Dat dacht mijn vader ook toenik dacht dat jij boven zat te studeren voor je proefwerkweek volgende week !!
Ik was stiekem m'n brommert aan het reviseren
En nu moet ik toch achter de boeken duiken, had mijn vader toch gelijk gehad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat dacht mijn vader ook toenik dacht dat jij boven zat te studeren voor je proefwerkweek volgende week !!
Net een testrit gedaan met m'n Vffie
Was wel weer eens lekker om te rijuh moet ik zeggen
Mee eens, heerlijk ding die V4 maar de vering i.c.m. het vrij hoge gewicht is echt ruk. Nu heb ik dus 20w vorkolie in de achterschokker en WP veren met 15w olie in de voorvork. Had vorig jaar 20w in de voorvork (wordt door WP aangeraden) maar dat vond ik niet echt super. Ik kreeg in mijn korte ritje toch het idee dat het contact met de weg nu beter isDa's mooi! Is je werk iig niet voor niets geweest! Dat met de achterschokbreker zal ik ook eens proberen, je hebt toch het ventiel losgedraaid en de schokker een tijdje ondersteboven gehangen? Daarna dikkere olie erin, wat voor olie? Ben benieuwd! Die van mij wordt ik gek van, fantastische motor maar die vering...
Dat geluid uit de koppeling heb ik ook wel eens, bij een bepaalde temperatuur klappert 'ie als ik stil sta bij het stoplicht.Wat betreft het synchroniseren van een V4: da's idd een lastig karweitje, zeker als je het voor de eerste keer doet. Ik heb ooit eens uit de 5 gulden bak bij de benzinepomp een flexibele schroevendraaier met verschillende bitjes meegenomen, daar is het goed mee te doen, met een gewone schroevendraaier niet. Goede lamp erbij (om de schroeven te vinden) en Beverwijk bellen om de brandwonden op je handen te laten behandelen (errug warme koelleidingen..... ). Maar goed, het resultaat is een heerlijk lopende V4, vooral het geluid dat van de koppeling komt (klapperen) was geheel verdwenen. Suc6.
Aan de wilgen niet direct....You know it! Hang je Bandietenplannen maar aan de wilgen.
Aansluiten van de meters is geen probleem. Ik heb een setje van 4 manometers met lange slangen, de meters leg ik op het dashboard en de tank kan gewoon blijven zitten. Wat de schokker betreft: ik wacht nog even denk ik...Dat geluid uit de koppeling heb ik ook wel eens, bij een bepaalde temperatuur klappert 'ie als ik stil sta bij het stoplicht.
Flexibele schrovendraaier dus? Hmmmm.... 'kzal eens op zoek gaan.
Maar is het een beetje te doen om de vacuümmeter aan te sluiten? Zal wel moelijk zijn bij de VF
Bij zo'n 4-in-lijn echt simpel; flink stuk benzineleiding, tank op de gereedschapswagen. Mooi rijtje cilinders met daarachter een mooi rijtje carbs een weer iets verder een luchtfilter.
Dat in tegenstelling tot twee cilinderkoppen met daartussen gefrot een stel carbs en daarbovenop een luchtfilter
We shall see; eerst maar eens die vervuilde sproeiers reinigen...Aan de wilgen niet direct....
Maar ik zit wel te dubben over de timing.
een heel lölverhaal over de schokbreker vullenDat geluid uit de koppeling heb ik ook wel eens, bij een bepaalde temperatuur klappert 'ie als ik stil sta bij het stoplicht.
Flexibele schrovendraaier dus? Hmmmm.... 'kzal eens op zoek gaan.
Maar is het een beetje te doen om de vacuümmeter aan te sluiten? Zal wel moelijk zijn bij de VF
Bij zo'n 4-in-lijn echt simpel; flink stuk benzineleiding, tank op de gereedschapswagen. Mooi rijtje cilinders met daarachter een mooi rijtje carbs een weer iets verder een luchtfilter.
Dat in tegenstelling tot twee cilinderkoppen met daartussen gefrot een stel carbs en daarbovenop een luchtfilter
We shall see; eerst maar eens die vervuilde sproeiers reinigen...
ik dacht dat jij boven zat te studeren voor je proefwerkweek volgende week !!
Cool.(Afbeelding)
HOERA mijn stickers zijn binnen
Ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen of ik niet ook de VFOUR sticker had moeten bestellen.... Aan de andere kant wil ik alles zo leeg mogelijk omdat er nog pinstriping op komt..... Dilemma's....
Heb zelf met mijn eerdere VFR700 problemen gehad met het benzinepomprelais. Benzinetoevoer stokte steeds, ik stond weer stil. FF wachten en ik kon weer rijden! Volgens dealer lag het aan de pomp, deze vervangen (a 250 gulden), bij de eerste rit stond ik weer stil! Damn! Daarna heb ik het bezinepomprelais letterlijk van de kabelboom afgeknipt, de draden overbrugd en lekker probleemloos zonder benzinepomp rondgereden, een paar jaar lang. De motor liep als nooit tevoren! Wat je ook kunt controleren is of de contactpuntjes van de benzinepomp erg ingevreten zijn, dit kun je zien door het kunststof kastje er af te schroeven. Als dit zo is kunnen ze blijven plakken waardoor de pomp erg veel stroom gaat trekken en dus je zekering het begeeft. Mocht je de pomp loshalen en controleren met bijv een losse accu, let er goed op dat de plus en min goed om zitten, anders kun je direct een nieuwe pomp bestellen (ik spreek helaas uit ervaring.....). Enne....met een zwaardere zekering rondrijden zou ik al helemaal niet aan beginnen, tenzij je je motor in rook wilt zien opgaan! Succes! )Praat me niet van zekeringen...
Aangezien ik tijdens mijn storingzoeken met m'n F2 zekeringen verslijt als een ander biertjes drinkt tijdens 35 graden op het terras , had ik een 15 A zekering geplaatst ipv een 10 A. (Ik weet het...)
Motor sloeg aan en bleef lopen, ook na getrek en gedoe aan de bedrading waar ik maar dacht dat het kort kon sluiten.
Ik de hele zooi erop gebouwd, blij als ik was en een proefritje maken.
Aan het einde van de straat was het feest stotterend voorbij, maar dit keer doordat de carbs leeg waren.
Ik gechecked en het relais van de bezinepomp wordt knap heet nu, dus de kortsluit fout zit er nog in, maar niet met genoeg Ampere's om de 15A door te blazen..
Toch maar 10A geplaatst (ruilen met goed circuit) en die ploft wel weer..
Het lijkt dus in het relais van de benzinepomp te zitten. De pomp zelf lijkt me (nu) niet, het is de aansturing van het relais dat misschien kortsluiting maakt, of de bedrading, maar die meet goed. Los meet het relais ook oneindig, maar er zijn maar 3 aansluitingen, 1 van de stuurkant en 2 van de schakelkant. Waar is dan de min van het relais
Ik heb ook wel eens gelezen van iemand met een VFKF die probleemloos zonder benzinepomp reed. Is wellicht inderdaad ook een optie; het schijnt dus echt te kunnen.Daarna heb ik het bezinepomprelais letterlijk van de kabelboom afgeknipt, de draden overbrugd en lekker probleemloos zonder benzinepomp rondgereden, een paar jaar lang. De motor liep als nooit tevoren!
Destijds heb ik bij Piet Kruis in Arkel (de tweedehands hal) geinformeerd of hij dit relais nog had; antwoord was nee, omdat iedereen deze wil hebben. Duidt er dus wel op dat dit relais het vaker begeeft! Weg ermee!Ik heb ook wel eens gelezen van iemand met een VFKF die probleemloos zonder benzinepomp reed. Is wellicht inderdaad ook een optie; het schijnt dus echt te kunnen.
Hoe minder meuk op je motor hoe beter
Ja André, wie weet gaat die VF dan ook nog eens de 1 op 23 halen, net als de VT van de buurman....Hoe minder meuk op je motor hoe beter