Westerscheldetunnel krijgt trajectcontrole

Incidentdetectie en trajectcontrole zijn 2 heel verschillende systemen.


wat vooral ergelijk is zijn de rode kruisen die een rijbaan sluiten. daarmee sluiten ze vanaf het begin de gehele baan af als op het eind een voertuig met panne eruit sukkelt....(6km voor nop een lege baan) en dan ook nog gelijk een snelheids beperking door de gehele tunnel van 100 naar 50 of zo. idem als in het begin een kapot voertuig staat, dan heb je de rest van de 6km tunnel eveneens een afgesloten baan en snelheids beperking terwijl je het ongeval al gepasseerd bent.... :r :r :r een dynamisch systeem dat beter af te rgelen is zou wat handiger zijn.

Ik denk dat dat gewoon standaard procedure is. Mocht het nodig zijn, kan een berger/politie/ambulance/brandweer/whatever de lege rijstrook gebruiken.
 
Ik vraag me af hoe mensen het in een lange rechte pijp voor elkaar krijgen om een ongeluk te veroorzaken :?
Heel simpel. Neem een stel GTI pubertjes die een meeting organiseren bij de MacDonalds in Middelburg die door de tunnel moeten. De ene GTI puber haalt de andere in en wil vervolgens terug naar z'n eigen weghelft. Blijkbaar kon 'ie dat niet en boem. Ongeluk in tunnel :)

Vervolgens 26 april 2004 een auto die tegen de muur aan rijdt.

Dat was 'm volgens mij.
 
Incidentdetectie en trajectcontrole zijn 2 heel verschillende systemen.Ik denk dat dat gewoon standaard procedure is. Mocht het nodig zijn, kan een berger/politie/ambulance/brandweer/whatever de lege rijstrook gebruiken.

berger? volgens mij komt bij een stilstaand voertuig (benzine gebrek of zo) gewoon die toyota LC90 van de tunneldienst om je eruit te slepen.

en brandweer? als dat op zijn belgsch gaat kan je je lol op. eens met een zwaar accident in de Kennedy gestaan achter wat trucks die over een peugeot 307SW gedendert waren. brandweer na 16-18minuten ter plekke TE VOET met de knipscharen en 1e hulp tussen de wagens door. de gehele pijp gestremd maar van de andere zijde de lege tunnel inkomen bij de doorsteek net voor de tunnel nee hoor.....

zit wat in je punt Martijn A3, echter afkruisen VOORBIJ het ongeval, zeker bij de tunnelingang, is onnodig en wekt wrevel op. te meer daar het samengaat met snelheids beperking.
 
Leg mij nu eens uit hoe trajectcontrole precies werkt (NIET wat het is...dat weet ik...maar hoe het werkt)
 
Leg mij nu eens uit hoe trajectcontrole precies werkt (NIET wat het is...dat weet ik...maar hoe het werkt)


Heel simpel. Aan het begin van het traject wordt je kenteken geregistreerd. Aan het eind van het traject gebeurt dit opnieuw. Vervolgens legt een computertje die begin- en eindtijd naast elkaar en berekend hoe snel jij over de totale afstand gereden hebt. Te hard? Hebbie een prent. :P

Je zou dus een stuk 180 kunnen rijden, als je IN dat traject ook maar even stil staat. Men gaat bij zo'n trajectcontrole dus uit van de gemiddelde snelheid.
 
Heel simpel. Neem een stel GTI pubertjes die een meeting organiseren bij de MacDonalds in Middelburg die door de tunnel moeten. De ene GTI puber haalt de andere in en wil vervolgens terug naar z'n eigen weghelft. Blijkbaar kon 'ie dat niet en boem. Ongeluk in tunnel :)Dat was 'm volgens mij.


Had wel mooie witte bling bling velgen :+
 
Heel simpel. Aan het begin van het traject wordt je kenteken geregistreerd. Aan het eind van het traject gebeurt dit opnieuw. Vervolgens legt een computertje die begin- en eindtijd naast elkaar en berekend hoe snel jij over de totale afstand gereden hebt. Te hard? Hebbie een prent. :P

Je zou dus een stuk 180 kunnen rijden, als je IN dat traject ook maar even stil staat. Men gaat bij zo'n trajectcontrole dus uit van de gemiddelde snelheid.

En zo ziet het eruit:
http://www.verkeershandhaving.nl/multimedia/Portaal%20a12_2.jpg
 
Snik, was die oude veerpont er nog maar. Rustig leunen over de reling en met een broodje kroket de meeuwen voeren! Niks geen traject controle. ;)
 
Trajectcontrole lijkt mij niet het middel om het doel te bereiken m.b.t deze tunnel. Ik rij elke dag op de A4 (incl. traject controle). De meeste bestuurders houden zich netjes aan de snelheid. Degenen die zich toch snel verplaatsen zitten meestal op de linker baan, daar heb ik geen last van.

Wat mij persoonlijk irriteert zijn bestuurders (99.9% automobilisten) die zich niet met het verkeer bezig houden in de vorm van niet, niet tijdig of nonchalant hun richting aangeven. Daar kun je met 120 km/h niet normaal op anticiperen. Afstand houden is er ook zo'n één. Trajectcontrole of niet...

Trajectcontrole dient, mijn inziens, primair alleen justitie voor het incasseren van heffingen en het kunnen bewijzen van schuld bij een ongeval het zal nooit ongevallen kunnen voorkomen. Secundair zullen andere instanties ook baat hebben bij de gegevens die worden geregistreerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan