Vervanger Power 2CT, de Michelin Power Pure 2CT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Super Blackbird

MF veteraan
21 jun 2004
29.873
14.568
Purmerend
Vanaf (ongeveer) nu is deze opvolger van de Pilot Power 2CT verkrijgbaar. De eerste zendingen zijn onderweg.....
De Pilot Power 2CT blijft nog even in het programma, maar de productie zal naar verwachting eind 2010 gestopt worden.

De nieuwe Pure is ca. 20% lichter dan concurrerende sporbanden (wat ze er niet bijvertellen is dat de "oude" Power 2CT ook al flink wat lichter was dan de concurrenten), waardoor een lichter stuurgedrag verkregen wordt. Als je bedenkt dat de massa van een band ongeveer 25% van de massa van een compleet wiel is, dan zal de totale massa van het wiel met ongeveer 5% afnemen.

Meer info: Michelin Car Tyres, winter and summer tyres, 4 season tyres

Michelin claimt op alle fronten vooruitgang geboekt te hebben, dus zowel grip in droog en nat, levensduur als stuurprecisie moeten verbeterd zijn. Op dit moment heb ik nog geen testen kunnen vinden, maar zodra die er zijn zal ik ze posten.

Ik verwacht dat deze band deze zomer de verkooptopper in het sportsegment wordt.....

(Voorlopige) leverbare maten:

120/60ZR17
120/70ZR17
160/60ZR17
180/55ZR17
190/50ZR17
190/55ZR17


Info van Michelin: Michelin Car Tyres, winter and summer tyres, 4 season tyres

Ik hoop niet dat de moderators dit als reclame zien, het is bedoeld als algemene informatie, en niet om er extra aan te verdienen.....
 
Vanaf (ongeveer) nu is deze opvolger van de Pilot Power 2CT verkrijgbaar. De eerste zendingen zijn onderweg.....
De Pilot Power 2CT blijft nog even in het programma, maar de productie zal naar verwachting eind 2010 gestopt worden.

De nieuwe Pure is ca. 20% lichter dan concurrerende sporbanden (wat ze er niet bijvertellen is dat de "oude" Power 2CT ook al flink wat lichter was dan de concurrenten), waardoor een lichter stuurgedrag verkregen wordt. Als je bedenkt dat de massa van een band ongeveer 25% van de massa van een compleet wiel is, dan zal de totale massa van het wiel met ongeveer 5% afnemen.

Meer info: Michelin Car Tyres, winter and summer tyres, 4 season tyres

Michelin claimt op alle fronten vooruitgang geboekt te hebben, dus zowel grip in droog en nat, levensduur als stuurprecisie moeten verbeterd zijn. Op dit moment heb ik nog geen testen kunnen vinden, maar zodra die er zijn zal ik ze posten.

Ik verwacht dat deze band deze zomer de verkooptopper in het sportsegment wordt.....

(Voorlopige) leverbare maten:

120/60ZR17
120/70ZR17
160/60ZR17
180/55ZR17
190/50ZR17
190/55ZR17


Info van Michelin: Michelin Car Tyres, winter and summer tyres, 4 season tyres

Ik hoop niet dat de moderators dit als reclame zien, het is bedoeld als algemene informatie, en niet om er extra aan te verdienen.....



Frank
Jij doet toch niks met Michelin???
 
Je eerste link doet het niet :)

Verder is de zijcompound nu groter, dus je benut eerder het zachtere stuk van de band, wat bij de pilot power 2ct alleen het echte einde van de band was :)
 
Ben benieuwt wat de track ervaring is met deze banden :Y


En als het even kan dan graag ervaring als ze onder een 1100 cc 2 cilinder trekker zitten :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan