verkeers controles Duitsland

Kunnen ze in het buitenland ook je ontzegging zien? En moet je het pasje ook daadwerkelijk inleveren bij de politie?
Dit geldt alleen voor Duitsland. Je moet binnen 4 maanden na uitspraak aangeven wanneer je de rijontzegging wilt laten ingaan. Je rijbewijs hoef je niet in te leveren (wordt wel geregistreerd met de rijontzegging). Als je tijdens zo'n rijontzegging wordt gesnapt in Duitsland, heb je er een leuke uitdaging bij. In Nederland en andere landen mag je gewoon rijden.
 
Had wel gehoord van de variant voor NLlers die stout zijn geweest die het idd op afstand kunnen regelen. Plus dat je je NL pas niet mag afgeven omdat het eigendom is van de staat (heb ik gehoord dan he, geen ervaring).
 
Had wel gehoord van de variant voor NLlers die stout zijn geweest die het idd op afstand kunnen regelen. Plus dat je je NL pas niet mag afgeven omdat het eigendom is van de staat (heb ik gehoord dan he, geen ervaring).
Het hangt ook van de deelstaat af, maar dit komt wel voor ja. Als je pech hebt, dan moet je persoonlijk verschijnen.
En Duitsland kan geen verboden in andere landen opleggen, en of documenten uit andere landen beslagnamen.
 
Dat wordt dus vakantie plannen of een chauffeur regelen :(
 
Dat wordt dus vakantie plannen of een chauffeur regelen :(

Ik heb inmiddels al een paar jaar het grote stuur in de wilgen gehangen. Af en toe doe ik nog wel eens een ritje, om weer te ervaren waarom ik gestopt ben :P
En daarbij ben ik nogal ongehoorzaam. De boodschappen komen echt wel in huis...., en naar het werk moet ik dan gewoon meerijden/vliegen/varen, en als ik weer terug kom, dan is de straf allang afgelopen.
 
Ik weet nog niet wat ik nu krijg, maar waarschijnlijk €160.- en een maand rijverbod.

Het heeft even geduurd, maar daar is ie dan eindelijk *O*
bbs.jpg
 
Dit geldt alleen voor Duitsland. Je moet binnen 4 maanden na uitspraak aangeven wanneer je de rijontzegging wilt laten ingaan.
Dat is wel een donders-mooie straf. Je laat de rijontzegging op 1 nov ingaan en dan mag je op 1 mrt weer rijden.
Nauwelijks straf te noemen!
 
Ook binnenwegen zijn in NL tegenwoordig meestal max 60km/h.
In Duitsland is de Landstrasse vaak nog met limiet 100 km/h.

In Dld kan je op de binnenweg 120 rijden met dezelfde boete als dat je in NL 65 rijdt. :X
 
Buiten de bebouwde kom
En je slaat de punt op het rijbewijs over. Het geldbedrag interesseert mij ook niet.

Boeit je dat punt nou. Duitse regelgeving. Mag je in je handjes knijpen dat je er zo vanaf komt.

Edit: zie net dat je in de Pruis woont. Kut voor je.
 
Boeit je dat punt nou. Duitse regelgeving. Mag je in je handjes knijpen dat je er zo vanaf komt.

Dat boet mij zoveel, dat ik er maar 8 mag hebben.
En ik heb in het verleden het punten quota al eens vol gehad (dat was toen nog 18), en het is echt niet grappig om voor de gekkentest te moeten.
 
Dat boet mij zoveel, dat ik er maar 8 mag hebben.
En ik heb in het verleden het punten quota al eens vol gehad (dat was toen nog 18), en het is echt niet grappig om voor de gekkentest te moeten.

Voor die snelheidsovertreding mag je in Nederland met een beetje pech EMG cursus verplicht volgen (en zelf betalen). Lekker luisteren naar presentaties van trieste alcoholisten over hoe gevaarlijk je wel niet bezig was..
Weet wel wat ik liever zou doen.
 
Voor die snelheidsovertreding mag je in Nederland met een beetje pech EMG cursus verplicht volgen (en zelf betalen). Lekker luisteren naar presentaties van trieste alcoholisten over hoe gevaarlijk je wel niet bezig was..
Weet wel wat ik liever zou doen.
Als je het zo met elkaar vergelijkt wel ja.
Maar vergeet niet, dat je de punten niet alleen voor snelheidsovertredingen krijgt. En als je een paar keer pech hebt, je die zo bij elkaar hebt. En dan valt de EMG ten opzichte van de gekkentest hier nog wel mee.
 
Voor die snelheidsovertreding mag je in Nederland met een beetje pech EMG cursus verplicht volgen (en zelf betalen).
Lekker luisteren naar presentaties van trieste alcoholisten over hoe gevaarlijk je wel niet bezig was. Weet wel wat ik liever zou doen.
Dat is dan net zo iets als bij het programma 'Wegmisbruikers'
Tijdens een verkeers-overtreding wordt dan gemeld hoe 'vreselijk gevaarlijk' het is.
Denk zelf dan meestal dat 't eigenlijk nog best meevalt. Oke, het mag niet, maar niet gaan doen alsof er 10 doden gaan vallen. :X
 
Boeit je dat punt nou. Duitse regelgeving. Mag je in je handjes knijpen dat je er zo vanaf komt.

Edit: zie net dat je in de Pruis woont. Kut voor je.
Ook voor een Nederlander gaan je punten naar Flensburg... Ik heb er 3, na 2 jaar worden ze geschrapt.
Maar @E.G.J. je hebt geen Fahrverbot
 
Als je het zo met elkaar vergelijkt wel ja.
Maar vergeet niet, dat je de punten niet alleen voor snelheidsovertredingen krijgt. En als je een paar keer pech hebt, je die zo bij elkaar hebt. En dan valt de EMG ten opzichte van de gekkentest hier nog wel mee.

"Als je een paar keer pech hebt" betekent in gewoon Nederlands : Als je je constant als een idioot gedraagt.
Als je genoeg punten sprokkelt voor zo'n cursus, vraag je wel om heel veel aandacht en kunnen ze misschien beter gelijk het Pieter Baan Centrum vragen eens naar je verstandelijke vermogens te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Als je het zo met elkaar vergelijkt wel ja.
Maar vergeet niet, dat je de punten niet alleen voor snelheidsovertredingen krijgt. En als je een paar keer pech hebt, je die zo bij elkaar hebt. En dan valt de EMG ten opzichte van de gekkentest hier nog wel mee.

Je krijgt ook zo meer dan 1 punt denk ik?

In Australie heb je 12 punten, geen gordel is 3 punten kwijt en $300, passagier ook geen gordel? nog eens 3 punten $300 voor de bestuurder.
Snelheids overtreding ook zo 3 punten kwijt.
Als door je punten heen bent ben je je rijbewijs voor 3 maand kwijt.
Je krijgt je punten terug na een jaar, maar als je 10 punten kwijt bent krijg je maar een beperkt aantal terug na een jaar, als ik het goed begrepen heb.

Duitsland is zo gek nog niet geloof ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan