Wat moet ik doen?

Haar mee laten gaan doet ze nooit. Ze is een hele andere rijdster als de meest mensen. Ze rijdt in onze ogen echt als een trage zoutzak en houdt zich nog netter aan de regels als in de auto. Daarom veroordeeld ze het ook zo dat ik wel van snelheid hou

Dus begrijp ik goed dat je moeke zelf ook motor rijdt ?

Ik zou gewoon gaan. Echt dikke vette boeien. Zou niet eens meer de moeite nemen om de discussie aan te gaan. Zo'n dag rijdt je niet heel veel harder dan dat nu al op de openbare weg doet. De organisatoren willen graag dat de spulletjes heel blijven dus wordt er redelijk kalm aan in een soort van treintje gereden.

Maar wat is nu de echte grond van jouw moeders angst ? Heb je daar nu al eens naar gevraagd. En dan een echte reden, en niet zomaar een kort antwoord. Mischien dat je daar wat mee kan.

Maar nogmaals, ik zou gewoon gaan. Ik neem aan dat je zelf wel op de juiste manieren in kan schatten wat jouw limiet is en dat je levend af kan stappen aan het einde van de dag.
 
Ze is nu toch werken dus veel gepraat wordt er niet. Maar ze is bang dat het er net zo aan toe gaat als dat ze op tv ziet (elke motogp staat hier ook aan op tv en daar schuiven ze der ook wel is hard af) en dat ze mij dus ook ziet schuiven en dat wil ze niet. Ze wil dat k rustig mn studie afmaak en dan ergens op kantoor kom te zitten. :Z

Maar mn besluit staat toch al vast, as dinsdag moet ze ook werken en merkt ze er dus toch weinig van als ik ga. Daarna zie ik wel hoe et loopt. Dan ben k toch al geweest :)
 
Ze is nu toch werken dus veel gepraat wordt er niet. Maar ze is bang dat het er net zo aan toe gaat als dat ze op tv ziet (elke motogp staat hier ook aan op tv en daar schuiven ze der ook wel is hard af) en dat ze mij dus ook ziet schuiven en dat wil ze niet. Ze wil dat k rustig mn studie afmaak en dan ergens op kantoor kom te zitten. :Z

Maar mn besluit staat toch al vast, as dinsdag moet ze ook werken en merkt ze er dus toch weinig van als ik ga. Daarna zie ik wel hoe et loopt. Dan ben k toch al geweest :)


je weet zeker dat ze zelf ook motor rijd? hoeveel motorrijders gaan er op de openbare weg onderuit?
pff ik dacht dat mijn ouders erg waren mbt motorrijden :X

Ik zou gewoon niks meer zeggen en naar die dag gaan!(dat moet je dus ook niet vertellen :P ) en na afloop nergens over praten. of direct het huis uitgaan :Y
 
Pa -> ZX-10R
Ma -> motor
YJ -> niet op circuit van ma :?

M'n moeder -> geen motor rbw, vindt ut maar niks :N
M'n vader -> geen motor rbw, vindt ut wel gaaf :Y
M'n schoonmoeder -> geen rbw, vindt ut maar niks en owee als ik met haar dochter plat door de bocht durf te gaan, dan ben ik nog niet jarig :N
M'n schoonvader -> zie schoonmoeder maar ach, ut zal wel
M'n vriendin -> wanneer gaan we weer rijden, vooral bochtjes pakken, da's leuk *O*

Circuitrijden -> als je maar voorzichtig doet, net als altijd O-)

En als je je moeder een beetje kent dan weet je wel hoe serieus haar dreiging is. Gewoon nog een dag of 2 laten rusten en dan nog eens zonder schreeuwen alles proberen uit te leggen, jij eerst dan je moeder. Probeer eerst je pa op je hand te krijgen, die zal jou moeten gaan helpen.

Succes :]
Veel plezier de 25ste :Y
 
Maar mn besluit staat toch al vast, as dinsdag moet ze ook werken en merkt ze er dus toch weinig van als ik ga. Daarna zie ik wel hoe et loopt. Dan ben k toch al geweest :)

Wat is het ergste dat je kan gebeuren? Dat je je koffers mag pakken? Dan was het toch al de hoogste tijd naar mijn mening.
 
Volstrekt negeren, die moeder. Wordt ze wel eerst een tijdje hysterisch (is wel grappig om naar te kijken btw, en jij hebt toch al oordoppen) en daarna trekt ze wel weer bij. Of niet, Maar dat zou me eigenlijk om het even zijn.
 
Mocht je besluiten om niet te gaan, dan wil ik t wel van je overnemen hoor, pmourik@yahoo.com ;) .

Nee gewoon zelf gaan, dit soort rare sprongen maakt je moeder alleen omdat ze je wil beschermen met alles wat in haar macht is. Daarom dreigt met alles waarmee ze kan.
Maar deel van het volwassen worden is ook het loslaten door je ouders van jou en je eigen verantwoordelijkheid en keuzes te accepteren.

Zover is je moeder dus nog niet :X ...
 
Wel heel erg vervelende situatie zeg. Ik herken het wel een beetje, want mijn moeder heeft in het begin ook heel erg haar best gedaan om me tegen te houden mn rijbewijs te halen (maar gelukkig zag ze al heel gauw dat ik het toch ging doen, en dat het gewoon mn eigen beslissing was)

Ik zou je aanraden om gewoon te gaan morgen (en probeer er ook van te genieten :] ), en je moeder idd daarna wat met rust te laten. Maar laat daarna wel merken dat je nog steeds achter je beslissing staat, en dat dit voortaan de manier is waarop jij beslissingen neemt, namelijk; als je ouders ook enthousiast zijn over wat je doet is het extra leuk, maar hun goedkeuring heb je niet nodig.

Overigens zou ik zeker naar eigen woonruimte gaan zoeken. Ik studeer ook nog, maar woon al 2,5 jaar op mezelf. Dit is prima te doen, mits je er maar veel bij werkt..
 
bezorgdheid is prima, maar moeders moet niet je leven proberen te runnen, eens zal ze je los moeten laten............., verders strak plan om te gaan.. :Y
 
Misschien een troost:

Dinsdag belooft een zeer onstuimige dag te worden. Een koufront passeert in de loop van de ochtend ons land van west naar oost. De wind draait hierbij naar het zuidwesten en wordt boven land vrij krachtig tot krachtig. Achter dit front komen buien tot ontwikkeling waarbij vooral in het noorden van het land ZEER ZWARE WINDSTOTEN tot ongeveer 110 km/uur mogelijk zijn. Met 16 graden blijft het zacht.
 
ik heb hetzelfde gehad met de auto..ik alles ombouwen aslles moest en zou snel tot ik me sleutels niet meer kon vinden.. -O- en ja hoor ma had ze..
ook moeilijk verhaal over je kan rijden is gevaarlijk..blabla bla
bij mij werkte het na lang,zeiken,schreeuwen,ruzie en alles nog meer uiteindelijk ma in die auto gedouwd vastgesnoerd en gaan rijden.(rustig) zodat ze zelf kon zien dat het allemaal eigenlijk wel goed zat..(moeilijk rustig rijden }) )
ik zou dat proberen..en ze reed zelf toch ook motor???
ga dan snel samen een stukje toeren :Y
 
Ze wil dat k rustig mn studie afmaak en dan ergens op kantoor kom te zitten. :Z

Eeejzzzz. pazzop hoor. Ik heb m'n studie afgemaakt, zit nu ergens op kantoor en begin net met m'n motorrijbewijs......... Ik heb meer gemist als jij ..... ;(

Maar ff zonder gekheid, ik hoor graag hoe je dag was en hoe je moeder/ouders er uiteindelijk op gereageerd hebben. Soms is het lastig om ouders te hebben, maar het komt uiteindelijk wel weer goed, hoop ik voor je. O-)

[edit] ff wat typevautjes gekorriezjeerd :? [/edit]
 
Terug
Bovenaan Onderaan