De mijne kost veel.....voor de rest interesseert me niet. Belangrijkste van mijn hobbie is dat ik plezier van heb...
En ja, ik baal weleens eens van de kosten, maar dat hoort er eenmaal bij.
En succes met de kosten van elke kilometer die op teller erbij komt....
Ik dacht dat een forum alleen om je eigen post ging.Neem aan dat je bedoelt €0,055 ofwel 5,5 cent.. 0,055 cent is wel heel weinig
Als ik alleen brandstof tel (1 op 30 wat je ergens schreef) kom ik bij een benzineprijs van 1,55 al op 5,1 ct (EUR 0,051) per km?
Wel knap als jij alle overige kosten voor 0,4 ct/km (eur 0,004) kan doen
Precies. Daarom staat er bij ook een verschil in. En ook nog eens 'kosten' tussen ''''''.Je moet kosten en uitgaven niet door elkaar halen
Toentertijd deed ik maar een beetje, hobbymatig.Mijn S1000R doet het nooit beter dan 1:15, de CBR250 een enkele keer 1:29,4 maar meestal is het verbruik lager.
En dat verschil tikt met ruim duizend kilometer per maand snel aan.
Bij de CBR verstook ik 33-34 liter benzine per maand en dan hou ik nog €100,- woon-werk vergoeding over.
Vroeger had ik een Majesty 250, die liep precies gelijk met de woon-werk vergoeding.
Ook door het lage verbruik.
Jij kan ook flink besparen op het werk dat anderen door derden laten uitvoeren.
wiskundig is dit bsIk heb ook een motor staan waar ik 100 meter heb gereden.
Zit al 10000 euro in.
Das een ton per km....
Dit jaar echter spotgoedkoop, want dit jaar geen meter mee gereden.
Ik heb ooit 1,50 euro per km afgeschreven op een fiets. Voor de km prijs kun je er maar beter meer op rijden.
Aan mijn projectmotor heb ik 2.000 uitgegeven. Met 100 test kilometers kom ik op 20,00 euro per km.
Verder lijken motorscooters voordelig, maar ik vond ze wel onderhoudsgeboelig. Als je het onderhoud uitbesteedt lopen de kosten flink op.
Zo maar een paar bevindingen.
Vergeet de stroom niet voor de druppelladerEn nu in de winterstalling kost die je niets per kilometer.
Precies. Daarom staat er bij ook een verschil in. En ook nog eens 'kosten' tussen ''''''.
Afschrijving is nl geen kosten. Ook geen uitgave. Puur gezien.
In de werkelijke wereld zijn uitgaven een harde realiteit. Kosten net iets minder, maar die leiden erg vaak tot een daadwerkelijke betaling, alleen niet per rekeneenheid (per km in dit geval). Afschrijving is helemaal niets, in het eggie. Zowel de kosten als de uitgave is al geweest (meestal, tenzij op afkoop gekocht).
Het beste zou zijn om alle verwachte toekomstige uitgaven danwel kosten, per kilometer terug te rekenen, en die op te tellen.
Voorbeeld:
achterband 10.000 km 200 euro. Is 2 cent p km
voorband 15000 km 150 euro. Is 1 cent per km
remblokken voor 20000 km 60 euro. Is 0,3 cent per km
etc
Het enige zijn dan de kosten die niet km afhankelijk zijn. Belasting, remvloeistof, verzekering.
Alles valt of staat dan met juiste inschatting maken van het aantal km in de betaalperiode.
Er zullen ergens grootheden door elkaar gebruikt worden.
Meer rijden dan verwacht zal wss de kosten per km verlagen, maar de werkelijke kosten verhogen.
Minder rijden dan verwacht doet niet opeens de motor heel erg goedkoop maken.
Maar als ik m ook maar een meter verplaats, is dat de duurste meter ooitwiskundig is dit bs
oneindig
Wat je wilt.Daar ga je toch echt de fout in Martell. Afschrijvingen zijn wel degelijk kosten. Het zijn inderdaad geen uitgaven, want die heb je al gedaan, maar kosten zijn het toch echt wel.
En dat kun je best omrekenen op basis van een geschat aantal km's en een geschatte levensduur en restwaarde naar een kost/km. De daadwerkelijke afschrijvingskosten per kilometer kun je pas achteraf exact bepalen als je de motor weer hebt verkocht en weet hoeveel km's je er mee hebt gereden.
oneindig is groterder/duurder dan een meter verplaatsenMaar als ik m ook maar een meter verplaats, is dat de duurste meter ooit
Dan laat ik m op de plek staan.oneindig is groterder/duurder dan een meter verplaatsen
ook niet omhoog verplaatsen. Anders gaan we in de kwadraten kutten met euro/m2 enzoDan laat ik m op de plek staan.
ook niet omhoog verplaatsen. Anders gaan we in de kwadraten kutten met euro/m2 enzo
En 50 cent bij de pomp om de banden weer op spanning te brengen in de lente.Vergeet de stroom niet voor de druppellader
Bent u wiskundige?wiskundig is dit bs
oneindig
Wat je wilt.
Bij mijn opleidingen had je voor het tentamen een nul gekregen.
Afschrijven is een boekhoudkundige manier om waardevermindering van een duurzaam goed tot uitdrukking te brengen. Het zijn geen daadwerkelijke kosten, het zijn geen daadwerkelijke uitgaven, en ook geen reserveringen.
De kosten zijn bekend, vaak is dat 100% bij aanschaf. Die kosten zijn er op dat moment.
Die boekhoudkundig uitsmeren over een paar jaar, is precies dat: kunstmatig de al genomen en gerealiseerde kosten uitsmeren over een periode, omwille van berekeningen. Heeft niks met kosten zelf van doen.
Zo is het me geleerd, en de uitleg klopt, mi. Meer of minder afschrijven kost niks, en levert ook niks op. Daar kun je het ook al aan afleiden
WelkeWat je wilt.
Bij mijn opleidingen had je voor het tentamen een nul gekregen.