weblog autoweek: filerijden

"een glimlach kost niets extra"

(heeft geen zak met motorrijden te maken maar ik maak me toch al geen illusies dat die teksten ook maar 0.01% effect hebben)
Al zou het alleen maar voorkomen dat mensen me met uitgestreken gezicht vertellen dat dat door de file rijden eigenlijk helemaal niet mag, dat het alleen maar gedoogd wordt... dan ben ik al gelukkig :')
 
"De file wordt korter met de motor. Geef ze daarom de ruimte."

Zoveel tekst past er niet op en het moet ook kort en bondig zijn, anders leest men het niet.

Mailtje is in ieder geval verstuurd, kijken of ik bij de juiste personen uit kom.
 
Laatst bewerkt:
met de meeste van deze suggesties mis je de point. het gaat erom dat 99,8% van de mensen denkt dat het niet wettelijk is toegestaan. dus dat moet er in terug komen. moeilijk, want een lang woord.

hhmmm "het is" " motorrijders wettelijk" " toegestaan om" "door de file te" "rijden" en dan steeds een stukje text op de volgende borden.

hebben de blikkers ook wat te doen, uitkijken naar het volgende bord. :P
 
Euh, als er zo'n soort tekst geplaatst zou worden, gebeurt dit op een DRIP, een Dynamisch Route Informatie Paneel. Daar staan er niet vaak veel van achter elkaar....

full
 
:^
Klaar toch? Dat is wat je zou willen zeggen, en het feit dat RWS het op de borden gooit, zal voor de meeste mensen toch voldoende aanwijzing zijn dat er ook nog enige wettige grond is? :X
 
Laatst bewerkt:
Heeft niet iedereen gewoon een persoonlijke hekel aan een bepaald merk? (of meerdere). Voor mij is dit Mercedes.
Ik rij volvo muhaha.. laat ik nou heel goed opletten in files voor motoren.

Ik geloof niet dat er ook maar één merk is dat ook daadwerkelijk alleen (of vooral) **** rijders heeft. dat zit gewoon tussen iemand z'n oren, net als bij mij de Mercedes.


(al zul je een golf type 3 gti iets sneller een verkeersovertreding maken dan de nieuwe suzuki lanos maar ok :+ )
 
Heeft niet iedereen gewoon een persoonlijke hekel aan een bepaald merk? (of meerdere). Voor mij is dit Mercedes.
Ik rij volvo muhaha.. laat ik nou heel goed opletten in files voor motoren.

Ik geloof niet dat er ook maar één merk is dat ook daadwerkelijk alleen (of vooral) **** rijders heeft. dat zit gewoon tussen iemand z'n oren, net als bij mij de Mercedes.


(al zul je een golf type 3 gti iets sneller een verkeersovertreding maken dan de nieuwe suzuki lanos maar ok :+ )
Ik weet niet of het echt met merk te maken heeft, maar meer met ervaringen. En er wordt niet gezegd, dat alle associale leasebakken dat doen, maar dat voornamelijke associale leasebakken dat doen... Dat is nogal een subtiel verschil.

edit: trouwens: gasten zoals novoplassert kom ik regelmatig tegen :X :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat iemand de auto expres de weg blokkeerde...wel onnoemelijk veel mensen die op een 80 of 100 weg heeeeeel erg rechts gaan rijden (in de veronderstelling dat je dan over de middenstreep inhaalt ...denk ik dan? Grappig eigenlijk..)

Maar dat zij dan weer geen volvo rijders.. Hmmm.. zou het dan toch kloppen? :+
 
Om statistisch een en ander weer te geven heb ik vandaag eens geteld, welke auto's in de file aan op de linker strook aan de rechter streep rijden. De som tot nu toe:

1x BMW 1-serie
2x BMW 3-serie
2x Audi A3
2x Audi A4
1x Audi A6 avans
1x Audi A8
6x busje
1x Dacia Logan
1x Ford F150
1x Ford Ka
1x Ford Focus
1x Kia Picanto
2x Kia Sorento (Beide dames :X)
2x Renault megane break (beide belg :X )
1x Volkswagen Golf V
2x Volvo V50
2x Volvo S60
2x Volvo S80

Ik zal dit voor de rest van de week eens bij houden en dan heb ik een statistische onderbouwing voor de A16 :+.

Bijzondere vermelding voor de S60: deze probeerde daadwerkelijk mij te blokkeren en ging daarbij over de strook rijden. De mensen aan de middelste strook lieten ruimte voor mij, zodat ik hem alsnog kon inhalen. Ik heb de goede man aangekeken en meewarrend mijn hoofd geschut. Hij keek strak vooruit met een bijzonder boze blik. Wie weet, kom ik nu ook in de autoweek :+
 
Laatst bewerkt:
Om statistisch een en ander weer te geven heb ik vandaag eens geteld, welke auto's in de file aan op de linker strook aan de rechter streep rijden. De som tot nu toe:

BMW 1-serie
Volvo V50
Volvo S60
Volvo S90
Audi A3
Audi A8

Ik zal dit voor de rest van de week eens bij houden en dan heb ik een statistische onderbouwing voor de A16 :+.

Bijzondere vermelding voor de S60: deze probeerde daadwerkelijk mij te blokkeren en ging daarbij over de strook rijden. De mensen aan de middelste strook lieten ruimte voor mij, zodat ik hem alsnog kon inhalen. Ik heb de goede man aangekeken en meewarrend mijn hoofd geschut. Hij keek strak vooruit met een bijzonder boze blik. Wie weet, kom ik nu ook in de autoweek :+
Ha, wetenschappelijk onderzoek, daar kunnen we wat mee :}
 
Om statistisch een en ander weer te geven heb ik vandaag eens geteld, welke auto's in de file aan op de linker strook aan de rechter streep rijden. De som tot nu toe:

BMW 1-serie
Volvo V50
Volvo S60
Volvo S90
Audi A3
Audi A8

:+

mooi, de mijne staat er niet tussen *O* :]
 
mooi, de mijne staat er niet tussen *O* :]
Ik had niet anders verwacht van een motorrijder ;). Bovendien:volgens mij rij jij niet over de A16 ;).

Ik hou dit lijstje bij tot het einde van de week. Echt wetenschappelijk is het niet, maar het geeft een beetje een beeld. En dan mag ik, volgens mijzelf, op bepaalde types auto's zeiken :+.

Het viel me trouwens wel op, dat heel veel volkswagens echt opzij gaan voor mij :o. We zullen zien, of de statistieken mij daarin gelijk gaan geven :+
 
Overigens stonden mensen die opzij moeten gaan in beginsel verkeerd :X
Zelf sta ik met de auto altijd uiterst rechts, danwel links, afhankelijk van de rijstrook waarop ik me bevind. Hoef je niet op te letten, niet aan de kant te gaan, niks. Gewoon sit back, and enjoy het uitzicht op de auto voor je :X
 
Weet je, ze stonden niet eens zo verkeerd... Ik kon er nog best tussen. Het was meer een: ow ja, ik moet tegen de streep rijden, want motorrijder, beweging.

Ik geef die mensen het voordeel van de twijfel, want ze weten en het wel, maar waren het even vergeten en namen correctieve maatregelen :+
 
Update van vanavond.

Speciale vermelding voor de dame in de Q7, die in rotterdam zo onzeker was, dat ze toch echt bijna twee banen nodig had om te rijden. Een boze automobilist, die er niet voorbij kon heeft haar terecht gewezen _O-.

Helaas valt bbk buiten scope ;)
 
Sinds de invoering van het "keep your lane" systeem in Nederland heb ik trouwens sowieso al veel minder last van automobilisten.
:Y
 
Om statistisch een en ander weer te geven heb ik vandaag eens geteld, welke auto's in de file aan op de linker strook aan de rechter streep rijden. De som tot nu toe:

BMW 1-serie
Volvo V50
Volvo S60
Volvo S90
Audi A3
Audi A8
Kia Sorento (2x) (Beide dames :X)
Renault megane break (2x) (beide belg :X )

Ik zal dit voor de rest van de week eens bij houden en dan heb ik een statistische onderbouwing voor de A16 :+.

Bijzondere vermelding voor de S60: deze probeerde daadwerkelijk mij te blokkeren en ging daarbij over de strook rijden. De mensen aan de middelste strook lieten ruimte voor mij, zodat ik hem alsnog kon inhalen. Ik heb de goede man aangekeken en meewarrend mijn hoofd geschut. Hij keek strak vooruit met een bijzonder boze blik. Wie weet, kom ik nu ook in de autoweek :+


Volvo S 90? Gooi daar eens een foto'tje online van alsjeblieft, die ken ik namelijk niet :+
 
Excuus, dat was een typo... moet S80 zijn
Meteen een vrijdag ochtend update. Met een bijzondere vermelding voor de schone blonde dame in de nissan sunny, die eerst bijzonder netjes opzij ging, en lief glimlachde toen ik voorbij kwam. Eigenlijk was dat alleen al een bijzondere vermelding waard :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan