Werkgever gaat woon-werkverkeer met de motor verbieden.

Als het probleem het risico met de motor is (thuis wegens ongeval) dan ook maar het sporten verbieden (blessures na voetbal of skivakantie)

Gelukkig heb ik een werkgever die het totaal niet uitmaakt hoe je komt of gaat, als je maar op tijd bent voor de ploegoverdracht
 
Vraag bij de mac maar eens om een milkshake met statiegeld beker…
Zijn die er tegenwoordig? Ik ben er al een tijdje niet meer geweest.

Maar degenen die daar specifiek om vragen zullen in het algemeen niet degenen zijn die hun troep overal neersmijten. Ik zie ook niet minder McDonalds afval op straat. Maar ik zie sowieso alleen maar meer afval sinds de invoering van statiegeld door leeggehaald afvalbakken.
 
Hey,

De laatste pagina's heb ik snel doorheen gescrolled.

Maar om in te gaan op het originele bericht, heb ik mogelijk iets van een toevoeging.

Hier in België, Antwerpen, valt de woon werk verplaatsing onder de verzekering van de werkgever.

Van daaruit kan ik snappen dat er anders gekeken wordt naar diverse vormen van vervoer.

Gr L.
Bij mij zit in de ondernemersverzekering standaard het woon-werk verkeer in het pakket van verzekeringen.
Hoef ik helemaal niks voor te doen en is dus een extra service.

Dat betekent nog niet dat ik iets te zeggen heb over de manier van reizen van mijn werknemers. (Die ik overigens niet heb, maar dat terzijde)
 
Dat denk ik ook. Bedrijf mag bv. bepalen waar je wel en geen reiskostenvergoeding voor krijgt, maar niet zomaar iets verbieden wat je in je privé tijd doet.

Tenzij het kan aantonen dat het rechtstreeks bedrijfsbelangen schaadt. Lig je twee keer per jaar een maand thuis met gebroken ledematen dan hebben ze misschien een punt.

Of misschien is het in een sales functie denkbaar dat je niet representatief genoeg bent met helmhaar en de geur van asfalt en rubber.

Dusja als je werkgever zoiets probeert kun je naar de reden vragen en eventueel eerst eens met de OR praten als ze die hebben.
Als je wil dat de medewerker er representatief uitziet, zorg je dus voor een leasebak en is reistijd dus werktijd.;)
 
Moet bij km declaraties idd aangeven welk vervoermiddel ik gebruik maar verder geen gekkigheid. Al staat er al een tijdje een schaftkeet en stenen op de ideale motorparkeerplaats. Maar gelukkig zijn de bouwvakkers bijna klaar in het voor ons nieuwe pand. Plus we hebben 1x per jaar een motorrijders uitje van de PV dus anti motoren zijn ze hier helemaal niet. Dat soort gekkigheid is op de veluwe nog niet binnengedrongen.....
 
Dat zijn de ergste. Weten alles beter, maar weten nooit hoe en/of wat.

(Te)vaak genoeg op de Pechiney in Vlissingen-oost gewerkt. Als er iets mis kon gaan, ging het ook mis. Maar het lag nooit en te nimmer aan dat (...)bedrijf zelf. Als je het al een bedrijf kon noemen.

Ga maar zitten jochie. ;)
pechiney is al decennia canadees
 
Over de kop en grotendeels afgebroken zal je bedoelen.
Alleen de gieterij (oud alu omsmelten) en de anodefabriek zijn nog in bedrijf.
bestaat de electrodefabriek nog? ik heb ooit bij de electrodefabriek een sollicitatie gehad

tegen de tijd dat ze eindelijk iets besloten had ik al wat anders.
 
Dat ben ik op zich met je eens. Maar dan lijkt het een onomkeerbare ontwikkeling waar niets aan te doen is. Tenzij je gaat denken in termen van opvoedkampen.
Dit soort ingesleten ontwikkelingen kun je best ombuigen, maar daar moet je dan wel aan werken, en het kost tijd. Gaat zeker een generatie overheen. Doe je niets dan is het een neerwaartse spiraal.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn de ergste. Weten alles beter, maar weten nooit hoe en/of wat.

(Te)vaak genoeg op de Pechiney in Vlissingen-oost gewerkt. Als er iets mis kon gaan, ging het ook mis. Maar het lag nooit en te nimmer aan dat (...)bedrijf zelf. Als je het al een bedrijf kon noemen.

Ga maar zitten jochie. ;)

Ik heb daar 10 jaar gewerkt.
Mooi bedrijf!
 
Werkgever is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor woon-werkverkeer van werknemer.
Ik denk dat ze met een verbod op motorrijden (wat niet houdbaar is mocht je werk van maken) vooral zichzelf willen indekken.

Als je met je motor voor je werk (dus van zakelijk naar zakelijk) rijdt, kan de werknemer namelijk wel aansprakelijk zijn in bepaalde gevallen.
Misschien dat ze voor dit soort tripjes het verbod willen opzettten?
 
De gieterij heet tegenwoordig ZALCO. Zeeland Aluminium Company | Zalco Aluminium Company
En de anodefabriek (zwarte hoek) heet Century Century Vlissingen

Verder is er niet veel meer van het oude Pechiney over.

De oude kantine en de vestiare zoals wij het noemden staat er nog, evenals het oude bedrijfskantoor.

De serie, waar ik werkte, is niets meer van over.
Zeker toen het nog een Frans staatsbedrijf was werd er goed voor de mensen gezorgd.
Moet je nu eens mee aankomen, een bedrijf waar toen rond de 1000 man werkten, met een eigen dokter , verpleegkundigen en een sociaal werker.
 
Dat denk ik ook. Bedrijf mag bv. bepalen waar je wel en geen reiskostenvergoeding voor krijgt, maar niet zomaar iets verbieden wat je in je privé tijd doet.

Tenzij het kan aantonen dat het rechtstreeks bedrijfsbelangen schaadt. Lig je twee keer per jaar een maand thuis met gebroken ledematen dan hebben ze misschien een punt.

Of misschien is het in een sales functie denkbaar dat je niet representatief genoeg bent met helmhaar en de geur van asfalt en rubber.

Dusja als je werkgever zoiets probeert kun je naar de reden vragen en eventueel eerst eens met de OR praten als ze die hebben.

Wat voor motor en hoe rijd je motor dat je zelf naar asfalt en rubber ruikt?
Dat heb ik nog nooit gehad.
 
geur van rubber: een burnout vóór het weg gaan, zodat de achterband lekker opgewarmd is.
en geur van alsfalt in je motorjas na een of twee schuivers.
dus... het is wel mogelijk :+

sorry, kon het niet laten.
ben er ook wel nieuwsgierig naar hoe dat kan.
ik maak t vaker mee dat mn jas zoet ruikt, na wéér een koekblikker voor me, die zn ruitensproeiers gebruikte.
 
Wat voor motor en hoe rijd je motor dat je zelf naar asfalt en rubber ruikt?
Dat heb ik nog nooit gehad.
Ik lrijg anders naar een paar maand te horen dat ik naar motor ruik.

Maar dan heb ik het pak nog aan.

Of: je bent weer met dat oost duitse sing bezig geweest? Dan zitten de uitlaat gassen in de kleding.
 
Wat ik wel gehoord heb is dat de werkgever liever niet heb dat je met een ICE naar je werk komt.
Heeft te maken met de CO2 voetafdruk die ze op moeten geven en daar valt dat, blijkbaar(?) onder.

Tja, Pech, ik blijf gewoon motorrijden hoor. :W _O-
 
Er hangt op dit moment nog geen consequentie aan die rapportage.

En over die geur kan ik kort zijn: letterlijk nemen is ook een kunst. Maar sommigen ruiken álles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan