Wees voorzichtig..

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
3
Ik zit net de Ring-topics weer ff te lezen en daar zijn ook weer wat flinke crashes gebeurd vorig weekend, verder kunnen we bijna dagelijks lezen over weer een ongeluk en ikzelf ben er zondag ook hard vanaf gegaan.

Meestal blijft het bij materiele schade maar die beschermengeltjes raken ook eens op natuurlijk, ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik met die 120 km/u iets had geraakt. :X Dan had ik dit ook niet meer kunnen navertellen ben ik bang.

Wil niet wijsneuserig overkomen maar wees aub voorzichtig allemaal, heb geen zin in binnenkort weer een topic hier over een dodelijk ongeval. '( Als het zo doorgaat als nu komt dat er binnenkort toch van ben ik bang, hard maar realistisch. :( Op de openbare weg valt niks te winnen, alleen maar te verliezen...

Ik ben er ook afgegaan in een eenzijdig ongeval (als ik die bocht traag had genomen was ik waarschijnlijk niet gecrashed) maar heb maanden terug al de beslissing voor mezelf gemaakt om anders te gaan rijden, ik rij bijvoorbeeld niet meer hard op klaverbladen en op andere locaties met gevaarlijke objecten in de buitenbocht neem ik ook minder risico's. Ik rij nog steeds hard en stevig maar wel meer met m'n verstand en meer binnen m'n eigen grenzen (al ben ik er zondag nog steeds vanafgestapt maar wel op een veilige plaats!, op een KB zou ik niet meer zo hard gaan). Niet teveel laten opnaaien ook door al die verhalen hier op MF over kneedowns, wheelies etc. Gewoon lekker in eigen tempo motorrijden en stukje voor stukje je grenzen verleggen en bijleren, niet 3 dagen na je motorrijbewijs al vonkend over een KB willen rijden...

Nou ja, heel lulverhaal misschien :P en misschien klink ik als een ouwe zak :+ maar wees een beetje voorzichtig allemaal. :) Wegen worden steeds drukker, automobilisten die je niet zien en niet denken dat je Rossi bent en dat je met 1 kneedown gelijk een coureur bent en alles mogelijk is.

Tis nu wel weer ff mooi geweest met al die crashes...
 
Ik zit net de Ring-topics weer ff te lezen en daar zijn ook weer wat flinke crashes gebeurd vorig weekend, verder kunnen we bijna dagelijks lezen over weer een ongeluk en ikzelf ben er zondag ook hard vanaf gegaan.

Meestal blijft het bij materiele schade maar die beschermengeltjes raken ook eens op natuurlijk, ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als ik met die 120 km/u iets had geraakt. :X Dan had ik dit ook niet meer kunnen navertellen ben ik bang.

Wil niet wijsneuserig overkomen maar wees aub voorzichtig allemaal, heb geen zin in binnenkort weer een topic hier over een dodelijk ongeval. '( Als het zo doorgaat als nu komt dat er binnenkort toch van ben ik bang, hard maar realistisch. :( Op de openbare weg valt niks te winnen, alleen maar te verliezen...

Ik ben er ook afgegaan in een eenzijdig ongeval (als ik die bocht traag had genomen was ik waarschijnlijk niet gecrashed) maar heb maanden terug al de beslissing voor mezelf gemaakt om anders te gaan rijden, ik rij bijvoorbeeld niet meer hard op klaverbladen en op andere locaties met gevaarlijke objecten in de buitenbocht neem ik ook minder risico's. Ik rij nog steeds hard en stevig maar wel meer met m'n verstand en meer binnen m'n eigen grenzen (al ben ik er zondag nog steeds vanafgestapt maar wel op een veilige plaats!, op een KB zou ik niet meer zo hard gaan). Niet teveel laten opnaaien ook door al die verhalen hier op MF over kneedowns, wheelies etc. Gewoon lekker in eigen tempo motorrijden en stukje voor stukje je grenzen verleggen en bijleren, niet 3 dagen na je motorrijbewijs al vonkend over een KB willen rijden...

Nou ja, heel lulverhaal misschien :P en misschien klink ik als een ouwe zak :+ maar wees een beetje voorzichtig allemaal. :) Wegen worden steeds drukker, automobilisten die je niet zien en niet denken dat je Rossi bent en dat je met 1 kneedown gelijk een coureur bent en alles mogelijk is.

Tis nu wel weer ff mooi geweest met al die crashes...

Een heel verhaal maar helaas heb je helemaal gelijk.
Ik denk dat de meeste er pas achter komen als ze zelf ook een keer afstappen (HELAAS)Maar goed laat je er verder niet door afschrikken en geniet gewoon lekker van het :]
 
Een beetje gelijk heeft hij wel! Iedereen geilt op kneedowns en wheelies dus oefenen we maar wat af. En steeds meer worden er kneedowns gemaakt op twee knieen, zo winnen we dus geen wedstrijd. Wedstrijd, ooh we winnen helemaal niks ermee? Waar zijn we dan mee bezig? OOh met uitsloven en bluffen tegenover andere motorrijders, ik ga ff naar de garage en pak wel ff mijn Black en Decker schuurmachine. Ik schei er ook maar mee uit met dat geoefen en steeds gekker doen. Het is alweer vier jaar geleden dat ik gecrashed ben de kans dat het weer gebeurd zit er weer aan te komen.
Waarom schrijf ik dit hier op, lijkt wel een dagboek :Z
 
Helemaal mee eens, ik neem ook meestal wat minder risico in bochten met grote obstakels.

Trouwens gezien bij 112 weekend van die PAN rijder die flink onderuit was gegaan toen hij een bocht wilde nemen met zijn standaard uit |( en bijna in de vaart belande...was hij maar in de vaart beland wan nu kon hij naar het ziekenhuis door een confrontatie met het hekwerk wat ervoor stond.
Ik wil hem sterke wensen met herstel van lichaam, motor en ego.
 
Wat is er mis met iemand die zich een beetje zorgen maakt om de gezondheid van mede forummers?

Ik weet zeker dat er deze week wer een paar mensen in een topic gaan zitten huilen omdat ze hun motor in de puin gereden hebben omdat ze hun limiet ietwat verkeerd hebben ingeschat.

Niks mis mee dat ze on The edge rijden maar dan niet achteraf zeuren.
En als iemand zich dan zorgen maakt om de hoeveelheid ongelukken nou en??
Mag iemand een beetje compassie voor zijn mede mens tonen?? Hij veroordeelt toch niemend?
 
je wordt een watje })
Reken er maar niet op dat ik straks met m'n nieuwe motor als een watje ga rijden ;) maar wel met m'n verstand (voor zover ik dat heb dan :+ ).

Maar heb wel genoeg van al die crashes hier, gaat vroeg of laat eens goed fout ben ik bang...
 
Volledig mee eens.

Ik vind het niet normaal meer wat er allemaal om je heen gebeurd. Ik zelf hoor ook veel meer doordat ik op dit forum veel mensen heb leren kennen.
Maar vorige week 5 crashes meegemaakt van dichtbij...... Waarvan 1 hele zware vlak voor me op een klaverblad waarvan ik nu nog behoorlijk getraumatiseerd ben. De motorrijder had gelukkig geen letsel, op dat moment nog niet zichtbaar iig. Maar toen ie ging en z'n motor tegen een lantaarnpaal aan klapte zag het er ff heel anders uit.

Het lijkt erop of mensen hun eigen beperkingen niet meer kennen of willen kennen. Die moderne supersport-fietsen hebben ze iig niet of nauwelijks.

Ik rij nu al 15 jaar zéér sportief en tot dit jaar nog nóóit een crash van dichtbij meegemaakt. En nu ik regelmatig met andere supersports meerij elke week meerdere. Wat is er toch aan de hand?
 
Volledig mee eens Rev! Ik denk er ook zo over (moest er wel eerst flink hard afstuiteren om wat 'wijzer' te worden). Hoewel ik af en toe best een klaverblaadje opzoek om te proberen het knietje aan de grond te krijgen, hou ik daarbij een heel voorzichtig tempo aan (daarom lukt het ook niet....).
Dezelfde 'gedachten' zijn er ook de reden van dat ik nog steeds niet mee ben gegaan naar de Ring. Het lijkt me fantastisch, maar iets houdt me tegen...
 
Op woensdag 14 mei 2003 10:24 schreef SonicZR het volgende:
Helemaal mee eens, ik neem ook meestal wat minder risico in bochten met grote obstakels.

Trouwens gezien bij 112 weekend van die PAN rijder die flink onderuit was gegaan toen hij een bocht wilde nemen met zijn standaard uit ..........

Hoe kan dat nou??
Een Pan heeft toch ook een Jiffyschakelaar!!
 
Het lijkt erop of mensen hun eigen beperkingen niet meer kennen of willen kennen. Die moderne supersport-fietsen hebben ze iig niet of nauwelijks.

:^

Daar zit em de kneep. Vroeger reed je met een beetje ervaring al snel boven het kunnen van je motor (heb ik van oude wijze mannen gehoord), tegenwoordig kan je motor veel meer dan de gemiddelde berijder ooit zult kunnen, en als je dat niet in de gaten hebt kan het dus wel eens flink misgaan.
 
Hoe kan dat nou??
Een Pan heeft toch ook een Jiffyschakelaar!!

Dat dacht ik ook al toen ik zat te kijken. ik ben niet echt thuis in die types motoren maar volgens mij was het een Pan. Kan ook zo'n ander groot ding geweest zijn waarvan ik het type niet ken...
 
Weet je zeker dat je niet met je hoofd de grond geraakt hebt zondag? :+

Maar ff zonder gekheid, ieder moet zelf weten wat ie doet, maar het loopt op dit moment echt de spuigaten uit met crashes ed. Tuurlijk komt dat ook omdat er veel meer mensen op M-F zitten dan een jaar geleden maar toch. Seizoen is nog lang, genieten van motorrijden kan ook zonder constant tegen de grens aan te rijden.... :]
 
hear, hear!

Mijn stempel begint langzaam een beetje op te drogen (2weken). Ik leer iedere dag op weg naar mijn werk wat bij. Hoe het voelt als mijn voorwiel een stukje opschuift over wat diesel. Dat ik de gezichten in een spiegel kan zien om in te schatten of ik in een dode hoek zit (terwijl je in de auto alleen lucht ziet). Dat de verbindingsbocht tussen de A27 en de A1 op het eind wat naar binnen knijpt en ik met een bonkend hard aan het invoegen ben. En dat ik mijn vrienden niet bij kan houden in een lange bocht. Ik zit daar niet zo mee. Ze wachten wel.

Maar ook dat file rijden toch niet zo griezelig is als het lijkt. Dat eigenlijk best veel koekblikkers wat ruimte maken. Met een bedankje van mijn kant. En dat naar voren kruipen bij een stoplicht echt heel leuk is. Vooral als een vrachtwagen je ziet aankomen en wat ruimte overlaat voor de streep.

Iedere rit is er iets wat mij plezier geeft of mij de stuipen op het lijf jaagt. Dat is, denk ik, de charme van het spelletje. Maar laat het een spelletje blijven.
 
Je kon het niet beter schrijven REV. :} :} :}
Ben daar helemaal mee eens.
Het motto van mij is altijd al geweest, bike heel naar huis in ik ook....
En hoe hard je gaat op een KB, lekker belangrijk, boeieeehhhh...
 
Daar zit em de kneep. Vroeger reed je met een beetje ervaring al snel boven het kunnen van je motor (heb ik van oude wijze mannen gehoord), tegenwoordig kan je motor veel meer dan de gemiddelde berijder ooit zult kunnen, en als je dat niet in de gaten hebt kan het dus wel eens flink misgaan.

Ik verbaas me er ook over dat de mensen die nog hun rijbewijs moeten halen hier al praten over CBR600, Gixxers, of doe mij maar gelijk een 1200, en weet ik wat al niet meer. Via usenet motorfiets staat in de faq haarfijn uitgelegd dat je bv. "beter" geen Bandit 600 kan nemen als fiets om ervaring mee op te doen, omdat daar (en dat soort motoren) dat soort risico's aan zitten. (OK, ook dat is "maar" een mening, maar toch.....)

Overigens geniet ik van de filmpjes met KB'n , wheelies, stoppies enzo. :)

Dat iedereen, ongeacht zijn rijstijl en de engeltjes, maar een ongevalvrij seizoen mag hebben!
 
Ik denk dat het af en toe wel belangrijk is dat je weer even met je neus op de feiten wordt gedrukt. Ik rij meestal wel lekker door, en wil/ga steeds een stukje verder, totdat er "iets" gebeurd waarvan ik even schrik of denk van "zo, als ik dit of dat had gedaan was het anders afgelopen". En dan rij je weer wat voorzichtiger, maar na verloop van tijd wordt dat weer losser, en ga je weer meer proberen.
Vandaar dat ik et wel goed vind om af en toe zo'n post te lezen, kijk je moet er natuurlijk niet BANG van gaan worden, maar een beetje besef kan geen kwaad.

cya
smitjr
 
Terug
Bovenaan Onderaan