Uit de krant: we verpesten de zomerrust

Ik denk dat je goed bezig bent als je rijdt zoals je boven schrijft. Helaas zie ik ook vaak mensen over dijken scheuren, zonder rekening te houden met de mensen die er bv. fietsen. Vooral als er kleine kinderen fietsen vind ik dat je het fatsoen moet hebben om je even aan de toegestane snelheid te houden. Zelf probeer ik in dorpen en de meer bewoonde gedeeltes me enigszin in te houden om op de open stukken wat meer plezier te hebben. Blijkbaar werkt het wel want ik heb niet vaak last van lastige bewoners en mijn ritjes bestaan toch meestal voor een groot deel uit dijken.

Nu ben ik ook niet het type wat zich snel ergert maar door je motor bij zeikerd in de toerenbegrenzer te jagen mag de MAG straks weer bij een gemeente bezwaar gaan maken tegen afsluiting van een dijk.

Eerlijk dus; ergens hebben we het probleem zelf gecreeërd ;)


ben ik ook mee eens

heb zelf ondervonden dat ze b.v. in friesland gisteren met die elfstedentocht best hard door die dorpen scheurde en had echt zo iets van ja het is een toertocht en geen wedstrijd maar ja toch al met al een hele leuke dag gehad
 
Is ook zo maar wie kijkt er niet uit op een dijkje...
Als er een fietser aankomt kijk je meestal toch wel uit met hoe hard je er langs rijd.
Hetzelfde als je langs ruiters ofzo rijd.
 
Is ook zo maar wie kijkt er niet uit op een dijkje...
Als er een fietser aankomt kijk je meestal toch wel uit met hoe hard je er langs rijd.
Hetzelfde als je langs ruiters ofzo rijd.

Sterker nog als ik langs een ruiter rij, trek ik de koppeling gewoon in en laat 'm uitrollen. Die mensen zijn daar net als ik voor het plezier en zal natuurlijk nergens over gaan om dat te verpesten, terwijl je het voorkomen kan door ff 5 seconden je koppeling in te knijpen 2 versnellingen op te schakelen als je de koppeling weer op laat komen en weer verder rijd.

Zo vind ik dat er wederzijds wat meer ruimte gelaten moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Sterker nog als ik langs een ruiter rij, trek ik de koppeling gewoon in en laat 'm uitrollen. Die mensen zijn daar net als ik voor het plezier en zal natuurlijk nergens over gaan om dat te verpesten, terwijl je het voorkomen kan door ff 5 seconden je koppeling in te knijpen 2 versnellingen op te schakelen als je de koppeling weer op laat komen en weer verder rijd.

Zo vind ik dus dat er wederzijds wat meer ruimte gelaten moet worden

Dat is zo doe ik zelf ook koppeling in en erlangs rollen.
Even rustig ervoorbij en dan gaan we weer verder.
 
Is ook zo maar wie kijkt er niet uit op een dijkje...
Als er een fietser aankomt kijk je meestal toch wel uit met hoe hard je er langs rijd.
Hetzelfde als je langs ruiters ofzo rijd.

Blijkbaar toch niet iedereen; ik zag laatst iemand zo dicht langs een kind knallen dat het arm kind bijna van dr fietsje viel. En dat vind ik toch echt niet normaal :N

Overigens geloof ik er niks van dat het alleen jonkies zijn, ook ouderen kunnen er wat van :/
 
Sterker nog als ik langs een ruiter rij, trek ik de koppeling gewoon in en laat 'm uitrollen. Die mensen zijn daar net als ik voor het plezier en zal natuurlijk nergens over gaan om dat te verpesten, terwijl je het voorkomen kan door ff 5 seconden je koppeling in te knijpen 2 versnellingen op te schakelen als je de koppeling weer op laat komen en weer verder rijd.

Zo vind ik dus dat er wederzijds wat meer ruimte gelaten moet worden
:^

het is zooooooooo heerlijk om een lege dijk over te rammen.... :9
 
Blijkbaar toch niet iedereen; ik zag laatst iemand zo dicht langs een kind knallen dat het arm kind bijna van dr fietsje viel. En dat vind ik toch echt niet normaal :N

Overigens geloof ik er niks van dat het alleen jonkies zijn, ook ouderen kunnen er wat van :/

Ja oke dat is ook niet normaal nee.
Loopt hier ook een kleine rond moet er ook niet aan denken dat er iemand even flink hard langs knalt dat de kleine zowat onderuit gaat.
 
:^

het is zooooooooo heerlijk om een lege dijk over te rammen.... :9

Juist; lege dijk; laat ik die nou vlakbij hebben; mooie bochten, weinig fietsers en dr woont geen kip...........

En nee, ik vertel niet waar die is. Straks is het gedaan met mn rust :+ ;)
 
Sterker nog als ik langs een ruiter rij, trek ik de koppeling gewoon in en laat 'm uitrollen. Die mensen zijn daar net als ik voor het plezier en zal natuurlijk nergens over gaan om dat te verpesten, terwijl je het voorkomen kan door ff 5 seconden je koppeling in te knijpen 2 versnellingen op te schakelen als je de koppeling weer op laat komen en weer verder rijd.

Zo vind ik dus dat er wederzijds wat meer ruimte gelaten moet worden


dat doen ik dus ook bij mensen met beesten enz enz

ja kijk iedereen knalt wel eens over een dijk waar het eigenlijk niet kan, daar zijn we mensen voor en kan best voorstellen dat mensen dat de hele dag zien en horen maar ja we hebben nou eenmaal mooie dijkjes en straten enz enz en ook motoren die ontzettend hard kunnen

en iedereen is wel eens onbraaf geweesgt in zijn jeugd of nu en daar zeggen mensen zelf niks van dat zij zelf ook foute dingen hebben gedaan

dus ja leef met elkaar en wees een beetje tolerant tegen elkaar
 
Ik denk dat je goed bezig bent als je rijdt zoals je boven schrijft. Helaas zie ik ook vaak mensen over dijken scheuren, zonder rekening te houden met de mensen die er bv. fietsen. Vooral als er kleine kinderen fietsen vind ik dat je het fatsoen moet hebben om je even aan de toegestane snelheid te houden. Zelf probeer ik in dorpen en de meer bewoonde gedeeltes me enigszins in te houden om op de open stukken wat meer plezier te hebben. Blijkbaar werkt het wel want ik heb niet vaak last van lastige bewoners en mijn ritjes bestaan toch meestal voor een groot deel uit dijken.

Nu ben ik ook niet het type wat zich snel ergert maar door je motor bij zeikerd in de toerenbegrenzer te jagen mag de MAG straks weer bij een gemeente bezwaar gaan maken tegen afsluiting van een dijk.

Eerlijk dus; ergens hebben we het probleem zelf gecreeërd ;) En ja ook ik; ik heb helaas ook nog steeds geen heilige ;)

Ben het voor 99% eens je reply, maar vind ik dus dat er wederzijds wat meer ruimte gelaten moet worden. Azijnzeikers, waar er veel van zijn, kunnen op een toerenbegrenzer wachten, klinkt wat krom, maar we leven inmiddels in een te individuele wereld en al rij je rustig langs blijven die zich net zo aan je ergeren als dat je het gas ff in de toerenbegrenzer trekt + dat t voor mij ff lekker voelt tegenover zo'n azijnzeiker. Al blijf ik erbij dat je iedereen gewoon z'n ruimte moet gunnen. Misschien komt daarom mijn enorme irritatie tegenover die azijnzeikers wel vandaan. Mensen die mij terecht ff corrigeren zul je mij niet over horen en zal ik ff van mn gas afgaan of ff handje opsteken in de zin van sorry.
 
Juist; lege dijk; laat ik die nou vlakbij hebben; mooie bochten, weinig fietsers en dr woont geen kip...........

En nee, ik vertel niet waar die is. Straks is het gedaan met mn rust :+ ;)


ach dan achtervolgen we je toch een keer hahaha

gaan we ff kieken welk kenteken je hebt op den motor en dan adres opvragen en dan s'nachts al posten om de hoek en dan stiekum volgen tot je op den dijk bent :+
 
Juist; lege dijk; laat ik die nou vlakbij hebben; mooie bochten, weinig fietsers en dr woont geen kip...........

En nee, ik vertel niet waar die is. Straks is het gedaan met mn rust :+ ;)

Ik dus ook. Woon onderaan het stuk afgesloten lekdijk.....
 
gheghe die graafie toch hahahaha

maar ook niet toegankenlijk voor woonverkeer of dat dan weer wel?

dan heb jij privileges om te knallen _O-

Nope ook niet :P Alleen rij ik er wel iedere dag ongeveer vanaf waar ik erop kom tot aan Nieuwegein Zuid 500 meter ofzo over een stuk waar t afgesloten is. Ze kunnen me wat, anders moet ik flink wat km's omrijden.
 
tsja... de mensen die hier posten zijn nu eenmaal gek van motoren en nog gekker van het geluid dat ze uitstoten...

ik baal van wielrenners/fietsers/automobilisten/toeristen die mij eigenlijk toch wel de doorgang beletten.. maar ook zij genieten (op hun manier) van hetzelfde stukje weg, waar ik ook (op mijn manier) van wil genieten

wie heeft er nu gelijk??

leven en laten leven hoor en als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar is er veel minder gezeik (op enkelen daargelaten dan he)
 
tsja... de mensen die hier posten zijn nu eenmaal gek van motoren en nog gekker van het geluid dat ze uitstoten...

ik baal van wielrenners/fietsers/automobilisten/toeristen die mij eigenlijk toch wel de doorgang beletten.. maar ook zij genieten (op hun manier) van hetzelfde stukje weg, waar ik ook (op mijn manier) van wil genieten

wie heeft er nu gelijk??

leven en laten leven hoor en als iedereen een beetje rekening houdt met elkaar is er veel minder gezeik (op enkelen daargelaten dan he)

Die vtr kan ook brullen volgens mij;)
 
Nope ook niet :P Alleen rij ik er wel iedere dag ongeveer vanaf waar ik erop kom tot aan Nieuwegein Zuid 500 meter ofzo over een stuk waar t afgesloten is. Ze kunnen me wat, anders moet ik flink wat km's omrijden.


gelijk heb je maar hoop niet dat er hier jaloerse verraders zijn die dat ff doorgaan geven aan die bermratten met hun laser pistooltje

zag ze trouwens op de 3 merenweg????

vanaf hoofddorp naar boesingerliede , ze stonden er op die weg 2 keer :?

echt super triest en niet zo slim want je zag ze van mijlenver die bermhonden in de middenberm staan( sorry daar beledig ik een hond mee en niet te vergeten de ratten)
 
Hehe, ook al die reacties. _O-

Zaterdagochtend is het moment om op de dijk te genieten. :] Iedereen staat dan toch in de supermarkt te klooien om de boodschappen te halen.
En op zondagen barst het van malloten, choppers, fietsers, wielrenners en voetgangers. Rij er dan gewoon niet als je harder wil.

Ik heb makkelijk praten, binnen een kwartier zit ik op de dijk. :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan