Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedenavond allen hier! Ik wil me even voorstellen, ik ben Joost, 26jaar, uit Wormerveer, en als er niks geks gebeurd vanaf morgen eigenaar van een Tuono uit 2007. Na diverse proefritten op andere naked bikes ben ik als een blok gevallen voor deze mooie motorfiets! Nu heb ik wel een vraag, tijdens de proefrit heeft volgens de motorzaak de spanningsregelaar het begeven, deze is dus ook vervangen nu. Maar ik kwam online al tegen dat de stator het nog wel eens begeeft. Maar dan nu de vraag, mocht het zo zijn dat de motorzaak de verkeerde diagnose gesteld heeft, is er dan een manier om te meten of de stator nog leeft?
Ik hoor het graag!
 
Ben sinds kort weer eigenaar van een oer-Tuono. Nu zoek ik nog andere spiegels en een rechter valblok. Heeft iemand wat liggen?

Daarnaast nog te koop voor een Tuono:
- Achterkap/kontje
- Voorspatbord
- Carbon achterbrugbeschermers (twee kleine ovale plaatjes)

Merci!


Welke kleur is de achterkap/kontje ?
 
Goedenavond allen hier! Ik wil me even voorstellen, ik ben Joost, 26jaar, uit Wormerveer, en als er niks geks gebeurd vanaf morgen eigenaar van een Tuono uit 2007. Na diverse proefritten op andere naked bikes ben ik als een blok gevallen voor deze mooie motorfiets! Nu heb ik wel een vraag, tijdens de proefrit heeft volgens de motorzaak de spanningsregelaar het begeven, deze is dus ook vervangen nu. Maar ik kwam online al tegen dat de stator het nog wel eens begeeft. Maar dan nu de vraag, mocht het zo zijn dat de motorzaak de verkeerde diagnose gesteld heeft, is er dan een manier om te meten of de stator nog leeft?
Ik hoor het graag!

Alles is door te meten, ik ben alleen niet de juiste persoon om je uitleg te geven.
Dynamo en stator willen het inderdaad wel eens begeven.
Wat waren de problemen?
Als de spanningregelaas vervangen is, dan gewoon vragen of je de oude mag hebben en proefrit maken. Als de stator of dynamo kapot is merk je dat snel genoeg want de motor doet het niet of gaat stotteren/inhouden. Gewoon echt 30 minuten rijden.
 
Laatst bewerkt:
Alles is door te meten, ik ben alleen niet de juiste persoon om je uitleg te geven.
Dynamo en stator willen het inderdaad wel eens begeven.
Wat waren de problemen?
Als de spanningregelaas vervangen is, dan gewoon vragen of je de oude mag hebben en proefrit maken. Als de stator of dynamo kapot is merk je dat snel genoeg want de motor doet het niet of gaat stotteren/inhouden. Gewoon echt 30 minuten rijden.

Dank! Ga ik dat doen!
 
Terug van een weekje Dolomieten.
De Tuono heeft zich goed gehouden. Geen druppel olie of koelvloeistof verbruikt.
Het ding was een feest om de passen mee te rijden.

Alleen die achterrem :( Voor vertrek nog laten voorzien van dot 5 olie (en ontluchten)
maar hij doet gewoon niks.
Je kunt dus niet bijremmen in die herpins en als je vanuit stilstand helling moet trekken moet je goed opletten. Wegrijden is dan klote want je moet meteen nadat je de voorrem loslaat heel goed het gebruik van koppeling en gas combineren anders slaat ie af.

Verder kunnen de Italianen en collega motorrijders een Tuono wel waarder5en.
Je hebt er bekijks mee.
 
Laatst bewerkt:
Doet hij het echt helemaal niet meer?
Ik mer dat ik de mijne heel ver in moet trappen, verder dan ik zou verwachten en dan blokeerd het wiel ook (merk je niet eens echt). De remvertraging lijkt minimaal te zijn.
Ik ga hem nog een keer ontluchten nu ik er een stukje me gereden heb, ik hoop dan minder ver het pedaal in te hoeven trappen. Als dat niet helpt wil ik nog eens kijken naar gesinterde remblokken (als die er al niet in zitten) in de hoop dat die meer remklacht/vertraging geven.
 
Doet hij het echt helemaal niet meer?
Ik mer dat ik de mijne heel ver in moet trappen, verder dan ik zou verwachten en dan blokeerd het wiel ook (merk je niet eens echt). De remvertraging lijkt minimaal te zijn.
Ik ga hem nog een keer ontluchten nu ik er een stukje me gereden heb, ik hoop dan minder ver het pedaal in te hoeven trappen. Als dat niet helpt wil ik nog eens kijken naar gesinterde remblokken (als die er al niet in zitten) in de hoop dat die meer remklacht/vertraging geven.

Nee hij doet niks. Diverse malen vanuit stilstand moeten helling trekken. Achterrem vol ingedrukt (inderdaad zeer lange slag van het pedaaltje) maar mevrouw rolt met alle gemak achteruit.

Vergeet die sinterblokken. Je moet zorgen dat je druk in je leidingen krijgt.
Sinterblokken gaan het nog slechter doen omdat ze meer warmte (en dus druk) nodig hebben.
 
Laatst bewerkt:
Welke kleur is de achterkap/kontje ?

Het is grijs/goud, zie foto's:

IMAG3436.jpg

IMAG3437.jpg

IMAG3438.jpg
IMAG3439.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag naar Waypoint Vessem gegaan met als doel een Tomtom te gaan kopen voor op de Tuono. Na een uur uitleg over de verschillen tussen Tomtom en Garmin toch naar huis gegaan met een Garmin 390 met onroute erbij, voor mij zitten er toch nog te veel nadelen aan de Tomtom.
Ben wel echt geholpen door een man met verstand die alle modellen zelf uitvoerig test, dus als je echt informatie wilt ben je daar aan het goede adres!

full

full
 
Goedemorgen heren,

Vandaag ga ik voor een maat van me de voorvork keerringen vervangen van zijn 2005 tuono. Iemand toevallig de hoeveelheid olie zo bij de hand die er in mag? Had enkel iets gevonden met kub inch...... Alvast bedankt.

Mvg,

Silvan
 
Zaterdag naar Waypoint Vessem gegaan met als doel een Tomtom te gaan kopen voor op de Tuono. Na een uur uitleg over de verschillen tussen Tomtom en Garmin toch naar huis gegaan met een Garmin 390 met onroute erbij, voor mij zitten er toch nog te veel nadelen aan de Tomtom.
Ben wel echt geholpen door een man met verstand die alle modellen zelf uitvoerig test, dus als je echt informatie wilt ben je daar aan het goede adres!

[afbeelding]
[afbeelding]

Vraagje, welke tanktas heb je precies? Ben ook opzoek voor de mijne naar een goede tanktas met de juiste bevestiging. Het liefst wil ook zo'n ring.

Goedemorgen heren,

Vandaag ga ik voor een maat van me de voorvork keerringen vervangen van zijn 2005 tuono. Iemand toevallig de hoeveelheid olie zo bij de hand die er in mag? Had enkel iets gevonden met kub inch...... Alvast bedankt.

Mvg,

Silvan

Kan je hier iets mee misschien? http://www.convertunits.com/from/cubic+inch/to/liter
 
Goedemorgen heren,

Vandaag ga ik voor een maat van me de voorvork keerringen vervangen van zijn 2005 tuono. Iemand toevallig de hoeveelheid olie zo bij de hand die er in mag? Had enkel iets gevonden met kub inch...... Alvast bedankt.

Mvg,

Silvan


Hi Silvan,

Misschien even een foto rapportage c.q. een how to hoe jullie het hebben vervangen?
Van poten eruit tot er weer in?

De voorvork olie van mij en van mn pa moeten eigenlijk ook vervangen worden. We horen graag praktische tips

Gr.

Thijs
 
Vraagje, welke tanktas heb je precies? Ben ook opzoek voor de mijne naar een goede tanktas met de juiste bevestiging. Het liefst wil ook zo'n ring.

Kijk even naar de SW-Motech site en zoek op Evo tankring voor je Tuono. Vervolgens kan je daar weer allerlei tassen bij kopen. Is niet goedkoop daar de hele tankring vervangen moet worden. Maar wel een prima systeem!

Let wel op dat je ook de Evo versie kiest bij de tassen
 
Ideaal systeem van SW motech.. Rij er al jaren mee en geen moment spijt van gehad!
 
Ideaal systeem van SW motech.. Rij er al jaren mee en geen moment spijt van gehad!

Zeker mooi spul. Heb er 3 jaar terug ook naar gekeken en uitendelijk een 2e hands bagster hoes + tas gekocht voor 100 euro. Werkt prima. Tevens wordt je tank beschermt. Enige nadeel is tanken.
Als ik me goed herinner koste een SW setje (beugels met tas) rond de 350 euro.
 
Had twee tanktassen, nu nog eentje. Die je groter kan ritsen. Ideaal! Evenzo zo'n grote reistas voor achterop.. Genoeg ruimte voor een week vakantie.

Kost wat, maar goed spul kost nu eenmaal geld...
 
Ja echt top spul. Heb de daypack voor een dagje eiffel en een wat grotere. Kost inderdaad best veel maar kan je natuurlijk straks ook bij een andere motor weer gebruiken wil je de tuono een keer verlaten. Even andere ring kopen dan en klaar is kees
 
Ik gok ook daar ergens, hoopte dat iemand kon zeggen welke het precies is...

Kijk eens op de diverse internetsites/-shops die Aprilia onderdelen verkopen.
Vaak werken ze met exploded views om de onderdelen aan te duiden. Daar vind je dan ook de locaties v.d. diverse relais.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan