Verbruik Street Triple

Schandalig is het eigenlijk auto`s lopen 1op13 a15 wegen ong 1200 kg een motor tussen de 170 250 kg net zoveel vermogen en ook 1 op13a15.
Heb zelf een div zit geen gang in 1 op 22a25 een paar brikken( enfield jawa)van 20 30 jaar oud die tussen de 1op25 en 1op 35 rijden.
De motor producenten moeten toch wel een knappe motor kunnen ontwikkelen die met normale prestaties een gebruik kunnen halen van min 1op25.
Kijk naar de formule 1 die rijden op het top van hun prestaties 1.5 uur rond mogen tussen tijds niet meer tanken (160ltr)
 
mijn verbruik zit rond de 6.2 / 6.5 liter per 100.

25kw deed ik nog 5.5 liter op de 100 :+

misschien is dat een optie voor TS

Gelukkig heeft TS inmiddels al een motor en zijn er van opties niet echt meer te spreken. Voor TdB 85 is het wellicht een optie.
 
Gelukkig heeft TS inmiddels al een motor en zijn er van opties niet echt meer te spreken. Voor TdB 85 is het wellicht een optie.
Je hebt helemaal gelijk, een Street triple is idd met geen mogelijkheid achteraf op 25kW te zetten :z
 
Schandalig is het eigenlijk auto`s lopen 1op13 a15 wegen ong 1200 kg een motor tussen de 170 250 kg net zoveel vermogen en ook 1 op13a15.
Heb zelf een div zit geen gang in 1 op 22a25 een paar brikken( enfield jawa)van 20 30 jaar oud die tussen de 1op25 en 1op 35 rijden.
De motor producenten moeten toch wel een knappe motor kunnen ontwikkelen die met normale prestaties een gebruik kunnen halen van min 1op25.
Kijk naar de formule 1 die rijden op het top van hun prestaties 1.5 uur rond mogen tussen tijds niet meer tanken (160ltr)

Het verschil in gewicht tussen een auto een motorfiets heeft veel minder invloed op het verbruik dan het verschil in luchtweerstand. Een motorfiets heeft geen vloeiende stroomlijn zoals een auto als de berijder er op zit.
 
Je hebt helemaal gelijk, een Street triple is idd met geen mogelijkheid achteraf op 25kW te zetten :z

TS zit te slapen :z en heeft moeite met lezen zo te zien. Ik zeg dat het weer de schuldig is. Op kantoor zitten is ook niet te doen met dit weer.
 
Laatst bewerkt:
hoi oma, ik hoorde dat u benieuwd was naar een update van mijn verbruik.

Zoals gezegd was verbruik van de eerste tankbeurt 1:13,3. Hierna is dit gestaag opgelopen naar 1:14,4 en 1:15,3.

Met de tankbeurten is het aantal toeren dat volgens het inrijden mag worden behaald ook toegenomen. Ik zit nu rond de 7000 rpm max, hetgeen het verbruik zichtbaar ten gunste heeft doen afnemen.

Ik hoop dat nu ik meer en meer richting de 16.000 rpm ga het verbruik nog iets zal verbeteren. Helemaal wenselijk zou zijn natuurlijk als deze bij 1:20 rijdt bij de 16.000 rpm }) .

Volgende week krijg ik uitlaten en windscherm erop, dus dan update ik dit nog wel een keer over verbruik.
 
Laatst bewerkt:
hoi oma, ik hoorde dat u benieuwd was naar een update van mijn verbruik.

Zoals gezegd was verbruik van de eerste tankbeurt 1:13,3. Hierna is dit gestaag opgelopen naar 1:14,4 en 1:15,3.

Met de tankbeurten is het aantal toeren dat volgens het inrijden mag worden behaald ook toegenomen. Ik zit nu rond de 7000 rpm max, hetgeen het verbruik zichtbaar ten gunste heeft doen afnemen.

Ik hoop dat nu ik meer en meer richting de 16.000 rpm ga het verbruik nog iets zal verbeteren. Helemaal wenselijk zou zijn natuurlijk als deze bij 1:20 rijdt bij de 16.000 rpm }) .

Volgende week krijg ik uitlaten en windscherm erop, dus dan update ik dit nog wel een keer over verbruik.

ach het gaat erom dat een motor lekker rijd toch, een litertje meer of minder is dan zo'n ramp niet ;)
 
ach het gaat erom dat een motor lekker rijd toch, een litertje meer of minder is dan zo'n ramp niet ;)

Ja daar heb je helemaal gelijk in, het is ook meer dat ik dit update om potentiele kopers van een street triple niet te weerhouden zo'n ding aan te schaffen :P.

Dat monsterding van jou al de deur uit?
 
Terug
Bovenaan Onderaan