdaad...
Ik ben een held in elektronica :N
Toen ik de spanning wou meten bij de bruine stekker had ik het meetapparatuur kapot gemaakt O-) eerst even nieuwe zekeringen scoren

laat mij maar de oliën en het mechanische werk doen :Y

Ik heb precies hetzelfde, ik kan een motorblok zo uit elkaar en in elkaar schroeven.
Maar elektra is abracadabra voor mij.

Maar dit is goed te doen hoor, en je bent klaar voor € 25,- aan materialen.
 
Dit is natuurlijk de oplossing....maar idd een prijzige!
Als het door de warmte komt zou een hitte schildje moeten werken.
Dat is de mod van aprilia en die werkt helaas niet

Ik ga van het weekend eens even wat gaten booren in het dashboard
De handkappen zijn ook binnen *O*
 
Laatst bewerkt:
Het is ideaal
Misschien word de T er niet mooier van maar zeker prakticer
En ik had geen invoerkosten *O*
 
Laatst bewerkt:
ik heb precies het zelfde probleem met mijn rem pomp ik heb soms gewoon geen remdruk meer en ik neem aan dat bij mij dat hitte schildje ook gemonteerd is,. dus zou een rempomp van een 1098 het dan wel moeten doen als hij op de zelfde plek gemonteerd word?
 
Hebben jullie al eens overwogen om met een andere type DOT olie te rijden?
Dus een type wat beter bestand is tegen 'hogere' temperaturen, zoiets als dit?
http://millersoils.nl/motorsport/di...o_flypage_1.tpl&product_id=76&category_id=22=

En dat dan icm een hitteschild, hebben jullie daar bijvoorbeeld ook hitte bestendig folie op?
Dit spul had ik namelijk op de enduro om het plastic te beschermen tegen de hitte van de demper en dat werkte waanzinnig goed. Het 'weerkaatst' de warmte namelijk.
Hittebestendige folie - Kwaliteitslevering - 24MX - 24mx.nl
 
Laatst bewerkt:
Dat is de mod van aprilia en die werkt helaas niet

Ik ga van het weekend eens even wat gaten booren in het dashboard
De handkappen zijn ook binnen *O*

Zou je wat foto's of een beschrijving kunnen maken van de montage van de handkappen?

Ik ben erg benieuwd en als het goed past en staat ga ik waarschijnlijk ook een setje bestellen + V4 knipperlichten (deze zouden ook moeten passen op een 2008 Tuono).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan