verkeers controles Duitsland

gelul, is gewoon een realistische opmerking van hem, vraag je aandacht op de weg dan krijg je die en dat levert puntjes op.

Tuurlijk.. :,) Ik rij al 12 jaar behoorlijk sportief en met open uitlaten en ik heb geen boete, punt, niks. Je moet je plekken uitkiezen en je kop gebruiken. Sommigen hebben pech, sommigen geluk.
 
"Als je een paar keer pech hebt" betekent in gewoon Nederlands : Als je je constant als een idioot gedraagt.
Als je genoeg punten sprokkelt voor zo'n cursus, vraag je wel om heel veel aandacht en kunnen ze misschien beter gelijk het Pieter Baan Centrum vragen eens naar je verstandelijke vermogens te kijken.
Definieer dat eens?
 
Ook voor een Nederlander gaan je punten naar Flensburg... Ik heb er 3, na 2 jaar worden ze geschrapt.
Maar @E.G.J. je hebt geen Fahrverbot

Nee, kom goed weg. Ze hadden het kunnen toepassen.
 

Bijlagen

  • gua.jpg
    gua.jpg
    61,5 KB · Weergaven: 17
gelul, is gewoon een realistische opmerking van hem, vraag je aandacht op de weg dan krijg je die en dat levert puntjes op.
Dat is dus de denk fout, je hoeft niet eens aandacht op de weg te vragen. Er zijn nog zoveel andere mogelijkheden om punten te krijgen.

Mijn onlangs verkregen bekeuring was duidelijk genoeg eigen schuld, maar ook onwetendheid.
Ik kwam de snelweg af, en aan het eind van de afrit draaide ik links af de B101 op. Binnen 200 meter zag ik de flitser al staan, en ik trok gewoon op, want op de B101(buiten de bebouwde kom) mag je gewoon 100...., nou, hier dus niet, dit stuk was 50.
Heb ik een bord gemist? Waarschijnlijk, geen idee, ben er nooit meer geweest, en was er ook nog nooit geweest.

Ben ik bewust te snel gereden? Nee!
Ga ik er over zeuren en aanvechten? Nee! Ik zie dit dus gewoon als pech, en heb snel de bekeuring betaald.
 
Nee, maar je moet niet lullen dat je pech hebt, als je gewoon betrapt wordt. Dan ben je een janker.
JUIST!! :t
De meesten van ons rijden soms, maar velen ook vaak, te snel.
Alle keren dat je WEL te snel hebt gereden, en geen laser of flitser bent gepasseerd daar klaag je ook niet over.

Word je dan wel een keer gepakt, dan niet huilen, maar gewoon je straf ondergaan!
Als je geschoren wordt, dan gewoon stilzitten!
 
Tuurlijk.. :,) Ik rij al 12 jaar behoorlijk sportief en met open uitlaten en ik heb geen boete, punt, niks. Je moet je plekken uitkiezen en je kop gebruiken. Sommigen hebben pech, sommigen geluk.
ging mij om dat altijd weer moraal vingertje, de manier om alle discussie plat te leggen
ja maar ... nee niet dus


mijn doodswens :X is sinds vorig jaar wat minder dus rijdt ik wat rustiger maar nog altijd overal te hard waar het volgens mij kan
30km en 50km zone is ook 30 en 50..
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus de denk fout, je hoeft niet eens aandacht op de weg te vragen. Er zijn nog zoveel andere mogelijkheden om punten te krijgen.

Mijn onlangs verkregen bekeuring was duidelijk genoeg eigen schuld, maar ook onwetendheid.
Ik kwam de snelweg af, en aan het eind van de afrit draaide ik links af de B101 op. Binnen 200 meter zag ik de flitser al staan, en ik trok gewoon op, want op de B101(buiten de bebouwde kom) mag je gewoon 100...., nou, hier dus niet, dit stuk was 50.
Heb ik een bord gemist? Waarschijnlijk, geen idee, ben er nooit meer geweest, en was er ook nog nooit geweest.

Ben ik bewust te snel gereden? Nee!
Ga ik er over zeuren en aanvechten? Nee! Ik zie dit dus gewoon als pech, en heb snel de bekeuring betaald.
ok, snap ik
mijn vakanties zijn altijd in Duitsland, moezelgebied, veel wegen die ik vaak rijdt en toch soms .... fuck te hard en was er nu een camera of niet en zit ook wel eens weken daarna alle post wantrouwend tegemoet.


snelheidsboetes probeer ik te voorkomen tegenwoordig ..... is wel een tijdje anders geweest :X
 
en op de openingspost te reageren, ik merk geen veranderd controle gedrag in Duitsland.
de controles die ik zie staan ook op punten waarbij het nodig lijkt te zijn.

de wegen rondom de Moezel zijn voor 80% 100km wegen knappe jongen die het lukt om daar overal 100 te rijden :)
al enkele keren meegemaakt dat de degene die vond dat hij mij zo nodig voorbij moest enkele Kilometers verder in een boom hing, * of voorbij op de rechte stukken en dan kruipend door de bocht |(


* de jongeman in de grijze golf hebben ze uit zijn auto moeten zagen en in delen in de lijkkist moeten leggen de andere heeft het overleefd maar is een tijdje niet op de weg geweest.
 
Definieer dat eens?

Je eigen woorden een pagina eerder :
" Maar vergeet niet, dat je de punten niet alleen voor snelheidsovertredingen krijgt. En als je een paar keer pech hebt, je die zo bij elkaar hebt. "

Één keer "pech" = shit happens. Twee keer "pech" = Stommeling, je weet beter. Drie keer "pech" = WTF ben je nou constant aan het doen?
Nog meer "pech" = Lever het papiertje voorlopig maar eens in, je vraagt wel erg veel aandacht, idioot.
 
Je eigen woorden een pagina eerder :
" Maar vergeet niet, dat je de punten niet alleen voor snelheidsovertredingen krijgt. En als je een paar keer pech hebt, je die zo bij elkaar hebt. "

Één keer "pech" = shit happens. Twee keer "pech" = Stommeling, je weet beter. Drie keer "pech" = WTF ben je nou constant aan het doen?
Nog meer "pech" = Lever het papiertje voorlopig maar eens in, je vraagt wel erg veel aandacht, idioot.

Wist jij, dat je als heftruckchauffeur een vrachtwagen verkeerd belaad/overlaad, dat je daar ook punten voor op het rijbewijs krijgt, en jouw baas ook?
En ook wanneer de werknemer er zelf mee zit te rommelen? Of wanneer hij mankementen niet meld, en daarmee aangehouden wordt?
Als er iets me jouw banden niet in orde is? Als jouw tent volgens de agent niet goed op de motor zit? Als de agent van mening is dat de gewichtsverdeling niet goed is? En nog een hele lijst......
Soms hoef je niet zo goed je best te doen, en al helemaal niet te snel te rijden om punten te verzamelen. En al helemaal niet als je beroepsmatig op de weg zit en xxxxxx per jaar rijd.
 
Als jij die baas bent die door gekloot van medewerkers gratis punten krijgt, is dat inderdaad volkomen kut. Als je daarentegen die medewerker bent, zou ik als baas best boos op je worden. Dat met die banden en die tent is al een ander geval. Daar was je zelf bij en had je of die zaken niet op orde of een zeikerd van een agent. Maar als je xxxxxx per jaar rijdt, weet je ook als professional hoe het wel en niet moet.
 
Als jij die baas bent die door gekloot van medewerkers gratis punten krijgt, is dat inderdaad volkomen kut. Als je daarentegen die medewerker bent, zou ik als baas best boos op je worden. Dat met die banden en die tent is al een ander geval. Daar was je zelf bij en had je of die zaken niet op orde of een zeikerd van een agent. Maar als je xxxxxx per jaar rijdt, weet je ook als professional hoe het wel en niet moet.

Precies, daarom ben ik er een aantal jaren geleden ook mee gestopt. Zelfs met werkgever zijn.
 
(...)

Ben ik bewust te snel gereden? Nee!
Ga ik er over zeuren en aanvechten? Nee! Ik zie dit dus gewoon als pech, en heb snel de bekeuring betaald.
Mijn broer woont ook in Der Heimat, en ik was daar dit weekend om gezellig samen met de motor te toeren. Hij vertelde, dat bij de meeste overtredingen de boete verdubbeld kan worden als je het met opzet deed. Dus als je staande gehouden wordt, en je zegt dat je zo'n haast had omdat je cavia ligt te bevallen (of een andere kustsmoes), loop je het risico op een verdubbeling.

"Ich habe es nicht gewußt" helpt dus, als je in DE staande gehouden wordt!
 
Mijn broer woont ook in Der Heimat, en ik was daar dit weekend om gezellig samen met de motor te toeren. Hij vertelde, dat bij de meeste overtredingen de boete verdubbeld kan worden als je het met opzet deed. Dus als je staande gehouden wordt, en je zegt dat je zo'n haast had omdat je cavia ligt te bevallen (of een andere kustsmoes), loop je het risico op een verdubbeling.

"Ich habe es nicht gewußt" helpt dus, als je in DE staande gehouden wordt!

De verdubbeling wordt toegepast op mensen die bewust de wet hebben overtreden. Bestuurders die de cruisecontrol op een te hoge snelheid hebben ingesteld, die lopen te drukken, terwijl de voorganger zich wel aan de snelheid houd. Andere overtredingen begaan om hun snelheid vast te houden.
Mensen die helemaal geen parkeerkaartje kopen, die bewust een rood stoplicht pakken (2 punten en 2 maand niet rijden), enzoverder.

En in de Duitse wet staat, Unkenntnis schützt nicht vor Strafe.
En je wordt geacht om de wet van het land te kennen, waarin jij je beweegt en verkeerd. Dus ik wist het niet, zal je niet veel helpen.
 
Wat ik bedoel: In Nederland kun je zeggen, dat je haast had, kost niks extra. In Duitsland kost dat je dan dubbel, dus als je eerlijk bent of een kutsmoes bedenkt loop je dat risico. Als je "Ich habe es nicht gewußt" zegt, bespaar je je dus in ieder geval de verdubbeling. Daarmee heeft het dus wel nut.
 
Als jij die baas bent die door gekloot van medewerkers gratis punten krijgt, is dat inderdaad volkomen kut. Als je daarentegen die medewerker bent, zou ik als baas best boos op je worden. Dat met die banden en die tent is al een ander geval. Daar was je zelf bij en had je of die zaken niet op orde of een zeikerd van een agent. Maar als je xxxxxx per jaar rijdt, weet je ook als professional hoe het wel en niet moet.
Wat een bullshit.
Een werkgever is ook een chauffeur met een eigen wagen.
Die gaat ook wel eens een heel weekeindje genieten en let zondagavond of maandagmorgen niet op.

Met hoeveel zaken ben je wel niet afhankelijk van anderen? Qua belading enz dat kun je niet iedere keer zelf nog eens gaan controleren.
 
Mijn onlangs verkregen bekeuring was duidelijk genoeg eigen schuld, maar ook onwetendheid.
Ik kwam de snelweg af, en aan het eind van de afrit draaide ik links af de B101 op. Binnen 200 meter zag ik de flitser al staan, en ik trok gewoon op, want op de B101(buiten de bebouwde kom) mag je gewoon 100...., nou, hier dus niet, dit stuk was 50.
Heb ik een bord gemist? Waarschijnlijk, geen idee, ben er nooit meer geweest, en was er ook nog nooit geweest.

Waarschijnlijk is dat stuk binnen de bebouwde kom, en daar geldt 50, zelf als het een snelweg zou zijn. Dat is in Nederland overigens niet anders.
 
Waarschijnlijk is dat stuk binnen de bebouwde kom, en daar geldt 50, zelf als het een snelweg zou zijn. Dat is in Nederland overigens niet anders.

Dit valt mij van jou tegen, normaal lees jij je wel beter in :+

bsare.jpg


En het is maar goed ook, anders had het er wel anders uitgezien -->

1600682550194.png



b101.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat een bullshit.
Een werkgever is ook een chauffeur met een eigen wagen.
Die gaat ook wel eens een heel weekeindje genieten en let zondagavond of maandagmorgen niet op.

Met hoeveel zaken ben je wel niet afhankelijk van anderen? Qua belading enz dat kun je niet iedere keer zelf nog eens gaan controleren.

Dat is simpel een stuk van de handhaving door de politie verleggen naar de werkgever. Want die heeft er last van als zijn mensen er een zooitje van maken. Die werkgever krijgt ook punten in Flensburg en zal dus zijn personeel achter de vodden aan zitten ipv de politie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan