Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Heren, ik ben nieuw in dit topic, heb nu een RSV1000 Factory, maar ben op zoek naar een motor met iets meer comfort.
Ben nu aan het kijken naar een Tuono V4. Zie in de advertentie van een dealer dat hij meerder modellen heeft. Zonder en met APRC, het is me duidelijk wat dat verschil is (traction/ wheelie control)
Maar hij spreekt ook over "Tuono V4 APRC" en "Tuono V4 R APRC". Kan iemand mij vertellen wat dan het verschil is?
Alvast bedankt, Bor
 
Wikepedia geeft geen duidelijkheid.
Begijp ik het goed als ik zeg dat het eigenlijk altijd een Tuono V4 R is, de type aanduiding Tuono V4 is dus niet compleet is (heb het hier over een het bouwjaar 2012)?

Ik ben geen kenner verder, maar wat ik inderdaad zo zie, ook hier: Aprilia Motorcycle Specifications
is dat de 1 liter V4 altijd een "R" heeft als achtervoegsel. Met vanaf 2012 als extra de APRC techniek.
 
Zooo.. zit nog steeds met m'n uitval/ stator probleem van de Tuono.
Stator uit de motor gehaald, en leek wel een beetje zwart. Had alles al doorgemeten en leek prima, toch maar opgestuurd naar Sevior.

2w5oq9x.jpg



Hans van Sevior, echt een top kerel trouwens (!) heeft het ook nog eens doorgemeten en liet me weten dat stator prima is. Hij heeft me aantal vragen gesteld en hij denkt dat m'n spanningsregelaar/ gelijkrichter niet goed is.
Hij heeft de stator gecontroleerd en stuurt hem terug, allemaal gratis. Niks dan lof. Hij rade het erg af om een imitatie regelaar te halen...

Hebben jullie nog ideeën voor een nieuwe/ tweedehands regelaar of goede alternatieven die beetje betaalbaar zijn?

Zag zelf deze, lijkt origineel en qua prijs nog te doen. Morgen even bellen voor de zekerheid.
Spanningsregelaar - AP8127144 ||| Aprilia, Rsv, R, Tuono, 1000, 2004, 2006, 2008, 2009 | kabelboom deel1 | tuono r-factory | Technische tekeningen | Aprilia Parts


Daarnaast adviseerde Hans ook om een warmtewisselaar tussen frame en spanningsregelaar te plaatsen met beetje koelpasta, schijnbaar kunnen die dingen de hitten niet kwijt waardoor ze falen.
 
Die geleidings pasta kan niet. Bij de onze zitten koelribben aan twee kanten en werkt dit niet. Ze hebben dus toch wel veel koel vermogen. Zijn ook best groot.
 
Bij een gen2 tuono zit hij al mooi laag en vol in de rijwind.
Een sloper of marktplaats ebay, gaan eigenlijk weinig stuk.
 
Bij deze wil ik me even aanmelden bij dit topic, gisteren mijn RSV Factory ingeruild voor een Tuono V4, dit bij de bekende dealer in Mijdrecht. Ga van de V4 een hoop plezier aan hebben, daar ben ik van overtuigt.
Ga dit topic zeker meelezen.

Even een plaatje:
2016-06-29%2B16.49.53-1.jpg
 
Helaas ik heb schade gemaakt aan mijn Oer tuono...
Mocht er iemand een rechterspiegel, linker achter knipper en een kopkuip ter overname hebben of ergens deze onderdelen tegengekomen zijn hoor ik het graag
 
Zooo.. zit nog steeds met m'n uitval/ stator probleem van de Tuono.
Stator uit de motor gehaald, en leek wel een beetje zwart. Had alles al doorgemeten en leek prima, toch maar opgestuurd naar Sevior.

[afbeelding]


Hans van Sevior, echt een top kerel trouwens (!) heeft het ook nog eens doorgemeten en liet me weten dat stator prima is. Hij heeft me aantal vragen gesteld en hij denkt dat m'n spanningsregelaar/ gelijkrichter niet goed is.
Hij heeft de stator gecontroleerd en stuurt hem terug, allemaal gratis. Niks dan lof. Hij rade het erg af om een imitatie regelaar te halen...

Hebben jullie nog ideeën voor een nieuwe/ tweedehands regelaar of goede alternatieven die beetje betaalbaar zijn?

Zag zelf deze, lijkt origineel en qua prijs nog te doen. Morgen even bellen voor de zekerheid.
Spanningsregelaar - AP8127144 ||| Aprilia, Rsv, R, Tuono, 1000, 2004, 2006, 2008, 2009 | kabelboom deel1 | tuono r-factory | Technische tekeningen | Aprilia Parts


Daarnaast adviseerde Hans ook om een warmtewisselaar tussen frame en spanningsregelaar te plaatsen met beetje koelpasta, schijnbaar kunnen die dingen de hitten niet kwijt waardoor ze falen.


Welk jaar was deze tuono?

De stator ziet er namelijk anders uit dan mijn 2007, daar zit de kabel boom geborgd in het carter en niet op de stator zelf.

ps. vergeet niet loctite op je boutjes te doen
 
Bij deze wil ik me even aanmelden bij dit topic, gisteren mijn RSV Factory ingeruild voor een Tuono V4, dit bij de bekende dealer in Mijdrecht. Ga van de V4 een hoop plezier aan hebben, daar ben ik van overtuigt.
Ga dit topic zeker meelezen.

Even een plaatje:
[afbeelding]


Nice!

en welkom............
 
Welk jaar was deze tuono?

De stator ziet er namelijk anders uit dan mijn 2007, daar zit de kabel boom geborgd in het carter en niet op de stator zelf.

ps. vergeet niet loctite op je boutjes te doen

2007 model factory, maar goede tip van de loctite! Wil inderdaad geen zwevende stator tijdens het rijden ;) En bij mij zit de kabel ook nog geborgd in het carter dacht ik.
 
Bij deze wil ik me even aanmelden bij dit topic, gisteren mijn RSV Factory ingeruild voor een Tuono V4, dit bij de bekende dealer in Mijdrecht. Ga van de V4 een hoop plezier aan hebben, daar ben ik van overtuigt.
Ga dit topic zeker meelezen.

Even een plaatje:
[afbeelding]
Welkom en mooie V4R APRC.
Gekocht bij de beste aprilia dealer van het land.
 
Kan iemand mij vertellen wat de beste optie is om de vlinderklep open te zetten zonder foutcode.
Gaat over de V4...

Gr...

Als je de race map hebt dan staat die meteen al op zodra je de motor in de 1 zet.
Anders zou ik het niet weten maar het zou best in de ecu uitgezet kunnen worden.
Met de race map loopt die volgens zeggen wel heel veel beter en is het verbruik sterk terug gedrongen naar 1:11 bij sportief rijden
 
Als je de race map hebt dan staat die meteen al op zodra je de motor in de 1 zet.
Anders zou ik het niet weten maar het zou best in de ecu uitgezet kunnen worden.
Met de race map loopt die volgens zeggen wel heel veel beter en is het verbruik sterk terug gedrongen naar 1:11 bij sportief rijden


Hij gaat zelfs al open als je er naast loopt met 2 km/uur
 
2007 model factory, maar goede tip van de loctite! Wil inderdaad geen zwevende stator tijdens het rijden ;) En bij mij zit de kabel ook nog geborgd in het carter dacht ik.


:P Er zijn genoeg verhalen te vinden op het net van mensen die de schade van een los gelopen boutje van de stator hebben ervaren, dat wil je echt niet meemaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan