schiet mij maar lek..
het hok (de XJ dus..) wilt niets meer doen met de twee linker cilinders, de twee rechter doen hun best.
de twee rechter uitlaten worden netjes heet , de twee linker blijven koud.
de twee linker cilinders vonken netjes (2 bobines voor 4 cilinders om en om gestuurd. linker bob. doet cil. 1-3 rechter bob. doet cil 2-4)
er is voldoende compressie.
en voldoende onderdruk. (zuigkracht)
ik was geneigd om de carbs de schuld te geven.
maar die kan ik ondertussen wel uitsluiten. denk ik..
eerst dacht ik, brandstof probleem... dus nu heeft iedere carb netjes zijn eigen aanvoer slangetje vanaf de kraan.
de carbs zijn ondertussen al 5X schoongemaakt. helemaal uit elkaar geweest en alles netjes gereinigd.
met lopende motor (half dan.. ) gaan de plenulums. (die bussen die vacuüm gestuurd omhoog gaan in de carb) netjes omhoog bij het opendraaien van het gas (de vlinderkleppen dus )
nu sta ik dus met een heel groot ?
wie o wie heeft een idee?
ondertussen tijdens het schrijven borrelt het yics (Yamaha Intake Control System) in mijn hoofd op...
misschien dat dat de veroorzaker is?
het hok (de XJ dus..) wilt niets meer doen met de twee linker cilinders, de twee rechter doen hun best.
de twee rechter uitlaten worden netjes heet , de twee linker blijven koud.
de twee linker cilinders vonken netjes (2 bobines voor 4 cilinders om en om gestuurd. linker bob. doet cil. 1-3 rechter bob. doet cil 2-4)
er is voldoende compressie.
en voldoende onderdruk. (zuigkracht)
ik was geneigd om de carbs de schuld te geven.
maar die kan ik ondertussen wel uitsluiten. denk ik..
eerst dacht ik, brandstof probleem... dus nu heeft iedere carb netjes zijn eigen aanvoer slangetje vanaf de kraan.
de carbs zijn ondertussen al 5X schoongemaakt. helemaal uit elkaar geweest en alles netjes gereinigd.
met lopende motor (half dan.. ) gaan de plenulums. (die bussen die vacuüm gestuurd omhoog gaan in de carb) netjes omhoog bij het opendraaien van het gas (de vlinderkleppen dus )
nu sta ik dus met een heel groot ?
wie o wie heeft een idee?
ondertussen tijdens het schrijven borrelt het yics (Yamaha Intake Control System) in mijn hoofd op...
misschien dat dat de veroorzaker is?