Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
volgens mij is dat constructief het meest solide en het eenvoudigst te maken.denk dat je moet proberen de schijf aan de meenemer te bevestigen dus "voor" de transmissiedemper, je hebt dan denk ik meer keus in schijven omdat de binnenmaat minder kritisch is, zeker bij een grote guzzi: waar de aansluiting tussen de transmissiedemper en het cardan een rond gat met spiebanen is en de transmissiedemper "vast" in het wiel zit.
volgens mij is dat constructief het meest solide en het eenvoudigst te maken.
Ik ben een beetje bang voor de meenemer. als die minder in de klok gestoken wordt doordat er een schijf tussen komt zal die extra belast worden. Ik vind guzzi meenemers al vrij kort.
Als ik de demper handhaaf, dat zal wel moeten heb ik begrepen, gaat het allemaal niet echt lekker passen.
Dus blijft alles bij het orgineel uitgedachte en zal er een velg worden aangepast
slotje
Een vlakke plaat in de velg is geen goed idee.
En @ Ratman; ik denk dat het grote probleem met die aandrijflijn het paralever systeem is. Er zit dan dus wel een extra kruiskoppeling in..... Bij EML bouwden ze deze achterbruggen om naar een starre stalen.
Bij onze motoren heeft de aandrijflijn nog nooit problemen gegeven, m.u.v. de meenemer van het achterwiel bij de oude boxer-uitvoering.
K100 is ook een 4 pitter! cardan moest na 90000Km vervangen worden, omdat het paralever is kost dat meteen 1000 euro. Nu na 45000Km weer naar zijn moer, door kuilen of over slechte wegen rijden geeft ook veel klappen aan het cardan.over rubbertaartpuntjes en bmwcardannen heb ik geen kaas van gegeten, maar ik weet dat mijn GL ze niet gebruikt ( maar das dan ook een 4 pitter, dus die zal wat minder klappen krijgen) en dat die cardan al bijna 200.000 km mee gaat
maar daar reageer ik niet om, maar wel omdat ik van die remschijf in de cardanklok echt een geweldig idee voor mezelf heb gekregen
zal nog wel even duren voor ik daar aan toe kom, maar dit biedt een mooie basis voor een bredere, eenzijdig opgehangen slof in mijn GL.... hihihi
maar dit biedt een mooie basis voor een bredere, eenzijdig opgehangen slof in mijn GL.... hihihi
Die EML achterbrug is inderdaad een hele mooie maar volgens mij lastig verkrijgbaar, is ook een brug met dubbele veren en niet zo'n eenarmig geval.
Wellicht iets voor een project kreatief met staal, als ik weer voor een K100 ga wordt het in elk geval een 8kleps exemplaar.
De GL1000 heeft wel degelijk dempers in het wiel, alleen niet met kaaspuntjes maar met 4 ronde rubbers.
Ik had in mijn Enigma 2 eerst ook een gewone achterbrug, maar wel al met een remschijf in het hart. Daarna ben ik overgegaan naar een enkelzijdige. De rem zit op dezelfde manier:
[afbeelding]