Motor voorzichtig parkeren

Is een kwestie van tijd en dan komen de nare ervaringen vanzelf, ga je helemaal stuk op een andere manier. :t

<3. XXX Ofzo..
Is dat zo ik weet dat niet mijn glazen bol werkt namelijk niet zo goed als die van jou. Voorderest geen stress ben goed verzekerd als hij weg is krijg ik weer een nieuwe.
 
Ik heb jarenlang mijn motor (XT 600 ) op de stoep voor de deur gezet(Amsterdam Oud West) , vast aan een lantarenpaal, hoes erover en klaar. (Woon op 2 hoog) Is 1 x omver gegooid, midden in de nacht tezamen met wat fietsen en scooters door wat lieden die teveel drank/drugs op hadden... Later een motorscooter , ook gewoon voor de deur. De irritatie groeide naarmate er steeds meer fietsen voor de deur stonden en ik mijn motorscooter niet meer fatsoenlijk kon vastzetten en pakken zonder dat ik een aantal fietsen moest verplaatsen... Uiteindelijk een stalling in de buurt gevonden, staat daar sinds afgelopen zomer...
 
Laatst bewerkt:
Ja dat komt vanzelf. Van mijn broertje een cbr600 gejat. Toen fireblade gekocht en in een betaalde stalling. Ook gejat dus dat was niks veiliger. Zijn golf 3x opengebroken alleen om te kijken of er wat van waarde in lag. Van mijn neefje vandaag zijn transporter werkbus.
Leuk joh dat Amsterdam. Ben blij dat ik er al 40 jaar weg ben
Wij ook !
 
Ook in het limburgse Tegelen, vlak naast Venlo, op parkeerplaats achter ons appartement, staat een motorscoot niet veilig......half jaar geleden is geprobeerd mijn Honda Integra die ik toen had mee te nemen. Maar gelukkig niet gelukt door een goede schijfremslot. Resultaat: zowel schijfrem als hele wiel verbogen, en contactslot was ook door hen beschadigd. Schade ongeveer 2400 euro, maar gelukkig vergoed door verzekering. Dus daarvoor hoef je niet in Amsterdam te wonen😎
 
Altijd leuk dat gekanker op Amsterdam. Uiteraard is er meer criminaliteit en diefstal dan in een dorpje achter Veluwen, maar dat lijkt me ook niet het hoofdmotief om in Amsterdam te gaan wonen.
 
Ik heb (helaas) familie in Amsterdam wonen en zelf raden ze af om met auto of motor te komen door inbraak en vernielingen, als je daar door de wijk loopt zie je ook overal losse auto onderdelen op straat liggen. Ik kom er daarom ook niet graag maar als het moet dan maar met OV.

1 bepaalde wijk in A’dam is niet bepaald representatief voor de hele stad. In Oud-west kan je gerust de motor op de stoep zetten, zelfde verhaal in Oud-zuid, grootste deel van Noord & de niet massa -touristische delen van het centrum.
 
1 bepaalde wijk in A’dam is niet bepaald representatief voor de hele stad. In Oud-west kan je gerust de motor op de stoep zetten, zelfde verhaal in Oud-zuid, grootste deel van Noord & de niet massa -touristische delen van het centrum.
Het zal wel liggen aan hoe goed je gebruikte onderdelen het doen op MP ????
 
Ik heb (helaas) familie in Amsterdam wonen en zelf raden ze af om met auto of motor te komen door inbraak en vernielingen, als je daar door de wijk loopt zie je ook overal losse auto onderdelen op straat liggen. Ik kom er daarom ook niet graag maar als het moet dan maar met OV.
Ik ben toch wel benieuwd welke wijk dat is.....Ik heb nog wat auto onderdelen nodig....🚗
 
In Utrecht centrum vonden ze het normaal om een fiets tegen mijn nieuwe motor te zetten, en in Willemstad vond iemand het nodig om erop te gaan zitten. Debielen blijf je houden maar over het algemeen kunnen de meeste mensen nog wel nadenken:').
 
Kwam net terug van een boodschap in roosendaal. Zag ik een snotaap aan het steur te rommelen.
Blijkt het afscherm plaatje om de spiegel los te draaien, eruit gepeuterd te zijn. Hij vluchtte toen hij me zag aankomen.
2 nieuwe kosten 49,- Onnodig slopen dus. Dat nog wel in vol publiek. Het blijft altijd een verassing als je terug komt 🤬😡
 
We kunnen dus wel concluderen dat voorzichtig parkeren niet werkt. Blijkbaar zet dat aan tot ongewenste handelingen. Mensen gaan op je motor zitten, halen er onderdelen al of gooien er onderdelen tegenaan in vorm van een fiets of scooter en de kans dat je hem op z’n kant terugvind of helemaal niet behalve wat marktplaats advertenties.
Misschien dat wildparkeren een oplossing is? Je komt zeer ongecontroleerd op je bestemming aanrijden en ramt hem zo de eerste de beste auto in, stapt af en loopt vloekend, tierend en je helm afgooiend er bij weg. Misschien dat wanneer je terugkomt het er nog precies zo bijstaat zoals je het achterliet?
 
Kwam net terug van een boodschap in roosendaal. Zag ik een snotaap aan het steur te rommelen.
Blijkt het afscherm plaatje om de spiegel los te draaien, eruit gepeuterd te zijn. Hij vluchtte toen hij me zag aankomen.
2 nieuwe kosten 49,- Onnodig slopen dus. Dat nog wel in vol publiek. Het blijft altijd een verassing als je terug komt 🤬😡
wat lullig wat er gebeurt is, maar goed karma pakt hem terug ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan