weleens onderuit gegaan?

Och wel vaker. Paar die ik nog weet.

Net een voor mij nieuwe 990 Adventure. Even keren op t kerkplein, te krap ingestuurd met te weinig gang. Met 5 km/h onderuit met ca 100 toeschouwers :')
Deuk in ego, schaafplekje op handkap.

In zuid Spanje met ca 80 dubbele koprol van een dijk af.
Zere onderrug, kuipruit overleden bij het rechtop zetten. Laatste stukje subframe krom. Hierdoor knipperlicht tegen uitlaat gesmolten. Valbeugels stuk, draadeinden aan t blok vernield en een kap ingedrukt, heb je wat aan...

Tijdens een OTR in Staphorst meegedaan met de 990. Ging op een gegeven moment best lekker. Glijd m mooi een bocht in op een gras achtig deel. Helaas net te hard. Schuif rond en kom te liggen. Niks aan de hand.
Het volgende rondje was echter op m'n 520 exc. Haal een quad in die opzij kwam. Linker voorwiel tegen mijn achterwiel. Klap met ca 60 tegen een boom. Paar gekneusde ribben. Stuurbevestiging gescheurd, wat plaatwerk en een vermiste kickstart.
 
Afgelopen zondag, super motard geïmporteerd. Zaterdag de kentekenplaat binnen en verzekerd, zondag toch maar even met nat weer rijden.
Gladde klinkers, high sidertjeB|

Daarvoor (8 jaar terug) op de rotonde onderuit geschoten. (ook met nat weer)
Daarna (zelfde jaar) aangereden op een rotonde. (dode hoek verhaaltje...)
 
Één keer. In 2006 als ik het goed heb. Met mijn toenmalige TRX850.
Ik kon kiezen tussen de voorbumper van een tegemoetkomende auto die op de verkeerde weghelft reed of een bermvlucht. Als het geen smal dijkje was geweest, een vrachtwagen oid die berm niet had omgeploegd en die berm daardoor niet extreem oneffen en glibberig was dan was ik er waarschijnlijk gewoon mee weggekomen, maar nu was er geen houden meer aan en gleed ik met -inmiddels lage - snelheid de dijk af.
 
Laatst bewerkt:
terug van weggeweest dit topic haha.

Maar wel een leuke:
  1. GS500 tegen de grond laten vallen toen ik wegschoot met mn voet op een gravelpaadje tijdens het keren. Schade: kapje, nooit hersteld.
  2. ZZR600 was een auto tegenaan gereden toen ik er op zat. Schade: al het kuipwerk stuk, rempedaal afgebroken, rechter voetsteun afgebroken, total loss.
  3. XT600 in het zand wat net te diep was. Schade: krassen op de valbeugels.
  4. XT600 in het zand. Bovenaan een zandduin besloot het achterwiel een andere kant op te gaan. Schade: volgens mij niet.
  5. K100 van de week, om laten pleuren tegen een hek tijdens het opbokken. Schade: zonnebloem stuk.
 
Heb ik ook een tijd gedacht. Tot ik voor de tweede keer viel. Volgens mij zijn er drie groepen:

1. nog nooit gevallen
2. al gevallen
3. gaat nog vallen

Ik hoor bij twee en drie, twee is overigens al 15 jaar geleden. Hopen dat ik die periode nog even kan oprekken dusssssss..........

so, ff mezelf kwoten nu dit topic weer omhoog geschopt is.

Drie is inmiddels ook gebeurd. In 2010. Nu dus alweer 10 jaar schadevrij.
 
Van de lesmotor ben ik vaker af gepleurd dan ik kan tellen. M'n eerste motor is nooit gevallen. M'n huidige motortje is één keer gevallen terwijl 'ie in mijn bezit was... maar niet met mij aan het stuur. 😒 Gelukkig weinig schade; een paar plekjes her en der erbij (want ik weet vrij zeker dat 'ie door de vorige eigenaar ook al 'n keer neergelegd is), en m'n handkap en valdop links zien er uh... 'gebruikt' uit.

Maar sindsdien laat ik er niemand anders meer mee rijden. 😏
 
Eerste keer in Utrecht reed met de (fel groene) kawa op een voorrangsweg (50km/h) en er stond een bussie te wachten met een gast die aan het bellen was . Ineens rijd die kluns zo de weg op en moest in de ankers maar kon niet voorkomen dat ik in zijn bus zijkant tot stilstand kwam . Ik had gelukkig niets maar de motor had kromme poten en de bus giga deuk .

2e keer een oudere man die op een voorrangsweg reed en ik erachter met de Bandit 1200 . Op een weg van rechts stond een auto te wachten en in ene staat m`n voorganger boven op de rem om hem voor te laten gaan . Door uitwijken kon ik een knal voorkomen op zijn auto maar ging aangezien bandjes koud waren binnen notime het asfalt van dichtbij zien . Niemand hielp of stopte, alleen een paar trutjes die met hun phone filmpje maakte al langzaam voorbij rijdend hoe ik daar lag ? Zelf de Bandit maar snel opgehesen (adrealine) en kuip / spiegel/hendel kapot en broek, helm en jas beschadigd .Later stapte wel een man uit om te vragen of ik een ambulance nodig had maar zei dat het niet nodig was . Motor nagekeken op lekkages en beschadigingen daarna op de motor geklommen , gestart en rustig naar huis gereden .
Uiteraard de volgende dag van allebei de ongelukjes aardige spierpijn .
 
2. ZZR600 was een auto tegenaan gereden toen ik er op zat. Schade: al het kuipwerk stuk, rempedaal afgebroken, rechter voetsteun afgebroken, total loss.​

Total loss vanwege de schade die je hier noemt, of kwam dat er nog bij? Vergeef mij m'n onnozelheid, maar kuipwerk eraf & bij 't oud plastic gooien, nieuw rempedaal en voetsteun, en je hebt toch een naked bike streetfighter?
 
Total loss vanwege de schade die je hier noemt, of kwam dat er nog bij? Vergeef mij m'n onnozelheid, maar kuipwerk eraf & bij 't oud plastic gooien, nieuw rempedaal en voetsteun, en je hebt toch een naked bike streetfighter?
ik snap je punt, maar:
  1. Het was een mooie kans om weer wat nieuws te gaan rijden
  2. Ik had geen zin in een project met mn dagelijkse motor
  3. Juist het hele ding waarom die specifieke motor zo tof was, was het feit dat hij er echt briljant uit zag. Je kon de krasjes op 1 hand tellen.
  4. streetfighters is niet mn ding
  5. ik wilde toen een motor met kuip
  6. ik kreeg zo'n beetje de aanschafprijs terug dus he, prima deal zo.
 
30 jaar geleden met de crossmotor een onschuldige val gemaakt. Op de weg nog niet. Hopelijk blijft het zo.
 
Eens denken...
(trap)Fiets / voetganger
  • Te veel/vaak om te tellen/bij te houden... voornamelijk automobilisten die denken er nog snel voor langs te kunnen en mij daarbij (vol) scheppen....
    of de, "Oh ik rij hier zo vaak maar wist niet dat fietsers tegelijkertijd groen kregen" (met afslaand verkeer.... en daarmee het waarschuwingsbord volledig genegeerd te hebben)
  • 2 maal fietser gehad die (achter) tegen mij op knalde terwijl ik bij het verkeerslicht voor een rood licht stond te wachten... meest opmerkelijke was dat bij beide keren de omstanders vonden dat Ik op moest letten en niet de trut die op d'r telefoontje aan het kijken was.
Les motor 3x...
  • 1e keer bij achtje draaien... ging te langzaam en was te laat om iets gas bij te geven/koppeling verder los te laten... dus ging plat in de eerste helft van de bocht.
  • 2e keer: Noodstop oefening, ABS pakte niet en deed een "stoppie"... maar ik gooide mijn benen uit elkaar om balans te zoeken (a la koorddanser maar dan handen aan het stuur want tja...) alleen trok ik daarbij de motor iets opzij en viel zijwaarts met motor.
  • 3e keer: Wederom noodstop oefening, deed weer een "stoppie", dit keer benen en knieën strak tegen de motor en achterover leunen... ging alleen iets te hard en voorrem bleef plakken/voorwiel blokkeerde... salto als gevolg met de motor op m'n rug...
Eigen motor:
  • Twee maal na/tijdens een lange dag rijden, Langzame (stapvoets) halve draai op een helling en plots kramp in koppeling hand, en liet de koppeling schieten, motor sloeg af en ik viel om.
  • Auto die achterop m'n buddy wilde klimmen, was niet gelukt en ik lag op de grond.
  • Met sneeuw naar huis proberen te rijden, bleef glibberen, auto achter mij die bleef drukken en ik plaats maakte en voorbij wuifde, auto bleef drukken en passeerde niet... ging nog iets verder opzij en toen schoof ik onderuit, auto ging er toen vandoor.
  • Auto die op de 2 baans snelweg afrit bocht besloot beide banen te gebruiken daar waar ik reed in de binnenbocht... dus motor snel overeind en naar de buitenbocht, ging alleen te snel en kon de bocht daarna niet meer goed maken, schoot van het asfalt af en bleef in de bocht tussen asfalt richel en vangrail gevangen... toen kwam 't stuk recht door maar daar was allemaal gras, dus geprobeerd een gecontroleerde bermvlucht te maken...
    In de berm echter iets van een obstakel en zelf een paar honderd meter verder gevlogen/gerold..
Verhoudingsgewijs met de motor 't minste schade gehad...
Een stuk of 12 fietsen "total los" gehad als het er niet meer waren...
 
Na een dag rijtraining op het Midlandcircuit nog even de topkoffer weer ophalen en er op zetten...
Bij weer wegrijden iets te weinig gas...sloeg de motor af en boem...op z’n kant met de 650 Deauville.
 
Yep, achterwiel op een witte streep en gelijk de bocht om moeten. Voorwiel is volgens mij stil blijven staan. Stom en 100% eigen schuld. Aan een XR-250R kan niet veel kapot dat scheelde
 
Ja, op nieuw asfalt in de regen onderuit geremd. Valbeugel tegen bezinekraantje waardoor bezineleiding afbrak. Kon dus niet meer rijden. Schade was minimaal (1 bezinekraantje). Persoonlijk geen schade.
 
Dragstar op een grindparkeerplaats net iets te enthousiast neergezet, voetje schoof weg en ik tuimel met motor en al naar links. Mooie koprol gemaakt, lachende collega's (want uiteraard op een personeelsbijeenkomst waar ik iedereen al had verteld voor het eerst met de motor te komen, net mijn rijbewijs). Valbeugel ving 'm mooi op, plekje wegpoetsen en klaar.
De Strom op een parkeerplaats terwijl we aan het verzamelen waren voor een ex-lessersrit door Brabant. Wilde mijn sleutel uit mijn broekzak pakken, leunde iets te ver naar links, en voor ik het wist voelde ik hem gaan. In slow-motion heb je dan nog behoorlijk wat tijd om te vloeken. Grootste deel weer door valbeugel opgevangen, dit keer ook nog een gebroken knipperlicht en verbogen koppelingshendel, waar ik toen nog zo'n 5 uur mee heb gereden.
Ik ben de boel gewoon voor; door hem telkens binnen korte tijd na aanschaf een keer om te gooien voorkom ik volgende val-acties. :+

Echt onderuit op snelheid gelukkig nog niet meegemaakt, met de Dragstar (geen ABS...) wel een paar keer een blokkerend achterwiel, en wat schuifgedrag bij een regenrit, maar heb hem rechtop weten te houden. De Strom heeft de ABS me keurig opgevangen, en met regen rijd ik in principe toch niet.
 
Volgens mij niet meer op twee handen te tellen. Doet pijn en het letsel blijft je ook wel bij soms, maar het is het waard!
Als je niet valt, probeer je niet hard genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan