Vaarwel Jan de Vries

3840x2160a.jpg


R.I.P.
 
De eer gehad Jan de Vries een aantal jaar geleden voor foto's thuis te mogen opzoeken. Destijds reed ik pas net motor en kende ik namen als de zijne en Angel Nieto nog niet. Maar zijn verhalen waren schitterend en hebben de tweewielerliefde alleen nog maar verder aangewakkerd. Bescheiden, vriendelijk en met een heerlijke jongensachtige fonkeling in de ogen als hij vertelde over zijn avonturen.


JK_M73_jan_de_Vries_004.jpg
JK_M73_jan_de_Vries_003.jpg
JK_M73_jan_de_Vries_009.jpg
JK_M73_jan_de_Vries_001.jpg
JK_M73_jan_de_Vries_005.jpg

Rust zacht.
 
De eer gehad Jan de Vries een aantal jaar geleden voor foto's thuis te mogen opzoeken. Destijds reed ik pas net motor en kende ik namen als de zijne en Angel Nieto nog niet. Maar zijn verhalen waren schitterend en hebben de tweewielerliefde alleen nog maar verder aangewakkerd. Bescheiden, vriendelijk en met een heerlijke jongensachtige fonkeling in de ogen als hij vertelde over zijn avonturen.


Bekijk bijlage 1585798Bekijk bijlage 1585799Bekijk bijlage 1585800Bekijk bijlage 1585801Bekijk bijlage 1585802
Rust zacht.
:} voor de foto's.
Ik weet nog goed dat "deze" motor, midden 70er jaren, bij Van Veen aan de Venestraat in Assen, in de vitrine stond.
Er zo aan voor bij fietsen was onmogelijk. Wat heb ik daar voor de ruit staan te kwijlen....

Rust "snel" Jan.
 
RIP,

Ik heb hem in mijn jeugd nog zien winnen op het Vree circuit in Oldebroek, 4 augustus 1973
Geweldig mooie ervaring, toen kon er nog veel, stratencircuit en direct naast de baan staan. Alleen strobalen

Ik denk dat hier bij mij het motorvirus is begonnen.

De desbetreffende race: (niet mijn foto)

jdevries.jpg
 
In mijn jonge jaren vaak live zien rijden. Een mooi mens zonder poespas is heengegaan... RIP Jan de Vries 😪
 
77 jaar is Jan geworden.... Had hem een langer leven gegund. Wat een coureur was dat vroeger... Zoals reeds hierboven geschreven heb ik Jan vaak live zien rijden in de borrelglasklasse... Zo noemde men toen de 50 cc . En wat een snelheid haalden die brommers. Tot boven de 200km/h. Jan Huberts had het record met 221,5861 km/uur.... En dat voor een 50 cc motorke
 
Inderdaad veel mooie herinneringen aan zijn rijkwaliteiten. Ging in die tijd vaak mee achterop de Laverda SF750 naar alle straatcircuits.
Toen is het bij mij zeker begonnen!!
 
Inderdaad veel mooie herinneringen aan zijn rijkwaliteiten. Ging in die tijd vaak mee achterop de Laverda SF750 naar alle straatcircuits.
Toen is het bij mij zeker begonnen!!
Vroeger in ons dorp ook een motorrijder met een Laverda 750 in de groen,wit,rode kleuren... Wat was dat een sensatie destijds. Je hoorde deze al van ver aankomen en wij renden dan snel naar de straat om te kijken en genieten van dat waanzinnige geluid. Sportuitlaten er op...
 
Vorig jaar op de dag van de TT reden Jan de Vries en Wil Hartog een paar rondjes over het TT circuit. Voor de veiligheid, en wellicht ook vanwege de leeftijd van beide heren reden we er met onze medical car achteraan. Ik heb na die tijd met beide mannen nog even een praatje gemaakt, en Jan de Vries vond ik een vriendelijke, bescheiden, bijna verlegen man. Rust in vrede, en dank voor alle mooie herinneringen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan