Waar rijd of reis jij tijdens covid?

Goh, die nieuwe banden maken toch wel uit.......dacht ik op het moment dat ik een bocht gemist had, gisteravond in het donker, Martin UK had voor de gelegenheid al zijn verstralers aan gezet (4) , maar dat was een beetje teveel van het goeie in mijn spiegels, dus zag ik een bocht niet, vol in de remmen, en wat ik verwachtte gebeurde niet, een blokkerend achter wiel....mjn mooie nieuwe zachte rubber (uit maart 2020) bleven supergoed aan het asfalt plakken, en zonder blikken of blozen kwam ik vlak voor de sloot tot stilstand, ik ben erg makkelijk met banden, en rij al heel wat jaartjes motor, maar dat was zo'n typisch leer moment.
Ik dacht het nog bij de stop, ziet er goed uit dat nieuwe rubber, voelt lekker zacht en kleverig..heeft zijn nut toch, haha.
IMG_20200613_182418.jpg
IMG_20200528_192749.jpg
 
Afgelopen weekeinde circuitdag gehad, en op weg daarheen een mooie tour, per 1 juli worden toeristen weer toegelaten in Thailand, de Burma death railway rit is daardoor een week uitgesteld

ik heb ook de coordinaten van Kamp Bernard in Nakhon Pathom gevonden, een plek waar duizenden Nederlanderlandse krijgsgevangenen die aan de Burma spoorlijn hebben gewerkt op 15 augustus 1945 na de capitulatie zijn bevrijd, omdat deze mensen nergens naartoe konden, zou het kunnen zijn dat er een aantal met de plaatselijke bevolking geassimileerd zijn.
Omdat het in de grensstreek onrustig zou kunnen zijn overwegen we nu om het originele traject van de Burma death railway te volgen, vanaf Nong Pladuk Junction, tot aan de grens met Burma, dit is het eerste station, en nog in originele staat, ik ben benieuwd wat we nog meer zullen vinden, maar vindt het belangerijk om onze 75 jaar vrijheid, op een of andere manier de herdenken, en aan wie we dit te danken hebben, we zijn hier nu toch, en tevens een mooi vakantie doel. hier het filmpje van de rit naar het Kaen Krachan circuit, aloha!
 
Waar ik in Nederland vooral sjagrijning van wordt is de mededeling vanuit de politiek dat een deel van deze maatregelen blijvend gaat zijn. En dan ook nog eens de totale inconsistentie in maatregelen.

Petitie tegen die onzin al getekend? Wel even belangrijk anders drukken zie die prutsmaatregelen er zo door.
 
Met nu de 2e corona-golf deze OMA maar weer eens wakker schudden.....................

Vandaag in de ochtend heiig, eind vd middag weer regen. :X
Wel overdag een paar uurtjes prachtig weer! Daarom nog snel effe de kans grijpen voor een leuk ritje. (laatste keer dit jaar?)
Gelderse Vallei, een paar heuveltjes op Utr. heuvelrug, daarna bij Amerongen de dijk op langs de Lek. Bij Culemborg met pontje overgestoken.
Door de Betuwe naar Arnhem/ Oosterbeek om van daar nog wat mooie kleuren op de Veluwe te zien.
Mooie rit geweest van bijna 200km en droog weer thuis. Net voor de aankomende regen weer binnen ................:t

Helaas kan je nu door corona geen gebruik maken van de horeca om een drankje te doen.'(
Onderweg waren veel bankjes bezet met motorrijders, bromrijders en fietsers die noodgedwongen zelf iets hebben moeten meenemen.
 
Alle nieuwsberichten zijn bedoeld voor de massa die allemaal op 1 plek willen feesten. De individuele reiziger word totaal over het hoofd gezien.
Wat denk je nu dat er daadwerkelijk bedoeld word met een avondklok in Spanje van 23:00 tot 6:00 ? de meeste mensen slapen dan, maar is een extra middel om Corona feestjes tegen te gaan en om reizigers te ontmoedigen.

Ik geloof dan ook niet dat er hier controle op is zoals er half maart was dit jaar, en terecht.
Dat verschillende regeringen hierop reageren op een manier die het merendeel van de bevolking overtuigt om minder contact te hebben met andere mensen is enerzijds erg verwerpelijk, maar gezien de hoeveelheid doden en IC opnamens ook wel begrijpelijk. Inmiddels, een half jaar later ligt het wat mij betreft iig, wel wat anders.
Ik weet niet wat Covid doet, wat het is, hoe besmettelijk het is, of en hoe groot de kans is dat je er ziek van word of dood van (kan) kan gaan, maar ik denk ook niet die wijsheid in pacht te hebben, dat in tegenstelling tot de regeringen en de Europese media die sinds maart de boventoon voeren. Gezien de gebeurtenissen in Maart ook wel begrijpelijk, maar inmiddels zijn we een aantal maanden verder en heeft iedereen de tijd gehad er over na te denken.

Mij persoonlijke conclusie is dat ik er zelf voor kies om van boven genoemde regels geen deel uit te maken. Net als dat men mag deelnemen aan de Isle of Man, er is een kans dat je doodgaat. In dit geval schijnt het risico groter te zijn omdat je ademt ipv alleen motor rijd/racet maar de beslissing van het individu is voor het gemak even compleet vergeten.
Net als alleen een helm je niet compleet beschermt voor een dodelijk ongeluk, wil men nu wel een wet opnemen om een mondkapje te dragen , net als het dragen van een helm dat is. Met het verschil dat een helm inderdaad helpt en een mondkapje bewezen is dat het niet/nauwelijks helpt en vergelijkbaar is met kippengaas tegen muggen.

Ik wil weer zonder mondkapje in een supermarkt mijn boodschappen kunnen doen, niet omdat ik dat ding lastig vind, maar omdat bewezen is dat het niks helpt en men in Maart nog 60 % groepsimmuniteit wou hebben, moet ik ergens tekenen om bij die 60% te kunnen? net als militaire dienst ofzo ?
Ik wil dat men weer normaal doet, net als vanmiddag , als ik gewoon naar de markt ga om een loempia te eten . Dat de loempia bakker een M.E masker op heeft ok, maar laat mij lekker contant betalen en dit op eten op de manier waarop ik zelf wil en niet op 1,5 meter afstand op een bankje tenzij dit een intiem contact is ? 1,5 meter voor meer dan een kwartier ? wie heeft het lef om dit soort dingen te verzinnen ?

Overigens draag ik geen mondkapje en zal dit ook niet doen tot er een wettelijke verplichting is , OF als men mij dit vraagt om te doen.
Veel mensen zeggen namelijk dat het niet zo veel voorstelt en ze er geen last van hebben en het wel meevalt, dat klopt en ben ik ook met ze eens.
Maar het probleem zit er in dat men iets Wettelijk wil verplichten waarvan meerdere bronnen ( tja betrouwbaar ??? ) verkondigen dat het niet helpt .

Succes ermee.....
 
Bij sommige motorzaken gebeurt het sleutelen zoals hier op straat, alles gesmeert en opnieuw ingevet, waar ik niet om gevraagd heb, en m'n bandjes gewisseld, en natuurlijk, de achterband die vooheen niet lek was is het nu wel, en wordt gelijk zeer kundig en nog vlotter gerepareerd, het is vrijdagavond, en alles is weer open (ook de massage salons) en Martin Uk is in geen velden of wegen te bekennen ....Bekijk bijlage 1511606
Ze plakken daar een motorband gewoon zoals je fiets en laten het wiel er gewoon in :)
Wat voor bandjes liggen eronder? Zijn blijkbaar niet zo stug dan..
 
Ik weet niet wat Covid doet, wat het is, hoe besmettelijk het is, of en hoe groot de kans is dat je er ziek van word of dood van (kan) kan gaan, maar.........

Met het verschil dat een helm inderdaad helpt en een mondkapje bewezen is dat het niet/nauwelijks helpt en vergelijkbaar is met kippengaas tegen muggen.

Overigens draag ik geen mondkapje en zal dit ook niet doen tot er een wettelijke verplichting is ,
Het is aangetoond dat voor jonger dan 70 jaar de kans groter is om te overlijden in het verkeer, dan door Covid.
Je kan er wel, ook als je jonger bent, langdurig flink last van hebben.

Een mondkapje gaat jou idd niet veel helpen tegen rondvliegend virus van corona.
Een kapje zet je ook niet op voor jezelf, maar vnl om te verhinderen dat je anderen mogelijk gaat besmetten.
Stel: Je hebt corona (zonder het mss zelf te weten) en hoest, dan blijven meeste airosolen in eigen mondkapje en komen niet vrij in de lucht.

Nee, geen wettelijke verplichting, maar wel beetje a-sociaal. Zie uitleg voorgaand.

Edit: quote aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren net als vorige week weer naar de Eifel geweest, samen goed voor een dikke 1200km. Neem broodjes mee, drinken mee, een mondkapje (of helm ophouden) voor het tanken, verder ging er niemand mee. Ik denk dat de kans op een besmetting vele malen kleiner is dan dat ik hier in de plaatselijke supermarkt boodschappen ga doen. En het mag gewoon zonder een test te hebben gedaan als je maar niet gaat overnachten.
En dan ook maar een mooi plaatje bij het verhaal;
thumbnail_IMG_3768.jpg
 

Bijlagen

  • thumbnail_IMG_3767.jpg
    thumbnail_IMG_3767.jpg
    188,9 KB · Weergaven: 5
Het is aangetoond dat voor jonger dan 70 jaar de kans groter is om te overlijden in het verkeer, dan door Covid.
Je kan er wel, ook als je jonger bent, langdurig flink last van hebben.

Een mondkapje gaat jou idd niet veel helpen tegen rondvliegend virus van corona.
Een kapje zet je ook niet op voor jezelf, maar vnl om te verhinderen dat je anderen mogelijk gaat besmetten.
Stel: Je hebt corona (zonder het mss zelf te weten) en hoest, dan blijven meeste airosolen in eigen mondkapje en komen niet vrij in de lucht.

Nee, geen wettelijke verplichting, maar wel beetje a-sociaal. Zie uitleg voorgaand.

Zoals al beschreven weet ik van mijzelf dat ik niet weet wat het doet etcetc, dat heel veel mensen dat wel denken te weten door te herhalen wat er in de media staat moeten ze zelf weten.
Dan gaan ze woorden zoals airosolen gebruiken enzo..
nogmaals, de niet medische mondkapjes helpen vrijwel niet, als men dit tegen Rutte zegt is het antwoord 'alle kleine beetjes helpen'.

als iemand corona heeft zonder hier last van te hebben kan je niet verwachten dat diegene in quarantaine is of gaat. Maar wel een mondkapje dragen wat daar niet tegen helpt en vervolgens minder op die 1,5 meter gaat letten en het mondkapje niet goed gebruikt, dat is namelijk ook door het RIVM uitgebreid uitgelegd.

Dan hoor je van veel mensen 'ja maar het zit toch niet zo lastig en het valt best mee etcetc' en dat is heel fijn voor zo maar op het moment dat de wet aangepast gaat worden om iets te verplichten wat bewezen nauwelijks/niet helpt door hetzelfde orgaan wat sinds maart al leidend advies geeft aan diezelfde regering vind ik erg zorgwekkend.

en als je mij citeert hoef je niet 'succes ermee' te plakken achter een ander stuk tekst, dat komt namelijk een stuk ongeinterreseerder over dan hoe het er oorspronkelijk staat.
 
Sorry, als het je stoort.
Eeeeh die laatste quote is blijven steken.
Die had idd gewoon weg gemogen..................
 
Het effect van mondkapjes is niet duidelijk.
Maar .......
 

Bijlagen

  • 97904B01-CF90-4130-B6F4-DCD9DD238C6E.jpeg
    97904B01-CF90-4130-B6F4-DCD9DD238C6E.jpeg
    85,7 KB · Weergaven: 15
Ze plakken daar een motorband gewoon zoals je fiets en laten het wiel er gewoon in :)
Wat voor bandjes liggen eronder? Zijn blijkbaar niet zo stug dan..

Deze niet gezien, maar ik heb gewoon de standaard IRC's er weer opgelegd, 2000 thb voor een setje voor en achter, 47 euro, en dan nog een bandje die minder dan 2 maanden oud zijn, dus heerlijk vers uit de fabriek, en inderdaad niet zo stug, en goeie grip, en ja het banden plakken gebeurt zoals met de fiets, lache hoor, maar het gaat supersnel allemaal, alla Redbull pits stopje zou ik haast zeggen...
 
Blijf gewoon nog lekker even in Thailand "plakken". De situatie in Nederland is nog niet zodanig dat je daar met plezier heengaat. Mijn moeder zit telkens in quarantaine in het bejaardenhuis omdat de verzorgsters keer op keer positief testen.
 
Blijf gewoon nog lekker even in Thailand "plakken". De situatie in Nederland is nog niet zodanig dat je daar met plezier heengaat. Mijn moeder zit telkens in quarantaine in het bejaardenhuis omdat de verzorgsters keer op keer positief testen.
Geen leuke situatie Mar, de plezierfactor is voor mij ondergeschikt hoor, sterkte met je moeder, Thailand is prima, een soortement afgesloten paradijs geworden nu.
 
Terug
Bovenaan Onderaan