Verbot? Vandaag hullie, morgen ons?

pdv_moto

Mooi Weer Rijder
Donateur
20 sep 2013
10.059
5.469
Milieudefensie is aan een offensief tegen scooters bezig ?


Meningen ?
 
Dit gaat over een voorstel om snorscooters van het fietspad naar de rijbaan te brengen. Hoe zie je dit 'straks' met motors gebeuren ?


Hooguit het verbieden van 2takt motoren voor de openbare weg oid? Dat is echt er maar zo'n klein deel dat het nergens op zou slaan om dat te doen..

Sowieso is dit natuurlijk je reinste probleem verplaatsing. Extra verkeer op de weg, zeker langzaam rijdende scooters, betekend meer opstoppingen en dus waarschijnlijk in the end ook meer fijnstof.. wat dan uiteindelijk toch weer over je fietspad heen waait.

Doet me wel weer denken aan een oude grap van theo maassen; Vriend van me gaat al jaren met de auto naar de stad omdat hij het zat is al die uitlaatgassen in te ademen :+
 
Dit gaat over een voorstel om snorscooters van het fietspad naar de rijbaan te brengen. Hoe zie je dit 'straks' met motors gebeuren ?

ik begreep in de gauwighied dat ze ook bepaalde scooters willen verbieden ?
 
Hooguit het verbieden van 2takt motoren voor de openbare weg oid? Dat is echt er maar zo'n klein deel dat het nergens op zou slaan om dat te doen..

:+

ah, en iets met alleen oude tweetakts.
dan is het een storm in een glas water.

waar ik wel allergische voor ben: allerlei rare verboden.

Ik zie het nog gebeuren dat menselijke chauffeurs verboden worden, eerst in "automatische" autos (desnoods op "veilige" rijbanen ofzo). Als je eenmaal de menselijke controle uit het blik verwijderd (wat veilig is: minder egos en minder roadrage) , dan is daarna de motorrijder aan de beurt.
Hartstikke onveilig, van die emotionele vleeszakken die motoren aansturen tussen de hyper-veilige automaten. storend. Verbieden.

(net zoals, bv de segway deels geflopt is omdat hij wettelijk lastig te plaatsen viel)

niet te veel willen regelen, dan regelen de meeste zaken zichzelf.
 
ik begreep in de gauwighied dat ze ook bepaalde scooters willen verbieden ?

Er is in de media nu sprake dat de SP (even uit m'n hoofd gezegd) de categorie snorscooters, dus blauwe kentekens (25km/h) wilt verbieden. Of eigenlijk gewoon laten verdwijnen. Redenatie daar achter is dat veel snorscooters toch al even hard gaan als bromscooters (45 km/h) en gevaarlijke situaties op het fietspad in de steden veroorzaken.

Ik heb er nog niet hard genoeg over nagedacht over wat ik er van vind eigenlijk. Eerste idee is dat het wéér verdere betutteling is, maar ik woon dan ook niet in de stad dus kan niet goed oordelen over de situatie aldaar.
 
Helemaal mee eens.

* Snorbrommers verbieden.
* Brommers max snelheid van 80 km/h geven.
* B rijbewijs toelaten om tot 125cc te mogen rijden.
 
Ik heb er wel al over nagedacht en vind het een goed plan. Snorbrommers in sommige steden wel met helm op op de rijbaan was namelijk een lachertje. En dat vond de 2de kamer gelukkig ook.
 
Helemaal mee eens.

* Snorbrommers verbieden.
* Brommers max snelheid van 80 km/h geven.
* B rijbewijs toelaten om tot 125cc te mogen rijden op provinciale wegen.
* Huidig rijbewijsstelsel vanaf 16 jaar (A1), 18 jaar A2 en A bij 20.

Aangepast :)
 
Ik heb er wel al over nagedacht en vind het een goed plan. Snorbrommers in sommige steden wel met helm op op de rijbaan was namelijk een lachertje. En dat vond de 2de kamer gelukkig ook.

Daar ben ik het mee eens. Dat sloeg helemaal nergens op en is ook niet te handhaven.
 
Ze rijden te hard op het fietspad en altijd gas tegen de stuit. Kijken niet om naar overig verkeer, wat mij betreft oprotten met het opgevoerde spul. En als ze 80 mogen lopen, rijden ze overal 80, dus of dat zinvol is? Gewoon meer controles en hard optreden tegen snorscooters en brommers die meer dan 5km/u boven max snelheid lopen -> in de shredder. Heb vaak gevaarlijke situaties meegemaakt, vandaar mijn haat naar die kutdingen op wielen.

Verplaatsen naar de weg werkt alleen als ze opgevoerd zijn. Gelukkig zijn de meesten dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Er is in de media nu sprake dat de SP (even uit m'n hoofd gezegd) de categorie snorscooters, dus blauwe kentekens (25km/h) wilt verbieden.
Dat zijn de lagere inkomens. Die hebben dus niets (meer) te zoeken bij de SP.
 
Voorstel is een typisch gevalletje van dom maar vooral hard roepen.

Probleem; snorscooters rijden harder dan 25 km.
Oplossing; handhaven d.m.v. controles, boetes en in beslagname.
Nodig; niets, bestaande wetten voldoen.

Maar dan komt de geniale politicus met zijn vernieuwende creativiteit en bedenken we er een regel bij omdat we de bestaande regels niet kunnen handhaven. |(
 
* B rijbewijs toelaten om tot 125cc te mogen rijden.


stomme is dat dit eigenlijk al een bestaande regel vanuit europa is.. Alleen van alle domme regeltjes uit europa die we wel volgen is dit dan weer een nuttige waarbij de nederlandse politiek het slim leek om er tegen in te gaan :X
 
Goed spotje ook. Beelden van 4T snorscooters en dan direct beginnen over 'knetterende uitlaten'.

En een kind, een zuigeling nota bene, vervoeren in een laadruimte, mag dat wel?
 
Goed spotje ook. Beelden van 4T snorscooters en dan direct beginnen over 'knetterende uitlaten'.

En een kind, een zuigeling nota bene, vervoeren in een laadruimte, mag dat wel?

Alleen als je bellend een kruising oversteekt nadat je het rode verkeerslicht negeert.
 
Milieudefensie is aan een offensief tegen scooters bezig ?


Meningen ?

En waar rijd ze zelf op? Op zo'n kut-bakfiets :')

Van die bakfietsende moeders die hun bakkie overal voor pleuren, omdat iedereen toch wel stopt als ze kinderen in dat bakkie zien zitten :X
 
Ik heb gehoord dat de bakfiets een Palesteinse uitvinding is. Je bindt gewoon je kind voorop en niemand doet je wat
 
Fietsers op het voetpad, scooters op het fietspad, motoren op de weg, klaar, next
 
En waar rijd ze zelf op? Op zo'n kut-bakfiets :')

Van die bakfietsende moeders die hun bakkie overal voor pleuren, omdat iedereen toch wel stopt als ze kinderen in dat bakkie zien zitten :X

Die bakfietsen zijn bijna nog een grotere doorn in het oog dan snorfietsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan