ach ja, live is a bitch, then you marry one and then you die.Weet je waar ik nou zo van baal!
Vorig jaar maart hebben we massaal geprotesteerd tegen de tariefen van de tunnel.
Het was een schitterende dag, maar we kwamen met een doel.
Al snel bleek dat de protest-actie niets heeft uitgehaalt, de tariefen bleven gehandhaafd.
Het valt mij op dat er daarna, op dit forum niet veel meer over is gesproken. Wil dat zeggen dat iedereen zich er maar bij neerlegt??
Volgens enkele berichten op dit forum zouden de MAG en KNMV met een rechtzaak bezig zijn. Is daar al iets meer over bekent?
Zelfs het idee van de "Noorse Methode" wordt in de praktijk niet gebruikt.
Misschien toch wel HELAAS!!
Iedereen kent denk ik wel het gezegde:"DE AANHOUDER WINT" en "EENDRACHT MAAKT KRACHT".
Tot nu toe is de alleen de westerscheldetunnel de winnaar en betalen wij elke keer weer hetzelfde bedrag als de auto's (inmiddels al weer € 4,10.) en dat terwijl wij een stuk minder vervuilend en belastend zijn voor de tunnel. Een gemiddelde motor weegt nb. nog niet half zo veel als een auto.
Waarom betalen vrachtauto's en aanhangers dan wel een hoger tarief???
Nee, laten we met z'n allen die kop maar in het zand houden, dan lijkt het net of die tunnel nooit heeft bestaan. Laat staan die belachelijke tariefen.
Zo, dat moest ik ff kwijt!!
Weet je waar ik nou zo van baal!
Vorig jaar maart hebben we massaal geprotesteerd tegen de tariefen van de tunnel.
Het was een schitterende dag, maar we kwamen met een doel.
Al snel bleek dat de protest-actie niets heeft uitgehaalt, de tariefen bleven gehandhaafd.
Het valt mij op dat er daarna, op dit forum niet veel meer over is gesproken. Wil dat zeggen dat iedereen zich er maar bij neerlegt??
Volgens enkele berichten op dit forum zouden de MAG en KNMV met een rechtzaak bezig zijn. Is daar al iets meer over bekent?
Zelfs het idee van de "Noorse Methode" wordt in de praktijk niet gebruikt.
Misschien toch wel HELAAS!!
Iedereen kent denk ik wel het gezegde:"DE AANHOUDER WINT" en "EENDRACHT MAAKT KRACHT".
Tot nu toe is de alleen de westerscheldetunnel de winnaar en betalen wij elke keer weer hetzelfde bedrag als de auto's (inmiddels al weer € 4,10.) en dat terwijl wij een stuk minder vervuilend en belastend zijn voor de tunnel. Een gemiddelde motor weegt nb. nog niet half zo veel als een auto.
Waarom betalen vrachtauto's en aanhangers dan wel een hoger tarief???
Nee, laten we met z'n allen die kop maar in het zand houden, dan lijkt het net of die tunnel nooit heeft bestaan. Laat staan die belachelijke tariefen.
Zo, dat moest ik ff kwijt!!
Lijkt me echt vervelend als je er dagelijks doorheen moet met je brommurt.....Weet je waar ik nou zo van baal!
Vorig jaar maart hebben we massaal geprotesteerd tegen de tariefen van de tunnel.
Het was een schitterende dag, maar we kwamen met een doel.
Al snel bleek dat de protest-actie niets heeft uitgehaalt, de tariefen bleven gehandhaafd.
Het valt mij op dat er daarna, op dit forum niet veel meer over is gesproken. Wil dat zeggen dat iedereen zich er maar bij neerlegt??
Volgens enkele berichten op dit forum zouden de MAG en KNMV met een rechtzaak bezig zijn. Is daar al iets meer over bekent?
Zelfs het idee van de "Noorse Methode" wordt in de praktijk niet gebruikt.
Misschien toch wel HELAAS!!
Iedereen kent denk ik wel het gezegde:"DE AANHOUDER WINT" en "EENDRACHT MAAKT KRACHT".
Tot nu toe is de alleen de westerscheldetunnel de winnaar en betalen wij elke keer weer hetzelfde bedrag als de auto's (inmiddels al weer € 4,10.) en dat terwijl wij een stuk minder vervuilend en belastend zijn voor de tunnel. Een gemiddelde motor weegt nb. nog niet half zo veel als een auto.
Waarom betalen vrachtauto's en aanhangers dan wel een hoger tarief???
Nee, laten we met z'n allen die kop maar in het zand houden, dan lijkt het net of die tunnel nooit heeft bestaan. Laat staan die belachelijke tariefen.
Zo, dat moest ik ff kwijt!!
Met een grote groep gewoon stuk voor stuk betalen... op zijn Noors dan wel he.
Dus stoppen bij het tolhuisje. Motor afzetten. Afstappen. Op de jiffy of de bok. Handschoenen uit. Helmpje af. Rustig in je koffer/tanktas/jas zoeken naar je portomonaie. Op je gemak kijken of je het gepast hebt. Daarna je buidel weer netjes opbergen. Helmpje op. Handschoenen aan. Motor van de bok/jiffy. Opstappen en rustig wegrijden als de boom omhoog is.
En dat voor elke motorrijder.. schiet lekker op met 2500 man
Zeg maar wanneer
Met een grote groep gewoon stuk voor stuk betalen... op zijn Noors dan wel he.
Dus stoppen bij het tolhuisje. Motor afzetten. Afstappen. Op de jiffy of de bok. Handschoenen uit. Helmpje af. Rustig in je koffer/tanktas/jas zoeken naar je portomonaie. Op je gemak kijken of je het gepast hebt. Daarna je buidel weer netjes opbergen. Helmpje op. Handschoenen aan. Motor van de bok/jiffy. Opstappen en rustig wegrijden als de boom omhoog is.
En dat voor elke motorrijder.. schiet lekker op met 2500 man
In de Kiltunnel betaal je ook het zelfde als een auto, daar ook een protest ??
Maar ik hou het topic in de gaten en als ik kan ben ik er weer bij.
ach ja, live is a bitch, then you marry one and then you die.
Maar mijn motor heeft ook 1100 cc net als de vorige auto van mijn vrouw en is dus net zo vervuilend. Kijk op bijvoorbeeld een pontje neem je minder ruimte in en kunnen er misschien wel drie motoren op de plaats van 1 auto. Dat je dan minder betaald vind ik logisch. Ik denk ook niet dat je in de tunnel betaald voor vervuiling maar voor gebruik van.
Ik vind €4.10 overigens wel erg duur, ook met de auto.
Is de houderschaps belasting niet sowieso gewichtsgerelateerd?Dan nog...Als motor gebruik je veel minder van die tunnel. Je veroorzaakt minder slijtage aan het wegdek omdat je a) maar op twee wielen rijdt en b) de wieldruk van een motor veel minder is dan die van een auto.Dus het is en blijft onredelijk om wel net zoveel tol te moeten betalen. Zelfs de houderschapsbelasting van motoren ligt lager dan die van de auto's. Dus waarom dan niet bij die tunnels?
Is de houderschaps belasting niet sowieso gewichtsgerelateerd?
Maar ok, ik kan me wel vinden in je redenatie. Zeg maar wanneer we gaan protesteren, ik kom wel meedoen. Mits:
ik terug ben van vakantie en
ik mijn eigen fiets heb want ik ga niet dat eind rijden op een div 600.
Ik stel dan hierbij voor de MFTR (motor forum tunnel rit), waarbij we vrijwel alle tunnels gaan 'bezoeken', iedereen met een open pijp is meer dan welkom