Waarschuwing voor snel optrekken?

Het is je mogelijk niet opgevallen, lezen zal wat lastig zijn voor je, maar ik heb geen oordeel geveld over snel optrekken......
Ik mag er zelf ook wel eens graag wat gas er op gooien. Maar dan ben ik wél in staat te begrijpen dat een diender soms ff wil weten waarom ik dat doe.....
Dus.....waar is mijn vooroordeel dan? Ik geef slechts antwoord op de vraag van TS. Maar om antwoord te geven op jouw laatste opmerking: er is wel meer dat jij niet snapt......

De zeiksnor is hooguit TS, die er moeite mee heeft ergens op te worden aangesproken. Maar dat zul jij vast niet zo zien...... Maakt niet uit. Je hebt nu eenmaal mensen en potloden..... :W

Ik vraag me overigens af waarom jij je hier op aangesproken voelt. Een optrekkend GSje 500 zal meestal geen reactie oproepen.... zelfs niet van de politie.... :+

TS trekt sportief op en jij komt met "kennelijk extreem" :')
 
Ehh... sinds de N245 voorzien is van een nieuwe laag asfalt en er nergens meer ingehaald mag worden is het overal 80 of 70 p/u.
Ook waar de weg vierbaans is mag je nu nog maar max 80.
Dus misschien dat de waarschuwing daar ook mee te maken heeft.
Van een mooie autoweg is het een karrespoor geworden deze weg.
 
Even advocaat van de duivel spelen :P
In mijn theorie boek staat dat bestuurders van motorvoertuigen geen onnodig geluid mogen maken. Tot in het rood trekken is eigenlijk altijd onnodig, met een lege weg voor je is het natuurlijk ook onnodig. Als ze het over deze boeg gooien zou het dus best eens verboden kunnen zijn.
Onnodig met het gas spelen bij een stoplicht is zowiezo verboden, maar dat doet zelfs mijn rij instructeur *O*

gewoon zeggen dat tie anders afslaat :+

me 500 2-takt doet dat iig, maar daar word ik liever ook niet mee aangehouden....
ontbreken wat dingetjes, zoals 'n goedgekeurde achterband een voorlicht en spiegels geen remlicht en dat soort geneuzel.

Gewoon overdag rijden als het droog is, en harder rijden dan ieder anders.
dan heb je er geen centjes pijn van
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Vandaag trok ik redelijk op na het op groen springen van het stoplicht vanuit stilstand waar de max snelheid 100 is. ( Provinciale weg N245) In zijn 1 ca 9000 toeren, en in zijn 2 nog eens tot 6000. Ik overtrad de max snelheid amper of niet. Bij het volgende stoplicht kwam er op de linksafstrook een onopvallende auto staan met surveillanten. Het raam gin open en men gebood het voortaan rustiger aan te doen met als vooruitzicht een "beloning voor sportief rijgedrag."

Ik mocht verder rijden....

Mag dit niet? :?

Voor de duidelijkheid: geen overschrijding max snelheid, geen weely, geen zebrapaden, fietspaden, geen gladheid en geen verkeer voor mij, dus geen art 5. :/

Mij overkwam vroeger regelmatig precies het tegenovergestelde: aangehouden voor te langzaam optrekken! Mijn CB750F2 deed het vaak slecht in de regen, ik kon dan soms maar net meekomen met het verkeer en dat trok de aandacht. De verklaring was steeds dat er van motorrijders werd verwacht dat ze sneller optrokken dan ik deed. Dat was het waarom. Maar waartoe ik dan aangehouden werd is me altijd een raadsel gebleven.
 
Ik had het ook in haarlem, lekker vlot optrekken, stond er toevallig een corsa met agenten erin achter me,bij het volgende stoplicht was het raampje open :P, wilt u voortaan niet meer zo fanatiek optrekken:P, ging niet zozeer om de snelheid op het kleine stukje, maar eerder vanwege een twobrothers demper:P volgens mij vonden ze het wel geinig klinken.Maar geen boete gelukkig.
 
Even advocaat van de duivel spelen :P
In mijn theorie boek staat dat bestuurders van motorvoertuigen geen onnodig geluid mogen maken. Tot in het rood trekken is eigenlijk altijd onnodig, met een lege weg voor je is het natuurlijk ook onnodig. Als ze het over deze boeg gooien zou het dus best eens verboden kunnen zijn.
Onnodig met het gas spelen bij een stoplicht is zowiezo verboden, maar dat doet zelfs mijn rij instructeur *O*

Bij mij begint het rood pas bij ca 13000 rpm..........dus }) ,orgineel dempertje *O* ............dus ik kan nooit tehard optrekken O-)
 
Mooie uitspraak die toch wel op 1001 manieren op te vatten is!

:]
Bedoel met een auto kan je wheelie trekken (normale/opgefokte auto's)
vind ik een Nadeel :X O-)

Hij zei dat over mijn oortje toen ie een keer voorop reed om het voor te doen en er volgas vandoor ging na een T kruising buiten de bbk met een cbf600s volgmotor. Volgas als in hij trok hem vlot door naar de 8/9k toeren in zijn 2. Ik had moeite om hem bij de benen op de cbf500. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik had het ook in haarlem, lekker vlot optrekken, stond er toevallig een corsa met agenten erin achter me,bij het volgende stoplicht was het raampje open :P, wilt u voortaan niet meer zo fanatiek optrekken:P, ging niet zozeer om de snelheid op het kleine stukje, maar eerder vanwege een twobrothers demper:P volgens mij vonden ze het wel geinig klinken.Maar geen boete gelukkig.

Tsja als je in een corsa moet van de baas, dan ben je natuurlijk dodelijke gefrustreerd. Kanniemisse... :} :}
 
Laatst bewerkt:
Bah, ik heb geen zin om 4 pagina's te lezen...

Maar...

Is er al gepost dat die agenten dan waarschijnlijk niet zelf motor rijden? :P...
 
Het is mij altijd geleerd om zo vlot mogelijk op snelheid te komen hoor O-)

Bovendien is 9000 rpm nou ook weer niet achterin de toerenbegrenzer -O-
Beetje jammer weer van onze blauwe vrienden
 
Het is mij altijd geleerd om zo vlot mogelijk op snelheid te komen hoor O-)

Bovendien is 9000 rpm nou ook weer niet achterin de toerenbegrenzer -O-
Beetje jammer weer van onze blauwe vrienden

De meeste hebben toch een RPM limiter....waarmee het allemaal is goed gekeurd.
gewoon lekker gebruiken (of beter gezegd bijna gebruiken).

Later als je groot en verstandig geworden ben.....kan je altijd nog rustiger gaan rijden..
 
De meeste hebben toch een RPM limiter....waarmee het allemaal is goed gekeurd.
gewoon lekker gebruiken (of beter gezegd bijna gebruiken).

Later als je groot en verstandig geworden ben.....kan je altijd nog rustiger gaan rijden..
Ik moet met deze dagen wachten tot ik thuis ben om goed veilig in de 10k te geraken.
de hele weg een knipperend temp blokje gezien alleen de laatste 5 km is ie op bedrijfstemp.
Helaas rij ik dan in de bb met druk verkeer en dan loopt de temp sowieso op.
 
Ik moet met deze dagen wachten tot ik thuis ben om goed veilig in de 10k te geraken.
de hele weg een knipperend temp blokje gezien alleen de laatste 5 km is ie op bedrijfstemp.
Helaas rij ik dan in de bb met druk verkeer en dan loopt de temp sowieso op.

moet je een stukje omrijden...

ik rij bijna nooit A>B Ritjes...Meer Rondje Stoomafblazen of een rondje Resetten.

kheb in m'n auto een analoge oliedruk+temp meter..
tis Serieus interresant om te zien wat er met de oliedruk gebeurt bij het opwarmen van het motorblok.

'gewoon' stevig rijden doe ik vaak na een kilometer of drie al wel (zomers)....
Vol aan toch vaak pas als je een redelijk poosje rijd.
 
Laatst bewerkt:
agent spreekt jou aan op opvallend gedrag. Hij doet dat middels een tactiek die die ergens op een cursus heeft geleerd. Jij trapt erin en gaat op een forum vragen stellen.
:N
 
Ik ben vorige week geslaagd voor mijn AVD en kreeg als enig commentaar van de CBR examinator te horen dat ik sneller door de bochten moest :9

Terwijl ik al mijn best deed om zo hard mogelijk op te trekken en (veilig) door de bochten heen te scheuren .... heb de afgelopen weken meer dan eens door het oortje te horen gekregen dat ik sneller moest optrekken om op de Vmax te komen. Tsjah, is toch wat onwennig als je autorijlessen (een paar jaar geleden) gewend bent... *D

Uiteraard met de reden dat het andere verkeer achter je dit ook van motorrijders verwacht en dat het daardoor veiliger is.
 
Even advocaat van de duivel spelen :P
In mijn theorie boek staat dat bestuurders van motorvoertuigen geen onnodig geluid mogen maken. Tot in het rood trekken is eigenlijk altijd onnodig, met een lege weg voor je is het natuurlijk ook onnodig. Als ze het over deze boeg gooien zou het dus best eens verboden kunnen zijn.
Onnodig met het gas spelen bij een stoplicht is zowiezo verboden, maar dat doet zelfs mijn rij instructeur *O*

Toen ik leste werd dat gedrag het "Brommersyndroom" genoemd. ;)
 
Laatst bewerkt:
Wat een non-topic weer.
Er is géén verbaal uitgedeeld. Waar wel sprake van is, zijn dienders die iemand vragen stellen omdat die kennelijk nogal z'n best doet de keien uit de straat te rijden.
Kunnen mensen er dan al niet meer tegen vragen te krijgen over hun kennelijk wat extremere (zonder strafbaar te zijn) rijgedrag?????
Hallo,

Vandaag trok ik redelijk op na het op groen springen van het stoplicht vanuit stilstand waar de max snelheid 100 is. ( Provinciale weg N245) In zijn 1 ca 9000 toeren, en in zijn 2 nog eens tot 6000. Ik overtrad de max snelheid amper of niet. Bij het volgende stoplicht kwam er op de linksafstrook een onopvallende auto staan met surveillanten. Het raam gin open en men gebood het voortaan rustiger aan te doen met als vooruitzicht een "beloning voor sportief rijgedrag."

Ik mocht verder rijden....

Mag dit niet? :?

Voor de duidelijkheid: geen overschrijding max snelheid, geen weely, geen zebrapaden, fietspaden, geen gladheid en geen verkeer voor mij, dus geen art 5. :/
Als dit (wat vet staat) als vragen stellen wordt gezien dan wil ik weleens weten hoe jij een echte vraag doet stellen.
Dit is namelijk totaal geen vraag stellen maar iemand sommeren iets te moeten doen met erachter aan een dreigement om meer kracht bij te zetten bij dat wat net verteld is.

En TS stelt alleen maar de vraag of hij fout bezig was omdat hij waarschijnlijk dacht dat snel optrekken niks mis mee is zolang de topsnelheid maar niet overschreden wordt, en de agenten hem nu met hun opmerking aan het twijfelen hebben gebracht en hij hier dus de vraag stelt of iemand weet hoe het nu werkelijk zit.
 
Laatst bewerkt:
Het is je mogelijk niet opgevallen, lezen zal wat lastig zijn voor je, maar ik heb geen oordeel geveld over snel optrekken......
Ik mag er zelf ook wel eens graag wat gas er op gooien. Maar dan ben ik wél in staat te begrijpen dat een diender soms ff wil weten waarom ik dat doe.....
Dus.....waar is mijn vooroordeel dan? Ik geef slechts antwoord op de vraag van TS. Maar om antwoord te geven op jouw laatste opmerking: er is wel meer dat jij niet snapt......

De zeiksnor is hooguit TS, die er moeite mee heeft ergens op te worden aangesproken. Maar dat zul jij vast niet zo zien...... Maakt niet uit. Je hebt nu eenmaal mensen en potloden..... :W

Ik vraag me overigens af waarom jij je hier op aangesproken voelt. Een optrekkend GSje 500 zal meestal geen reactie oproepen.... zelfs niet van de politie.... :+
Nogmaals als jij in de veronderstelling bent niks fout te doen en agenten jou zeggen om voortaan even rustiger aan te doen omdat anders een beloning (in alle waarschijnlijkheid een prent) aan komt is het logisch dat TS vraagt hier of iemand van de collega motorrijders weet hoe het nu werkelijk zit.
Oftewel de dienders in kwestie vragen niks aan de TS zoals jij suggereert en geef je dus geen antwoord op de vraag en geef je alleen wat loze kreten en heb je een vooroordeel over TS ;)
Daarmee snap ik ook erg goed de reactie van Vuile Beunkoe :W :W
 
Als dit (wat vet staat) als vragen stellen wordt gezien dan wil ik weleens weten hoe jij een echte vraag doet stellen.
Dit is namelijk totaal geen vraag stellen maar iemand sommeren iets te moeten doen met erachter aan een dreigement om meer kracht bij te zetten bij dat wat net verteld is.

En TS stelt alleen maar de vraag of hij fout bezig was omdat hij waarschijnlijk dacht dat snel optrekken niks mis mee is zolang de topsnelheid maar niet overschreden wordt, en de agenten hem nu met hun opmerking aan het twijfelen hebben gebracht en hij hier dus de vraag stelt of iemand weet hoe het nu werkelijk zit.

Mózes..... jij bent nog in staat in een scheet een troonrede te zien. _O- _O-

Overdrijven is een vak, zeggen ze wel eens. Dan moet jij er vast en zeker je beroep van maken.... :+
 
Laatst bewerkt:
Mózes..... jij bent nog in staat in een scheet een troonrede te zien. _O- _O-

Overdrijven is een vak, zeggen ze wel eens. Dan moet jij er vast en zeker je beroep van maken.... :+
Dat heb ik al gedaan zoals je ziet :+

Maar je kan er overheen praten alleen het is wel zo, er wordt niks gevraagd door de agenten er wordt wat gesommeerd.
Als jij ergens een vraag ziet in hun opmerking dan mag je die aan mij en andere MFers even laten zien want die is er toch echt niet.
 
Dat heb ik al gedaan zoals je ziet :+
Maar je kan er overheen praten alleen het is wel zo, er wordt niks gevraagd door de agenten er wordt wat gesommeerd.
Als jij ergens een vraag ziet in hun opmerking dan mag je die aan mij en andere MFers even laten zien want die is er toch echt niet.

Een paar dienders rijden langs, maken een opmerking over het rijgedrag van TS en rijden weer door.

En dáár hangen jij en wat andere jongejuffrouwen hier complete verhalen aan op. "Sommeringen", "bedreigingen" en ga zo maar door.

Als de gemiddelde diender zó overdreven met z'n werk omsprong als jullie met zoiets als dit mocht je hem van mij volkomen terecht "zeiksnor" noemen....... :+

Maarreh.... genoeg gelachen, ik ben d'r wel klaar mee. :W
 
Een paar dienders rijden langs, maken een opmerking over het rijgedrag van TS en rijden weer door.

En dáár hangen jij en wat andere jongejuffrouwen hier complete verhalen aan op. "Sommeringen", "bedreigingen" en ga zo maar door.

Als de gemiddelde diender zó overdreven met z'n werk omsprong als jullie met zoiets als dit mocht je hem van mij volkomen terecht "zeiksnor" noemen....... :+

Maarreh.... genoeg gelachen, ik ben d'r wel klaar mee. :W

Het blijft lastig he, kritiek op de politie accepteren... :+ En in dit geval was het niet eens kritiek wat TS riep, hij wilde weten of het verboden was om snel op te trekken. Zelfs jij gaf in je 1e post in dit topic aan dat dat niet verboden was.
 
Als dit (wat vet staat) als vragen stellen wordt gezien dan wil ik weleens weten hoe jij een echte vraag doet stellen.
Dit is namelijk totaal geen vraag stellen maar iemand sommeren iets te moeten doen met erachter aan een dreigement om meer kracht bij te zetten bij dat wat net verteld is.

En TS stelt alleen maar de vraag of hij fout bezig was omdat hij waarschijnlijk dacht dat snel optrekken niks mis mee is zolang de topsnelheid maar niet overschreden wordt, en de agenten hem nu met hun opmerking aan het twijfelen hebben gebracht en hij hier dus de vraag stelt of iemand weet hoe het nu werkelijk zit.

:) Jij snapt hem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan