Welk vizier voor tijdens de reis?

Vizier op reis

  • Donker

    Stemmen: 3 10,0%
  • Licht

    Stemmen: 9 30,0%
  • Beiden (licht+donker)

    Stemmen: 11 36,7%
  • Andere oplossing (systeemhelm enz.)

    Stemmen: 7 23,3%

  • Totaal aantal stemmers
    30

k-jah

MF veteraan
15 nov 2003
6.781
19
.be
Welk vizier nemen jullie mee als je op reis gaat?

Het lichte of toch het donkere? Of beiden?


Ik heb ze allebei al meegenomen, maar door de vorm van zo'n vizier is het niet zo makkelijk en neemt nogal veel plaats in beslag...

Ik weet dat er andere oplossingen bestaan zoals helmen met ingebouwde zonnebril, systeemhelmen enzovoorts... :)
 
op reis of niet , ik heb altijd een systeemhelm met transparant vizier en een losse zonnebril.... 8-)
als het warm is kan je heerlijk met de helm open en zonnebril op genieten.
koud en nat , dan de helm dicht.
 
Schuberth helm met ingebouwd zonne vizier ... 8-)

Maar toen ik nog een Arai helm had , zat er een helder vizier op .
 
Laatst bewerkt:
De vorm v/e vizier is redelijk gelijk aan die v/e heuptasje.... past prima. :Y

Maar nu ik mét giga-koffers rij kan ik héél veel vizieren kwijt. *D
 
koop altijd een helm met ingebouwde zonnevizier ( heb namelijk een normale bril en geen zonnebril op sterkte) en lekker makkelijk dat je hem bij tunnels even omhoog kan schuiven.
 
koop altijd een helm met ingebouwde zonnevizier ( heb namelijk een normale bril en geen zonnebril op sterkte) en lekker makkelijk dat je hem bij tunnels even omhoog kan schuiven.

Zonnebril op sterkte koop je voor een paar tientjes bij diverse opticiens
 
Als ik wat verder (lees: meerdere dagen) van huis ga dan neem ik beide vizieren mee. Zo'n ding kun je in een helmhoes netjes/veilig (zónder te krassen, dus) in een tanktas vervoeren zónder dat 't eigenlijk ruimte in beslag neemt.

Zélfs met donker vizier gemonteerd rijdt ik meestal nog met een goede (Ray-Ban) zonnebril op voorzien van de donkerste tint glazen die leverbaar is. Nou moet ik daarbij wel eerlijk toegeven dat ik érg lichtgevoelige ogen heb én géén glazen op sterkte nodig heb.
In de avond uren bij schemer of duisternis heb ik liever een "blank" vizier omdat het donkere vizier op dat moment te veel contrast weg neemt.

Poll = gestemt op beiden, dus.
 
Laatst bewerkt:
In de vakantie had ik alleen de donkere bij me (andere vergeten), maar de lichte totaal niet nodig gehad. Rijden overdag in het zonnetje en 's avonds lekker bijkomen. Maar geen regen gehad, dus dat scheelt ...
 
Beide,maar zorg er wel voor dat de andere beschermt in de tas zit.
Je zou niet de eerste zijn waarvan een vizier bekrast of met doffe plekken uit de tas komt.
 
Heb maar een vizier maar heb aan de bovenkant een zonwerende folie geplakt.
Tegen de zon draag ik een zonnebril.
Heb verschillende helmen met ingebouwde zonne bril gepast maar dat gaat niet samen met mijn gewone bril.

Pieter
 
Ligt er een beetje aan... Zomermaanden zou ik voor donker gaan ('s avonds lang licht) maar doe binnenkort nog 2 dagtoertjes waar ik in het donker vertrek en in het donker thuis kom. Denk er over om dan medium op mijn helm te zetten, ook al vind ik die donkerdere lekkerder overdag en hij smoelt wat beter....
 
Altijd gewoon vizier, dat samen met een hele lichtgetinte ingebouwde zonnevizier, welke net genoeg licht wegneemt om niet te hoeven knijpen. Contrast blijft daardoor hoog en dat is erg prettig met het beoordelen van verkeerssituaties.
 
Ik neem op reis gewoon mijn Schuberth S1 mee. Helder vizier met pinlock en ingebouwd zonnevizier :) .
 
Ik zou dan een lichte meenemen + een zonnebril.

:^

Ik zie het nut niet van een donker vizier. Ik heb zo eens in Engeland gereden met donker vizier zonder pinlock vroeg in de ochtend voor zonsopgang in de stromende regen en files en geloof me: daar word je niet vrolijk van.

Gewoon Blanco met een zonnebril erbij. Extra voordeel is dat je in de warmere landen gewoon met vizier open kan rijden zonder dat je ogen gezandstraald worden (zonnebril).

Donker vizier is compleet nutteloos en overballast imho :)
 
alleen donker, ik rij op vakantie toch niet 's nachts en in de regen liever niet maar als het moet zie je nog zat (dark smoke)
 
Terug
Bovenaan Onderaan