weblog autoweek: filerijden

Bijzondere vermelding voor de S60: deze probeerde daadwerkelijk mij te blokkeren en ging daarbij over de strook rijden. De mensen aan de middelste strook lieten ruimte voor mij, zodat ik hem alsnog kon inhalen. Ik heb de goede man aangekeken en meewarrend mijn hoofd geschut. Hij keek strak vooruit met een bijzonder boze blik. Wie weet, kom ik nu ook in de autoweek :+
Dat zijn ze :Y

De kift rijders. Nee ik gun jou geen ruimte, nee ik geef geen gas bij om ruimte te maken want dan moet ik 110 of 130 en je mag hier maar 100 of 120 enz. enz. :r

Allemaal grensrechters......
 
:Y ik zie ze maar heel zelden. En soms heb ik moeite om mij in te houden, maar ze zijn het niet waard. Volgende week kan ik trouwens enkel vanaf woensdag weer tellen, want ik moet een paar daagjes voor mijn werk naar Duisterland.
 
:Y ik zie ze maar heel zelden. En soms heb ik moeite om mij in te houden, maar ze zijn het niet waard. Volgende week kan ik trouwens enkel vanaf woensdag weer tellen, want ik moet een paar daagjes voor mijn werk naar Duisterland.
Tel zelf ook vaak tot 10 maar soms is de emmer vol. ( gebeurt heel zelden )
Duitsland rijden is een verademing en niet alleen vanwege de hogere snelheden.
 
:Y ik zie ze maar heel zelden. En soms heb ik moeite om mij in te houden, maar ze zijn het niet waard. Volgende week kan ik trouwens enkel vanaf woensdag weer tellen, want ik moet een paar daagjes voor mijn werk naar Duisterland.

OKTOBERFESTE! *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Grote emmers bier naar binnen gieten!

O-)

Lekker rijden in Duitsland. Gewoon 100 op doorgaande wegen (die hier allemaal 60 +inhaalverbod zijn geworden).
 
Ik ga met de trein, omdat ik niet alleen ga ;). Moet een collega ook mee en die heeft zijn rijbewijs nog niet. We gaan niet voor de oktoberfest -O-, was dat maar waar. Uiteraard wel voor het duistere bier O-)
 
Ik ga met de trein, omdat ik niet alleen ga ;). Moet een collega ook mee en die heeft zijn rijbewijs nog niet. We gaan niet voor de oktoberfest -O-, was dat maar waar. Uiteraard wel voor het duistere bier O-)
Zelfs de trein is een verademing. Schoon en rijdt op tijd.
 
Excuus, dat was een typo... moet S80 zijn
Meteen een vrijdag ochtend update. Met een bijzondere vermelding voor de schone blonde dame in de nissan sunny, die eerst bijzonder netjes opzij ging, en lief glimlachde toen ik voorbij kwam. Eigenlijk was dat alleen al een bijzondere vermelding waard :+
wat is er nou bijzonder aan een nissan sunny :? :+
 
ICE :Y
regional express :N zijn zelfs slechter dan in nederland.

En op tijd is ook nog wel eens een probleem ;)
 
Niets menselijks is mij vreemd ik ben ook wel eens grensrechter.
motorrijders gaan naarmate er meer ruimte is ook harder tussen de files door rijden. moraalridders daargelaten.
als ik in de file sta met mijn koekblik hangt het dus ook van het fatsoen danwel redelijkheid van de snelheid van de motorrijder af of ik de motorrijder wat extra ruimte geef.
 
Laatst bewerkt:
Niets menselijks is mij vreemd ik ben ook wel eens grensrechter.
motorrijders gaan naarmate er meer ruimte is ook harder tussen de files door rijden. moraalridders daargelaten.
als ik in de file sta met mijn koekblik hangt het dus ook van het fatsoen danwel redelijkheid van de snelheid van de motorrijder af of ik de motorrijder wat extra ruimte geef.

Ben nu heel nieuwsgierig hoe jij reageert als je de ruimte niet krijgt in de file.
 
Ben nu heel nieuwsgierig hoe jij reageert als je de ruimte niet krijgt in de file.


Ik zeg niet dat ik iemand geen ruimte geef in de file. dat doe ik altijd. ik krijg ook heel vaak bedankjes van de motorrijders. maar als een motorrijder asostyle door de file scheurt voel ik me niet geroepen om even aan het stuur te draaien om de ruimte tussen de auto's wat groter te maken voor een comfortabele doortocht.

hoe ik zelf reageer als ik niet de ruimte krijg? ik denk niet dat je veel keus hebt anders dan wachten, langzamer er tussendoor, of andere rijbaan tijdelijk opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Zoveel tekst past er niet op en het moet ook kort en bondig zijn, anders leest men het niet.

Mailtje is in ieder geval verstuurd, kijken of ik bij de juiste personen uit kom.

Je ziet op de A27 wel eens staan tot knp. Amersfoort via A27/A1 30 min, via A28 14 min.

Kan dat niet worden:

Via A28 -> Amersfoort
Auto 1 uur, motor 30 min.

:)
 
Sinds de invoering van het "keep your lane" systeem in Nederland heb ik trouwens sowieso al veel minder last van automobilisten.
:Y

het wat? Zoals in Amerika?
Dat hoeven ze niet in te voeren, dat is er al.
Alleen is het hier het "stick to the left lane system" !! :Y
 
Ik zeg niet dat ik iemand geen ruimte geef in de file. dat doe ik altijd. ik krijg ook heel vaak bedankjes van de motorrijders. maar als een motorrijder asostyle door de file scheurt voel ik me niet geroepen om even aan het stuur te draaien om de ruimte tussen de auto's wat groter te maken voor een comfortabele doortocht.

hoe ik zelf reageer als ik niet de ruimte krijg? ik denk niet dat je veel keus hebt anders dan wachten, langzamer er tussendoor, of andere rijbaan tijdelijk opzoeken.
:)
 
Vandaag geen update morgen ook niet. Maar vanaf woensdag wel weer, maar: enkel ochtend updates.
 
Vandaag geen update morgen ook niet. Maar vanaf woensdag wel weer, maar: enkel ochtend updates.
vanochtend geen files gehad 8-) maaaaaaaaaaarrrrrrrrrr wel een vent in een Touareg die niet doorhad dat als ie doorschakelt naar z'n 3 dat ie dan harder kan dan 60km per uur. B| Errug irritant als je er niet langskunt. Maar hier is geloof ik al een ander topic over.
 
Ik zeg niet dat ik iemand geen ruimte geef in de file. dat doe ik altijd.
Probeer es gewoon uiterst links danwel rechts te gaan staan (afhankelijk van de rijstrook waar je op staat). Dan hoef je geen ruimte te geven of op te letten of motorrijders volgens jou te hard gaan oid.
 
Ik had niet anders verwacht van een motorrijder ;). Bovendien:volgens mij rij jij niet over de A16 ;).

Ik hou dit lijstje bij tot het einde van de week. Echt wetenschappelijk is het niet, maar het geeft een beetje een beeld. En dan mag ik, volgens mijzelf, op bepaalde types auto's zeiken :+.

Het viel me trouwens wel op, dat heel veel volkswagens echt opzij gaan voor mij :o. We zullen zien, of de statistieken mij daarin gelijk gaan geven :+

hey vriend! :W

succes met je lijstje :Y
 
Niets menselijks is mij vreemd ik ben ook wel eens grensrechter.
motorrijders gaan naarmate er meer ruimte is ook harder tussen de files door rijden. moraalridders daargelaten.
als ik in de file sta met mijn koekblik hangt het dus ook van het fatsoen danwel redelijkheid van de snelheid van de motorrijder af of ik de motorrijder wat extra ruimte geef.


en omdat iemand naar jouw mening te hard rijd geef je hem geen ruimte.... lekker asociaal :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan