RG-gamma
MF veteraan
- 29 nov 2009
- 36.492
- 29.244
- Onderwerp starter
- #26
Ik hoef geen 8 jaar onderzoek te doen om er achter te komen wat er nodig is om
redelijk ongeschonden vele jaren motor te kunnen rijden.Er zijn 3 gevaren die je bedreigen als motorrijder,
de eerste ben je zelf,de 2e zijn de koekblikkers en de 3e zijn de omstandigheden op de weg zoals oa sneeuw,regen,olie,
zand,grint. Jezelf kan je veel aandoen door niet te hard te rijden en als een havik op het verkeer om je heen te letten
en daar op te anticiperen ,en is het ook niet onverstandig een voortgezette rijopleiding te volgen.
De koekblikkers kan je zelf weinig aan doen,daarvan mag je hopen dat ze rekening met motorrijders houden,
al betrap ik mijzelf er ook wel op als ik in mijn koekblik zit dat ook niet altijd doe.Het gevaar van gladheid op de weg
kan je zelf wel wat aan doen door goed op de weg te letten of er geen diesel sporen of andere troep op de weg ligt.
Verder blijf je een kwetsbare verkeersdeelnemer dus de kans dat je een keer aan de beurt ben is groter dan dat je in een
koekblik rijd.
redelijk ongeschonden vele jaren motor te kunnen rijden.Er zijn 3 gevaren die je bedreigen als motorrijder,
de eerste ben je zelf,de 2e zijn de koekblikkers en de 3e zijn de omstandigheden op de weg zoals oa sneeuw,regen,olie,
zand,grint. Jezelf kan je veel aandoen door niet te hard te rijden en als een havik op het verkeer om je heen te letten
en daar op te anticiperen ,en is het ook niet onverstandig een voortgezette rijopleiding te volgen.
De koekblikkers kan je zelf weinig aan doen,daarvan mag je hopen dat ze rekening met motorrijders houden,
al betrap ik mijzelf er ook wel op als ik in mijn koekblik zit dat ook niet altijd doe.Het gevaar van gladheid op de weg
kan je zelf wel wat aan doen door goed op de weg te letten of er geen diesel sporen of andere troep op de weg ligt.
Verder blijf je een kwetsbare verkeersdeelnemer dus de kans dat je een keer aan de beurt ben is groter dan dat je in een
koekblik rijd.