Wat zullen we nu eens gaan doen....

kawa-max

Die hard MF'er
18 nov 2002
387
1
Helmond
Tja, titel zegt eigenlijk al genoeg, voor diegene die geen lang verhaal willen lezen, ff ander topic openen, ik moet dit :? ff kwijt.
Ik rijd nu al vanaf feb.'92 motor, de eerste jaren heel fanatiek, met een club, iedere zondag lekker toeren, 350 km per rit stelde niets voor. Maar na een tijdje heb je nederland wel gezien, dus naar duitsland, eifel, harz enz., gewoon op een neer op een dag.
Dat gaat ook vervelen, dus met de motor op vakantie, italie en frankrijk, de dolomieten en de alpen, daar kun je nog sturen. Ook dat hebben we nu wel gezien. Bezig zijn met m'n motorke vind ik nog steeds toppie, dat kan ik niet missen, in rijden krijg steeds minder zin.
Sinds twee jaar heb ik nu zo'n peuter rondlopen, tweede komt er binnenkort aan. Heel de winter met m'n ZXR bezig geweest, preventief onderhoud, lagers wisselen, dynokitje zetten, betere vering erop, uren poetsen-ontvetten-opnieuw invetten etc., het ding staat erbij als nieuw!!!
Vandaag heeft ie voor het eerst na de winter weer fris asfalt onder de bandjes gekregen, want bij z'n baasje kriebelde het weer behoorlijk door de winterstop. En wat blijkt, de twijfel/irritatie begint weer, waar zal ik eens heen knallen, gvd, het is nog niet erg warm, k@t drempels, kom op koekblik..opzouten. Ik heb dus een uurtje-anderhalf fors rondgereden op batadorp/eindhoven, bochtjes oefenen, maar heb ik het leuk gevonden???........niet echt. Ik vond het wel aardig, maar de laatste tijd denk ik (stiekem) wel eens over stoppen met motorrijden. Ik heb het idee dat ik het wel al allemaal heb gezien. Ik ben alleen bang dat ik dan in een gat val, als ik dan weer opnieuw moet beginnen kost me dat weer klauwen met geld.
Ik weet, goede raad is duur, maar ben ik nu de enige die het zo ervaart of zijn er meer die hetzelfde hebben als ik...
Zo, dat moest ik ff kwijt, lucht iig op. Zodadelijk ff m'n motorke ondoen van de vliegjes, tja het blijft toch je hobby.
 
tja wat wil je ook met een rappe motor met al die flitspalen :X die er dagelijks extra :r bijkomen,daar hoor ik je wel niet over maar dat zal onbewust ook wel meespelen.
Voor de ontwikkeling van je kroost is het natuurlijk beter dat je je motor een beetje verwaarloosd dan andersom,het zijn net computers die INPUT nodig hebben,sommigen kunnen daar ook weer te ver in gaan en er bijdehandjes van maken maar dat is ook weer nog beter dan andersom.
lastig hoor die twijfel of je er nog voldoende plezier uit je motor kunt halen,de tijd/rede zal het je leren :}
 
Circuit rijden :?

:^ Valt genoeg uitdaging in te vinden dacht ik zo.

Waar ben je precies op uitgekeken? Op het niet kunnen doorrijden / gas geven? Als dat zo is, is het circuit de oplossing.
Of is het vooral het rijden zelf? Als ik het zo lees wel. Misschien is stoppen dan inderdaad een optie. Of ga wat vaker met andere mensen rijden. Los van het rijden zorgt dat ook voor flink wat lol.

Ga in ieder geval door met sleutelen zou ik zeggen, want dat bevalt je wel.
 
tja wat wil je ook met een rappe motor met al die flitspalen :X die er dagelijks extra :r bijkomen,daar hoor ik je wel niet over maar dat zal onbewust ook wel meespelen.

schieten als wortels uit de grond... alleen jammer dat je nooit keer een slecht jaar hebt met de groei van deze LELIJKE GRIJZE ZICHTVERPESTENDE KLERE KLOTE NUTTELOZE STAATSKAS SPEKAUTOMATEN

srry was ff gefrustreerd maar heb me weer even uitgeleefd op me toetsebord
 
Misschien compleet andere motor? SM of zo? Is dan toch een heel andere manier van rijden wat het misschien weer leuk maakt.

Had natuurlijk ook een harley kunnen adviseren maar dan is de motivatie snel verdwenen ;)
 
Dit is een duidelijk geval van "Ik-weet-niet-waar-ik-heen-moet-rijden-in-dit-koude-kikkerland-met-veel-vervloekte-drempels-en-koekblikken".

Beste oplossingen:
- Andere hobby erbij
- Andere soort motor
- Cirquitrijden
- Minder rijden dan je nu doet
- De gekke/exotische/aparte plekken opzoeken in de omgeving(als die er nog zijn)

Succes in ieder geval!
 
Tja, titel zegt eigenlijk al genoeg, voor diegene die geen lang verhaal willen lezen, ff ander topic openen, ik moet dit :? ff kwijt.
Ik rijd nu al vanaf feb.'92 motor, de eerste jaren heel fanatiek, met een club, iedere zondag lekker toeren, 350 km per rit stelde niets voor. Maar na een tijdje heb je nederland wel gezien, dus naar duitsland, eifel, harz enz., gewoon op een neer op een dag.
Dat gaat ook vervelen, dus met de motor op vakantie, italie en frankrijk, de dolomieten en de alpen, daar kun je nog sturen. Ook dat hebben we nu wel gezien. Bezig zijn met m'n motorke vind ik nog steeds toppie, dat kan ik niet missen, in rijden krijg steeds minder zin.
Sinds twee jaar heb ik nu zo'n peuter rondlopen, tweede komt er binnenkort aan. Heel de winter met m'n ZXR bezig geweest, preventief onderhoud, lagers wisselen, dynokitje zetten, betere vering erop, uren poetsen-ontvetten-opnieuw invetten etc., het ding staat erbij als nieuw!!!
Vandaag heeft ie voor het eerst na de winter weer fris asfalt onder de bandjes gekregen, want bij z'n baasje kriebelde het weer behoorlijk door de winterstop. En wat blijkt, de twijfel/irritatie begint weer, waar zal ik eens heen knallen, gvd, het is nog niet erg warm, k@t drempels, kom op koekblik..opzouten. Ik heb dus een uurtje-anderhalf fors rondgereden op batadorp/eindhoven, bochtjes oefenen, maar heb ik het leuk gevonden???........niet echt. Ik vond het wel aardig, maar de laatste tijd denk ik (stiekem) wel eens over stoppen met motorrijden. Ik heb het idee dat ik het wel al allemaal heb gezien. Ik ben alleen bang dat ik dan in een gat val, als ik dan weer opnieuw moet beginnen kost me dat weer klauwen met geld.
Ik weet, goede raad is duur, maar ben ik nu de enige die het zo ervaart of zijn er meer die hetzelfde hebben als ik...
Zo, dat moest ik ff kwijt, lucht iig op. Zodadelijk ff m'n motorke ondoen van de vliegjes, tja het blijft toch je hobby.



Waarom kost opnieuw beginnen klauwen met geld? Dat snap ik niet.
Ik heb van 1988 tot 1996 gereden, ben toen gestopt en in 1999 weer begonnen met rijden. Kleren, helm, Slot en dergelijke had ik nog.
Moest alleen een motor aanschaffen. Die stonden er genoeg.

Rond Eindhoven is het inderdaad enorm druk..
Ik woon er ook.
Zoek meestal binnendoorwegen, zeker met de motor.
En als ik de motor pak, ga ik om te ontspannen en nog dat kleine beetje vrijheid gevoel.
Scheuren hoeft van mij niet meer, stress heb ik voldoende op mijn werk en ook wel in het blikkie.

In 1988 tot 1994 was het heel anders. Toen was de weg nog vrij. Knallen op zondagochtend op circuit Best. Weinig, zegmaar geen, flitspalen.

(toch een keer bij de rechter verantwoording af mogen leggen.... :( )

Op dit moment staat mijn motor meer in de garage dan dat ik er op rij.
Verkopen is dus altijd een optie. Maar als ie niet in de weg staat, laten staan.
Wegenbelasting en verzekering kosten ook niet zo veel.
Als je wil rijden, staat er een motor. Huren is meestal duurder en maar afwachten wat je mee krijgt.
 
Circuit rijden :?
stupid.gif
 
Misschien compleet andere motor? SM of zo? Is dan toch een heel andere manier van rijden wat het misschien weer leuk maakt.
:^

Of cruiser/sjoppert, heel andere rijstijl meteen, kan me indenken dat je relaxed mee gaat rijden en dus een aantal ergenissen weg neemt.
Bovendien behoudt je zo de mogelijkheid aan dat ding te knutselen :)

Zo een motor maakt 400km tourtje op één dag ook ineens een heel andere ervaring })
 
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties/medeleven. Een ander soort motor kopen (chopper) heb ik in 1999 al eens geprobeerd, niet echt een succes. Omdat je altijd sportief hebt gereden verander je je rijstijl niet zomaar, resultaat was nogal vaak de voetsteunen en middenbok aan de grond, de zijkanten van m'n schoenen waren ook snel dun. }) Ik denk dat ik het voorlopig laat verder sudderen. Fietske niet zo veel uit de garage trekken bedoel ik, als íe gewoon staat vreet íe ook geen brood. Circuit-rijden heb ik wel eens (vluchtig) over gedacht, maar er ligt rond eindhoven volgens mij niets in de buurt. Een brikkie erbij kopen voor te sleutelen/opknappen lijkt mij ook wel iets, daar zal ik eens over denken.
Bedankt :}
 
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties/medeleven. Een ander soort motor kopen (chopper) heb ik in 1999 al eens geprobeerd, niet echt een succes. Omdat je altijd sportief hebt gereden verander je je rijstijl niet zomaar, resultaat was nogal vaak de voetsteunen en middenbok aan de grond, de zijkanten van m'n schoenen waren ook snel dun. }) Ik denk dat ik het voorlopig laat verder sudderen. Fietske niet zo veel uit de garage trekken bedoel ik, als íe gewoon staat vreet íe ook geen brood. Circuit-rijden heb ik wel eens (vluchtig) over gedacht, maar er ligt rond eindhoven volgens mij niets in de buurt. Een brikkie erbij kopen voor te sleutelen/opknappen lijkt mij ook wel iets, daar zal ik eens over denken.
Bedankt :}

groepie vormen met 2-3 andere supersports... dan kan je gezellig met anderen een stukkie scheuren, is toch anders dan wanneer je met 20 man aan het toeren bent O-)
 
maar er ligt rond eindhoven volgens mij niets in de buurt.
Zolder?

En, idd. Probeer een cluppie te vinden om regelmatig mee te gaan rijden. Kun je behalve het rijden ook nog eens een keer ff ouwehoeren onder het genot van een bakkie koffie (of, voor de echte motorrijders: warme chocolademelk met slagroom :+ ). Ook is het dan leuker om eens ergens naar toe te gaan ipv domweg een rondje te rijden. (Ga bijvoorbeeld eens kijken bij een ONK race ofzo, altijd leuk. :) )

Alleen rijden is wel lekker en om te oefenen ideaal. Maar ik vind het toch wel gezelliger met een groepje. Zeker in het weekend als het druk is op straat waardoor voluit knallen er toch niet echt in zit.
 
Laatst bewerkt:
Ga es lekker offroaden ofzo. Misschien is dat wel wat, blubber op je fiets ipv vliegjes.

(wel met een geschikte motor gaan doen overigens).
 
of neem een andere tak. denk aan vliegen / parachute-springen / zeilen / ...

ik rij zelf eigenlijk alleen maar A->B ritjes (woon-werk e.d.), wat uitstekend bevalt. elke keer tourritten rijden zou mij ook gaan vervelen.
 
ga gewoon eens op deze manier rijden
de eerste weg rechts dan de tweede weg links dan weer de tweede weg rechts dan weer de tweede links

een kennis van mij doet dat ook wel es en nou je komt op plaatsen uit zeg volgens hem
 
ga gewoon eens op deze manier rijden
de eerste weg rechts dan de tweede weg links dan weer de tweede weg rechts dan weer de tweede links

een kennis van mij doet dat ook wel es en nou je komt op plaatsen uit zeg volgens hem

Ja, dat klopt, hier in de buurt liggen best wel mooie, landelijke wegen, het enige lastige is dat zoiets met een (super)sport lastig rijden is. Ver voorover hangen, harde vering, nukkige gasrespons en in lage toeren weinig vermogen. Ik denk dat daar ook bij mij de schoen wat knelt, er is met een (super)sport weinig meer aan om hier rond te rijden. De technik en de looks zijn meestal :9~ dus eraan hobby-en is en blijft leuk, het rijden is steeds minder leuk door controles-files-verkeersremmende maatregelen etc.
 
Ja, dat klopt, hier in de buurt liggen best wel mooie, landelijke wegen, het enige lastige is dat zoiets met een (super)sport lastig rijden is. Ver voorover hangen, harde vering, nukkige gasrespons en in lage toeren weinig vermogen. Ik denk dat daar ook bij mij de schoen wat knelt, er is met een (super)sport weinig meer aan om hier rond te rijden. De technik en de looks zijn meestal :9~ dus eraan hobby-en is en blijft leuk, het rijden is steeds minder leuk door controles-files-verkeersremmende maatregelen etc.

Sport toer motor niks voor jou? FJR1300 of een VFR800
 
Terug
Bovenaan Onderaan