Wat doe ik fout..

Jaja, vandaag weer ff te touren geweest en per ongeluk kwam ik weer op het klaverblad terecht :X


Ik denk dat ik die om en de nabij 10 x rond ben gegaan maar ik krijg potjandriedubbeltjes (om het netjes te houden) mijn knie NIET op de grond. Het rare is, mijn stepje raakt hem wel :? Dus ik een klein beetje verzitten... en nog steeds niet, aaargh


Hebben jullie extra sized blokken op die knieeen zitten, of heb ik te korte beentjes (1,87m) 8-)

Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord,je steppie is er eerder dan je knie,
op een echte racer heb je veel meer grondspeling en een coureur voelt ook met zijn knie of hij op de grens zit,omdat als zijn steppie de grond raakt hij op zijn plaat gaat omdat zijn rubber op is.
Je kan de slijtboutjes nog van je steppies af halen,alleen weet ik niet of dat
verstandig is met de grens van je banden,of je moet in iedere bocht je knie uitsteken.Succes :] :] :]
 
heb even gekeken wat Keith Code ervan vindt:



HANGING OFF,
REAL REASONS:

Aside from the GREAT PHOTOGRAPHY possibillities, there are real reasons for hanging out a body part that is capped by a piece of bone weak enough to be broken by a 40-pound blow.
THE FIRST AND MOST USEFUL REASON FOR HANGING OFF IS: you are moving your body weight from the top of the bike to a position that is lower and to the inside.
This changes how your weight influencesthe bike when centrifugal force begins pushing it towards the outside of the turn.
When your weight is higher on the bike,it gives the cornering forces a lever to work with. To overcome centrifugal force, the bike must be learned over in the turn.
The greater the force, the more you must lean to overcome it. By hanging off,
you move your weight to the inside of the bike and lower to the ground, presenting less of a lever for the forces to act upon. This does not weaken the force, it simply lessens its effect. Now the bike does not have to be leaned over as far to make the same radius of turn, and can go faster without having to increase the lean angle.
Even if you go through the turn at the same speed as a rider sitting upright on his machine, you can begin your acceleration sooner than he can because your straight-up bike has more rubber on the road. This can bben a tremendous advantage.

THE KNEE GAUGE:

The knee is an incredebly accurate gauge of lean angles-if you put it in the same position each time.
To do this your body must be in the same position on the bike each time. Its position can change from turn to turn, but it should be the same each time through a particular turn. Then you can use the distance from the ground to measure:''I was over this far on the first lap and it was OK, so next time around this turn I can go a little faster.'' The knee doesn't have to drag the whole way around a turn; you can drop it now and then to sample your lean angle.
Precies; het is het hangen naast de motor dat je effectief meer grondspeling geeft en potentieel dus hogere bochtensnelheid, terwijl het knietje niets meer is om te voelen hoeveel ruimte je nog over hebt. Veel motorrijders focussen op dat knietje en vergeten waar het allemaal eigenlijk voor dient: Ofwel, het middel wordt een doel op zich.

Nou ja, als je haar maar goed zit :+
 
full


En als het nou met de motor niet lukt dan probeer je het toch gewoon met het koekblik. :+
 
wat je verkeerd doet?

Dat je je bezig houd met dingen die er niet toe doen bij het motorrijden.
Stoer doen over je knie aan de grond is een gebrek aan snelheid en stuurmans kunst.
Op het klaverblad waar anderen stoer met 95 de knie aan de grond rijden reed(ben nu wijzer en rustiger geworden)ik met 140 en nog glimmende knie stukken die de grond nooit hadden gevoeld.
Hou je liever bezig met veiligheid en stuurmans kunst en voertuig beheersing dan dat stomme knietje aan de grond.
:]
 
Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord,je steppie is er eerder dan je knie,
op een echte racer heb je veel meer grondspeling en een coureur voelt ook met zijn knie of hij op de grens zit,omdat als zijn steppie de grond raakt hij op zijn plaat gaat omdat zijn rubber op is.
Je kan de slijtboutjes nog van je steppies af halen,alleen weet ik niet of dat
verstandig is met de grens van je banden,of je moet in iedere bocht je knie uitsteken.Succes :] :] :]

T-Cat heef vrij veel grondspeling, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Misschien moet je een tikkie meer veervoorspanning van achter geven om wat meer vrijheid te krijgen? Verder zal het wel billenwerk zijn. Kniedown heeft me eigenlijk nooit zo geboeid, ik stop wel bij het slijtboutje.
 
Wat je niet goed doet ?
Ik zou het niet weten.

Iets anders :
Waarom moet eigenlijk je knie aan de grond ?

Wat is de toegevoegde waarde op het motorrijden daarvan ?

Eigenlijk 100% mee eens :Y

[me]Trixz die hoopt het wel ooit eens mee te maken, maar ik ga er niet naar op zoek[/me]
 
T-Cat heef vrij veel grondspeling, dus dat hoeft geen probleem te zijn. Misschien moet je een tikkie meer veervoorspanning van achter geven om wat meer vrijheid te krijgen? Verder zal het wel billenwerk zijn. Kniedown heeft me eigenlijk nooit zo geboeid, ik stop wel bij het slijtboutje.

Dan moet ie er meer naast hangen,alleen dan moet je om net zo schuin te gaan ook weer harder rijden en dat moet je wel durven. SUCCES. 8-) 8-) 8-)
 
Ik lees her en der reacties van: "Wat doet het ertoe", "Stoer doen", "Heeft niets met motorrijden te maken", enz.

Maar voor mij is het een gevoel wat ik in de bocht wil hebben. Of op zijn minst een keer gedaan wil hebben... Een ieder heeft een ander gevoel bij het motorrijden, de mijne is het sportieve. En daar hoort het knietje bij.

Maar ach, wat ik zeg, een ieder heeft een ander id bij het motorrijden... Dus voor de sarcastische opmerking kan ik alleen maar zeggen... "Leuk voor je dat je anders rijdt dan ik... En ga mij er niet mee vervelen"


:Z


:]
 
Ikzelf heb een sv650s en een kneedown is in principe niet moeilijk om te doen. Als je ( nu even een bocht naar rechts ) bocht ingaat, ga ik persoonlijk net voor de bocht zo verzitten dat het midden van mijn linkervoet op het stepje staat met de hak tegen de hielbeschermer, nu zit je als het goed is bijna met je linkerknieholte tegen de linkerkant van het zadel. Met de top van de rechtervoet op het stepje en de knie naar voren 'rechtsvoren' duwen. Als je dit doet zit je als het goed hang je nu ongeveer 70% van je achterwerk naast je zadel. Nu is het alleen een kwestie van 'het punt zoeken waar je knie de grond raakt'. Als je dit allemaal goed doet, heb je eerst je knie aan de grond en daarna pas je stepje.
Ik hoop dat je hier wat mee kan, zo heb ik het iig wel geleerd.

Succes ermee, en mocht het nog niet lukken kan ik wel een keertje meerijden zodat je achter mij rijdt om te zien hoe je het kan doen, na het in de pratijk gezien te hebben is altijd duidelijker.
 
Ik lees her en der reacties van: "Wat doet het ertoe", "Stoer doen", "Heeft niets met motorrijden te maken", enz.

Maar voor mij is het een gevoel wat ik in de bocht wil hebben. Of op zijn minst een keer gedaan wil hebben... Een ieder heeft een ander gevoel bij het motorrijden, de mijne is het sportieve. En daar hoort het knietje bij.

Maar ach, wat ik zeg, een ieder heeft een ander id bij het motorrijden... Dus voor de sarcastische opmerking kan ik alleen maar zeggen... "Leuk voor je dat je anders rijdt dan ik... En ga mij er niet mee vervelen"


:Z


:]


Ik vind het stiekem ook wel leuk als ik met mijn knie op de grond door de bocht ga.

Zeker nu ik titanium blokken in m'n sliders heb zitten
en achter me een flinke vonkenregen veroorzaak... })
 
Laatst bewerkt:
De meeste vragen waarom je zo nodig met je knie aan de grond moet komen van mensen die het zelf ook niet kunnen.
En wat is er makkelijker dan afkeuren van dingen die je zelf niet beheerst?
Het moet niet, maar voor sommige motorrijders is het wel leuk om te doen.
Een sportmotor heb je in nederland ook niet "nodig" maar mooi blijft zo'n fiets wel en aan een pik van 30cm heb je ook niets, maar het staat wel leuk, om maar eens een paar voorbeelden te noemen.
De meest gemaakte fout is het draaien van je schouders bij het er langs gaan hangen waardoor je knie ook mee naar binnen gaat in plaats van naar buiten.
1: kijk zo ver mogelijk de bocht door dus ga niet naar je knie zitten staren.
Bij een linker bocht als voorbeeld: ga voordat je bij de bocht aangekomen bent - -- met je tenen op de linker voetsteun staan.
- met je kruis vast aangeschoven, zo ver mogelijk naar voren tegen de tank aan.
- en belangrijk : als je met je lijf links langs de motor hangt, zorg dan dat je
de rechter schouder naar voren drukt, daarmee gaat je linker knie meer naar buiten
( eigenlijk overdreven zoals mick Doohan dat deed )als je die nog kent.
En erg belangrijk: probeer niet ten koste van alles je knie aan de grond te krijgen, want je zal niet de eerste zijn die eerst zijn neus op de grond drukt
voordat de sliders het wegdek raken.
Succes en houd de goede kant boven
 
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd Dave ; het "moet" niet ,maar een mooie actiefoto is het wel :] :}
 
Ik vind het stiekem ook wel leuk als ik met mijn knie op de grond door de bocht ga.

Zeker nu ik titanium blokken in m'n sliders heb zitten
en achter me een flinke vonkenregen veroorzaak... })
En dat degene die achter jou rijd zich de kolere schrikt, boeit natuurlijk niet!!! :r
 
Terug
Bovenaan Onderaan