[TV] Op de bon

"Zatlappen op de motor" is nou precies wat wij motorrijders kunnen missen als kiespijn! We staan bij veel mensen al te boek als "roekeloos". Een beeld wat bv. politici beinvloedt en vervolgens tot rare wetten leidt. De beeldvorming van "de motorrijder" moeten we zo positief mogelijk beinvloeden, en daar kunnen we zo'n zatte mafkees niet bij gebruiken.
 
Ik vond in de afl. van vorige week ook een apart verhaal zitten. Er was een kerel op een scooter die een eenrichtingsstraat inreed. Vervolgens rijdt voor hem een vrachtwagen die geloof ik erg langzaam reed of bijna stilstond en die kerel op die scooter besloot om die vrachtwagen in te halen. Uit de tegengestelde richting (waar je dus eigenlijk niet mag rijden), reed een motor-agent die naar eigen zeggen bijna gevallen was en enorm moest uitwijken... De scooterman kreeg daarop een bekeuring van 150 euro.

Nu moet ik zeggen dat de scooterman wel redelijk bijdehand was, maar ik vond het wel erg overdreven van deze overijverige bromsnor! Als hij 10 meter verder had gekeken, had ie echt niet uit hoeven wijken (als ie daar al had moeten rijden en niet te hard reed...)


Blijkt toch duidelijk dat bezwaar aantekenen en het voor laten komen totaal geen zin heeft.
Je kan gebruik maken van je recht maar het is gewoon zonde van je tijd en frustrerend.
 
En wat dacht je van het helmpje?
(braincap)
Dat rijbewijs vroeg ik mij ook af...maar dat zullen de agenten vast gecontroleerd hebben. (dat wat ze bij BODW wel doen).

De "Braincap" zat als gegoten ( :? ) en dan ook nog over de stoep naar huis rijden. _O-
 
Ik vond in de afl. van vorige week ook een apart verhaal zitten. Er was een kerel op een scooter die een eenrichtingsstraat inreed. Vervolgens rijdt voor hem een vrachtwagen die geloof ik erg langzaam reed of bijna stilstond en die kerel op die scooter besloot om die vrachtwagen in te halen. Uit de tegengestelde richting (waar je dus eigenlijk niet mag rijden), reed een motor-agent die naar eigen zeggen bijna gevallen was en enorm moest uitwijken... De scooterman kreeg daarop een bekeuring van 150 euro.

Nu moet ik zeggen dat de scooterman wel redelijk bijdehand was, maar ik vond het wel erg overdreven van deze overijverige bromsnor! Als hij 10 meter verder had gekeken, had ie echt niet uit hoeven wijken (als ie daar al had moeten rijden en niet te hard reed...)

Nou moet je dat wel enigszins nuanceren. Ten eerste is die Bierkade (in tegenstelling tot wat veel mensen denken) géén eenrichtingsverkeer. Alleen de "normale" toeleidende weg erheen is dat wel, waardoor de meeste mensen dat dat ook voor de bierkade geld. echter kan je via een aantal zijstraten wél op de Bierkade komen, en mag je dus ook gewoon de andere kant op.

Daarnaast, eenrichtingsverkeer of niet, als jij besluit een vrachtwagen in te gaan halen, en dus helemaal links van de weg te gaan rijden (erg breed is het er niet, en fietsers/bromfietsers mogen sowieso van de tegengestelde richting komen), moet je daarbij wel al het overige verkeer voor laten gaan. Dat hij die agent daarbij over het hoofd gezien heeft (O&G-signalen of niet), betekend dus dat hij niet voldoende de situatie bekeken heeft, en dus wel degelijk gevaar heeft veroorzaakt. Lullig dat het nu een agent is, maar als jij daar rijdt en zo'n brommer rost opeen vlak voor je, dan zou je hem ook het liefste van dat ding aftrekken.
 
Zojuist kijk ik de herhaling van het programma Op de bon, wat word uitgezonden door de AVRO op Nederland 1.

Er word een motorrijder aangehouden die door rood licht rijd en aan het slingeren is.
Er blijkt dat hij teveel gedronken heeft. (Moet zelf zeggen dat ie aardig met een dubbele tong praat).
Van mij hadden ze ook hem nog ene bekeuring mogen geven voor dat potje :Y
Gene medelijden met drankrijders :N
Z'n vrouw haalt de motor op, waarbij ze hem zowat tegen de gevel van de buren aan het eind van de straat (naar meneer's zeggen 100 meter) aan parkeert.
Ging ook 'aardig' bijna mis :X en dat over de stoep :Y:X
En weer met dat potje op :W
 
Ik heb het niet gezien, maar ik ben nog steeds voor een totaalverbod op alcohol in het verkeer. Het is gewoon zo dat elk glas je reactievermogen doet afnemen. Fijn om te weten wanneer je op de motor zit met een bumperklevende auto achter je...

En drinken voordat je op de motor stapt, volgens mij ben je dan niet goed bij je pepernoot.
:^ !

Hij had er 3,4 of 5 op meen ik dat ie aangaf :Y(sorry, moet het filmpje maar eens terug zien :Y Ik heb het gisteren wel gezien :Y )
 
Laatst bewerkt:
Op de bon is leuk. Niet alleen verkeer. En je ziet hoe het er aan toe gaat in verschillende rechtzaken. Wegmisbruikers kan hier nog een puntje aan zuigen.
 
Laatst bewerkt:
Op de bon is leuk. Niet alleen verkeer. En je ziet hoe het er aan toe gaat in verschillende rechtzaken. Wegmisbruikers kan hier nog een puntje aan zuigen.
Dan zou programma ook anders heten: Openbareweg Misbruikers :+
 
Laatst bewerkt:
Geen alcohol en bij wel drinken minimaal een jaar je rijbewijs kwijt, klaar...

Zal ze leren...
 
Ik vond dat ze die beste man veel te ruw behandelde (gelijk in het busje zetten en dergelijke), terwijl er prima mee te praten was.

Tuurlijk fout dat hij teveel gedronken heeft maar de behandeling vond ik een beetje te
Heb het filmpje bekeken maar daar echt niets verkeerds t.o. van die agenten aan kunnen ontdekken. Ik vond die agenten zelfs veel te tolerant. De man was gewoon de boel aan het ophouden, op een gegeven ogenblik is het gewoon: zo, nu is het klaar, gewoon mee. Hij pleegt een misdrijf en wordt gewoon aangehouden. Toen het de tweede keer allemaal te lang duurde werd hij toch pissig toen die agent hem even een licht duwtje gaf: We gaan toch niet raar doen hé!! Nouja. De hele toestand duurde nog veel langer want er is behoorlijk in geknipt. En iedere keer bellen naar zijn "liefje" , ik had hem al lang die telefoon afgepakt.
Op het bureau ook, hij zat gewoon de zaak te flessen met zijn geblaas.
Ze waren volgens mij veel te tolerant met die vrouw, die kon inderdaad helemaal niet rijden.
Wel lekker muziekje erbij trouwens. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik vond dat ze die beste man veel te ruw behandelde (gelijk in het busje zetten en dergelijke), terwijl er prima mee te praten was.

Tuurlijk fout dat hij teveel gedronken heeft maar de behandeling vond ik een beetje te
Hoe zou jij het gedaan hebben? Ik kan nl. niks ontdekken wat er zo ruw zou zijn.
Volgens mij ishet een niet meewerkende verdache dus mag i gepeppert worden. dat zou dat wel weer een beetje ruw zijn :P ;)
 
Ik drink er ook weleens 1 of 2 op het terras na een hele dag rijden, maar dan zit ik ong. 500 meter van huis af en rij ik gewoon rustig naar huis, ik zie daar ook weinig kwaad in maar ik praat het ook niet goed.

Het is natuurlijk een ander verhaal als je een uur lang jezelf vol zit te gooien en dan opstapt.

Ik vind het trouwens sowieso niks om in je leren pak op het terras te zitten in de bakkende zon, liever trek ik thuis ff een korte broek aan laat de motor staan en ga dan terug.

Waarom je fiets niet gewoon thuis zetten, teruglopen en dan volgooien? Dan heb je pas echt een topdag. Lekker stukkie rijden afmaken met een zwikkie bier :9
 
Hoe zou jij het gedaan hebben? Ik kan nl. niks ontdekken wat er zo ruw zou zijn.
Volgens mij ishet een niet meewerkende verdache dus mag i gepeppert worden. dat zou dat wel weer een beetje ruw zijn :P ;)

Voor een niet meewerkende verdachte ging het uiterst humaan... :Y
Heb dat wel eens anders gezien... iemand die voorover de trap af ging, met z'n handen nog op z'n rug... :X

En dan droog vragen waarom ie zich niet ff opving... _O-
 
Voor een niet meewerkende verdachte ging het uiterst humaan... :Y
Heb dat wel eens anders gezien... iemand die voorover de trap af ging, met z'n handen nog op z'n rug... :X

En dan droog vragen waarom ie zich niet ff opving... _O-

Dat is toch echt niet grappig? Voor hetzelfde geld loopt zo iemand hersenletsel o.i.d. op. Wat geeft de politie het recht om zo te reageren? En waar trek je dan de grens?
 
drank + verkeer = :N

(met het koekblik ook wel eens gedaan, maar het is niet aan te raden)
 
Dat is toch echt niet grappig? Voor hetzelfde geld loopt zo iemand hersenletsel o.i.d. op. Wat geeft de politie het recht om zo te reageren? En waar trek je dan de grens?

Wie niet horen wil, moet maar voelen! ''Ja meneer de hoofdagent, hij struikelde op weg naar het toilet!'' :+
 
Waarom je fiets niet gewoon thuis zetten, teruglopen en dan volgooien? Dan heb je pas echt een topdag. Lekker stukkie rijden afmaken met een zwikkie bier :9

Yep dat doe ik dus ook meestal :) Lekker in je normale kloffie op het terras zitten, ik vind het helemaal niks om in een motorpak op een terras te zitten, zeker niet wanneer het buiten 25 graden is en je maten die niet op de motor zijn gooien zich helemaal vol.

Maar er zijn wel eens momenten, op vakantie bijv. dat je even stopt bij een terras om even uit te rusten en van de omgeving te genieten met een koud biertje erbij. Ik zie daar totaal geen kwaad in, ik ken m'n grenzen en m'n verantwoordelijkheid.

Als ze hier dan lopen te verkondigen dat je gelijk ter plekke afgechoten moet worden vind ik dat overdreven.

Ik ken ook mensen die 's weekends 20 bier drinken en dan laveloos naar huis lopen en bijna voor hun kloten worden gereden, of ze fietsen dronken naar huis en dat vindt iedereen allemaal wel heel normaal. Het is vaak maar net wat maatschappelijk wordt geaccepteerd en wat ons door lui als Koos spee is ingepeperd, net zoals dat alocohol wel wordt geaccepteerd en als je een blowtje rookt ben je een vieze junk.

Als je gewoon verstandig met alcohol omgaat is er niks aan de hand en kun je toch genieten. Voor degene die dat niet kunnen is het het beste om niets te drinken maar dat gegeneraliseer hier word ik een beetje moe van.

Ik ga nu waarschijnlijk weer selectief gequote worden maar zo denk ik erover.
 
Ik heb vorige week gelachen :+ Groep politieagenten die een melding krijgen van bedreiging oid en bij iemand thuis aan bellen. Word niet open gedaan dus ze beuken de deur in, hele huiszoeking naar de man. En terwijl ze bezig zijn komt de man heel rustig aanlopen met een sigaretje in zn mond 'Huh, waarom is mijn deur open' :+
 
Maar er zijn wel eens momenten, op vakantie bijv. dat je even stopt bij een terras om even uit te rusten en 20 bier drinken en dan laveloos naar huis. Ik zie daar totaal geen kwaad in, ik ken m'n grenzen en m'n verantwoordelijkheid.

Als ze hier dan lopen te verkondigen dat je gelijk ter plekke afgechoten moet worden vind ik dat overdreven.



Als je gewoon verstandig met alcohol omgaat is er niks aan de hand en kun je toch genieten. Voor degene die dat niet kunnen is het het beste om niets te drinken maar dat gegeneraliseer hier word ik een beetje moe van.

Ik ga nu waarschijnlijk weer selectief gequote worden maar zo denk ik erover.
;O
 
afschieten dit, afschieten dat....

Mijn hemel. Het lijkt hier wel een oorlogsgebied..... :r

blowtje, medicijnen, alcohol, stress, vermoeidheid....

Allemaal niet aan te raden. En voor de mensen die zelf geen grens weten te stellen gebeurt dat dus door de overheid.

Max. promillage. Stickertje op je doosje medicijnen etc etc etc.
Dat zijn DE uiterste regels. Als je slim bent hanteer je zelf regels die misschien wel wat strenger zijn....
 
Ik heb vorige week gelachen :+ Groep politieagenten die een melding krijgen van bedreiging oid en bij iemand thuis aan bellen. Word niet open gedaan dus ze beuken de deur in, hele huiszoeking naar de man. En terwijl ze bezig zijn komt de man heel rustig aanlopen met een sigaretje in zn mond 'Huh, waarom is mijn deur open' :+
Die was inderdaad ook grappig! Hij snapte er helemaal niets van... _O-
 
Dat is toch echt niet grappig? Voor hetzelfde geld loopt zo iemand hersenletsel o.i.d. op. Wat geeft de politie het recht om zo te reageren? En waar trek je dan de grens?

Het was heeeeeeeel grappig... en het was feitelijk gezien nog heeeeeeeeel netjes...

Die gast werd aangevoerd bij het gerechtsgebouw, moest uit de bus komen en schopte iedereen die in zijn buurt kwam. Hij verzette zich hevig, schold iedereen verrot en trapte letterlijk de agenten tegen het hek van de sluiskooi aan. Uiteindelijk rukten ze hem er uit en bij het trappetje gaven ze hem een duw... hierdoor viel hij voorover, met de deur in huis zeg maar... :X

Na zijn landing kreeg iedereen nog de tyfus van hem en aanverwante ziektes... maar wel zeggen dat oom agent normaal moest doen. De reactie was simpel... jij doet normaal, wij doen normaal. Uiteindelijk zag hij het licht en ging rustig mee het cellencomplex in. Als je zag hoe het allemaal ging, dan kan je bijna niet anders zeggen dat ze heel veel geduld met hem hadden. Ik weet zeker dat er 1 of meerdere agenten waren die zich na afloop toch even bij de ijsblokjesmachine moesten melden i.v.m. kneuzingen... :X
 
Yep dat doe ik dus ook meestal :) Lekker in je normale kloffie op het terras zitten, ik vind het helemaal niks om in een motorpak op een terras te zitten, zeker niet wanneer het buiten 25 graden is en je maten die niet op de motor zijn gooien zich helemaal vol.

Maar er zijn wel eens momenten, op vakantie bijv. dat je even stopt bij een terras om even uit te rusten en van de omgeving te genieten20 bier drinkenheel normaalkun je toch genieten.

ja buh, ga ff met 20 bier op de motor kruipen! :( :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan