Werkgever gaat woon-werkverkeer met de motor verbieden.

Stimuleren van openbaar vervoer gebruik heeft geen enkele zin zolang dit voor de komende tien jaar bij voorbaat aan de max van z'n capaciteit zit. Dat gaat alleen maar verder achterlopen naarmate er mensen bij komen.
 
Stimuleren van openbaar vervoer gebruik heeft geen enkele zin zolang dit voor de komende tien jaar bij voorbaat aan de max van z'n capaciteit zit. Dat gaat alleen maar verder achterlopen naarmate er mensen bij komen.
Dat is ook een kip-ei verhaal. Zonder vraag geen dienstverlening, aangezien de overheid alles aan de markt overlaat.
 
Dat is ook een kip-ei verhaal. Zonder vraag geen dienstverlening, aangezien de overheid alles aan de markt overlaat.
Dat is het in dit geval helaas niet. Vraag is er zat.

Het spoorwegnet barst uit z'n voegen, personeel is niet te vinden en prorail zit tot over z'n oren in onderhoud de komende jaren. Serieus uitbreiden is zo goed als onmogelijk de komende tien jaar.

Busvervoer... Bussen vallen regelmatig uit door chauffeurstekort en ook daar is geen oplossing voor in zicht. Ook dat wordt alleen maar minder, lijnen en dienstregelingen worden uitgedund in plaats van uitgebreid.

De enige oplossing is meer thuiswerken, voor de kantoorklerken onder ons. Maar de grotere bedrijven halen de teugels voor wat betreft aanwezigheid juist langzaam weer aan, momenteel...

Of natuurlijk stoppen met kantoortorens uit de grond stampen in de randstad... Spreiding forceren.
 
Dat is het in dit geval helaas niet. Vraag is er zat.

Het spoorwegnet barst uit z'n voegen, personeel is niet te vinden en prorail zit tot over z'n oren in onderhoud de komende jaren. Serieus uitbreiden is zo goed als onmogelijk de komende tien jaar.

Busvervoer... Bussen vallen regelmatig uit door chauffeurstekort en ook daar is geen oplossing voor in zicht. Ook dat wordt alleen maar minder, lijnen en dienstregelingen worden uitgedund in plaats van uitgebreid.

De enige oplossing is meer thuiswerken, voor de kantoorklerken onder ons. Maar de grotere bedrijven halen de teugels voor wat betreft aanwezigheid juist langzaam weer aan, momenteel...

Of natuurlijk stoppen met kantoortorens uit de grond stampen in de randstad... Spreiding forceren.
Openbaar vervoer is voor mij doorgaans niet interessant, omdat mijn reistijd verdubbeld. Dat terwijl mijn werkgever zelfs een bushalte voor de deur heeft. Auto 20 minuten, speedpedelec 30 minuten, bus 50 minuten.

Daarnaast kun je je ook afvragen waarom er een personeelstekort is, waarom mensen niet voor je willen werken. Is het salaris te laag? Zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden slecht? Of wil niemand buschauffeur worden, omdat je niet eens voldoende tijd krijgt om te pissen?
 
Dino's legden al eieren.
Genetische veranderingen vonden dus plaats in het ei en na de leg x een voor mensen oneindige tijd.
De zwakke schakel in deze is dus de homo sapiens. 😘
 
En al zou het uitbreiden van het spoor lukken, met welk elektriciteitsnet precies?
Datzelfde net , waarmee we al de toekomstige EV's gaan laden. 8)7

Oh well... Ik ben dan misschien wel wat sceptisch, maar de afdeling die ik aanstuur is voornamelijk bezig met diverse projecten in het kader van de omschakeling en versterking van het Belgische hoogspanningsnet. (niet de middenspanningskabeltjes in de straat, maar de echte hoogspanning) Dus professioneel houdt het mij en de medewerkers bezig en het zijn best wel boeiende projecten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: web
En al zou het uitbreiden van het spoor lukken, met welk elektriciteitsnet precies?
nederland is al jaren een netto electriciteit exporteur.
e wekken veel meer op als dat we gebruiken.
de problemen met het net zijn de kabeltjes bij jou in de straat , daar maakt de NS geen gebruik van
 
Het is allemaal gelul en uiteindelijk een druppel op een gloeiende plaat.

Jan modaal wordt straks afgerekend omdat hij met zijn benzineautootje naar zijn werk MOET.

Een plan bedacht door mensen die lekker in hun milieu bubbel zitten en geen idee hebben hoe de grote mensenwereld in elkaar zit.
 
Ben ik toch blij bij een bedrijf te werken waar de directeur P&O vandewinter doorreed op de GS, en op het moment nog de enige is die dagelijks van de motorstalling gebruik maakt... terwijl de rest nog met het koekblik komt

Overigens zie ik al wel een beweging naar het verplichten van OV / parkeren buiten de stad plaatsvinden, maar dan via de "Green Deal" en andere bindende CO2 reductiemaatregelen, die het aanbieden van voldoende parkeerplaatsen bv gaan limiteren.
 
Het is allemaal gelul en uiteindelijk een druppel op een gloeiende plaat.

Jan modaal wordt straks afgerekend omdat hij met zijn benzineautootje naar zijn werk MOET.

Een plan bedacht door mensen die lekker in hun milieu bubbel zitten en geen idee hebben hoe de grote mensenwereld in elkaar zit.
Vind je dat we maar op de huidige weg door moeten gaan?
 
Ik zou eerst bovenaan beginnen.
Vliegverkeer, zeeschepen, vervuilende industrie.
Transport, pakketdiensten.
Daarna kantoorbezoek minimaliseren.
Ik denk dat je op het verkeerde spoor zit. Nederland is rijk door handel en hoogwaardige industrie, niet door kantoorbezoek. Dat kost alleen maar geld.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst bovenaan beginnen.
Vliegverkeer, zeeschepen, vervuilende industrie.
Transport, pakketdiensten.
Daarna kantoorbezoek minimaliseren.
Laat dat nu net gebeuren door het belasten van CO2 uitstoot. Hopelijk wordt het snel onaantrekkelijk om rotzooi over de hele wereld te verslepen.
 
Wat is er mis met de huidige weg? De CO2 uitstoot in West-Europa neemt elk jaar af, lijkt mij dat de huidige weg al een goede weg is.

Lees dit boek van Hannah Ritchie eens:
Not the End of the World: How We Can Be the First Generation to Build a Sustainable Planet https://g.co/kgs/FpQXQLQ
Helaas zijn er veel machtige lobby’s die vooruitgang tegenhouden. Niet alleen via de politiek, maar ook door het verspreiden van hele en halve onwaarheden.
 
Ik vermoed dat het verbieden van woon werk verkeer op de motor niet een op zich staande maatregel is , maar een maatregel uit een groot pakket maatregelen die voortkomen uit de regeling Werkgebonden Personenmobiliteit (WPM).
benieuwd of topicstarter dit al nagevraagd heeft bj zijn/haar werkgever?
 
Een hoogleraar belastingrecht merkte op dat uit onderzoek blijkt dat de subsidiëring van electrisch rijden inmiddels 10 miljard euro heeft gekost.
De meest dure manier om co2 uitstoot te beperken. Inefficiency van de bovenste plank.
Hoe kun je de financiele voordelen dan nog uitleggen?
 
verbieden van gebruik motor heeft niks met uitstootdoelen te maken, maar alles met veiligheid.
ik ben al sinds 2010 bezig met de discussie om mijn koekblik van de baas te ruilen voor een motor van de baas. Vorig jaar is de hele leaseregeling aangepast. Dit was onder andere omdat er door de werknemer ook een bijdrage werd betaald aan de werkgever voor privégebruik maar iedereen wel wordt “gestimuleerd” om een veel duurdere EV te kiezen. Hierin zat aanvankelijk een voorstel voor een mobiliteitsbudget, maar dat heeft het helaas niet gehaald.
Zolang als ik de discussie voer is veiligheid nooit onderwerp van discussie geweest…
 
Wat heeft dat met het boek van Hannah Ritchie te maken?
Dat we wel optimistisch kunnen zijn dat we het tij kunnen keren, maar dat er ook grote tegenkrachten zijn die hun verdienmodel zien verdwijnen. Wereldwijd veranderd het politieke klimaat, waardoor noodzakelijk verandering steeds moeilijker wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan