Wegen afgesloten voor motoren, overzicht.

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.048
53.984
Kampen (Overijssel)
Het is nu wel duidelijk, er worden (in het weekend) steeds meer wegen afgesloten voor motoren.
We hebben er een mening over en die zijn gezien de lengte van bepaalde topics behoorlijk verdeeld.

Nou heeft @JaVaWa ze allemaal op deze kaart gezet: geo.javawa.nl | Afgesloten voor motoren

En de Duitse van hier heeft hij r ook bij gedaan
Het is een eerste concept, het idee is om het uit te breiden met de mogelijkheid om ze in GPX-formaat te downloaden, in kaartformaat voor Garmins zodat je het als een overlay kunt laten zien en in POI-formaat zodat je een waarschuwing krijgt (mocht je het bord over het hoofd zien).

Misschien is het handig om deze in één topic te verzamelen zonder dat het een discussie word.

Zodra je er een weet, al is het tijdelijk. Meld je dan in dit topic.

*lekdijk Lopik.

* Zuiderdijk tussen Enkhuizen en Hoorn in de weekenden apr-okt (loopt nog bezwaar procedure MAG)

*Meije (de meije) Utrecht
1B393AF6-DA7C-4832-B963-DF226CC3A646.jpeg


Bij Biert, tussen Spijkenisse/Simonshaven, in ieder geval de blauw gemarkeerde wegen, wellicht meer die ik niet ken. Misschien kan @Simonshavenaar hier nog iets aan toevoegen :
1626597233018.png




1626597301092.png


 
Laatst bewerkt:
Is de Lekdijk eigenlijk altijd gesloten of alleen in het weekend?
kom er bijna nooit maar misschien met een doordeweeks ritje in de vakantie
 
Voor wat ik begrepen heb alleen zaterdag en zondag.
vrijdag gaat dus nog, is ook een beetje weekend.

Vanaf maandag 07:00 uur tot vrijdag 18:00 uur kun je helemaal los!!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Vorige week zaterdag gewoon gereden niks aan de hand , staan idd wel wat borden .
maar ik heb ook zo iets van je moet niet alle borden geloven die langs de weg staan en lekker rustig door rijden .
Ben daar een keer staande gehouden op een zaterdag door de politie, toen kwamen we er gelukkig met een waarschuwing vanaf omdat het vanwege het slechte weer niet druk was. Tijdje terug met de auto geweest, omdat we bij iemand moesten zijn, toen stonden er zelfs verkeersregelaars die motorrijders terug stuurden.
 
Bij Biert, tussen Spijkenisse/Simonshaven, in ieder geval de blauw gemarkeerde wegen, wellicht meer die ik niet ken. Misschien kan @Simonshavenaar hier nog iets aan toevoegen :
Bekijk bijlage 1655774
1626597301092.png


Even aangevuld, blauw is afgesloten voor motoren.
Zie in het weekend toch nog zat motorrijders rondrijden hier, niet het idee dat er echt vaak een boete voor wordt uitgeschreven.

Rood is afgesloten voor alle verkeer, behalve landbouw en fietsers.
 
Laatst bewerkt:
Die doen wat ik ook altijd doe....................

Bij een verbod voor alleen motoren is het gewoon doorrijden. (zelfde geldt voor aanwonenden en bestemmingsverkeer)
Ik doe dat al vele jaren en dan kom je vaak op de mooiste plekjes.
Nooit een bon, en als die mss toch een keer komt dan is dat voor al het moois waar ik ben geweest toch nog een koopje!

Er is geen capaciteit bij de politie om herrie-pijpen aan te pakken. Dan hebben ze ook geen mankracht om motor-verbod te bestraffen!
Ik heb wel eens begrepen dat de hele Betuwe wordt gecontroleerd door 2 bestelbusjes. Als die net bezig zijn om oma te helpen die onwel is geworden, dan zit een hele regio zonder politie-toezicht. Tsja, word je dan mss toch een keer gepakt, dan is dat gewoon pech!
Wel is, als ik daar rijd, dat ze van mij geen last hebben vanwege een 'brul-pijp'.
 
Laatst bewerkt:
Die doen wat ik ook altijd doe....................

Bij een verbod voor alleen motoren is het gewoon doorrijden. (zelfde geldt voor aanwonenden en bestemmingsverkeer)
Ik doe dat al vele jaren en dan kom je vaak op de mooiste plekjes.
Nooit een bon, en als die mss toch een keer komt dan is dat voor al het moois waar ik ben geweest toch nog een koopje!

Er is geen capaciteit bij de politie om herrie-pijpen aan te pakken. Dan hebben ze ook geen mankracht om motor-verbod te bestraffen!
Ik heb wel eens begrepen dat de hele Betuwe wordt gecontroleerd door 2 bestelbusjes. Als die net bezig zijn om oma te helpen die onwel is geworden, dan zit een hele regio zonder politie-toezicht. Tsja, word je dan mss toch een keer gepakt, dan is dat gewoon pech!
Wel is, als ik daar rijd, dat ze van mij geen last hebben vanwege een 'brul-pijp'.

Dit topic was niet voor discussie maar alleen om de afsluitingen te verzamelen.
 
Voor de eifel is een Google maps layer gemaakt ooit met die data erin. Kan je het zo zien, en eventueel toevoegen bij navigatie. Is dat wellicht een idee? Een layer bijhouden?
 
Voor de eifel is een Google maps layer gemaakt ooit met die data erin. Kan je het zo zien, en eventueel toevoegen bij navigatie. Is dat wellicht een idee? Een layer bijhouden?

Een layer? Hoe ziet dat er uit?

Ik heb voor de Eifel eens een overzicht gedownload, maar kreeg een lijst met 100 gpx routes van de afgesloten delen. Niet als 'overlay' in bijvoorbeeld Tomtom te gebruiken helaas.


Zoiets zou wel heel mooi zijn om te maken!
 
Ik heb ze allemaal op deze kaart gezet: https://geo.javawa.nl/afgeslotenvoormotoren/
Het is een eerste concept, het idee is om het uit te breiden met de mogelijkheid om ze in GPX-formaat te downloaden, in kaartformaat voor Garmins zodat je het als een overlay kunt laten zien en in POI-formaat zodat je een waarschuwing krijgt (mocht je het bord over het hoofd zien). Uiteraard voorzien van metadata (wanneer geldt het).
Het nadeel van Google Maps is dat de gebruiksvoorwaarden nogal eens wijzigen, op een gegeven moment doet hij het niet meer of je mag er voor betalen...

De Duitse van hier kan ik er ook wel bij doen.
 
Ik heb ze allemaal op deze kaart gezet: https://geo.javawa.nl/afgeslotenvoormotoren/
Het is een eerste concept, het idee is om het uit te breiden met de mogelijkheid om ze in GPX-formaat te downloaden, in kaartformaat voor Garmins zodat je het als een overlay kunt laten zien en in POI-formaat zodat je een waarschuwing krijgt (mocht je het bord over het hoofd zien). Uiteraard voorzien van metadata (wanneer geldt het).
Het nadeel van Google Maps is dat de gebruiksvoorwaarden nogal eens wijzigen, op een gegeven moment doet hij het niet meer of je mag er voor betalen...

De Duitse van hier kan ik er ook wel bij doen.
Top man, precies wat ik bedoelde inderdaad. Ja, het hoeft ook geen google maps te zijn. Rare vraag, maar is het mogelijk om een notitie toe te voegen voor wanneer in de week/dag/jaar het is?
 
geldt dit ook voor auto en motor verbod in de weekenden? Rondom de Reeuwijkse plassen zijn een aantal wegen die gesloten ziijn voor auto/motor van za-zo :12.00-18.00.
 
Terug
Bovenaan Onderaan