Vindt je dat jij verantwoord rijdt ?

Hoe verantwoord rij jij ?

  • Ik rij héél verantwoord .

    Stemmen: 20 9,0%
  • Ik rij meestal verantwoord .

    Stemmen: 156 70,3%
  • Ik weet het niet .

    Stemmen: 5 2,3%
  • Ik rij soms verantwoord .

    Stemmen: 19 8,6%
  • Ik rij onverantwoord .

    Stemmen: 22 9,9%

  • Totaal aantal stemmers
    222
Dit word me niet in dank afgenomen: de manier waarop sommige mensen hier antwoorden zijn volgens mij tekenend voor hun (weg)gedrag..

Hewi mag dan een oud wijf zijn, of een slome saaie zak.. Ik vermoed dat hij wél precies weet waar hij mee bezig is en elk risico probeerd te vermijden door andere weggebruikers ook in te schatten.

Zo zijn er nog wel meer (mn pa) maar dan heb ik ook wel eens het id dat ze de grenzen niet altijd even goed kennen. Die hoef je niet te kennen als je zo rustig rijd maar dan heb je dus geen id wat je moet doen als het foute boel is? Over het algemeen wil ik het risico zoveel mogelijk beperken tot dat van mijzelf. Tuurlijk doe ik dat niet altijd, ik ben ook maar een mens, haal hem ook welleens ff flink door en neem voor mn gevoel iets te veel risico.
 
Dit word me niet in dank afgenomen: de manier waarop sommige mensen hier antwoorden zijn volgens mij tekenend voor hun (weg)gedrag..

Hewi mag dan een oud wijf zijn, of een slome saaie zak.. Ik vermoed dat hij wél precies weet waar hij mee bezig is en elk risico probeerd te vermijden door andere weggebruikers ook in te schatten.

Zo zijn er nog wel meer (mn pa) maar dan heb ik ook wel eens het id dat ze de grenzen niet altijd even goed kennen. Die hoef je niet te kennen als je zo rustig rijd maar dan heb je dus geen id wat je moet doen als het foute boel is? Over het algemeen wil ik het risico zoveel mogelijk beperken tot dat van mijzelf. Tuurlijk doe ik dat niet altijd, ik ben ook maar een mens, haal hem ook welleens ff flink door en neem voor mn gevoel iets te veel risico.

In de ogen van mensen die veel risico nemen op de openbare weg, en waar mijn kritiek ook naar uit gaat, zal ik misschien saai zijn. Dat is ten eerste een hele subjectieve mening, en ten tweede nogal kortzichtig.
Daarnaast heb ik op enkele verschillende typen motoren gereden, en ben gelukkig in het bezit van een tuin die groot genoeg is om bijvoorbeeld bepaalde risico-situaties te simuleren en te oefenen. Je kan nooit overàl op voorbereid zijn, maar het kan geen kwaad uitwijkoefeningen, over obstakels rijden, en noodstops te oefenen, zodat je meer kans hebt op een juiste reactie in geval van een calamiteit. Het feit dat ik af en toe bepaalde situaties simuleer en oefen, betekent voor mij dat ik een beetje een idee heb wat ik en mijn motor kunnen. Als ik dus weet dat ik mijn motor bijvoorbeeld met een snelheid van 50 km/u in geval van een overstekend kind met zo'n 25 meter tot stilstand krijg, ga ik dus in een winkelstraat 35 rijden omdat ik die 25 meter te veel vind. Ik rij net zoals zo velen hier graag op mijn motor, en hoop dat nog lang te blijven doen, en derhalve neem ik graag wat minder risico. En hoe vreemd het jullie ook in de oren mag klinken; ik rij regelmatig met de Wing door ons kleine Vlijmen, en tot op heden krijg ik nog steeds glimlachende en vriendelijke blikken mijn kant op, en spreken de mensen mij vriendelijk aan .... en dàt is mij óók heel wat waard.

Groetjes : Willem
 
Ik probeer te begrijpen waarom die hondelul van een hewi nog geen ban heeft gekregen hier op het m-f.
volgens hem rijdt iedereen te hard, is iedereen onveilig en mag niemand meer op een sportmotor rijden.
Dan probeert hij het zo te vertellen dat niemand er een fuck van begrijpt met zijn dure woorden.

Ik zeg op een makkelijke voor iedereen te begrijpen nederlandse manier: of normaal doen of opzouten met die hewi :( :?
Een ban omdat ie een afwijkende mening heeft? :?

Als ik iedereen zou bannen die het niet met mij eens is, zouden er hier verdomd weinig mensen overblijven. :+

Ik ben het ook regelmatig met hem oneens (lees: meestal :+ ), vind hem ook belerend en vaak arrogant, maar das nog geen reden voor een ban.

Daar staat tegenover dat ik iemand een hondelul noemen al een stuk minder door de beugel vind kunnen. B|

Oh en om weer ff ontopic te gaan: Rij ik verantwoord? Ik vind dat ik meestal verantwoord rij. En soms niet. En ik ben eigenwijs genoeg om me er geen r*t van aan te trekken wat een ander ervan vindt. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer te begrijpen waarom die hondelul van een hewi nog geen ban heeft gekregen hier op het m-f.
volgens hem rijdt iedereen te hard, is iedereen onveilig en mag niemand meer op een sportmotor rijden.
Dan probeert hij het zo te vertellen dat niemand er een fuck van begrijpt met zijn dure woorden.

Ik zeg op een makkelijke voor iedereen te begrijpen nederlandse manier: of normaal doen of opzouten met die hewi :( :?

Ach, iemand die dure woorden gebruikt en niet weet hoe hij ze moet schrijven :X

Authoriteit = autoriteit Hewi. Maakt mij voor de rest niet uit hoor......
 
Gesjellig hier...voel me helemaal thuis.


Een mooie afsluiter van dit topic zou zijn..

Laten we deze beoordeling maar aan anderen overlaten..
 
Ach, iemand die dure woorden gebruikt en niet weet hoe hij ze moet schrijven :X

Authoriteit = autoriteit Hewi. Maakt mij voor de rest niet uit hoor......


Je hebt gelijk. Dank je voor de tip. Ik heb het inmiddels verbeterd ...
 
Het feit dat ik af en toe bepaalde situaties simuleer en oefen, betekent voor mij dat ik een beetje een idee heb wat ik en mijn motor kunnen. Als ik dus weet dat ik mijn motor bijvoorbeeld met een snelheid van 50 km/u in geval van een overstekend kind met zo'n 25 meter tot stilstand krijg, ga ik dus in een winkelstraat 35 rijden omdat ik die 25 meter te veel vind.

Sorry maar als je 25 meter nodig hebt om vanaf 50km/u tot stilstand te komen zijn je remmen niet echt om over naar huis te schrijven. Je materiaal is dus niet in orde,..en dat vind ik nou weer onverantwoord.

Eerlijk gezegt vind ik langzamer rijden niet altijd de oplossing, juist omdat je achterop komend verkeer daarmee kan verwarren. dus 35km/u rijden waar 50 gewoon is, kan ook ongelukken opleveren!...behoorlijk relatief wat veilig rijden is...vind je niet?
 
Ik wil gelijk even voorop stellen dat ieder mens een mening heeft , en ik verzoek iedereen die mening op zijn minst te respecteren , of je het nou met die mening eens bent of niet . Laten we dit topic alsjeblieft niet degenereren tot een Neanderthal-gebrabbel , maar eens gewoon met elkaar van gedachten wisselen wie , wat , wanneer veilig vindt of juist niet ....

Jezus dit dit uit JOU bek kan komen :Z :Z


Hewi is de grootste sukkel die er op dit forum rond loopt , vind het geweldig andermans topic's te verneuken en probeert zich overal voor te doen als een engel en vind elke andere motor rijder hier op het forum dom bezig. Ik snap niet waarom hij hier nog zit , je moet toch wel verschikkelijk weinig aan je leven hebben (wat ook blijkt uit zijn rijgedrag en motorkeuze) om hier de hele dag achter het mf te gaan zitten alleen om domme discussies uit te lokken alleen omdat je zelf niet kan rijden en daarom andere mensen probeert een schuld gevoel aan te praten waardoor je misschien ook eens iemand bij kan houden bij een toerritje :Z

Ik rij zelf zeeeer onverantwoord en zeker als ik die hewi ooit zie rijden dan nog net iets erger en hopen dat ik hem dan onder de vangrail zie schuiven ... en dan natuurlijk ook met een dikke *D op mijn gezicht ;)

voor de mensen die mijn reactie niet snappen , klik eens op zijn naam en ga zijn posts eens lezen ... je zal er totaal nix nuttigs tussen vinden

Amen O-)
 
Laatst bewerkt:
Je trekt conclusies die "imo" nog al vooringenomen zijn. Het is heel simpel; beperk je tot zijn eigen text, en vervolgens tot mijn woorden. Iedere interpretatie of conclusie die jij daar vervolgens aan verbindt is voor jouw éígen verantwoording. Maak je geen zorgen; ik ben redelijk in staat mijn gedachten onder woorden te brengen, en heb daarnaast nog een onhebbelijke gewoonte deze te kunnen verdedigen ten opzichte van mensen die vanuit persoonlijk perspectief (òf gebrek daar aan) daar niet zo goed mee om kunnen gaan.

Sterkte : Willem

Helaas ben je niet in staat om je gedachte betrekkelijk kort en bondig over te brengen. Misschien kunnen daarom mensen daar niet zo goed mee omgaan.

Verder bemoei ik mij eigenlijk niet met het onderwerp; wat mij betreft te subjectief.
 
Laat Hewi lekker met rust..ieder zijn mening..geen reden om hem meteen voor van alles en nog wat uit te maken B|

En ja weet wel hoe Hewi post ;)
 
Je trekt conclusies die "imo" nog al vooringenomen zijn. Het is heel simpel; beperk je tot zijn eigen text, en vervolgens tot mijn woorden. Iedere interpretatie of conclusie die jij daar vervolgens aan verbindt is voor jouw éígen verantwoording. Maak je geen zorgen; ik ben redelijk in staat mijn gedachten onder woorden te brengen, en heb daarnaast nog een onhebbelijke gewoonte deze te kunnen verdedigen ten opzichte van mensen die vanuit persoonlijk perspectief (òf gebrek daar aan) daar niet zo goed mee om kunnen gaan.

Sterkte : Willem
Van hetzelfde :P
 
Laten we dit topic alsjeblieft niet degenereren tot een Neanderthal-gebrabbel

die goldwing van jou :? vonkt dat nou nog een beetje als je met dat ding de treeplanken/uitlaten/breedstralers en middenbok aan de grond rijdt op het klaverblad?
 
Ik rij altijd vrij bewust van mijn kwetsbaarheid, probeer dus te anticiperen etc.......
Merk wel dat ik steeds na het lezen van post van TS al het bovenstaande vergeet en zonder beschermende kledig kneedowns ga oefenenen en al wheeliend (10x woordwaarde)naar de kroeg probeer te rijden om me daar vol te laten lopen met spiritus *D
 
Ik rij zelf zeeeer onverantwoord en zeker als ik die hewi ooit zie rijden dan nog net iets erger en hopen dat ik hem dan onder de vangrail zie schuiven ... en dan natuurlijk ook met een dikke *D op mijn gezicht ;)


Amen O-)

Jij bent dus het stereo-type idioot waar ik het soms over heb; mensen die gewoon normaal rijden in gevaar brengen door excessief onverantwoord gedrag.
 
Kappen nou......

Hewi heeft recht op zijn mening, net zoals iedereen. Daar is dit forum toch voor?
Uiteraard mag je het helemaal oneens zijn met hem of de manier waarop hij zijn mening verwoordt.
Maar om nou te zeggen dat je hoopt dat ie onder een vangrail schuift gaat me wel ff te ver.....

Hewi rijdt en post op zijn manier, dat doen anderen ook. Niks mis mee, maar laat het niet in een scheldpartij ontaarden.
 
Kappen nou......

Hewi heeft recht op zijn mening, net zoals iedereen. Daar is dit forum toch voor?
Uiteraard mag je het helemaal oneens zijn met hem of de manier waarop hij zijn mening verwoordt.
Maar om nou te zeggen dat je hoopt dat ie onder een vangrail schuift gaat me wel ff te ver.....

Hewi rijdt en post op zijn manier, dat doen anderen ook. Niks mis mee, maar laat het niet in een scheldpartij ontaarden.
:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan