Wat denken jullie: gaat de gemiddelde motorinhoud dalen?

Ja vet toch ;) .. maar daarom ook beter met wat minder vermogen.. Gewoon een 750cc die in de 6 bij toerenbegrenser 250km/h gaat.. Dan zit je net zo snel op die 250 dan een 1000cc.. moet je alleen vaker schakelen.. maar dat is toch juist vet?

(en hij stuurt ook nog beter)

Vergeet dat maar de huidige 600 en 750 machines lopen veel harder(op de teller loopt mijn 20 jaar oude gixxer ruim 270 en mijn srad dik 280 en nog niet in de begrenzer)en ik ben dan nog een lange slungel die veel wind vangt :P
 
Laatst bewerkt:
:^

Vergeet ook niet dat als je de vertanding korter op elkaar zet, je nóg sneller zult zijn bij de korte sprintjes. Dus je nóg sneller je rijbewijs in kan leveren. Ook al loopt ie dan maar 250, die zul je ook sneller bereiken, omdat je sneller in de toeren zit. Sneller in toeren betekend meer pk's die losbarsten. Als je dan een lichtere 750cc hebt, zul je eerder een huidige 1000-killer ontwikkelen, dan dat je een langzamere fiets zult krijgen. :)

Lijkt me op zich een heel leuk concept, dat dan weer wel. :P
 
200cc (Burgman)
18,3 Pk
1 cilinder
versnelling: auto vario, dus heel veel.
Top 130km/u
1:28 (praktijkverbruik)
Klein en wendbaar
Comfortabel
Ruimte voor helm en tas onder het zadel
Files; ja graag
Wordt dagelijks ingezet om +/- 20km naar het werk te rijden.
Veel pk's zijn leuk, zelf vroeger ook zo'n racer gehad, maar met die 18pk lukt het ook prima. En het rijdt nog redelijk door ook.

Door sommigen ook wel raceplee genoemd, maar als ik die "sommigen" op hun hurken opgevouwen op hun racereplica zie zitten, moet ik toch wel heel erg aan een Frans hurktoiletje denken. (maar dan wel een hele snellen uiteraard)
 
200cc (Burgman)
18,3 Pk
1 cilinder
versnelling: auto vario, dus heel veel.
Top 130km/u
1:28 (praktijkverbruik)
Klein en wendbaar
Comfortabel
Ruimte voor helm en tas onder het zadel
Files; ja graag
Wordt dagelijks ingezet om +/- 20km naar het werk te rijden.
Veel pk's zijn leuk, zelf vroeger ook zo'n racer gehad, maar met die 18pk lukt het ook prima. En het rijdt nog redelijk door ook.

Door sommigen ook wel raceplee genoemd, maar als ik die "sommigen" op hun hurken opgevouwen op hun racereplica zie zitten, moet ik toch wel heel erg aan een Frans hurktoiletje denken. (maar dan wel een hele snellen uiteraard)

750cc(GSXR750)
135 pk
4 cilinders
versnelling:6 ,constant mesh
top 260 (echte) km/uur
1:13,zuipt :P
flink doch zeer wendbaar
comfortabel(echt waar :Y )
ruimte voor een complete rijsttafel onder het afdekkapje(kont)
files,kom maar op
wordt regelmatig ingezet voor 40 km woon/werkverkeer
Veel pk's zijn lekker en een koppel van ca 85 Nm ook,heb vroeger een gsf 400 gehad,veel plezier aan beleeft,met 135 pk gaat ook prima

door menigeen rijstraket of tupperware genoemd,ik zie menige scooterrijder wel eens achter zijn erker(voorruit) zitten kaarsrecht als een plank,denk dan altijd wat een stijve hork :P
maar ja,ieder zijn ding ;) .
 
Laatst bewerkt:
750cc(GSXR750)
135 pk
4 cilinders
versnelling:6 ,constant mesh
top 260 (echte) km/uur
1:13,zuipt :P
flink doch zeer wendbaar
comfortabel(echt waar :Y )
ruimte voor een complete rijsttafel onder het afdekkapje(kont)
files,kom maar op
wordt regelmatig ingezet voor 40 km woon/werkverkeer
Veel pk's zijn lekker en een koppel van ca 85 Nm ook,heb vroeger een gsf 400 gehad,veel plezier aan beleeft,met 135 pk gaat ook prima

door menigeen rijstraket of tupperware genoemd,ik zie menige scooterrijder wel eens achter zijn erker(voorruit) zitten kaarsrecht als een plank,denk dan altijd wat een stijve hork :P
maar ja,ieder zijn ding ;) .


Bijna 4 x meer cylinderinhoud, ruim 7 x keer meer vermogen, maar......slechts 2x zo snel
maar ja, ieder zijn ding, zo'n rijstraket zal ook best lekker rijden
 
Vergeet dat maar de huidige 600 en 750 machines lopen veel harder(op de teller loopt mijn 20 jaar oude gixxer ruim 270 en mijn srad dik 280 en nog niet in de begrenzer)en ik ben dan nog een lange slungel die veel wind vangt :P

Het ging bij mij om een hypothetische 750.. niet de huidige

:^

Vergeet ook niet dat als je de vertanding korter op elkaar zet, je nóg sneller zult zijn bij de korte sprintjes. Dus je nóg sneller je rijbewijs in kan leveren. Ook al loopt ie dan maar 250, die zul je ook sneller bereiken, omdat je sneller in de toeren zit. Sneller in toeren betekend meer pk's die losbarsten. Als je dan een lichtere 750cc hebt, zul je eerder een huidige 1000-killer ontwikkelen, dan dat je een langzamere fiets zult krijgen. :)

Lijkt me op zich een heel leuk concept, dat dan weer wel. :P

Ja, oke..maar dan kan je beter één versnelling tot de toerenbegrenzer doortrekken..
 
Laatst bewerkt:
Het sneue is dat het -volgens de overheid- allemaal gereguleerd moet worden.

Er is voor iedereen wat beschikbaar: scooter, sm, naked, streetfighter, tour, sport-tour, pekelfiets etc.

Ik rij zelf zo'n Japanse rijstkoker met 143 awpk, dus meer dan genoeg vermogen. Waar de neuk bemoeit men zich mee als ze gaan bepalen wat ik wel en niet mag rijden. Ik ken de risico's en ik weet dat ik het gas niet zomaar open kan schroeven zonder op m'n hoede te zijn voor oom agent. Dat is een van de risico's die alle motorrijders nemen. Want ook met een burgman kun je (theoretisch) je rijbewijs kwijtraken.

Ik vind mijn motor erg fijn rijden en ik kan er makkelijk een hele dag of een lang weekend mee touren. Voor mij comfortabel genoeg. Dus waarom zou dat allemaal gereguleerd moeten worden.
Overheid in Nederland en met name Europa wil zich veel te veel met alles bemoeien en alle fun overal uithalen.
Ik ken de risico's en aanvaard die.
 
Ik dacht ooit dat de lichte allroad dé motorfiets in Nederland zou gaan worden, maar ik heb een beetje het idee dat de V-Strom 650 enzo alweer een beetje over hun hoogtepunt heen zijn ... of verkeerd gedacht van mij?

Edit: nou is 650cc niet extreem licht, maar wel in vergelijking met bijvoorbeeld de R1200GS
 
Laatst bewerkt:
mijn xj600n diversion heeft nog geen 60 pk en weegt nog geen 200 kilo

dat zou 360pk en 1200 kilo bij een auto betekenen (veel te veel dus)
en 60 pk is tegen woordig voor een motor ook helemaal niks meer

ik vind het supper vet hoor een dikke fiets met 180 pk + maar voor woon werk verkeer is voor een motor tot 80 pk en een auto tot 150 pk meer dan zat

moet uiteraard bij een auto wel gewicht en pk met elkaar overeen komen ivm het verbruik van het toch al zo duure benziene
maar in het algemaan is een 1,4 a 1,6 toch meer dan voldoende voor een auto voor dagelijks gebruik
en moet je zwaare lasten trekken leen je toch gewoon ff de auto van de buurman die toch wel zo graag een dikke 6 cil wil rijden

maat ik denk dat het motoren wel mee valt mja ze zijden ooit ook te stoppen met de pk oorlog tussen de hayabysa en de zxr1400 en dat is dan wel gestopt maar de ss heeft het toch echt wel over genomen
de nieuwe bmw 1000rr zet toch wel weer een nieuwe standaart kwa pk vermogen
maar het gros blijft in mijn ogen toch mooi rond de 100 pk hangen en das toch ruimvoldoende
 
Laatst bewerkt:
Iedereen lijkt het er over eens dat 180pk wat overdreven is, maar tegelijkertijd heb ik ook nog niet het idee dat de meerderheid voor matiging is.

Zit toch in de mensen zelf he: MEER MEER MEER!
 
Qua zuinigheid en milieu gaat het volgens mij meer om hoe je rijdt dan om waarop of waarin je dit doet. Alleen daar kan de overheid niks aan verdienen dus daar lopen ze niet mee te koop.

Ik vergelijk dat gezeur over minder CC en zuinigere motoren hierdoor met de spaarlamp; het lijkt energie zuinig en dus goedkoop en dus goed voor het milieu, de feiten liggen echer precies andersom. Kijk maar naar de footprint van een Prius t.o.v. een gewone auto; de Prius heeft tijdens zijn leven een veel grotere impact op het milieu en als je met die twee auto's vergelijkend gaat blazen blijkt de Prius ook nog eens minder zuinig.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht ooit dat de lichte allroad dé motorfiets in Nederland zou gaan worden, maar ik heb een beetje het idee dat de V-Strom 650 enzo alweer een beetje over hun hoogtepunt heen zijn ... of verkeerd gedacht van mij?

Edit: nou is 650cc niet extreem licht, maar wel in vergelijking met bijvoorbeeld de R1200GS
Er kleeft toch een beetje het imago van een "wijfenfiets" aan. Neem nou de F800GS (of een Super Tenere). Geweldige motor, beetje 't idee van een oude R80/100GS. Kan alles wat je wil, maar toch "te klein" terwijl ze voor alles wat je doet eigenlijk ideaal zijn.


Ik denk dat we over een jaar of 15 met hybrides rondrijden. 250CC tweecilinder supersport met 35 pk plus een electromotor (met condensatoren) van 200 pk. Dan heb je de acceleratie van een turbo hayabusa met het gewicht en verbruik van een brommertje, zeker met regeneratief remmen.

Wat dachten de heren supersportrijders van 200 pk aan 't achterwiel, 140 kg rijklaar en 1:35 :?
 
Laatst bewerkt:
Net bij supersportauto's zal er ook altijd een markt zijn supersportmotoren, diegenen die graag zo'n machine willen zullen hem toch wel kopen. Gewoon omdat het een hobby is en willen genieten van het surplus aan pk's.
Dat niet iedereen dit nodig vindt zal ook duidelijk zijn, voor de ander is het alleen maar een handig vervoermiddel dat niet te veel moet kosten. Gelukkig maar dat er zoveel keuze is, dat iedereen voor zijn of haar budget een passend model kan vinden en hoe dan ook kan genieten van het motorrijden.
 
Ach, stiekem willen we allemaal een Lamborgini Diablo.
Maar die kunnen we niet betalen en een vergelijkbaar iets voor de gewone man is een dikke fiets voor de prijs van een Swiftje. Die markt zal er dus altijd blijven. :)
 
Er kleeft toch een beetje het imago van een "wijfenfiets" aan. Neem nou de F800GS (of een Super Tenere). Geweldige motor, beetje 't idee van een oude R80/100GS. Kan alles wat je wil, maar toch "te klein" terwijl ze voor alles wat je doet eigenlijk ideaal zijn.

:+

Ik was zaterdag bij de motorzaak, en daar liet ik vallen dat ik over een poos misschien wel een leuke allroad zou willen hebben, en hij reageerde in de trant van: "Jij op een allroad??" ;)

Lijkt me nog steeds ideaal (ondanks de ketting)
 
:+

Ik was zaterdag bij de motorzaak, en daar liet ik vallen dat ik over een poos misschien wel een leuke allroad zou willen hebben, en hij reageerde in de trant van: "Jij op een allroad??" ;)

Lijkt me nog steeds ideaal (ondanks de ketting)

:^

Heb nu een paar keer op mijn VFR gereden maar omdat je door de lage zit zo weinig overzicht hebt kun je maar sporadisch dat vermogen dat zo'n ding heeft loslaten :(.

Dus, vermogen van VFR + zit van DR = Dikke allroad?
KTM 950/990 Adventure of iets in die trent lijkt me zeker wel wat!
 
Laatst bewerkt:
ruimte voor een complete rijsttafel onder het afdekkapje(kont)
.


huh?

....meneel downsidel uw lijstafel is klaal.
velvolgens gaat downsidel met lijsttafel vool twee pelsonen naal zijn motel.

tasje wold op de glond gezet...STAMP STAMP!...ja zo past de lijstafel indeldaad wel in het kontje van de gsxl ja...
 
Laatst bewerkt:
Kijk maar naar de footprint van een Prius t.o.v. een gewone auto; de Prius heeft tijdens zijn leven een veel grotere impact op het milieu en als je met die twee auto's vergelijkend gaat blazen blijkt de Prius ook nog eens minder zuinig.
Yep, zo'n Prius is schijnzuinig. Neem dan zoiets als een Aygo.

Ach, stiekem willen we allemaal een Lamborghini Diablo.
Zodat ik mijn sleutelbos met Lambo-sleutelhanger achteloos op de bar kan slingeren in de ultieme poging die pornoblonde slet mee te sleuren?
 
Dus, vermogen van VFR + zit van DR = Dikke allroad?
KTM 950/990 Adventure of iets in die trent lijkt me zeker wel wat!

Lijkt mij geweldig ... mijn bankrekening nog niet ;)

Ik was eigenlijk van plan nog zeker een jaar met mijn Deauville te doen, dus ik heb nog even de tijd :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan