Verbouwing Guzzi...(foto shoppers??)

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Nu de Guzzi bijna probleemloos rijdt, begint het tijd te worden om eens flink aan het uiterlijk en vooral aan de zithouding te gaan sleutelen. Ik heb al wel wat ideeen, maar wil graag een fotorealistisch beeld.
Het moet of een fancy bike worden in oranje of rood oid (ev. de rood/wit combi houden zoals dat nu is) of een vet brute fiets in mat zwart.

full


Foto shoppers, leef je uit! *D
 
full


Zoals mijn ideen nu zijn.
De zijkappen gaan er ook vanaf, de accu onder het blok zodat die driehoek leeg is. :)
 
Ik snap eigenlijk niet waarom je deze motor wilt verbouwen, cq een soort van street-fighter van wilt maken.
De motor is zo erg mooi vind ik zelf en heeft zo denk ik zijn eigen identiteit!

maarjah, over smaken moet je niet gaan zitten twisten natuurlijk..

ik zou zeggen, hou m origineel, in ieder geval in kleur... en die uitlaat ook laag hoor! :9
 
Ik snap eigenlijk niet waarom je deze motor wilt verbouwen, cq een soort van street-fighter van wilt maken.
De motor is zo erg mooi vind ik zelf en heeft zo denk ik zijn eigen identiteit!

maarjah, over smaken moet je niet gaan zitten twisten natuurlijk..

ik zou zeggen, hou m origineel, in ieder geval in kleur... en die uitlaat ook laag hoor! :9

Dat ie een eigen identiteit heeft ben ik zeker met je eens. Maar het kan veel gaver! Het hoge zadel is irritant, de zithouding niet sportief genoeg (te zwaar op hogere snelheden), en er komt te weinig herrie uit de uitlaten. ;)
 
Erg vette bike!!! Ik zou idd het zadel wel wat verlagen, maar dat achterspatbord is wel vet, zou ik zo houden. Verder matzwart met glanszwart en oranje accenten?... :} :} :}

Ben geen Guzzi kenner, wat voor type is dit eigenlijk?
[edit] |( |( staat erop!... :X :X [/edit]

KiloSjon
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het nu een beetje een lompe dino als ik eerlijk mag wezen....mag dat?
Clip-ons erop, Alfa-Ferrari-Italiaans rood, ander zadel (iets 'Corbin'sachtigs) en zo'n heerlijke megafoon d'ronder!



ik kan het niet helpen,ben hooked on Caféracerts!! ;)
 
triple heeft gelijk: het is een lompe dino, dat zou ik verder uitbouwen.
maar allereerst die afgrijselijke zijkappen een gooi geven en vervangen door aluplaten of van die V7 achtige zijkapjes.
het stuur meer naar je toe trekken en liefst wat lager.
matzwart zou ik niet doen, dat word gelijk een ratbike.
waarom ga je niet voor V7 sport retro, rood frame met metallic groene lak.
kabaaluitlaten maak je geen vrienden mee, da's helemaal uit, deze staan mooi en zijn volgens mij ook niet volledig gedempt.
doe alsjeblieft wat aan die wielen, ze lijken wel 16 inch en vormen één geheel met de banden, spaken zijn mooier maar anders een fris kleurtje, ducatiwit?
 

okee okee zo te zien kan je er in ieder geval één vriend mee maken.
nu je buren nog overtuigen dat een ongedempte guzzi een muzikaal orgasme is.


begrijp me niet verkeerd: een nauwelijks gedempte guzzi maakt een prachtig geluid.
het is door al die sjoppert rijders met hun kapotte uitlaten dusdanig verpest dat het inmiddels sociaal niet meer aanvaard is. |(
 
okee okee zo te zien kan je er in ieder geval één vriend mee maken.
nu je buren nog overtuigen dat een ongedempte guzzi een muzikaal orgasme is.


begrijp me niet verkeerd: een nauwelijks gedempte guzzi maakt een prachtig geluid.
het is door al die sjoppert rijders met hun kapotte uitlaten dusdanig verpest dat het inmiddels sociaal niet meer aanvaard is. |(

Begrijp mij ook niet verkeerd, ongedempt is zeker niet de bedoeling. Dan krijg je zon schel geluid ala harley's enzo. Wel een openpijp, maar dus wel met een geperforeerde pijp met daaromheen steenwol oid. :)


Maar waarblijven die fotosoepers? :)
 
Laatst bewerkt:
Ik had een paar minuutjes over:

full


Hij is niet zo mooi geworden, maar ja ik had niet zoveel tijd.
De uitlaat komt van een Duc Monster, de buddy van mijn cb550.
Het komt waarschijnlijk niet echt in de buurt van wat je in gedachten had, maar zo heb je iig een idee...
 
...Dan krijg je zon schel geluid ala harley's enzo...

Dat hoeft helemaal niet,als je de pijp maar lang genoeg houdt (kerkorgelpijp-effect).
Die H-D's rijden met alleen een downpipe/header,dus een kort stukkie, en dan krijg je dat schelle en knallende geklap...


De Guuz is te lang en hoog voor een compacte caféracer, ik zat zelf te denken aan iets Lav 3C/Jota-achtigs (die zijn namelijk ook lang/hoog).
 
Ik had een paar minuutjes over:

(Afbeelding)

Hij is niet zo mooi geworden, maar ja ik had niet zoveel tijd.
De uitlaat komt van een Duc Monster, de buddy van mijn cb550.
Het komt waarschijnlijk niet echt in de buurt van wat je in gedachten had, maar zo heb je iig een idee...

Goed begin *D
Als kont had ik dit ook nog wel in gedachten:
full

Geen idee wat voor fiets het is, en van wie. Maar wel stoer!
 
Dat hoeft helemaal niet,als je de pijp maar lang genoeg houdt (kerkorgelpijp-effect).
Die H-D's rijden met alleen een downpipe/header,dus een kort stukkie, en dan krijg je dat schelle en knallende geklap...


De Guuz is te lang en hoog voor een compacte caféracer, ik zat zelf te denken aan iets Lav 3C/Jota-achtigs (die zijn namelijk ook lang/hoog).

Lav Jota? Zoals deze?
jota.jpg

Hehe, no thnx ;)
De Guzz is trouwens niet zo hoog, de zit is slechts enkele cmters hoger dan de CB400. :)
 
Dat hoeft helemaal niet,als je de pijp maar lang genoeg houdt (kerkorgelpijp-effect).
Die H-D's rijden met alleen een downpipe/header,dus een kort stukkie, en dan krijg je dat schelle en knallende geklap...


De Guuz is te lang en hoog voor een compacte caféracer, ik zat zelf te denken aan iets Lav 3C/Jota-achtigs (die zijn namelijk ook lang/hoog).


jaaah maak me gek, prachtige muziek, helaas mijn buren kunnen geen mooie muziek waarderen.
mooie fotocompilatie met het honda zadel, dat maakt voor een leuk bedrag een gave fiets, nog even die zijkapjes eraf en alles in een strak kleurtje.
ik heb ook nog even gefotosoept
full
, hoeissie?
 

Dan kom ik toch weer op deze
guzzi2.jpg

uit he? :P

jaaah maak me gek, prachtige muziek, helaas mijn buren kunnen geen mooie muziek waarderen.
mooie fotocompilatie met het honda zadel, dat maakt voor een leuk bedrag een gave fiets, nog even die zijkapjes eraf en alles in een strak kleurtje.
ik heb ook nog even gefotosoept(Afbeelding), hoeissie?

Wel VET maar een beetje te standaard wel...
Ja sorry ben niet snel tevreden hoor! haha *D
 
Ik ben geen fotosoeper, dus dan maar met woorden:
- clip-ons, of een recht stuur
- voorspatbord inkorten
- kortere demper
- lager zadel, single seat met racekont
- deksels proberen te lozen
- kleurstelling houden, vind ik wel aardig
- kont radicaal wijzigen, lijkt wel een zundapp
- wielen zandstralen of rood maken

Verder vind ik het blok superstoer, dus zo veel mogelijk van laten zien!
 
Goed begin *D
Als kont had ik dit ook nog wel in gedachten:
(Afbeelding)
Geen idee wat voor fiets het is, en van wie. Maar wel stoer!
Die kont is écht goed fout, da's een Suzuki Bandit als ik er niet naast ben...
Er moet daar in Holland ergens een zekere Ben Parts (?) zitten die wel goed weg weet met Guzzi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan