wheelies&stoppies

heavey

MF veteraan
1 mei 2003
11.444
1
oost-Souburg
Ik lees op het forum vaak hoe doe ik een wheelie en hoe moet ik een stoppie maken ,mijn vraag is hoe houden jullie je moter heel ,want als ik het moet geloven van wheelies van honderden meters en nog verder,zet ik toch vraagtekens over de smering van het fietsje,als je een wheelie maakt gaat toch de meeste olie naar de achterkant van je blok toe,en word je krukas en de andere draaiende delen toch bijna niet meer gesmeerd(of zie ik dat verkeerd, en heeft iemand door een wheelie zijn motorblok wel eens in elkaar gedraaid????)
 
Altijd olie peilen en goed op niveau houden...dan kan het praktisch niet fout gaan.. :)


Mijn R6 heb ik maanden lang elke avond een paar uur op zijn achterwiel bereden,rijdt nu nog steeds als een trein.

Dito voor de R1.. :P

Kilometers op 1 wiel en niet stuk te krijgen(op een normale manier 8-) )

* Dit geldt overigens voor Yamaha,ken enkele Suzuki's die er niet zo goed tegen kunnen :P :+
 
Altijd olie peilen en goed op niveau houden...dan kan het praktisch niet fout gaan.. :)


Mijn R6 heb ik maanden lang elke avond een paar uur op zijn achterwiel bereden,rijdt nu nog steeds als een trein.

Dito voor de R1.. :P

Kilometers op 1 wiel en niet stuk te krijgen(op een normale manier 8-) )

* Dit geldt overigens voor Yamaha,ken enkele Suzuki's die er niet zo goed tegen kunnen :P :+

Arme koper van je ex-fiets die er de 50.000km mee overschrijdt
 
maar RD is geen show-off fiets, er is geen Acrapovic uitlaat voor, geen helm/pak/handschoenen/xxxx/in-fiets-kleur weinig cilinders en slaggen.. hmmm .. wat zou nog anders kunnen zijn..ah ja, die gaat niet harder dan 200 - op z'n achterwiel
en zo kunne we nie rije nie
 
sommige motoren hebben er meer last van. De olie pomp levert dan meestal niet genoeg druk om de cilinderkop te smeren. Vooral bij motoren waarbij de krukaslagers uit kogels bestaan en de oliedruk laag is.

[me]Chevy454 durft geen meterslange wheelies te trekken (kan ik ook niet :X )
[/me]

Mijn motor is al bekend om het feit dat hij lage oliedruk heeft.

Met een RD zeker geen last van :) 8-)

jij niet nee sinds jij mengsmering hebt
 
Het enige probleem dat ik heb is dat hij weleens een beetje wil verzuipen als ik te veel en te lange endo's maak })
 
Ik heb het idee dat sommige Wheelie rijders dit niet doen voor de kick maar om het aantal km op de teller te drukken zonder een kabeltje los te trekken :+

En als de kabel voor zit rijdens ze gewoon als stoppiend rond :+
 
Was het niet zo dat endo's lange uitrollers zijn, en stoppies, wieltje liften net voor je helemaal stil staat? :? :)
 
Ik kan net een leuk "hupje" maken met m'n 25KW. :+
Stoppies heb ik wel wat gedaan maar ben een keer op m'n plaat gegaan doordat ik heeeeel hard moest remmen voor een auto :( dat harde remmen veranderde dus in een lange stoppie die ik niet meer kon houden :( en heb nu een beetje de schrik voor "de stoppie".
(eigenlijk meer schrik om m'n motortje te beschadigen ;) )
 
Ik ben gister ook bijna over de kop gegaan, dan had ik rechtop tegen een auto gestaan *D .

Ging iets je te hoog, maar ja, moest toch echt stoppen.

volgende keer ook maar ietsje voorzichtiger :P


Drive carefully, ciao
 
Leuk man een beetje rijden op je voor en achterwiel los van elkaar :]
Volgens mij valt het allemaal wel mee, maar je moet wel een beetje rustig landen, anders wordt je vering er niet beter van
 
Terug
Bovenaan Onderaan