Wat mag je verwachten bij een afleverbeurt?

Toch is dat niet waar, al helemaal niet bij een 2e hands motor.
Hoe kun jij nu weten hoeveel de inkoop kostte en wat de dealer er uiteindelijk aan verspijkerd heeft? Dan zie je bij twee dealers een 2e hands motor staan voor dezelfde prijs. Kun jij me vertellen welke dealer er het meest aan verdient?Klopt. Maar aan welk deel van de prijs zie jij of de dealer dat naar behoren heeft gedaan?


Persoonlijk gaat niemand wat aan hoeveel de dealer verdiend op een motorfiets, zal van de gekke zijn als de klant gaat bepalen wat een dealer mag gaan verdienen.
 
Persoonlijk gaat niemand wat aan hoeveel de dealer verdiend op een motorfiets, zal van de gekke zijn als de klant gaat bepalen wat een dealer mag gaan verdienen.
Tegenwoordig is een open calculatie heel normaal hoor.
 
Heb de inkoop prijzen in de detailhandel wel eens kunnen inzien en dan waarvoor het allemaal weg gaat.

Maar mensen vergeten volgens mij dat ze ook vaste lasten moeten betalen zoals de pand waarin ze zitten, het water gas en licht, personeel enz enz.
Dus ja die prijzen moeten ook een stuk duurder zijn dan de inkoop anders kunnen ze net zo goed sluiten. :W
 
Maatje van heeft problemen met zijn paar jaar oude Ford. Gisteren brak zijn linker voorvering (hoe is het mogelijk, maar goed). Auto naar Ford delaer, ik even mee om hem weer thuis te brengen. Kosten 230 euro. Ik gooi hem er maar in, met een overduidelijke knipoog en glimlach: "dan krijgt hij zeker wel 10% korting, omdat hij nu vaste klant van jullie gaat worden?". "Ok" zegt de man aan de bali. Verbaasd kijken wij elkaar aan, en het bedrag is opeens lager :?



En de garantie dan??? of in ieder geval coulance in dit geval...Vering moet echt langer meegaan dan een paar jaar bij normaal gebruik lijkt me dat je dan slechts een deel betaald, fifty fifty of zo...

Slijtage onderdeel, vette pech.
 
Persoonlijk gaat niemand wat aan hoeveel de dealer verdiend op een motorfiets, zal van de gekke zijn als de klant gaat bepalen wat een dealer mag gaan verdienen
Dus je bent het oneens met de AFM dat de verzekerings -/hypotheekadviseurs en de verzekeraars cq opgeven hoeveel men opstrijkt en transparant zijn in de bijkomende kosten van een financieel product?
 
Kenteken aan vragen voor een nieuw voertuig kost uit me hoofd 39.00 euro bij de rdw tenaam stellen 9.25 is 48.25 nog iets er bij voor de rdw erkenning zit je op een 50.00 euro.

Ok, dank je.

Ik zit me nog steeds af te vragen waarom de dealert honderden euro's voor een afleverpakketje nodig had, behalve om nog meer makkelijke winst te pakken.
~[edit]
gaat over een specifieke auto-merkdealer, niet over dealers of garagebedrijven in het algemeen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In de reiswereld waren de prijzen ooit ook zo schimmig. Uiteindelijk was er heel wat voor nodig om met 1 prijs zonder verdere toeslagen te komen.
 
wat een gezeik hier... je wilt een bepaalde motor voor een bepaalde prijs... kom je er bij de ene dealer niet uit ga je naar de volgende..

en als het bij geen enkele lukt heb je de verkeer motor of prijs in gedachte :+
 
Persoonlijk gaat niemand wat aan hoeveel de dealer verdiend op een motorfiets, zal van de gekke zijn als de klant gaat bepalen wat een dealer mag gaan verdienen.

Gebeurt uiteindelijk wel. Als ik vind dat de prijs te hoog is dan moet hij zakken en verdient hij minder. Die bandbreedte waar ik het eerder over had. Wat wil de klant er maximaa aan uitgeven(ofwel, wat kan de dealer maximaal verdienen). Maar wat hij precies verdient hoeft inderdaad niet uitgespeld te worden. Is volgens mij ook niet nodig, als klant voelt dat hij geen waar voor zijn geld krijgt zal hij in de meeste gevallen toch wel (beleefd) bedanken.

Consumenten zijn veeleisender en bedrijven komen niet meer overal mee weg, zeker nu in het digitale tijdperk waar mensen veel meer in contact staan met elkaar en eenvoudiger kunnen vergelijken. Mening van een bekende telt vaak zwaarder dan wat de dealer de vertelt.
 
Ik doe het gewoon als volgt.
Ik wil er maximaal 500 aan uitgeven en zeg gewoon dat ze eraan mogen sleutelen tot de 500 euro en gaat het meer kosten even bellen.
 
Oi..... praat ik Swahili of zo?
Ik zeg dat er géén relatie is en jij vraagt waar je die relatie kunt claimen??????
Nee, hier is ons "gesprek" even simpel uiteen gezet:

Ik: A.
Jij: nee het is niet B.
Ik: prima, maar waar claim ik dat het wel B was dan?
Jij: Oi..... praat ik Swahili of zo? Ik zeg dat het géén B is en jij vraagt waar je B kunt claimen??????

Sorry hoor, maar hier heb ik niet zo'n zin in :z

Vrolijk kerstfeest Jan *:)
 
Laatst bewerkt:
Omdat overal waar de handel anders bedreven wordt een kots smiley achter moet.
wat is daar dan zo duister aan? Kortingen zijn gekomen omdat klanten wilden onderhandelen. Denk dat dealer liever ook gewoon een bedrag vraagt en dat je gewoon zo afrekent. Maar dat kan niet omdat ze er wel rekening mee moeten houden dat er zowierzo korting vanaf moet.
Nou, ik heb dat ook liever. Laat de dealer dan maar twee prijzen hanteren. Wilt u onderhandelen, dan kost dit object 10.000, gaan we enige tijd heen en weer met de prijs, opties erbij opties eraf, afleverkosten, kosten rijklaar maken, bloemetje, blaaaablaablaaa. Uiteindelijk betaalt u 9000 en bent u in een paar uur klaar.

Wilt u geen gezeik en het ding gewoon meenemen, dan kost het 9000 en bent u in 5 minuten klaar.
 
Dát ben ik wel met je eens.
Het blijft handel en een dealer zal je niets cadeau doen. Wat hij aan de ene kant "geeft" zal hij aan de andere kant weer terughalen. Hij hóeft m.i. ook helemaal niets cadeau te doen, ik heb liever dat hij gewoon z'n ding doet. Ik denk overigens dat mensen als Frank, KB en Paul het daar helemaal mee eens zullen zijn.

Dat geldt ook voor onderhoud. Dan lees je dat iemand alles zelf doet, maar als er een probleempje is dan mag de motorboer het opknappen. Uiteraard er even snel tussendoor en voor heel weinig. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen, maar ik zit er anders in. Ik "gun" m'n motorboer het onderhoud, omdat ik het lullig zou vinden alleen voor de problemen bij hem op te duiken. Of ik daar dan ook goedkoper mee uit ben weet ik niet en interesseert me ook niet. Ik weet wel, als ik iets heb, dat er altijd ff ruimte wordt gemaakt zodat ik meteen geholpen word. Dat is me wel wat waard......


Hier zeg je dus dat "een relatie" wel degelijk een prijs heeft en eigenlijk vind ik dit ook normaal, als jij altijd bij een bepaalde dealer komt en je gunt deze "iets" gunt hij jouw ook iets namelijk een goede service!!!
 
Ik blijf overigens van mening dat als ik een 2de hands motor koop of auto en ik moet daar afleveringskosten voor betalen dat ik dan mijn eigen garantie betaal terwijl het in de wet gewoon geregeld is dat aan een produkt een bepaalde verwachting gesteld mag worden, dan vind ik het op zijn zachts gezegd een beetje vreemd dat ik zelf voor die bepaling op moet draaien...

Die prijs zou dus gewoon IN de prijs moeten zitten naar mijn idee, is wel zo duidelijk 1 totaal prijs...

Overigens bij nieuwe voertuigen ook er gewoon bij in net als tegenwoordig bij reizen verplicht is, je weet wat iets TOTAAL kost buiten de optie's die je dan nog wilt...
 
Hier zeg je dus dat "een relatie" wel degelijk een prijs heeft en eigenlijk vind ik dit ook normaal, als jij altijd bij een bepaalde dealer komt en je gunt deze "iets" gunt hij jouw ook iets namelijk een goede service!!!
Kijk, daar ben ik het helemaal mee eens.

Met internet is het shop gedrag alleen maar toegenomen. Kopers komen gelijk met de opmerking: op internet staat hij voor .... euro...... _O- . Nou dan ga je daar heen toch. Als je zo berekend bent dan ga je voor echt de laatste euro en verder vooral niet zeuren. Helaas kunnen kopers daar geen onderscheidt in maken en gaan ze zeuren... de hypocrieten... |(

Vervolgens gooien ze zonder te blikken en te blozen 100,- benzine in de tank...... _O-


Uiteindelijk vertaald het zich terug in service en helaas vergeten mensen dat al te vaak.....
 
Laatst bewerkt:
Zo adverteerd hier in de buurt vaak een autohandelaar met de kreet minimaal 2000 euro voor uw inruiler, ongeacht de staat, maar minimaal 1 maand op naam. In de prijslijst staan de verkoopprijzen voor de autos van die beste man.
Zonder inruil 6000 euro, met inruil 4000 euro........ :W

OT. Alsik een motor cq auto wil kopen, dan weet ik wat ik ongeveer wil geven voor de motor/auto die ik wil. Kom ik daar niet op uit met de handelaar, dan kijk ik verder. En of de kosten er nu appart bij staan of er bij in zitten maakt toch niet uit. Gaat om de totaalprijs. Afspraken over hoe de auto afgeleverd wordt doe je toch tijdens de onderhandelingen.

Het blijft een spelletje. Maar beide kanten moeten wel reeel blijven. De handelaar moet ook wat verdienen natuurlijk.
_O- Die heb ik ook ooit bij een niet nader te noemen grote merkdealer in Nieuw Vennep gehad:

ik: Wat moet die motor kosten?
Verkoper: "8500"
ik: en zo, cash en zonder inruil?
Verkoper "7500, maar je wil je motor natuurlijk inruilen"
ik: Nee hoor, die verkoop ik zelf wel, ding is toch niks waard..
verkoper: "ik ga toch even kijken"
Nee, doe maar niet, ik ga hem toch niet inruilen
-verkoper loopt naar buiten, kijkt naar mijn motor, schreeuwt door de drukke zaak naar mij: "als je zo'n hok wil inruilen moet je 7500 euro bijbetalen"
Ik: "dan steek ik hem liever in de brand hier op je terrein"


En hij begreep echt niet waarom ik dit geen goeie deal vond... -O-
 
Wat wil je daar dan mee zeggen, dat je 'm "gratis" moet krijgen van de dealer?
Dat is wat sommigen van ons proberen aan te geven: "gratis" bestaat niet, omdat een dealer van z'n werk moet leven, net zoals wel meer mensen.
Het kan hooguit zo zijn dat een dealer niet inhalig is, dat hij toch al genoeg winst heeft gepakt en je daarom ook iets gunt.

Ik verkocht een keer de onderkuip van m'n Fazer aan een Belg. Hele aardige man die de hele reis er voor over had om die kuip te kopen. Natuurlijk "verdiende" ik er niets aan, ik kreeg hooguit een deel van de investering terug.
Toen ie weg ging, heb ik hem mijn WPH meegegeven voor de Fazer. Ik had er toch niets meer aan (motor was TL) en hij was er dolblij mee. Dat was volgens mij wel degelijk een "cadeautje".
Dat zal een dealer heus ook wel eens doen, maar bij hem gaat het er om dat hij er wel van moet kunnen eten....... en zich zelden kan permitteren dingen weg te geven.
 
Wat wil je daar dan mee zeggen, dat je 'm "gratis" moet krijgen van de dealer?
Dat is wat sommigen van ons proberen aan te geven: "gratis" bestaat niet, omdat een dealer van z'n werk moet leven, net zoals wel meer mensen.
Het kan hooguit zo zijn dat een dealer niet inhalig is, dat hij toch al genoeg winst heeft gepakt en je daarom ook iets gunt.

Ik verkocht een keer de onderkuip van m'n Fazer aan een Belg. Hele aardige man die de hele reis er voor over had om die kuip te kopen. Natuurlijk "verdiende" ik er niets aan, ik kreeg hooguit een deel van de investering terug.
Toen ie weg ging, heb ik hem mijn WPH meegegeven voor de Fazer. Ik had er toch niets meer aan (motor was TL) en hij was er dolblij mee. Dat was volgens mij wel degelijk een "cadeautje".
Dat zal een dealer heus ook wel eens doen, maar bij hem gaat het er om dat hij er wel van moet kunnen eten....... en zich zelden kan permitteren dingen weg te geven.


'm 'gratis?
ik weet niet goed wat je bedoelt, maar verkoop een motor, of verkoop een motor niet, maar niet allebei tegelijk.
 
Hier zeg je dus dat "een relatie" wel degelijk een prijs heeft en eigenlijk vind ik dit ook normaal, als jij altijd bij een bepaalde dealer komt en je gunt deze "iets" gunt hij jouw ook iets namelijk een goede service!!!

Ja natuurlijk, maar ik heb ook nooit iets anders beweerd.
Maar of die relatie je geld waard is, is een zaak tussen dealer en klant. Daarbij heeft de klant ook wel meer keuzes dan alleen de hoogste prijs te betalen in de hoop dat het dan wel goed moet zijn......

Ik heb een goeie motorboer getroffen die goed werk levert én eerlijk is. Natuurlijk pakt ie zo af en toe wel wat extra winst, maar die mag ie hebben.
Ik wil niet te veel geld kwijt zijn, maar hoef ook niet voor een duppie op de eerste rang te zitten. Als je alleen wilt betalen voor broddelwerk, is dat meestal ook wat je krijgt..... en slecht onderhoud corrigeren is vaak zelfs duurder.

Op een zeker moment kwam ik er achter dat elders de keuze in banden een stuk groter is (hij heeft maar één merk) én me dik 100 Euro scheelt. Ik heb 'm gewoon verteld dat ik elders m'n bandjes zou laten omleggen. Geen enkel probleem.
 
Ik blijf overigens van mening dat als ik een 2de hands motor koop of auto en ik moet daar afleveringskosten voor betalen dat ik dan mijn eigen garantie betaal terwijl het in de wet gewoon geregeld is dat aan een produkt een bepaalde verwachting gesteld mag worden, dan vind ik het op zijn zachts gezegd een beetje vreemd dat ik zelf voor die bepaling op moet draaien...
Die prijs zou dus gewoon IN de prijs moeten zitten naar mijn idee, is wel zo duidelijk 1 totaal prijs...
Overigens bij nieuwe voertuigen ook er gewoon bij in net als tegenwoordig bij reizen verplicht is, je weet wat iets TOTAAL kost buiten de optie's die je dan nog wilt...

Lees eens wat je eigenlijk zegt.
Of dat geld nu in de prijs zit zoals jij wilt (waar het deel dat je voor garantie/aflevering betaalt opeens "verdwijnt" in de prijs zonder dat je weet hoeveel dat nou kost) of dat je het bij de "kale" prijs moet optellen maakt uiteindelijk kein flaus aus.
Ik ben niet zo goed in rekenen, maar 7000 + 500 of 7500 is volgens mij hetzelfde totaalbedrag....... Als koper kijk je of je dat geld voor die motor over hebt, dat is alles.....

Als je bedoelt dat de verkoper die 500 Euro (of wat dan ook) niet aan de klant mag berekenen dan droom je. Als de dealer dat geld nodig heeft om z'n winst te maken wordt het écht wel opgenomen in de prijs.....
Logisch, want hij hoeft je niets cadeau te doen. Dat zou jij ook niet doen in zijn plaats. Jij zegt toch ook niet tegen je baas dat je een dag in de week voor niets komt werken?
Of zeg jij tegen je vrouw dat je het geld voor de nieuwe schoenen voor de kinderen aan je baas hebt gegeven?
 
Laatst bewerkt:
Nee, hier is ons "gesprek" even simpel uiteen gezet:
Ik: A.
Jij: nee het is niet B.
Ik: prima, maar waar claim ik dat het wel B was dan?
Jij: Oi..... praat ik Swahili of zo? Ik zeg dat het géén B is en jij vraagt waar je B kunt claimen??????
Sorry hoor, maar hier heb ik niet zo'n zin in :z
Vrolijk kerstfeest Jan *:)

Tja, als jij de inhoud van je eigen postings al niet begrijpt wordt het lastig. Dan ben ik er ook wel klaar mee.

Fijne kerst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan