Motor voorzichtig parkeren

Toch prima zo, max. gebruik van beschikbare ruimte en medewerking van anderen kom je vlot door.... ;)

Ik heb gelukkig hier het andersom, binnen 1 minuut rij ik op landelijke wegen.....:]

En parkeren van je kostbaar bezit blijft een probleem in een grote stad, of hij überhaupt de volgende ochtend nog op de stop staat.
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor, dat wil best :) Ik heb jaren geleden eens een klein filmpje met een paar woonwerkfragmentjes gemonteerd. Nee, het is niet allemaal even netjes, zelfs niet allemaal even veilig. Maar het schiet wel redelijk op 8-)

En als je der ‘s nachts gewoon op blijft zitten dan raak je hem ook niet zo makkelijk kwijt. Wel op slot, je zou zomaar in slaap kunnen vallen op je motor en wakker worden op een gejatte scooter.:X
 
hoi allemaal,

ik heb bijna mijn rijbewijs en ik zat laatst na te denken over veilig parkeren met je eigen motor zoals in Amsterdam.
nou is het toegestaan om motoren te parkeren op de stoep maar als je geen voetgangers daarmee hindert.
Vragen jullie niet af als je een mooie dure motor ergens in Amsterdam parkeert dat die gestolen is of als je terug komt dat die opeens op de grond ligt met beschadiging?
Natuurlijk is een ALLRISK verzekering verstandig maar ik ben benieuwd vanuit jullie ervaring!
alvast bedankt voor het lezen en let me know!

:)
Jawel.

De korte versie is:
Niet bij fietsen parkeren!!
Vast aan een paal in het zicht (DUS NIET IN EEN GARAGE!) geeft de minste kans op diefstal.
Een alarm zodat de toeristen er niet op blijven zitten voor een foto indien je een Rossi print hebt.

Voor de rest doe je er niets aan.
 
En als je der ‘s nachts gewoon op blijft zitten dan raak je hem ook niet zo makkelijk kwijt. Wel op slot, je zou zomaar in slaap kunnen vallen op je motor en wakker worden op een gejatte scooter.:X
Leuk, krijg je er dan een graatish petje en tassie bij?
 
fj1200.jpg
 
Dat doet me nou pijn aan het hart als ik zo’n motorfiets op de kant zie liggen.
Het gevoel als een vis die ligt te spartelen op het droge.
 
Ik keur niks af, maar zou mijn motor nooit daar op zo'n smalle stoep tussen fietspad en parkeerplek zetten.
Rij hem dan helemaal op de stoep en 1 zijde dicht bij een muur. Logisch toch.
Je kunt hier wat jeugd wrok uitlokken bij die fietsen.
 
Inderdaad, maar het blijft zuur en klote toch......
Ik zou er echt naar van worden.
Hetzelfde als die malloten die zomaar op een motorfiets gaan zitten.
Je zou ze er resoluut van afschoppen.
 
Inderdaad, maar het blijft zuur en klote toch......
Ik zou er echt naar van worden.
Hetzelfde als die malloten die zomaar op een motorfiets gaan zitten.
Je zou ze er resoluut van afschoppen.
Bij de fopwinkel een nepdrol kopen en die op het zadel leggen of een beetje pindakaas erover smeren.
 
Vorig jaar is geprobeerd mijn toenmalige Honda Integra te stelen. Is niet gelukt door goede schijfremslot. Wel veel schade, 2400 euro (zowel wiel als schijfrem krom, contactslot beschadigd) Gelukkig all risk verzekerd, dus helemaal vergoed. Maar daarna toch nog extra 2 kettingen gekocht, en zetten we onze motoren ieder met eigen schijfremslot aan elkaar......wie neemt ze nu nog mee!?!
Screenshot_20200307-200816_Photos_copy_1032x824.jpg
 
Vorig jaar is geprobeerd mijn toenmalige Honda Integra te stelen. Is niet gelukt door goede schijfremslot. Wel veel schade, 2400 euro (zowel wiel als schijfrem krom, contactslot beschadigd) Gelukkig all risk verzekerd, dus helemaal vergoed. Maar daarna toch nog extra 2 kettingen gekocht, en zetten we onze motoren ieder met eigen schijfremslot aan elkaar......wie neemt ze nu nog mee!?!Bekijk bijlage 1471911
Met een haakse slijper 5 minuten en weg is je brommertje
 
Dan is wel iedereen wakker van het appartement, van de twee alarmen die afgaan van de schijfremsloten, en van de slijper. En bovendien ligt er in elke motor een monimoto-gpstracker. Zogauw hij van zijn plaats afgaat, gaat bij ons de telefoon. En kunnen we zien waar hij naar toe gaat........
 
Dan is wel iedereen wakker van het appartement, van de twee alarmen die afgaan van de schijfremsloten, en van de slijper. En bovendien ligt er in elke motor een monimoto-gpstracker. Zogauw hij van zijn plaats afgaat, gaat bij ons de telefoon. En kunnen we zien waar hij naar toe gaat........
Dan heb je er tenminste alles aan gedaan 👍🏻
 
Uit nieuwsgier,
Al eens geprobeerd om een gehard slot door te slijpen?
Ik wel en als dat slot de enige vertraging is dan doet het slot het aardig.
Die discus sloten van abus zijn best taai.
Sta er regelmatig bij als sloten worden open geslepen.

En er is geen slot dat het echt lang uitzingt

Zou dan zelf voor een goed alarm gaan maar dat zit er al op lees ik net dus meer is er niet
 
Sta er regelmatig bij als sloten worden open geslepen.

En er is geen slot dat het echt lang uitzingt

Zou dan zelf voor een goed alarm gaan maar dat zit er al op lees ik net dus meer is er niet
ik heb ooit eens een filmpje van een beveiligingscamera gezien, ergens in Amsterdam Zuid, rond een uurtje of 3 in de nacht. Drie gasten proberen een BMW GS te stelen, met een slijper gaat het slot eraan, alarm van de motor gaat herhaaldelijk af, niemand reageert..... Stuurslot geforceerd en er loopt er 1 met motor weg, terwijl alarm afgaat.....
 
Zit ik me bij zoiets toch wat af te vragen......
Anno 2020 zijn er van die GPS systemen waarmee je kan zien of je voertuig verplaatst wordt door het dievengilde.
Maar....dat soort systemen hebben helaas ook hun manco’s.
Ik weet zo even niet of het al reeds bestaat en schappelijk betaalbaar is, maar waarom zouden we niet een soort van apparaatje op onze motoren kunnen zetten die beweging signaleert en dat dan gelijk doorgeeft aan onze mobiele telefoon.
Op het moment dat er asholes aan de motorfiets zitten gaat de mobiele telefoon rinkelen en dan ben je binnen 2 minuten of nog sneller erbij.
Dan gelijk even de honkbalknuppel meenemen en het feest kan beginnen.
Iemand een idee of advies waar zoiets te halen voor een nette prijs zonder gelijk honderden euro’s ervoor neer te moeten leggen.
Lijkt me toch geen rocket science zo’n soort apparaatje anno 2020.
 
Voor GPS is er een GPS jammer te koop dus ook helaas .

En de nieuwe trend bij motoren is zonder sleutel starten net als bij auto's nou dan ben je helemaal klaar wordt het nog makkelijker haha
 
Inderdaad.
Maar.....dat apparaatje wat ik bedoelde waarmee beweging van de motorfietsen kan worden waargenomen en dan gelijk op dat moment als melding kan worden doorgestuurd naar de mobiele telefoon dat zou toch potdomme een uitkomst zijn?
Is er anno 2020 dan nog niemand zo slim geweest om zo’n soort apparaatje en dan ook nog eens betaalbaar op de markt te brengen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan