Verbot? Vandaag hullie, morgen ons?

Leuk hier in Nederland, heerlijk die betutteling :r

Snorfietsen verbieden.. op grond van? Gevaar? En elektrische fietsen dan, dat worden er ook steeds meer.

Houd toch eens op met al die achterlijke regeltje! Laat de hoge heren zich alsjeblieft bezig houden met de serieuze problemen in ons land..
 
Leuk hier in Nederland, heerlijk die betutteling :r

Snorfietsen verbieden.. op grond van? Gevaar? En elektrische fietsen dan, dat worden er ook steeds meer.

Houd toch eens op met al die achterlijke regeltje! Laat de hoge heren zich alsjeblieft bezig houden met de serieuze problemen in ons land..


Je kunt er zo over denken, als je bijna elke week in Amsterdam bij een aanrijding tussen snorfietsers/fietsers staat denk je er toch wat genuanceerder over.
 
Je kunt er zo over denken, als je bijna elke week in Amsterdam bij een aanrijding tussen snorfietsers/fietsers staat denk je er toch wat genuanceerder over.

Het probleem ligt denk ik eerder in het feit dat het maar drukker en drukker op de wegen en fietspaden wordt, terwijl de weggebruikers steeds minder van elkaar kunnen verdragen.





Edit; wij hebben zelf ook een bakfiets O-) (maar wonen niet in 'de grote stad").
Wij hebben een drie-wielige bakfiets, de kids vinden niks mooiers als dat ik op 2 wielen de bochten door jank :+
 
Het probleem ligt denk ik eerder in het feit dat het maar drukker en drukker op de wegen en fietspaden wordt, terwijl de weggebruikers steeds minder van elkaar kunnen verdragen.

Inderdaad, dat ligt eraan ten grondslag.

Edit; wij hebben zelf ook een bakfiets O-) (maar wonen niet in 'de grote stad").
Wij hebben een drie-wielige bakfiets, de kids vinden niks mooiers als dat ik op 2 wielen de bochten door jank :+

Pas maar op, straks volgt er een verbod en krijg je €200+ aan je broek voor het maken van te veel lol -O-
 
Al die groenige en/of linkse clubjes blinken altijd uit in het verbieden van dingen.

Zo jammer dat het hebben van gezond verstand geen vereiste is om volksvertegenwoordiger bestuurder te worden.
 
Je kunt er zo over denken, als je bijna elke week in Amsterdam bij een aanrijding tussen snorfietsers/fietsers staat denk je er toch wat genuanceerder over.
Volgens die redenering moeten auto's ook verboden worden.
En daar sta ik helemaal achter.
 
Laatst was bij wegmisbruikers die malloot Koos Spee ook weer lekker bezig.
Hij pleit ervoor dat snorscooters naar de rijbaan verhuizen en een helmplicht omdat ze te hard rijden.
Bij ons in de buurt (Helmond-Eindhoven) zijn ze al een aantal maanden flink aan het handhaven, veel controles met een hoge pakkans. Scooter niet in orde betekent kenteken inleveren en laten herkeuren plus een boete.
Sindsdien laat bijna iedereen zijn skoetert weer oroigineel maken.
Zo simpel kan het zijn.
 
Bij ons in de buurt (Helmond-Eindhoven) zijn ze al een aantal maanden flink aan het handhaven, veel controles met een hoge pakkans. Scooter niet in orde betekent kenteken inleveren en laten herkeuren plus een boete.
Sindsdien laat bijna iedereen zijn skoetert weer oroigineel maken.
Zo simpel kan het zijn.
:^ zo hoort het. heb zelf een snorfietsie voor naar het werk. daar staat hij buiten en stap ik over in een volle werkbus dus die helm gaat niet passen. of gaat binnen een week naar de kloten.

en die loopt inderdaad keurig de bedoelde snelheid. en met tegenwind meesteppen _O-
 
Laatst bewerkt:
mooi man , in de stad wonen _O- :W

Scheveningen, zeg maar "Rand vd stad"
met uitzicht op zee.

Heerlijk. Wil hier voorlopig blijven.
Beste van drie twee-en-een-half werelden: Stad, Zee, 1/2 Natuur.
(hoewel die duinen wat saai en druk zijn vgl met bv Ardennen en de hoge veenen)
 
Die bakfietsen zijn bijna nog een grotere doorn in het oog dan snorfietsen.
Ongelooflijke sch**tapparaten zijn dat zeg. En de mensen die erop rijden zijn nog erger dan de gemiddelde fietser in Amsterdam.
Heb liever een mocro op een scootah dan zo'n biologische bakfietsmuts.
 
Ongelooflijke sch**tapparaten zijn dat zeg. En de mensen die erop rijden zijn nog erger dan de gemiddelde fietser in Amsterdam.
Heb liever een mocro op een scootah dan zo'n biologische bakfietsmuts.
Wil je er over praten?

:)
 
snorscooters afschaffen, alleen 4 takt scooters toelaten, 80km/h laten rijden (als dat kan tenminste), en op de baan ermee. (mits rijopleiding natuurlijk)
 
Grappig dat ze alle snor scooters willen opvoeren en omkeuren naar brom.

Nu kan dat ineens wel. Eerst was het niet mogelijk. ( constructie snelheid )
 
Laten we ook gelijk alle motors op 35kw zetten
Want oooo ze kunnen zo over de 300km per uur is toch levens gevaarlijk ?

Ag iedereen en alles in het verkeer zeikt over mekaar heen
Gewoon gelijk alles verbieden

Alle problemen opgelost ???
 
25km scooters.. Die worden nog ingehaald door electrische fietsen :')

Je hebt voortaan zelfs 45km fietsen zonder helmplicht |(
 
80km/u laten rijden met rijopleiding... die rijopleiding krijgen ze nu toch ook? En met 49cc@ 45km/u bakken ze er vaak al niets van.

Motor op busbaan... heb je wel eens gezien hoeveel olieplekken daar soms op liggen?

Denk dat véél meer controles en gewoon het spul op het fietspad laten wel gaat helpen, wat Kornfed al zegt. Hier controleren ze één, misschien twee keer per jaar op het traject waar ik vaak kom en op bepaalde momenten is het gewoon gevaarlijk om er te fietsen. Heb er voor gekozen om eerder te beginnen op mijn werk als ik de trapfiets pak (voor 6km enkel rit pak ik dus geen motor), om ze dus te ontwijken. Ik denk dat 95% van het spul wat ik tegenkom te snel loopt en ik heb dus echt een schijthekel aan het volk wat er op zit. Lak aan alles, bochten pakken (ideale lijn) en daarbij niet denken aan tegenliggers etc.

E-bikes heb ik eigenlijk nooit last van, heb er zelf ook één staan, maar die staat stof te verzamelen. Je conditie gaat achteruit en je krijgt slappe spieren. Alleen voor oude mensen, mensen met slechte knieen of veel te dikke, verder gezonde, mensen die te lui zijn om te bewegen en dan toch nog maar ietsje willen trappen om die vierde reep chocola per dag te kunnen rechtvaardigen.


En over 35kW; was het een paar jaar terug niet zo dat de EU wilde naar één type motor, CVT, max 650cc/50pk?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan